Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

kupno remedy przez sony to byłaby dobra odpowiedź na ninja theory kupione przez microsoft a po control który absolutnie nikogo jest możliwe.

Teraz jest ukryty wyścig za zakup studiów przez microsoft, google, egs i sony(?) w pierwszej kolejności polecą developerzy którzy długo współpracują z danym gigantem jak kolesie od state od decay i forzy horizon a drugiej kolejności studia które ledwo się trzymają jak obsidian, double fine i pewnie za chwilę remedy które jeszcze klepie dużą grę dla chińczyków (czasowy ex na XBOXa)  :)

Odnośnik do komentarza

podstawowy problem z kupowaniem studiów jest taki że niezależne studio musi chcieć być kupione i niewielu z nich uśmiecha się zostać wykupionym przez dużą korporację jak $ony, EGS czy M$, ponieważ obawiają się o swoją wolność kreatywną.  

Trudno jest więc znaleźć chętnego partnera i rozpocząć negocjacje a dopiero doprowadzić całą operacje do końca.  

 

11 minut temu, MBeniek napisał:

@Hendrix To było jeszcze za czasów Mattricka? Bo mam nadzieję, że teraz m$ ma lepsze relacje ze studiami, z którymi współpracują. 

to wywiad sprzed kilku miesięcy dla GameInformera, a Remedy ostatni raz współpracowało z MS przy okazji QB, więc łatwo się domyślić jakich "czasów" to dotyczyło. Raczej nie jest tajemnicą że ostatnie relacje MS z Remedy nie są najcieplejsze ale wydaje mi się też że ludzie tutaj mocno nadinterpretują te słowa, koleś raczej po prostu nie chciał się wypowiadać 

 

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza

@MBeniek

Ten wywiad to: 94 rapid-fire questions about Control z marca tego roku (standardowy format dla gier z okładki z danego numeru). Quantum Break był z czasów gdy Mattrick był szefem oddziału Xbox, a Spencer był szefem Microsoft Game Studios (a jeszcze wcześniej, do 2008 roku,  był szefem europejskiego oddziału).

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

swoją drogą myślę że niespecjalnie Remedy może mieć coś za złe Microsoftowi, oczywiście nie wiem co tam działo się za kulisami ale fakty na temat współpracy są takie:

 

- Microsoft wyłożył pieniądze na 2 gry Remedy, obie miały bardzo trudny proces developerski, obie były wielokrotnie przekładane i obie mimo iż były bardzo drogie w produkcji okazały się finansową porażką 

- amerykańska korporacja sfinansowała i dała im czas na zbudowanie nowego silnika graficznego, który teraz znajduje zastosowanie w Control 

- popierali i finansowali najbardziej zwariowane pomysły Remedy (tak, pomysł z serialem aktorskim wplecionym w grę to również pomysł Remedy który potem MS sfinansował zatrudniając popularnych aktorów) 

- gdy gra okazała się porażką finansową poszli na rękę Remedy i pozwolili im wydać grę na Steamie  by ratować budżet 

 

 

 

 

Edytowane przez ASX
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, MBeniek napisał:

@Hendrix To było jeszcze za czasów Mattricka? Bo mam nadzieję, że teraz m$ ma lepsze relacje ze studiami, z którymi współpracują. 

No mają tak złe relacje że studia z którymi współpracowali jak Playground, Compulsion, Undead Labs, Obsidian i Ninja Theory ochoczo do nich dołaczają

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza

Bo QB i Alan Wake to dobre gry. Tzn Alan dla mnie świetny, wspominam pięknie, przejscie po latach z dodatkami też dobrze zrobiło. 

QB to taka gra na 7, można było to bardziej dopiescic. Moim zdaniem ten serial, zamiast niego ze 2-3h grania mogli by dać. 

Control wygląda jak sequel, niski budżet nie napawa optymizmem. Ale Remedy to dobre studio, lubię ich gierki. 

Ehh gdyby gdzieś w międzyczasie wydali rememasterki trylogii Max Payne.. 

 

Odnośnik do komentarza
Gość suteq
2 godziny temu, XM. napisał:

Kurde, ten filmik od blubera jak to miało wygladac - supcio. Żałuje, ze nie wzialem QB za 5 zeta z empiku bo był z Analem, :[jak będzie promka to już na pewno łykne bo w sumie miło w większości piszecie o tym tytule.

Ale jak masz brać to z dlc bo jednak one sporo wyjaśniają fabularnie a bez nich możesz czuć się zmieszany zakończeniem. 

Odnośnik do komentarza

Warto jeszcze przypomnieć historie prototypu Alana Wake 2

 

Po premierze pierwszej części Remedy na szybko przygotowało demo dwójki zbudowane z assetów z pierwszej części, które jeśli wierzyć Remedy przedstawili każdemu dużemu wydawcy.

 

Niestety nikt poza złym Microsoftem nie wyraził zainteresowania, ale nawet on niespecjalnie był skłonny finansować sequel i zamiast tego zaproponował mniejszy projekt, tak narodził się American Nightmare samodzielny dodatek do Alana.

 

Potem już wszyscy wiedzą co się wydarzyło, MS zaproponował Remedy zrobienie nowego IP, a ci się zgodzili i tak zaczął powstawać Quantum Break, który podobnie jak Alan miał bardzo duże problemy w produkcji, znieniano koncepcje (gra początkowo miała być openworldem podobnie jak AW), niestety 3 z kolei gra Remedy okazała się klapą i MS nie dał im kolejnej szansy.

 

Remedy jakiś czas temu swiadomi błędow jakie popełnili przeszli restrukturyzacje, podobnej do tej którą zaliczyło Ninja Theorry, czyli zamiast robić jedną dużą grę wiele lat, podzielili się wewnętrznie na kilka mniejszych zespołów. Pierwszym efektem pracy nowego Remedy jest Control, który też (można przypuszczać) miał problemy ze znalezieniem wydawcy bo grę zgodził się wydawać mały wydawca 505 Games przeznaczając na produkcje gry oszałamiające 6-7 milionów.

Odnośnik do komentarza

Ciekawa sprawa jest też z serialem w Quantum Break, ludzie często gadają że to pomysł z Microsoftu który w owym okresie zachłyśnięty był telewizją (wszyscy pamiętamy zapowiedź xboxa one i tvtvtv)

 

Ale tymczasem Remedy od zawsze eksperymentowało z różnymi formami narracji implementowanych do swoich gier. W Max Paynie były to pamiętne komiksy, które nie tylko skutecznie obchodziły ograniczenia budżetowe ale w owym czasie były czymś prawie nowatorskim w grze wideo. Alan Wake z kolei wyraźnie inspirowany był strukturą powieści, kto grał ten na pewno wie o co chodzi. W Quantum Break, Remedy postanowiło połączyć jeszcze inną formę narracji czyli serial, wyszło jak wyszło. Czasem chyba nie warto eksperymentować i lepiej iść utartą ścieżką 

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza

Kolego. Jakie 7 lat. Nie wprowadzaj w błąd. Pomiędzy Alanem a Quantum minęło 6 lat. Niecałe. W między czasie wydali jeszcze AW:AN. Mimo, że to mniejszy projekt, to Remedy było nim zajęte w większości. Dopiero po zakończeniu tej gierki przerzucili full siły na nowy projekt. W między czasie przygotowali tylko kilka koncepcji. Żaden właściwy developing. Również należy zaznaczyć, stworzyli świetny silnik graficzny. Plus przejście na nową generacje. Zarykuje, że QB to ich najszybciej zrobiona gierka. Sporo problemów developerskich QB zawdzięczało tez...MS, przez to, że dali im słabą konsole na której Remedy celowało w perełkę graficzną i potem musieli mocno kombinować. Akurat w czasie kiedy Remedy dłubalo nad jeszcze niezapowiedzianym QB dość mocno interesowałem się tym projektem w nadziei, że będzie to AW2. Wiec dziwią mnie niektóre głupoty powtarzane tutaj, czy na ResetEra. 

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...