Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Największy problem Ubi to mocne nastawienie się na GaaSy i gry które mogły być ciekawe i których brakuje okazują się napchane pustą zawartością. Zamiast wielkich map, setek znaczników i tysięcy opcji kustomizacji wolał bym 1/4 tego wszystkiego ale za to mocno dopakowany i przemyślany gameplay i mapy, a tak wychodzą takie gry jak The Crew, Riders Republic czy Steep i wiem o nich tylko tyle że mają wielkie mapy i dużo śmieci do zdobycia (i w przypadku The Crew słaby model jazdy). Niestety Ubi bardzo ciśnie na jakiegoś GaaSa innego niż R6 który da im stały dopływ $$$ bez większego wysiłku.

Odnośnik do komentarza

Ubisoft to ten sam syndrom co AB czy EA - zarabiali dużo kasy na jednej/dwóch seriach i z czasem postawili wszystko na jedną kartę, przez co klepią to bez opamiętania bo zaniedbali inne IP.

 

Jak czytam ile ludzi pracuje przy serii Asasyna, to to jest absurd na skalę całej branży.

Edytowane przez SnoD
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja tam zawsze ogram assassina który co prawda wypada blado na tle ubigame od playstation ale zawsze jednak jakiś min średni poziom trzyma. Watch dogs za to uwielbiam i każda część mi się podobała. Sami sobie plujcie w brodę, że gracze nie chcieli grać w oryginalne for honor, steep. Ponoć rainbow six siege jest fajne ale tego nawet nie testowałem. Nie przepadam za to za far cryami i żaden mi się nie podobał za bardzo choć jak 6 wpadnie do ps+ to zobaczę czy może ta część mi akurat podpasuje. Na rozkładzie mają teraz avatara i star warsy więc może być ciekawie.

Edytowane przez PanKamil
Odnośnik do komentarza

Jak się odnosicie do słów Spencera o exach? Potrzebne czy nie? Moja opinia: bardzo potrzebne. Tak potrzebne jak konkurencja pomiędzy producentami sprzętu i gier. Dominacja i brak konkurencji na krótką metę jest ok (Playstation 2), ale potem jest niszcząca dla wszystkich (pierwsze lata Playstation 3). Mamy teraz bardzo niebezpieczne trendy dążące do unifikacji i centralizacji przemysłu growego - wielkie konglomeraty skupujące mniejsze studia i wydawców, a teraz pomysły Spencera o wyjściu poza sprzęt i (w domyśle) pozostawienie jednego. Czy jest to dobre dla klientów czyli graczy? Odpowiedź jest oczywista. Brak konkurencji oznacza zawsze to samo: gorszy produkt i wyższe ceny. Monopol jest dobry tylko i wyłącznie dla producenta/wydawcy, nikogo więcej. Sytuacja obecna wydaje mi się bardzo zbalansowana, mamy trzech producentów konsol, każdy z inną filozofią produkowania gier i sprzętu. I każdy gracz może sobie zdecydować co mu odpowiada najbardziej.

PS. Czy wydawanie exów z Playstation na PC uważam za wyjście Sony poza konsolę. Nie bardzo. Po pierwsze wydają oni starsze tytuły na których na konsoli już ciężko zarobić. Po drugie traktuję to raczej jako element marketingu (za który płacą gracze - genialne!) na zasadzie: zagraj w God of War na PC, ale już do ogrania dwójki musisz mieć Playstation. Albo czekaj kilka. Twój wybór, ale na Playstation zagrasz już teraz. To nie przypadek, że na PC jest wypuszczane The Last of Us Part 1, a o Part 2 nic nie słychać. 

 

Ciekawy jestem Waszych opinii i przemyśleń w temacie

Odnośnik do komentarza

rany znowu te gadki o monopolu.

Spójrz na rynek filmów. Pojawienie się streamingu, platform abonamentowych i wyjście tego medium poza kina i odtwarzacze VHS czy DVD sprawiło że konkurencja pomiędzy poszczególnymi platformami wzrosła czy zmalała?

Dziś Disney+, Netfilx, HBO i inne, biją się jak nigdy o widza, starając się przyciągnąć nowych widzów nowymi produkcjami i konkurując między sobą cenowo.

Nie sprawiło to też, że tradycyjny model dystrybucji zniknął, w kinach wciąż pokazują filmy, a na płytkach Blu-ray i DVD wciąż wychodzą filmy.

 

 

Odnośnik do komentarza

No ale dokładnie o tym pisałem. Czym się biją? Treściami na wyłączność, cenami w

mniejszym zakresie, bo te są podobne. To właśnie te treści na wyłączność stanowią siłę konkurujących serwisów. Czym by konkurowały gdyby te treści zniknęły? Interfacem? Obniżaniem cen do poziomu dumpingowego? No bo co jeszcze zostaje? Rynek konsol zmienia się w identyczny sposób przecież, cyfrowa dystrybucja wypiera fizyczną, konsole bez napędów stają się standardem. Płyty i czytniki dalej są, ale nie są już taką oczywistością. Tymczasem Spencer twierdzi, że exy są niepotrzebne. Jasne, jemu jako producentowi sprzętu, konsol, a przede wszystkim właścicielu Gamepassa exy są niepotrzebne. Jestem pewien, że dałby się pokroić za udostępnienie Gamepassa (w postaci chmury) na Playstation i Switchu. 

Odnośnik do komentarza

Tak na prawdę nie robi mi różnicy na jakie platformy wychodzi gra, generalnie niech każdy gracz ma możliwość zagrać w każdą grę i jako posiadacz PS5 nie robi mi to różnicy. Jednak dopóki będą exy to na tej generacji na razie zostaję przy PS. Ich exy po prostu mi pasują i lubię w nie grać. To był jeden z powodów dla których wybrałem PS5 zamiast X.
Ale zdaję sobie sprawę, że są ludzie, którzy wydanie gry na inną platformę choćby PC uznają za zdradę :reggie:

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, ASX napisał:

Nie sprawiło to też, że tradycyjny model dystrybucji zniknął, w kinach wciąż pokazują filmy, a na płytkach Blu-ray i DVD wciąż wychodzą filmy.

ale sprawia że jakościowo jest coraz gorzej bo trzeba coraz więcej i więcej contentu zapewnić i coraz więcej jest pisanych na kolanie.

 

 

co do exów to mam wyjebane na czym zagram

Odnośnik do komentarza
Teraz, Figuś napisał:

ale sprawia że jakościowo jest coraz gorzej bo trzeba coraz więcej i więcej contentu zapewnić i coraz więcej jest pisanych na kolanie.

no z tym faktycznie można się zgodzić. Faktycznie istnieje ryzyko, że obniżenie jakości może też spotkać gry, bo wydawcy postawią na ilość zamiast jakość.

 

Ale w przypadku gier na razie nie widać tego trendu.

Odnośnik do komentarza

Ja, osobiście, też mam wywalone co na co wychodzi, bo i tak od czasów 5 generacji mam wszystkie aktualne sprzęty do grania, więc i tak ogram to co chcę, a nie to co mi ktoś powie, że mam ograć. Bardziej chodzi mi o Wasze opinie dotyczące rynku i szerszej perspektywy.

 

ASX - póki co spadku jakości nie widać. Ale o tym przekonamy się za kilka lat jak wyjdą treści robione typowo pod abonamenty, gdzie producent i wydawca nie muszą specjalnie przejmować się sprzedażą, bo dotarcie do klienta zapewnia abonament. Jestem pełen obaw, że tak właśnie się stanie, a gry abonamentowe będą charakteryzowały się niższą jakością niż te sprzedawane w pełnej cenie. 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, ASX napisał:

no z tym faktycznie można się zgodzić. Faktycznie istnieje ryzyko, że obniżenie jakości może też spotkać gry, bo wydawcy postawią na ilość zamiast jakość.

 

Ale w przypadku gier na razie nie widać tego trendu.

Za to widać ciśnienie i wydłużający się czas produkcji który i tak już jest w chuj długi, gamepass ile już ma 4 czy 5 lat? No i widać że coraz trudniej zadowolić graczy nowymi wrzutkami do GP, PS+ extra/premium zaraz będzie to samo zwłaszcza że Sony nie będzie wrzucać gier Day Oone w takiej ilości jak wrzuca MS do GP, czasem coś tam pierdnie i wrzuci coś pokroju Stray, a reszta to będą wrzuty mimo wszystko starszych produkcji, no i w giereczkowie trudniej jest o ekskluzywny content jak w przypadku streamingów jak netflix d+ itp.

Odnośnik do komentarza
51 minut temu, Homelander napisał:

Moja opinia: bardzo potrzebne. Tak potrzebne jak konkurencja pomiędzy producentami sprzętu i gier.


Absolutnie do olania - nieopłacalne, stąd cięcia w zawartości i ograniczające graczy. Konkurować to mają ze sobą developerzy, a gracze powinni mieć wybór na czym wolą grać najbardziej.

 

Klasyczny model gier na wyłączność się już nie sprawdza stąd konwersje na inne platformy, rozwijanie gier jako usług i dywersyfikowanie źródeł zarobku aby IP zarabiało tez np. w kinie. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Homelander napisał:

A w jaki sposób mają konkurować producenci sprzętów do grania?


Tym czym producenci sprzętu - jego jakością i usługami. Można wierzyć w jakieś bajki o exach które chcą dostarczyć najlepszy produkt ergo jedna platforma i seria X od zawsze była domem platformy Y, ale jak kwit się nie zgadza to szybko stanie się multiplatformą.

 

Wyjścia aby zachować exy i wciąż mieć szansę, że ryzyko się zwróci? Dodawanie multi z mikrotransakcjami, gry mniejsze/krótsze lub tytuły o mniejszych budżetach. No, ale jak się oczekuje, ze ktoś będzie robił na wyłączność 20 milionów sprzętów tytuł o budżecie RDR2 to mam złe wieści - kiedyś to było, dziś już nie ma.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...