pawelgr5 1 460 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca xDDD oj ogór ale czytanie ze zrozumieniem powinienes w tym wieku ogarnąć. Dodatkowo no szkoda strzępić ryja w sumie na to jak mocno nie rozumiesz jak to działa. Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ukukuki 7 014 Opublikowano 19 czerwca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 19 czerwca A ja podejmę rękawicę bo to może być ciekawe. @ogqozo Na steam w tej marży 30% mam: - darmowy SteamOS od Valve który mogę sobie zainstalować na dowolnej maszynie 86x która go udźwignie. - darmową chmurę na zapisy gier gdzie nikt mi tego nie usunie -darmową chmurę na zrzuty ekranu - funkcje społecznościowe niespotykane na innych konsolach, platformach NIET ANAŁOGOW W MIRIE - Wczesny dostęp, wynalazek steam. Świetna forma wsparcia twórców i mniejszych gier, wydawców. - promocja święta wyprzedaży. Przypomnijcie sobie jak to wyglądało w czasach X360, PS3, Wii. - warsztat steam - wsparcie modów z poziomu zakładki w grze - market - personalizacja swoich profilów (zakładki konta) - personalizacja sklepu. Nie muszę oglądać tego co mnie nie interesuje - grupy zainteresowań na steam - zwroty do 2h grania jeśli gra mi się nie podoba - zwroty jeśli produkt nie jest taki jakim był reklamowany (CP77), lub zmiana reguł gry po czasie (Helldivers 2), nawet po przekroczeniu 2h grania. - darmowy online - kupowanie kilka gier na raz (tak wiele sklepów tego nie ogarnia) - wysyłanie do kogoś prezentów patrz forumkowe mikołajki - tryb big picture - szybki, ładny, funkcjonalny, intuicyjny klient - rodzina steam. Moja siostra ma dostęp do wszystkich kupionych przeze mnie gierek. Nie musisz przykładowo kupować drugiego switcha i drugiej kopii gry - wsparcie VR z poziomu sklepu - stworzenie protona który pozwala odpalać gierki pisane pod Windowsa na Linuxie bez strat Edit: Pogadałem z kumplem co pracuje przy gierkach i jeszcze jedną z takich nieoczywistych rzeczy których nie udostępnia żadna inna platforma. - Możliwość sprzedawania kluczy na własną rękę z pominięciem marży Valve. Z tego głównie żyją legalne kluczykownie jak muve.pl czy masa innych zagranicznych. Jako twórca możesz sprzedawać swoją grę z kluczem steam przykładowo na swojej stronie internetowej pomijając marżę steam a mimo to kupujący może aktywować tę grę na steam. Poważnie za co mam ich krytykować? Nintendo, Sony, MS również biorą 30% i co z tego mam? Płacisz dodatkowo za możliwość grania online pomimo ,że koszt utrzymania serwerów dalej jest po stronie wydawcy. U Sony i Nintendo jak chcesz stan zapisu gry w chmurze to płać abonament a jak przestaniesz to za jakiś czas ci usuniemy. MS usuwa konta które są długo nieaktywne. Sklep na konsolach mniej funkcjonalny, na Switchu od dnia premiery działa tragicznie. Nintendo nawet nie rozwija swojego OS na Switchu tylko ma tę samą funkcjonalność co w 2017. Powiedz mi kto robi lepiej? Kto według ciebie powinien być wzorem i drogowskazem skoro valve takie przeceniane? Bo na razie wygląda jakbyś marudził dla samego marudzenia a na samej branży czy Steam nie miał pojęcia. 17 5 Cytuj
Suavek 4 718 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca Mimo wszystko taki drobiazg, jak przystępny cenowo, dobrze przemyślany, niezwykle udany, przenośny sprzęt/PC jakim jest Steam Deck, oraz jego znacząco usprawniony model OLED również warto by było wymienić. No ale wiadomo, że wszystko najlepiej wypada i zyskuje na popularności dopiero jak wyjdzie Switchu/od Nintendo mdr. A Steam Deck jest za ciężki, czy coś. Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca Dam plusa za wytrwałość użytkowniku @Ukukuki Całościowo jeżeli ktoś się czepia Steama za to, ze de facto jest jakąś formą DRM to nadal średni argument. Tak naprawdę jak by miał ten rynek PC dziś wyglądać bez jakiegokolwiek klienta? Zakupy tylko w pudle żeby jak w 1998 przepisywać CD Key i rejestrować produkt na stronach zakładając miliard kont dla każdego wydawcy z osobna? GOG oferuje ściąganie gierek i odpalanie bez klienta, ale dlaczego mam się pozbawiać opcji wymienionych wyżej? To świetny backup dla najważniejszych gierek "w razie w" ale i tak stawiam, że większość siedzi na Galaxy. Własnie - GOG. Sam pamiętam jak się jarałem kiedy dostałem się do BETY. Wtedy oczywiście skrót rozwijał się w piękną ideę sklepu oferującą "good old games" więc jako fan retro byłem mocno zajarany. Dla testerów była oferta "kup jedną grę a drugą dostaniesz gratis". Nie pamiętam czy były restrykcje, ale kupiłem Fallouta 1 a gratis wziąłem Redneck Rempage Cały katalog oferował gry tylko w dwóch różnych cenach: 3.99 i bodajże 7.99 (nie pamiętam czy tylko na czas bety) dolarów. Spaniałe czasy ale już wtedy miałem konto na Steam a gog po prostu nie oferował nowych gier wcale. Wybór gdzie inwestować odrobinę więcej był prosty (chociaż nadal wręcz miażdżąca przewaga inwestycji to były gry na konsole). Steam jak i w sumie cała reszta konkurencji jest za darmo więc oczywiste że przyciągają dostępnymi opcjami i samym komfortem używania (oraz ofertą gier i chyba nadal Steam ma po prostu najbardziej kompletną bibliotekę - a przecież chodzi o gry ;)). Jak mam dziś przeskoczyć na niedorobiony Epic to jednak nie wygląda to dla mnie dobrze. Może jak bym był finansowo w 180 stopni innej sytuacji niż jestem i musiał polegać na darmowych gierkach to co innego. Na dziś jednak nie mam takiego problemu więc zostaję tam gdzie już mam najwięcej i samo używanie jest najwygodniejsze. 2 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca Dobra lista, ale early access i do 2h grania żeby zwrócić konkurencja akurat też posiada. Co do reszty pełna zgoda. W sumie GOG sam w sobie to też całkiem fajny sklep i mają funkcję przypisania różnych kont z różnych platform żeby podejrzeć całą posiadaną bibliotekę gier. Pierdoła aczkolwiek ciekawy bajer. Cytuj
Ukukuki 7 014 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca 8 minut temu, Dr.Czekolada napisał(a): Dobra lista, ale early access i do 2h grania żeby zwrócić konkurencja akurat też posiada. Co do reszty pełna zgoda. W sumie GOG sam w sobie to też całkiem fajny sklep i mają funkcję przypisania różnych kont z różnych platform żeby podejrzeć całą posiadaną bibliotekę gier. Pierdoła aczkolwiek ciekawy bajer. Bardziej dodałem to na zasadzie ,że to oni zapoczątkowali. Dlatego nie pisałem takich pierdoł jak działające osiągnięcia (cześć Epic). 13 minut temu, pawelgr5 napisał(a): Wtedy oczywiście skrót rozwijał się w piękną ideę sklepu oferującą "good old games" więc jako fan retro byłem mocno zajarany. Dla testerów była oferta "kup jedną grę a drugą dostaniesz gratis". Nie pamiętam czy były restrykcje, ale kupiłem Fallouta 1 a gratis wziąłem Redneck Rempage Pamiętam to, nawet nie wiedziałem ,że za nastolatka byłem betatesterem. Skusiły mnie darmowe gierki xd Cytuj
Homelander 2 087 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca Używam Steama od kilku miesięcy i jestem megazadowolony z samego sklepu, jego zasad i interface. Szczególnie te 2h zwrotu jest super. Jest o niebo lepiej niż na konsolach. Gdyby jeszcze te loadery do gier były zabronione byłoby idealnie, bo te łączenie się z Rockstarem czy EA jest wkurzające. No i brakuje sporo starszych gier. Jednak ten GOG na Decku nie jest tak intuicyjny jak Steam Cytuj
Ukukuki 7 014 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca Dopisałem jeszcze jeden punkt który sprzedał mi kolega pracujący dla jednego z twórców z Krakowa wink wink 2 godziny temu, Ukukuki napisał(a): - Możliwość sprzedawania kluczy na własną rękę z pominięciem marży Valve. Z tego głównie żyją legalne kluczykownie jak muve.pl czy masa innych zagranicznych. Jako twórca możesz sprzedawać swoją grę z kluczem steam przykładowo na swojej stronie internetowej pomijając marżę steam a mimo to kupujący może aktywować tę grę na steam. Dzięki temu możesz z taką kluczykownią się dogadać ,że sprzedaje twoje klucze z marżą 5-10% i każdy zadowolony. Taka kluczykownia ma dużo mniejsze koszty własne niż Valve. Dzięki temu też powstają te wszystkie paczki gier jak Humble Bundle czy Choice. 1 Cytuj
tjery 1 238 Opublikowano 19 czerwca Opublikowano 19 czerwca Dodał bym jeszcze, że na Steamie masz praktycznie wszystko o danej gierce w jednym miejscu, wchodzisz na grę, recenzje użytkowników, dyskusje, warsztat z modami na jedno kliknięcie, wychodzi aktualizacja to masz od razu opis co zmienia, zapowiedzi nowych łatek, dev diary itd. Świetna sprawa. 1 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 21 czerwca Opublikowano 21 czerwca Robercik jest wspolzalozycielem studia od giereczek video i wlasnie widzialem pierwszy trailer gierki ktora troche mi jednak przypomina powerwasha: https://store.steampowered.com/app/2230960/Sports_Renovations/ Cytuj
Josh 4 535 Opublikowano 21 czerwca Opublikowano 21 czerwca W produkcji ponoć też Ultimate Cuck Simulator. Cytuj
Homelander 2 087 Opublikowano 21 czerwca Opublikowano 21 czerwca No Robercik się w tańcu nie pierdoli trzeba przyznać Cytuj
drozdu7 2 797 Opublikowano 21 czerwca Opublikowano 21 czerwca Będzie wam głupio jak Robercik wyda hitowe The Lust of Ass na podstawie prawdziwych wydarzeń Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 21 czerwca Opublikowano 21 czerwca 17 minut temu, drozdu7 napisał(a): Będzie wam głupio jak Robercik wyda hitowe The Lust of Ass na podstawie prawdziwych wydarzeń Chyba jak bedzie cross-over z RE4 zeby akcja dziala sie w hiszpanii. 2 Cytuj
mitra 1 787 Opublikowano 26 czerwca Opublikowano 26 czerwca W dniu 21.06.2024 o 11:03, Homelander napisał(a): No Robercik się w tańcu nie pierdoli trzeba przyznać Za to Anka w ciabacie już tak. 1 Cytuj
Josh 4 535 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca O, Square Enix chyba chce znowu zacząć zarabiać pieniążki. Ciekawe kiedy zachodni dewelopery też się na to zdecydują https://thatparkplace.com/square-enix-adopts-new-corporate-philosophy-of-unforgettable-experiences-after-disastrous-70-decline-in-profits-and-previous-embrace-of-wokeness-with-games-like-forspoken/ Cytuj
suteq 183 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca (edytowane) Podoba mi się jak w tytule jest od razu sugerowane że zmiany są przez 'woke' Forspoken kompletnie ignorując prawdziwe powody słabych wyników SE aby tylko pasowało do narracji. Przy Suicide Squad to samo było. Wielka klapa bo SBI pracowało, co z tego że gra od pierwszego gameplaya wyglądała jak gówno i nie miała prawa się udać a Schreier opisał dokładnie powody klęski tej gry na podstawie rozmów z pracownikami i żaden z nich to SBI bo w skali tak gigantycznego projektu ich wpływ był marginalny. Edytowane 30 czerwca przez suteq 2 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Najwięszym problem własnie są takie korpo jak WB. Tam jest tak patologiczne parcie na GaaSy i bezczelne wyciąganie hajsów, że powaznie zaczynam współczuć developerom (a nie robie tego na codzien bo to przecież rynek IT i Ci ludzie nie pracują za jakąś tam średnią i nie w skromnych warunkach). Ten wieczny pęd za tym, żeby każda kolejna produkcja była jeszcze większa i jeszcze więcej hajsu przynosiła musi jebnąć. Czekam na ten dzien niecierpliwie. 1 Cytuj
Ukukuki 7 014 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Nigdy nie walnie dopóki giełda będzie istniała. Jeśli firma jest notowana na giełdzie to liczy się tylko raport kwartalny/miesięczny i excel. Każda firma notowana na giełdzie tak działa. Tak samo korpo nie mają osobowości czy poglądów. Jeśli w danym kraju opłaca się dać tęczową flagę to to zrobią. 2 Cytuj
Homelander 2 087 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca On 6/30/2024 at 4:28 PM, Ukukuki said: Tak samo korpo nie mają osobowości czy poglądów. Jeśli w danym kraju opłaca się dać tęczową flagę to to zrobią. Nie zgadzam się. Wyjaśnij mi w takim razie działania Disneya. Akcje lecą na pysk. Oceny widzów ich filmów i seriali szorują po dnie skali. A mimo wszystko lecą dalej z tym swoim szajsem i nie zamierzają się zatrzymać Cytuj
krzysiek923 1 666 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca 7 minut temu, Homelander napisał(a): Nie zgadzam się. Wyjaśnij mi w takim razie działania Disneya. Akcje lecą na pysk. Oceny widzów ich filmów i seriali szorują po dnie skali. A mimo wszystko lecą dalej z tym swoim szajsem i nie zamierzają się zatrzymać a później ci sami widzowie idą na kolejny film disneya, który obejrzą i będą narzekać, a później kolejny film i powtórz Cytuj
Homelander 2 087 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Just now, krzysiek923 said: a później ci sami widzowie idą na kolejny film disneya, który obejrzą i będą narzekać, a później kolejny film i powtórz No nie bardzo. Indiana Jones - wtopa. Marvels - wtopa. Ant-Man - wtopa. To były wszystko kasowe niewypały na które ludzie zwyczajnie nie poszli. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.