Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, SnoD napisał:

 

No chyba na głowę upadłeś... zakup największego wydawcy na świecie niby jest bez sensu? Mam sens i to spory, przede wszystkim mają potężne marki na PC, co jest potrzebne do rozwoju GP jak i całej platformy Xbox. Mają gry, które schodzą w dziesiątkach mln na część co mocno wywinduje GP jak i sprzedaż samych konsol z tym abonamentem. Ogromny powerhouse mocy przerobowych, który obecnie nie jest dobrze wykorzystany, co najmniej ze 4 duże studia mogłyby się zająć robieniem dodatkowych gier. Ponadto to ogromny potencjał do wejścia na rynek gier mobilnych gdzie w produkcji mają odpowiedniki swoich największych IP na mobilki


Wiadomo - z biznesowego punktu widzenia pewnie świetna decyzja, ale dla mnie, mającego CoDa w dupie, to zupełnie bez znaczenia.
 

Godzinę temu, ASX napisał:

dla koneserów gamingu na forumku gardzących mainstreamowymi grami, faktycznie zakup Activision może się wydawać że nie miał dużego sensu, Pytanie też ilu z tych otwarcie gardzących grami Activision i Blizzarda, potajemnie ogrywa Call of Duty, Overwatcha, WoWa, Tony Hawka, Crasha i resztę?

 

ale dla zwykłego gracza będzie to mieć bardzo duże znaczenie, bo takie  Call of Duty . to co roku najlepiej sprzedająca się gra zarówno na Xboxie jak i Playstation. Więc, można sobie wyobrazić co się będzie działo gdy kolejna odsłona trafi w dzień premiery do taniego abonamentu growego?  


No ok, wiadomo że pisałem głównie o sobie, jako o "zwykłym graczu", ale za żadnego konesera się nie uważam.
Faktycznie zapomniałem o Crashu, bo gdy myślę o Acti/Blizz to tylko CoD, Overwatch i Diablo mi się przypomina w pierwszym skojarzeniu, a te marki są mi zupełnie obojętne.
 

Godzinę temu, balon napisał:

Przecież Acti ma dużo marek. Niektóre bdb i wręcz kultowe.
Inna sprawa aby chciała je wydawać, ale Crash 4 (prze kozak), Spyro czy Tony remake to dobre jaskółki.  


Tak jak wyżej - wyleciało mi z głowy - faktycznie.
No jeśli wróciliby do wielu zapomnianych IP to faktycznie mogłoby być fajnie, ale póki co w ogóle mnie to Acti nie jara.

Odnośnik do komentarza

Wystarczy, że ActiBliz wypuszczą dopracowane Diablo 4, nowego StarCrafta, Warcrafta i pójdą po rozum do głowy i singlowego CoDa będą wypuszczać raz na dwa lata, a w kwestii multi postawią na Warzone 2, co by mogło uwolnić ze 4 duże studia od supportu do robienia gier na ich kultowych IP. Sam Blizzard podobno ma poważne plany na najbliższe lata, jest więc szansa, że bez stawisnia wszystkiego na CoDa ich forma może mocno zwyżkować.

Odnośnik do komentarza

Problem leży w mocach przerobowych. Bo gry AAA teraz powstają minimum 5 lat i wymagają ogromnych nakładów (osobowych i finansowych). I co z tego, ze Acti czy WB mają fajne IP, skoro nie mają kogo do nich oddelegować, a nawet jeśli, to trzeba czekać 5 lat na efekty. Blizzard Diablo Immortal NA SMARTFONY klepią od kilku lat. Śmiech na sali. Sony też kupiło Insomniac, które przez kolejne lata będą mozolnie dłubać przy Spidermanie 2 i Wolverine, tak naprawdę nie wiadomo jak długo. Możliwe, że przez kolejne 3 lata. Przecież wielu z nas do tego czasu już przestanie się jarać grami, bo im życie spłata figla.

 

Ogólnie trudno jakkolwiek się ekscytować tymi zakupami czy przejęciami, bo efekty nastąpią najwcześniej za kilka lat, o ile w ogóle.

Odnośnik do komentarza

Ja czekam od nich tylko na Diablo 4 i może kiedyś W4? Reszta nie jest dla mnie, a CoDy od 4 mnie nie jarają. Brakuje mi trochę historycznych strzelanek które opowiadały o prawdziwych zdarzeniach. grając w CoD2 myślałem ile jeszcze bitew i wydarzeń historycznych pokażą w następnych latach. Marzyłem o czymś podobnym tylko z historycznymi bitwami. A co mi zostało? No nic, może jakiś RTS od czasu do czasu. 

 

Giereczkowo w wielu miejscach nie rozwija się niestety. Wielu idzie w aspekt sieciowy bo to był pewny biznes przynoszący ogromne dochody. Na całe szczęście coraz więcej firm rozwala sobie ryjki o kolejne nieudane projekty nastawione na online i przestaje to być bezpieczna przystań dla projektów. 

 

Do tego płacenie za online, jak dla mnie to jest rak konsolowego grania. Jeszcze Nintendo poszło tą drogą pchając w mordy graczy 30 letnie gry :)  Nie mogę pojąć jak gracze mogą się na to godzić. 

Odnośnik do komentarza

 

5 godzin temu, Ukukuki napisał:

Brakuje mi trochę historycznych strzelanek które opowiadały o prawdziwych zdarzeniach

No to jest mega chujowe, tyle maja możliwości, a oni będą się zapętlać i robić szeregowca Ryana po kilka razy. Wietnam, była Jugosławia, a przecież 1 i 2 wojna ma nadal wiele do zaoferowania(dlaczego nigdy nie pokazali ataku na Polskę), tylko jak nie chcą pokazywać innych frontów, to nic dziwnego, że ludziom może się przejeść. Oprócz tego jest ogromna nisza, żeby tak jak Spec Ops, wojny nie pokazywać jako wesołe rampampampam, tylko podejść w bardziej psychologiczny sposób, i to nawet nie muszą być FPS-y

Edytowane przez SlimShady
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Może SE w ogóle nie chciało sprzedać tych studiów MS czy Sony. Myślę, że kluczową sprawą w tym przypadku była gwarancja multiplatformowości, może SE zapewniło sobie jakieś zyski od sprzedaży ich gier. 

 

Nie zdziwię się jak sprzedali zachodnie studia żeby Sony mogło kupić japoński oddział bez potrzeby kontroli antymonopolowej w USA i EU.

 

 

 

 

 

Edytowane przez SnoD
Odnośnik do komentarza

To są śmieszne pieniądze jak za tak wielkie marki i 1100 pracowników. Sony zapłaciło ponad 10x więcej za Bungie. Dla mnie najważniejsze jest to: "For example, two original IPs, Tomb Raider and Deus Ex, have sold AAA units of ~88M and ~12M, respectively. Embracer sees an opportunity to invest in these franchises, as well as the additional acquired IPs such as Legacy of Kain, Thief, and other original franchises. "

Może za parę lat doczekamy się powrotu LoK tym bardziej że THQ Nordic lubi odświeżać zapomniane gry (np. Destroy all Humans czy SpongeBob).

Odnośnik do komentarza

Dobrze, że uwolniono te studia od SE, bo ewidentnie sobie z nimi nie radzili. 

 

Stawiam, że niedługo Sony ogłosi przejęcie JP oddziału SE. Mogli naciskać SE na szybką sprzedaż zachodniego oddziału do czasu kiedy MS pracuje nad ActiBliz. To by tłumaczyło niską cenę sprzedaży.

Edytowane przez SnoD
Odnośnik do komentarza
22 minutes ago, Paolo de Vesir said:

Human Revolution wynudziło mnie tak, że tej drugiej części w Czechach nawet nie wyjąłem z folii.

 

Najgorzej, że CD nie trafiło ostatecznie do MSu, to zdolne studio.

To, że Ci tytuł nie siadł nie znaczy, że jest słaby. Human Revolution to topka generacji o czym świadczą opinie graczy i recenzentów. Sam ukończyłem 3 razy na 3 różnych platformach.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...