Ludwes 1 682 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 a to może, nie pamiętam już, bo grałem w to w 2014 roku bodajże, a z Rise i Shadow jestem na świeżo, bo ogrywałem w tamtym roku Cytuj Odnośnik do komentarza
PanKamil 1 108 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Ten crafting, ogniska itd to jedna z tych rzeczy która mnie odpycha w TR bo wytrąca to tylko z rytmu i stopuje akcje. TR by mi wchodził o wiele lepiej gdyby tempo było jak w uncharted. Cytuj Odnośnik do komentarza
łom 1 962 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 24 minuty temu, SlimShady napisał: Z Uncharted, to nie wiem, co tam jest wspólnego Uproszczone sekcje platformowe, mniej śmiercionośne pułapki które przechodzi się bardziej jak jakieś QTE, killroomy. A jeśli chodzi o to że teraz Lara będzie bardziej przypominać tą ze starszych części, to na to wskazywała końcówka TR 2013... a później DLC do RotTR i nic z tego nie wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 042 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 17 minut temu, Ludwes napisał: a to może, nie pamiętam już, bo grałem w to w 2014 roku bodajże, a z Rise i Shadow jestem na świeżo, bo ogrywałem w tamtym roku no i w rise mogłeś tez wyłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza
Ludwes 1 682 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 dobrze, fajnie, że się dało - nie był to mój jedyny zarzut i na pewno nie największy wobec ostatnich Tomb Raiderow te gry chcą robić za dużo niepotrzebnych rzeczy naraz w mojej opinii, ale dobrze, ludwes głupi, bo nie zauważył, że da się wyłączyć tryb detektywa, skupmy się tylko na tym Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 042 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Moglibyśmy pociągnąć dalej rozmowę, że crafting jest zbędny, zbieractwo również i grę da się przejść bez trybu detektywistycznego. Może jakbyś tak grał od początku to miałbyś trochę inny obraz gry. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ludwes 1 682 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 W tego ostatniego grałem w wszystkim na hard i oprócz tego, że nie swierzbilo mnie, by sobie wszystko podświetlić, to szczerze mówiąc grało mi się niemal identycznie jak w poprzedniej części. Cytuj Odnośnik do komentarza
SlimShady 3 374 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Killrooomy, tak jakby nie występowały w waszych kochanych tomb raiderowych klasykach. Był tutaj kiedyś taki nieodżałowany nobody zakochany w "kedyś, to bili czasy", i mógłby się mocno zdziwić jak mocnym pif pafem są stare tomb raidery. No, ale to trzeba czasem odświeżyć pamięć. Zresztą tutaj masz dużo większy wybór, co chcesz zrobić, nie jesteś zmuszony jak w uncharted wybijać kapiszonami wysypujących się bez przerwy murzynów, czy tam innych smigolów. TR jest taką kopią, że ND w U4 wziął z nich przykład chociaż gameplayowo nadal był uboższy(mimo lepszego strzelania). -Lara, co sądzisz o mniej śmiercionośnych akcjach w nowych odsłonach? - A powiem ci, że nawet spoko i teraz sobie mogę w końcu odpocząć: Spoiler Wiem o co chodzi, ale co, tęsknicie do tych mega pułapek, gdzie nie masz prawa przewidzieć co się zaraz stanie i żeby nie powtarzać całego poziomy trzeba było sejwować co minutę? To o czym mówisz, to był tylko smaczek dla fanów staroci Spoiler na koniec gry, tj. te dwa pistolety. No z tymi sekwencjami platformowymi mógłbym się zgodzić(chociaż i tak łatwiej zginąć niż w Uncharted), tylko pytanie jakby to wpłynęło na płynność w scenach akcji, ale na pewno jest to temat do rozkminki, żeby to wszystko nie działo się na automacie. Co do podświetlenia, no to nie musicie tego używać, tak samo jak w Forzy nie musicie przewijać czasu. Po prostu nie wciskajcie przycisku, albo szukajcie wyłączenia w opcjach. W TloU też narzekaliście na podświetlanie przez ściany(znowu ten nobodylikeme). Nie chcecie używać, to nie używajcie, to jest opcja dla januszy, którzy rządzą branżą i nic się w tym temacie nie zmieni. Gry mają schodzić w milionach, a nie tysiącach. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Rozi Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Tylko czasami przez nieużywanie takiego podświetlania, gra staje się niegrywalna i nieuczciwa. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 042 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Nie w tym przypadku. W sumie to nie znam gry która wymagałaby takiego ułatwienia. Czy to Forza, TR, Assassin's czy Tomb - zawsze wyłączam. Za to pamiętam, że Horizon, Batman czy Days Gone niemalże wymuszają używanie trybu detektywistycznego, bo inaczej postać nie widzi poszlak nad którymi stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 596 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Forza ma jakieś podświetlenia? Musiałem coś przegapić Cytuj Odnośnik do komentarza
SlimShady 3 374 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Jeszcze z czymś takim się nie spotkałem(chodzi o podświetlenie), no chyba, że mówisz o wskaźnikach do celu jak np. w Wiedźminie 3, wtedy tak, tak są te gry zrobione(zresztą większość), że pewnych opcji wyłączyć nie można. Głównie mowa o otwartych światach. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 042 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Nie, ale ma ułatwienie w postaci cofania czasu i linii hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza
łom 1 962 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Jakie killroomy w starych TRach (1-4, Anniversary, mniej w Legend)? Przeciwnicy to tam byli bardziej przeszkadzajkami, eliminowało się paru i wracało do eksploracji. 8 minut temu, SlimShady napisał: Wiem o co chodzi, ale co, tęsknicie do tych mega pułapek, gdzie nie masz prawa przewidzieć co się zaraz stanie i żeby nie powtarzać całego poziomy trzeba było sejwować co minutę? Bez przesady, za gówniaka kończyłem TR2 (pierwsza gra na PS1), 20 lat później ponownie i takich bullshitowych akcji było dosłownie parę (najczęściej w momencie kiedy zmieniała się kamera żeby pokazać np. goniący głaz), jak szybko orientowałeś się w sytuacji to można było przejść bez zgonu, nie mówiąc już o tym że w spokojniejszych momentach widziało się najczęściej aktywne przeszkody przed sobą. Trudność polegała bardziej na tym że część akcji trzeba było zrobić bardzo precyzyjnie pamiętając o tym że skok trzeba kliknąć odpowiednio wcześniej. Dla tego moim zdaniem najlepszy balans między wyzwaniem a beztroską eksploracją był w TR Anniversary, było łatwiej niż w TR 1-4 ale nadal pokonywanie przeszkód sprawiało satysfakcję. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Rozi Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Forza ma nawet tryb, gdzie auto samo jedzie i hamuje. Nie potrafią od premiery naprawić trybu online i ogólnego balansu, no ale nawet złota rybka niedługo będzie mogła pograć Cytuj Odnośnik do komentarza
SlimShady 3 374 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Jestem w miarę na świeżo po dwójce, naprawdę strzelania jest tam od groma( w nowych przeciwników przynajmniej można załatwić na raz, i nie są gąbkami). W Shadow ci od Strażników poszli jeszcze dalej i praktycznie nie było walki, co też się nagle nie spodobało(klasycznie gracze sami nie wiedzą czego chcą). Z tą precyzja to też tak średnio zabawnie, że musisz wyliczać skok do piksela i przede wszystkim walczyć z kamerą i sterowaniem. Doceniam te gry za jakiś tam wkład w branżę, ale one nie były zbyt grywalne już w okolicach premiery, w dodatku to takie dzisiejsze assasyny, aż w końcu nawet najwięksi fani mieli ich dość. Crystal troszkę przeciągnęło temat, ale widać, że już nie ma miejsca na takie rzeczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Lukas_AT 1 173 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 3 godziny temu, Paolo de Vesir napisał: Za to pamiętam, że Horizon, Batman czy Days Gone niemalże wymuszają używanie trybu detektywistycznego Horizon i Batman mają ten tryb dobrze uzasadniony fabularnie. W Horizonie wiesz, że obcujesz z pradawną technologią, która skanuje maszyny i podświetla słabe jej punkty. Batman to Batman - musi unowocześniać swój kostium by być jeszcze lepszym łowcą. Również w Wiedźminie tryb detektywistyczny ma sens, bo wiesz, że grasz Wiedźminem i to jego zdolność. W Tomb Raider ten tryb został dodany od tyłka, nie pasuje do gry i czegoś takiego nie lubię (Days Gone też się to tyczy). Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 042 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 3 minuty temu, Lukas_AT napisał: Horizon i Batman mają ten tryb dobrze uzasadniony fabularnie. W Horizonie wiesz, że obcujesz z pradawną technologią, która skanuje maszyny i podświetla słabe jej punkty. Batman to Batman - musi unowocześniać swój kostium by być jeszcze lepszym łowcą. Również w Wiedźminie tryb detektywistyczny ma sens, bo wiesz, że grasz Wiedźminem i to jego zdolność. W Tomb Raider ten tryb został dodany od tyłka, nie pasuje do gry i czegoś takiego nie lubię (Days Gone też się to tyczy). No i tryb jest w pełni opcjonalny, można grę skończyć bez. W przypadku Horizona i Batmana, jest w wymóg. Więc na koniec dnia zostajesz z grą która ma element którego nie lubisz i z czym nie możesz nic zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza
Lukas_AT 1 173 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 (edytowane) Akurat w grach, które wymieniłem (z naciskiem na Batmana i Wiedźmina) nie wyobrażam by nie chcieć z tymi trybami grać. Bo to tak jakby grać Predatorem i nie chcieć używać jego trybów widzenia. Te gry mają to dobrze zrobione. Całe szczęście, że można to w Tomb Raiderze wyłączyć. Sam tak przeszedłem Shadow of the Tomb Raider. Ale jego wyłączenie też robi grę chwilami męczącą, bo wtedy musisz szukać złom i te mniej znaczące znajdźki ręcznie, a są potrzebne do XP i ulepszania choćby broni. Czyli wpadam do jakiejś większej lokacji np. wioski w Shadow of the Tomb Raider i szukam pojemników rozstawionych w losowych miejscach. W Days Gone by zdobyć złom jak pamiętam trzeba było przeszukać wraki samochodów - naturalnie gracz kierował tam swoje kroki. Edytowane 6 Kwietnia 2022 przez Lukas_AT Cytuj Odnośnik do komentarza
Dr.Czekolada 4 479 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Dlatego prywatnie wolałem jak TR był klasycznym Action Adventure a nie następnym pretensjonalnym pseudo rpgiem jak 90% innych gier żeby nadać jej niesamowitej głębi rozrywki i szukaj tej puszki do ulepszenia butów, czy przeciwników w killroomie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Figuś 21 140 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Cytuj Odnośnik do komentarza
Jakim 1 791 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Trailer KH4 widzieli? Tam tez chyba UE5 użyty bo podobny feeling miasta jak się to ogląda. I w końcu zaczynają pokazywać gry, ktore mają prawo się nazywać next genowe. Oprawa sztos. Cytuj Odnośnik do komentarza
20inchDT 3 361 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 uzyli 4, ale beda przechodzic na 5 Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 596 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Być może oglądałem jakiś inny trailer, ale nie widziałem niczego robiącego wrażenie w tym Kingdom Hearts 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Mejm 15 283 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Bardzo sterylnie to wygladalo. Jakby ktos wcisnal kolorowa postac z KH do dema ut5 z matrixem. I jeszcze ta pauza na TEKSTURZE GZYMSU. Teraz walenie konia do graficzki a po premierze "dej ps5 pro, na malzu 25 klatek". Niekonczaca sie petla parcia w coraz to bardziej szczegolowa (kosztem inny skladowych) grafike i podbijania rozdzielczosci a niewydolnoscia konsol jako zamknietej architektury. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.