Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku mam nadzieję uporać się z Origins, które już chyba czwarty rok u mnie się ciągnie :yao:

Jak to jest ta najbardziej skondensowana i wyważona odsłona w nowej formule to już się boję Odyssey, które od dawna stoi na półce, czekając aż się otrzepię z egipskich piasków 

 

A co do zmęczenia nowymi grami to też to mam i coraz większą frajdę dają mi tytuły stare, albo niszowe.

Horizon Forbidden West leży, bo nak#rwiam namiętnie w remaster pierwszego State of Decay i zaraz wpadnie ostatni aczik, więc z marszu odpalam dwójeczkę :fsg:

Sporo staroci nakupowałem na X360 ostatnio i mam większy hajp na odpalenie któregoś z nich niż na kolejne AAA, które zapowiadają.

Dla wielu osób Elden Ring był w tym roku grą,  która przywróciła im wiarę w branżę, ale ja niestety wciąż go nie kupiłem, więc nie wiem, jak byłoby u mnie.

 

@Pupcio, jakie jest lore minusów od Czezky'ego?

Szkalowałeś nintendo?:philosoraptor:

Odnośnik do komentarza

Ja tam nie mam problemu od czasu do czasu z jakimś dobrym, nawet deko powtarzalnym AAA. Ostatnio wjechał Cyberek, teraz na tapecie Yoku’s Island,  Tunic i Lost Radom, potem będzie Kirby, potem może Horizonek na zmianę z czymś krótkim i skondensowanym. Do tego cały czas odpalam na 1-2 wyścigi FH 5.  

Czasu na granie tyle, że gram tylko w to co mi się podoba, bez żadnego zmuszania się.

Ofc frazes ma ciagle moc, czyli granie w różne gatunki gier, na różnych platformach. Do tego nie rozkładam gier na czynniki pierwsze w poszukiwaniu błędów i minusów. Jestem graczam, a nie panem recenzentem czy testerem. 
 

Efekt? Gierki dalej bawią (choć już wiadomo nie tak), jak 30 lat temu. 
 

Żeby nie było widzę to o czym pisze kotlet, czyli mniej gierek AAA, które dłużej się smażą. Do tego jest trochę gejmizmów obecnych czasów, których nie lubię, ale mogę je omijać i nie grać w takie gierki. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, GearsUp napisał:

FSR 2.0 ma być na konsolach więc może pobór 1000W nie będzie konieczny jak na piecu

przecież FSR 2.0 będzie też na PC i miał się ukazać w drugim kwartale tego roku, czyli teoretycznie mają jeszcze miesiąc. 

 

a co do tego że nowe konsole nie dadzą rady z UE5 to ja jestem spokojny, wystarczy popatrzeć na demko Matrixa, otwarty świat, tysiące NPC i obiektów, zaawanasowana fizyka, niesamowita wręcz geometria a mimo to konsole dają radę, co prawda niestabilnych 30 fpsach ale dają. Przy odrobinie optymalizacji, bo nie oszukujmy to demko zostało stworzone jako pokaz technologii, nie właściwa gra, gry poziomem zbliżonym do demka Matrixa spokojnie będą chodzić na UE5, pewnie będzie trochę mniej obiektów, może geometria będzie bardziej uproszczona, a fizyka mniej zaawansowana, ale będą chodzić. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
46 minut temu, LiŚciu napisał:

 

A wiesz może kiedy startuje FSr2.0? W lapku by mi sie przydał bo mam karte od AMD. 

FSR 2.0 ma być open source i dostępne dla kart konkurencji. AMD chce na maksa spopularyzować ten upscaling i odebrać NVIDII atut ich kart w postaci DLSS.

UE5 będzie miało swój własny upscaling w podobnej technologii wbudowany w silnik. 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, ASX napisał:

przecież FSR 2.0 będzie też na PC i miał się ukazać w drugim kwartale tego roku, czyli teoretycznie mają jeszcze miesiąc. 

 

Nikt nie mówi, że nie będzie na PC ale nie wiadomo jaka będzie kompatybilność na kartach NVIDII, niby ma to chodzić na wszystkim ale czas pokaże. Nie chcę rozpoczynać dłuższej dyskusji ale podpiąłbym tu problemy z jakimi ostatnio się gry na PC borykają takie jak Shadow Warrior 3, Ghostwire: Tokyo i inne oparte na UE 4. Chodzi o stuttering związany z ładowaniem shaderów, dotyczy to też starszych gierek jak Gears of War 4. Na konsolach ten problem nie występuje. 

 

The shader compilation is done in real time during game play. That's what appears to be the cause of stuttering in DX12 on PC. Please give us the option to compile the shaders before playing like most other games do. Digital Foundry even pointed this issue out in their technical review.

Edytowane przez GearsUp
Odnośnik do komentarza

 

@GearsUp - problem stutteringu na PC nie jest tak tragiczny, jak to niektórzy nam wmawiają. 

Digital Foundry twierdziło, że w Elden Ring nie da się normalnie pograć na PC. W rzeczywistości te problemy są tylko w pierwszych chwilach po zainstalowaniu gry i potem systematycznie zanikają. 

Mogło by być lepiej, ale zdecydowanie nie jest źle. Po paru godzinach gry i wgraniu tych shaderów to moim zdaniem jest to najlepsza wersja  gry. 

Jest różnica pomiędzy 10min benchmarkiem, a realnym doświadczeniem gracza. 

Odnośnik do komentarza

Odnośnie UE5 jeśli gry będą celowały w 60 FPS i rozdzielczość natywną powyżej 1080p to nie spodziewał bym się żeby wyglądały one o wiele lepiej od tego co jest już dostępne czy będzie dostępne w przyszłości na innych silnikach (w tym UE4). Taki Lumen w dobrej jakości ma wysoki koszt więc trzeba będzie 'zaoszczędzić' w innym miejscu, np. rozdzielczości, fps-ach czy ilości obiektów na ekranie. Więc może się okazać że jakaś gra na UE5 działająca w 60 fps ma świetne oświetlenie ale jest mało interaktywna i działa poniżej 1080p (ale dzięki upscale'ingowi i tak wygląda ok). Z drugiej strony gry bardziej korytarzowe, które nie potrzebują 60 fps (coś w stylu np. Detroit Become Human) mogą wyglądać o wiele lepiej od tego co jest teraz dostępne na konsolach.

Odnośnik do komentarza

Dlatego wspomniałem o tych 1000w w PC (przynajmniej ja kiedy ostatnio składałem kompa to poniżej tych 1000w zasilacza nawet nie brałem pod uwagę bo nie oszukujmy się przy tak zasobożernych prockach zwłaszcza Intela i nowych kartach trzeba dać lekką rezerwę) bo power consumption najbardziej ogranicza te konsole (ale z drugiej strony powoduje to, że sprzęt się nie nagrzewa i atmosfera w pomieszczeniu jest akceptowalna no bo jak ktoś nie ma klimy to przy wysokich temperaturach na zewnątrz pozostaje wiatrak jeżeli chodzi o granie na PC).

 

Matrix Demo is pushing consoles to their limits. Podczas free roam XSX ciągnie od 190w-200w a PS5 200w-210w (stąd też między innymi biorą się te różnice we framerate w niektórych gierkach na korzyść PS5)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=REWCdKN9RvI&ab_channel=AJGaming

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, łom napisał:

Odnośnie UE5 jeśli gry będą celowały w 60 FPS

 

Mocno życzeniowe raczej. Podstawowym trybem będzie 30 FPS i upakowane bajery graficzne. Plusem jest to ,że powoli standardem stają się dwa tryby do wyboru 30 i 60 klatek. 

Godzinę temu, GearsUp napisał:

Dlatego wspomniałem o tych 1000w w PC (przynajmniej ja kiedy ostatnio składałem kompa to poniżej tych 1000w zasilacza nawet nie brałem pod uwagę bo nie oszukujmy się przy tak zasobożernych prockach zwłaszcza Intela i nowych kartach trzeba dać lekką rezerwę) bo power consumption najbardziej ogranicza te konsole (ale z drugiej strony powoduje to, że sprzęt się nie nagrzewa i atmosfera w pomieszczeniu jest akceptowalna no bo jak ktoś nie ma klimy to przy wysokich temperaturach na zewnątrz pozostaje wiatrak jeżeli chodzi o granie na PC).

 

Jak ktoś ma na kartę 8k to ma też i na klimę. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...