Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Shen napisał(a):

Trafiłem na dyskusje na reddit, jak to microsoft kolejny raz nie wyczuł trendów i wypiął się na Genshin Impact kilka lat temu, mobilki teraz omijają xboxa, te gry zarabiają miliardy, a procent z tego wpada do kieszeni Sony. Sam Genshin w 3 lata zarobił 5 miliardow dolarów.

https://www.ign.com/articles/microsoft-regretted-missing-out-genshin-impact-xbox-exclusive

Po Genshinie na Sonke trafiły kolejne hity od Mihoyo jak Honkai Star Rail i debiutujące w tym miesiącu  Zenless Zone Zero, dochodzą do tego gry innych developerów, jak hit ostatnich tygodni Wuthering Waves.

Miesięczne zarobki 3 najpopularniejszych obecnie mobilek i są to dane tylko z androida i ios, bez pc i playstation.

Przechwytywanie.thumb.JPG.9e8d1e0b264571a605801bb6e30422c6.JPG

 

"Wypiął się" bo nie zapłacił im za ekskluzywność? To "mała" nadinterpretacja ;) To już producenci gier nie mogą wydawać multiplatform?

 

Nie mówiąc już, że w tym artykule nie ma nic o tym, że z tego powodu inne podobne gry omijają X'a.

 

Myślę, że powód jest bardziej prozaiczny - popularność PS5 w szczególności w Azji, co nie wymaga od Sony szczególnych starań o czasową lub pełną ekskluzywność na konsolach skoro taka gra i tak by zarobiła 10 do 1 na platformie Sony.

 

Przy okazji przejęcia AB też MS poruszał tę kwestię chyba w kontekście gier japońskich wydawców, że Sony bardzo łatwo wypychać Xboksa z tego segmentu bo koszty są dla nich nieporównywalnie mniejsze niż dla MS.

Edytowane przez SnoD
  • Plusik 3
  • Minusik 1
Opublikowano

już się zlatują boty ze swoimi urojeniami, ze sony każdemu płaci, zeby nie wydawac na xboxie. Biedacy znowu nie przewidzieli co moze byc popularne, ale to nie dziwne, bo tam graczy nie ma. Możliwe, ze znowu byli chytrzy na kase i chcieli wiecej od mihoyo niz sony. FF14 tez przez wiele lat obiecywali, a jak w koncu gra wyszła to wymaga dwoch abonamentów na xboxie.

  • Minusik 3
Opublikowano
Teraz, Beelzeboss napisał(a):

już się zlatują boty ze swoimi urojeniami, ze sony każdemu płaci, zeby nie wydawac na xboxie. Biedacy znowu nie przewidzieli co moze byc popularne, ale to nie dziwne, bo tam graczy nie ma. Możliwe, ze znowu byli chytrzy na kase i chcieli wiecej od mihoyo niz sony. FF14 tez przez wiele lat obiecywali, a jak w koncu gra wyszła to wymaga dwoch abonamentów na xboxie.

 

Widać tłuku, że nawet nie przeczytałeś tego artykułu XD

 

Bo byś wiedział, że tak, Sony im zapłaciło za ekskluzywność.

Opublikowano
21 minut temu, SnoD napisał(a):

 

"Wypiął się" bo nie zapłacił im za ekskluzywność? To "mała" nadinterpretacja ;) To już producenci gier nie mogą wydawać multiplatform?

 

 

Na tym polega biznes, że trzeba czasem zainwestowac, żeby zarobić. Genshin to była ich pierwsza duza gra i mulitplatforma i widocznie szukali pieniędzy, microsoft ich olal, Sony wyczuło potencjał i teraz mają stały dopływ gotówki i nowych gier które są w topce popularności.

21 minut temu, SnoD napisał(a):

Przy okazji przejęcia AB też MS poruszał tę kwestię chyba w kontekście gier japońskich wydawców, że Sony bardzo łatwo wypychać Xboksa z tego segmentu bo koszty są dla nich nieporównywalnie mniejsze niż dla MS.

Wszystko fajnie, tylko gry które wymieniłem, czyli topka mobilek to gry chińskie a nie japońskie.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Shen napisał(a):

Na tym polega biznes, że trzeba czasem zainwestowac, żeby zarobić. Genshin to była ich pierwsza duza gra i mulitplatforma i widocznie szukali pieniędzy, microsoft ich olal, Sony wyczuło potencjał i teraz mają stały dopływ gotówki i nowych gier które są w topce popularności.

Wszystko fajnie, tylko gry które wymieniłem, czyli topka mobilek to gry chińskie a nie japońskie.

 

Ale działają te same prawidła rynku. Jeżeli MS sprzedaje w Azji 20 razy mniej konsol od Sony, to dewi mniej chętnie będą z nimi chodzić do łóżka, a jeśli nawet to za znacznie wyższą kasę.

 

Z biznesowego punktu widzenia olewanie PS5 na rzecz Xa nie ma żadnego sensu. Jest po prostu zbyt duża dysproporcja w wielkości docelowego rynku.

Edytowane przez SnoD
Opublikowano

No właśnie w tym to jest najlepsze, że mało kto grał ale wpisanie 95% nadaje tytułowi piękny clickbait xD Oczywiście tylko na thatparkplace :kekw: 

  • Plusik 1
  • Haha 1
  • beka z typa 1
  • Minusik 1
Opublikowano

95% porównując do czego? Najwyższej liczby grających jednocześnie? Śmiem twierdzić, że taki spadek wydarzył się na długo przed tęczową lesbo-freeze, teraz to już tylko dobijanie gwoździa do trumny.

Opublikowano
W dniu 26.07.2024 o 01:21, Shen napisał(a):

Trafiłem na dyskusje na reddit, jak to microsoft kolejny raz nie wyczuł trendów i wypiął się na Genshin Impact kilka lat temu, mobilki teraz omijają xboxa, te gry zarabiają miliardy, a procent z tego wpada do kieszeni Sony. Sam Genshin w 3 lata zarobił 5 miliardow dolarów.

https://www.ign.com/articles/microsoft-regretted-missing-out-genshin-impact-xbox-exclusive

Po Genshinie na Sonke trafiły kolejne hity od Mihoyo jak Honkai Star Rail i debiutujące w tym miesiącu  Zenless Zone Zero, dochodzą do tego gry innych developerów, jak hit ostatnich tygodni Wuthering Waves.

Miesięczne zarobki 3 najpopularniejszych obecnie mobilek i są to dane tylko z androida i ios, bez pc i playstation.

Przechwytywanie.thumb.JPG.9e8d1e0b264571a605801bb6e30422c6.JPG

https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/the-biggest-strategic-mistake-of-xboxs-phil-spencer-era-is-not-talked-about-enough

 

Jizz Condom też wyskrobał "artykuł" na ten temat 

  • Minusik 2
Opublikowano
5 godzin temu, Josh napisał(a):

 

Esencja tego co mi się nie podoba we współczesnych grach czy filmach - eksponowanie orientacji seksualnej (odmiennej) bez wyraźnego uzasadnienia czy jakiegokolwiek powodu. Np. nie wystarczył alternatywny skin dla tej postaci, jego żeńska wersja, dlaczego musiała to być koniecznie LESBIJKA. Kto grając się nad tym zastanawia?

 

Ale sam tytuł newsa clickbaitowy, bo w grę nawet na premierze nikt nie grał.

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano

Jak widać inicjatywa jest bliska polskiej racji stanu, bo po tych kilku godzinach od uruchomienia możliwości wyrażenia poparcia dla inicjatywy najwięcej podpisów jest właśnie z naszego kraju. Nic tylko się cieszyć!

Opublikowano

GT09kVFWIAAAvVR?format=jpg&name=medium

 

 

Bungie właśnie wyjebało 450 pracowników czyli 1/3 studia, połowa na bruk, połowa do innych ekip  :jim:  co tam robiło 1300 osób to beczunia.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

220, ale i tak dużo. Wszyscy mówili, że najbardziej irracjonalne i przepłacone przejęcie w branży. Miało być 15 nowych GAASów, a prawie wszystko już pokasowali, a Bungie łącznie straciło już ~450 pracowników.

Screenshot_20240731_190223_SamsungInternet.thumb.jpg.5cf5c68adb8599ed4d30f20fe4f94cd1.jpg

 

No ale sami są sobie winni, nie chcieli robić Halo, to Sony ich przemieli do jakiś cinematiców za 3 lata.

 

220 zwalniają a 155 przechodzi do Sony, to w sumie w samym Bungie zostanie z 700 osób z 1300.

Edytowane przez SnoD
Opublikowano

Akurat Bungie to jebać i bardzo dobrze się stało (ludzi szkoda wiadomo). Sukces zbudowany na rakowych praktykach, przehajpowani bajkopisarze.

 

Chcieli wydymać pana Sony to teraz Sony wydyma ich. Tylko szkoda straconego czasu i pieniędzy.

Opublikowano
53 minuty temu, SnoD napisał(a):

to Sony ich przemieli do jakiś cinematiców za 6 lat 

z deszczu pod szambo

 

ale co tam robiło aż 1300 nieudaczników to afera którą powinien rozwiązać Roman G.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...