Gość suteq Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Od jakiegoś czasu nosiło mnie aby spróbować swoich sił w speedrunningu. Z racji, że od dłuższego czasu oglądam adama_ak, który speedrunuje chociażby GTA 3 i VC to poznałem sporo trików i rozkład jazdy przy Any%. No i dzisiaj postanowiłem coś podziałać z GTA 3. Samo poinstalowanie programów do mierzenia czasu + zrobienie listy zajęło mi trochę. Przy pierwszej próbie zrobiłem troszkę błędów przez co potem miałem przerąbane i w efekcie zginąłem prawie przy końcu Portland. Za drugim razem zwaliłem przy bombie w bistro chociaż skok zrobiłem prawie bezbłędny (troszkę mi się wgięło i musiałem reperować) ale źle postawiłem samochód i bomba wybuchła jak postanowiłem go przestawić. xD Zaraz odpalam trzeci raz. Kurde, fajne to. :D I w końcu nauczę się latać dodo. Cytuj
c0ŕ 4 834 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 (edytowane) Miałem robić speedruny w Hotline Miami, ale mimo że jedynkę przeszedłem 7 razy, a dwójkę 12 to jeszcze mi się nie udało, po części przez brak czasu i chęci na dłuższe sesje, oraz przez nie wynikającą ze skilla frustrację spowodowaną błędami popełnionymi w pośpiechu (szczególnie jak ma się 3/4 gry, raqe quity padały motzno), wiadomo, taka specyfika speedrunów. Ale jak to oglądam to... Co do speedrunowania GTA to dla mnie abstrakcja, szanuję takich ludzi jak poje.bany xd. Edytowane 30 kwietnia 2017 przez c0r Cytuj
ASX 14 653 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 nie wyobrażam sobie robić speedrunu. Nienawidzę w grach wszelkich ograniczeń czasowych, zarówno tych bezpośrednich zmuszających do wysiłku , jak i tych nieco bardziej subtelnych (jak np timer w Super Mario Bros,). Oczywiście rozumiem o co chodzi w tej zabawie i szanuję wszystkich którzy się tego podejmują poświęcając cenny czas. Ale ja cenie w grach przede wszystkim nieskrępowaną eksploracje Cytuj
grzyb_2 11 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 nie wyobrażam sobie robić speedrunu. Nienawidzę w grach wszelkich ograniczeń czasowych, zarówno tych bezpośrednich zmuszających do wysiłku , jak i tych nieco bardziej subtelnych (jak np timer w Super Mario Bros,). Oczywiście rozumiem o co chodzi w tej zabawie i szanuję wszystkich którzy się tego podejmują poświęcając cenny czas. Ale ja cenie w grach przede wszystkim nieskrępowaną eksploracje Noob. Ja mam 3h36min w Evil Within (bez ulepszeń, bez ng+) oraz 2h30min w REmake (bez ulepszeń, bez ng+). Jak nie umiesz grać to nie dyskredytuj lepszych graczy. Pozdrawiam Cytuj
Hubert249 4 279 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Kurde może głupi temat zarzucę, ale też nienawidzicie pary i wszelkiego kręcenia zaworami w grach? Miałem teraz jeden etap w Evil Within i zdałem sobie sprawę jak mnie to obrzydza. Tu kur.wa kręć zawór który nie wiadomo do czego służy, tu unikaj pary bo się oparzysz, no ultra mnie to irytuje we wszelkich grach, a jak widzę lecącą parę to mi się rzygać chce :[ Zawsze zdezorientowany się czuję w takich momentach, już wolałbym szukać jakichś kluczy czy coś a nie głupimi zaworami kręcić. (I to jeszcze najczęściej przy debilnym QTE press x). Macie jakieś elementy tego typu w grach które powtarzają się od lat i też was tak wkurzają? Wydaje mi się, że w większości są to pokrywane ekrany loading. Np w takim Uncharted albo Batmanie. Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Wiesz, nikt nie każe Ci robić speedruna w grze, którą dopiero odkrywasz. To jest raczej sposób na wymasterowanie czegoś, na podniesienie skilla na kolejny level. Kiedy potrafisz już przejść gierkę z zamkniętymi oczami to zaczynasz robić to jak najszybciej się da i szukać wszelkich możliwych dziur w systemie, by uzyskać jak najelpszy czas. Ogólnie fajna sprawa, ale wymaga czasu, dedykacji i umiejętności skupienia się na jednej rzeczy, a ja nie mam żadnej z nich. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 (edytowane) Na razie ćwiczę pierwszą wyspę i kończę mierzenie czasu kiedy dotrę na drugą wyspę. Robię save aby potem mieć skąd trenować drugą. 57 minut mi to zajęło Ale po drodze TYYYYYYLE błędów. 3 razy s(pipi)y skok w misji z grubasem, teraz normalnie będę jeździł a potem się nauczę. 3 razy mi samochód nie wylądował na dachu przez co za 4 zeskoczyłem z torów normalnie i zebrałem AK oraz pancerz. Potem jeszcze 8 balla mi zabijali bo jednego typa nie widziałem z samochodu a więc muszę się przypatrzeć jak go dokładnie ustawiać aby było git. Oczywiście mniejsze lub większe kraksy też były. No ale mam plan zejść do 40 minut i wtedy będę zadowolony. Zajarałem się w choy. Najbardziej odstraszało mnie ustawianie tego wszystkiego do samego speedrunu ale warto było. @c0r Dla mnie speedrun hotline miami to abstrakcja ale świetnie się to ogląda. Edytowane 30 kwietnia 2017 przez suteq Cytuj
c0ŕ 4 834 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 (edytowane) Ja w sumie "speedrunowałem" GTA 4 bo był trofik za przejście fabuły w, uwaga, mniej niż 30 godzin Oczywiście spokojnie się wyrobiłem, jeszcze sporo zostało, ale czuć było ten poganiający oddech na karku troszkę. Reszty GTA, szczególnie tych starszych, nie wyobrażam sobie speedrunować, bo gameplay jest już tak archaiczny (co nie znaczy że nie da się grać, uwielbiam stare GTA, ale muszę je sobie dawkować), że po prostu sprawia mało przyjemności i nie dałbym rady przejść na jednej sesji jednego miasta / wyspy, a co dopiero całą grę. Edytowane 30 kwietnia 2017 przez c0r Cytuj
Gość suteq Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 A dla mnie stare GTA to sam miód mimo dziwnej fizyki, dziwnego strzelania, biegania czy przeróżnego zachowania pojazdów na drodze. Świetnie się w to gra z racji szybkości samej rozgrywki. Spróbuj c0r. Cytuj
c0ŕ 4 834 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 (edytowane) Ja to generalnie mam wrażenie, że starsze GTA, mimo swojej kultowości, dość nieładnie się starzeją i że o ile ktoś nie grał na premierę / za dzieciaka, to ciężko mu byłoby teraz w 2017 odpalić pierwszy raz i i się zachwycić gameplayem - mam tu na myśli głównie strzelanie. Mógłbym właśnie spróbować trójkę, najmniej godzin z nią spędziłem tak ogólnie, przeszedłem chyba gdzieś do misji z bombą u 8-balla, a gra bardzo mi się podobała (te odpadające kończyny i ponury klimat Liberty City <3). Ale najpierw muszę dokończyć Vice City Stories na vicie, odpalam jakoś raz na trzy dni, przechodzę jedną misję i wyłączam. Normalne GTA, nie odmieniec, ale nie mamy 2007 roku, rozgrywka generalnie nie porywa i więcej nie dam rady ugrać za jednym posiedzeniem ;/. Edytowane 30 kwietnia 2017 przez c0r 1 Cytuj
kubson 3 189 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 jedyne GTA do ktorego co chwile wracam to GTA 1 i 2 <3 SA czasem odpalam tak zeby sobie tylko posmigac po miescie w klimacie lat 90 ale chyba nie mialbym sily na skonczenie go ponownie, tak samo mam z VC. Wielka szkoda ze te gry nie sa dostepne na vicie bo w takie VCS czy LCS dalej dobrze sie gra na malym ekranie Cytuj
c0ŕ 4 834 Opublikowano 30 kwietnia 2017 Opublikowano 30 kwietnia 2017 (edytowane) Duużo bym dał za jakiś solidny remaster wszystkich części z ery PS2 dopasowany pod vitę i jej dwie gałki analogowe razem z ogarniętym frameratem (który w VCS jest dużą wadą na vicie) i draw distancem. Wtedy można byłoby grać, szkoda że to się nie stanie. Edytowane 30 kwietnia 2017 przez c0r Cytuj
Gość suteq Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 (edytowane) Pierwszy run Portland dzisiaj: 40:11:96 Mało błędów, jedynie raz mi ciężko było myszką celować bo na wyjezdzie nie mam podkładki a tak to jeszcze spokojnie dam radę zejść poniżej tego. Jeszcze sporo do poprawy i nauki. Muszę się w końcu nauczyć aby nie zamykać drzwi w samochodach, też sporo daje. Na drugą wyspę przewiduję też ok. 40-50 minut. Ba, nawet jakby mi godzinę zajęło to czas 1:40h by mnie zayebiście cieszył. Ja to generalnie mam wrażenie, że starsze GTA, mimo swojej kultowości, dość nieładnie się starzeją i że o ile ktoś nie grał na premierę / za dzieciaka, to ciężko mu byłoby teraz w 2017 odpalić pierwszy raz i i się zachwycić gameplayem - mam tu na myśli głównie strzelanie. Mógłbym właśnie spróbować trójkę, najmniej godzin z nią spędziłem tak ogólnie, przeszedłem chyba gdzieś do misji z bombą u 8-balla, a gra bardzo mi się podobała (te odpadające kończyny i ponury klimat Liberty City <3). Ale najpierw muszę dokończyć Vice City Stories na vicie, odpalam jakoś raz na trzy dni, przechodzę jedną misję i wyłączam. Normalne GTA, nie odmieniec, ale nie mamy 2007 roku, rozgrywka generalnie nie porywa i więcej nie dam rady ugrać za jednym posiedzeniem ;/. Chcesz mi powiedzieć, że nigdy nie skończyłeś 3? Edytowane 1 maja 2017 przez suteq Cytuj
c0ŕ 4 834 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Nie, nawet chyba nie doszedłem do drugiej wyspy. No grało się za dzieciaka, jak miałem 9 czy 10 lat (teraz 14) i misje zawsze schodziły na dalszy plan, bo raz że niektóre mnie przerastały trudnością, i dwa, że łatwiej było zrobić rozwałkę, pouciekać przed policją niż powtarzać jakieś misje 10 razy, dojeżdżać cały czas itp. Vice City też nie przeszedłem, doszedłem do misji w wytwórni porno gdzie lecieliśmy samolotem i zrzucaliśmy chyba ulotki. San Andreas przeszedłem (z kodami na bronie), czwórkę i piątkę bez kodów. Wychodzi na to że nigdy nie byłem jakimś GTA-owym freakiem, mimo wielu godzin spędzonych w całej serii :(. Cytuj
Daffy 10 568 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 dont worry, ja jedynki i dwojki tez nie skonczylem (ale duzo gralem - po prostu bujalem sie po mapce i uciekalem przed policja, smarkacz twedy bylem), trojke skonczylem ale mnie totalnie wynudzila, dopiero VC bylo pierwszym gta przy, ktorym powiedzial wow, pozniej bylo coraz gorzej (sa dla mnie jest tylko ok, gta4 moze sie bic z trojka o miano najnudniejszej czesci) i dopiero znowu gta5 znowu dalo mi wow factor ale ja ogolnie jak juz wiele razy pisalem na forum nie lubie sandboxow i doslownie garska w zyciu chwycila mnie za serce i sporo gierek z tego gatunku nie skonczylem bo mi sie po drodze znudzila Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Ja również trójki nie skończyłem. Mnóstwo czasu spędziłem na samym początku gry bawiąc się wolnością, ale kiedy zabrałem się za fabułę to doszedłem gdzieś do drugiej wyspy i już nie dalej. Dopiero Vice City skończone do końca, jak i każde następne. Cytuj
Mejm 15 306 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Jedynka miala ten bol, ze nie bylo sejwow i trzeba bylo pi.zgac wszystkie misje z danej lokacji na jednym posiedzeniu. Cytuj
Kyokushinman 38 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Och, skoro już zeszliśmy na NESowe klimaty, to wręcz MUSZĘ wspomnieć o tym kawałku. Wściekle dobrze się przy tym grało. Dobra giera. Ocean w tamtych czasach niezłe tytuły trzaskał. Z ostów to ten ze Snesa jest dobry. Cytuj
XM. 10 887 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 NES? Przypominam kolejnego krola: 1 Cytuj
Mendrek 571 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Hah kupiłem niedawno wersję na PS4 (która jest konwersją arcade) i w sumie klimat jest, ale NES-owa wersja była bardziej rozbudowana bo miała power upy. Ocean akurat miał nosa do kompozytorów. Na Amigę wynajął Barry'ego Leitcha by stworzyć chyba najlepszy OST w amigowym portfolio, mianowicie OST do Lethal Weapon. Na SNES ukazała się jego zremiksowana wersja, ale wypadła tak sobie. Swoją drogą Barry to nie byle kto w światku amigowym. Jest autorem muzyki m. in. do Lotus Turbo Challange czy Xenophobe. https://www.youtube.com/watch?v=9yAGv-SkQMo Muzyka potrafiła tchnąć akcję w byle shooterek. Wyobraźcie sobie że po 4 misji, zamiast muzyki posterunku policji gdzie misje się wybierało, słyszycie na ekranie ładowania muzykę poniżej. By za chwilę okazało się że ów posterunek został bezczelnie napadnięty przez Syndykat. I trzeba tych sukinkotów powybijać co do nogi... https://www.youtube.com/watch?v=8_x3ATiblo0 Cytuj
Mejm 15 306 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Gralem w LW na swoim uwczesnym 286. Niezla gierka. Nawet udalo mi sie skonczyc pierwsza misje (i tylko ta, reszta byla za trudna, zwlaszcza druga w kanalach). W jej trzecim levelu znalalzem sposob na szybkie ukonczenie poziomu, wystarczylo skoczyc w prawo w przepasc. Odkrylem tez sekretny pokoj z zyciami i zielonym diablem na posterunku. Gra mocno rasistowska bo bialy ludek byl lepszym strzelcem niz czarny i latwiej sie nim gralo. A w pirackiej wersji (bo niby jakiej) po wgraniu i ukazaniu sie napisu Ocean trzeba bylo nacisnac spacje. Inaczej gra przechodzila dalej do jakiegos dema grupy crackujacej i nic juz sie nie dalo zrobic poza... wylaczeniem kompa i wlaczeniem od nowa (dzisiaj nazywamy to resetem i ma osobny przycisk w obudowie). Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 1 maja 2017 Opublikowano 1 maja 2017 Och, skoro już zeszliśmy na NESowe klimaty, to wręcz MUSZĘ wspomnieć o tym kawałku. Wściekle dobrze się przy tym grało. o jak nostalgłem ten yebany Trex Cytuj
XM. 10 887 Opublikowano 2 maja 2017 Opublikowano 2 maja 2017 Jakiej gierki remake'a chcieli byście zobaczyc? Mówie tutaj o podbitej pod współczesne standardy grafe itp. natomiast sam core gry niezmieniony- te same lokacje, fabuła... Nikt nie lubi raków, ale wiadomo że jakiejś ulubione gry to chetnie by się przywitało, hehe. Cytuj
Daffy 10 568 Opublikowano 2 maja 2017 Opublikowano 2 maja 2017 nikt nie lubi rakow jak juz w nie gral, patrz moja sytuacja z switchem - kazdy raczek do mnie to nowa gra i na co mam niby narzekac? co do remakow - duzo jrpg z dawnych lat tylko wlasnie z core niezmienionym, a nie cos w stylu potworka zerujacego na marce w ff7, przytulilbym tak vagrant story, ffvi, xenogears, xenosage itp - Indiana Jones and the Fate of Atlantis - tutaj chyba nawet szanse jakies sa bo ostatnio czesto remasteruja stare ponit and click lucas arts - burnout takedown - wypasiona grafa i jezu, preorder leci - Z - idealnie by sie sprawdzila teraz po sieci 1 Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 2 maja 2017 Opublikowano 2 maja 2017 star wars jedi knight, jade empire, black & white Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.