Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 hours ago, gtfan said:

Mnie jeszcze zastanawia gdzie się podział instynkt Hanny Schmitz, już ją niedawno Max zjebał przez radio, teraz zero taktyki żeby neutralizować Norrisa. To co się dzieje z RB to jakiś dramat :/

 

Jak masz auto rakiete to latwo mowic ze ktos ma instynkt. Z RB dokladnie sie to samo dzieje jak z Mercedesem kiedy RB nadgonil :) 

 

Lando musi miec 8.5pkt wiecej od Max'a do konca sezonu, oj slabo widze jego szanse. Powinien sie modlic zeby go mlody nie dojechal :dynia:

 

Opublikowano (edytowane)

Akurat w Mercedesie widać było błędy nawet jak dominowali i mimo wszystko udawało się wyciągnąć wynik. W RBR tego nie było. Podobnie mechanicy byli bezbłędni, a teraz od kilku wyścigów jest dramat. 8,5pkt na wyścig totalnie do odrobienia przy obecnej formie RBR i McL.

Edytowane przez Chmielinski
Opublikowano
4 godziny temu, Ryuk napisał(a):

Lando musi miec 8.5pkt wiecej od Max'a do konca sezonu

Proste, ale musi zacząć wygrywać (póki co jest 2:7, a musi ok. 6:7). Gdy Małysz gonił Jacobsena to falą wygranych, tak samo Hamilton gonił Rosberga (mając chyba z 50 straty zrobiła się ogromna przewaga).

 

Tak samo Ferrari nie powinno ponieść tej klęski w Baku, takie szanse trzeba wykorzystywać.

9 godzin temu, Luqat napisał(a):

Co do wyścigu, to świetne ściganie na czele i szkoda, że się chłopaki stuknęli na koniec, bo cała czwórka jechała bardzo dobrze i widać mimo wszystko (a propos uciekania Maxa do innych zespołów), że Red Bull mógł nawet dzisiaj wygrać.

No gdyby czołowa dwójka się zderzyła. Ten tor wyjątkowo pasuje Perezowi (jest absurdalnie mocny i nawet RB nie wie czemu), na innych będzie gorzej. Russell mówił jak ich miażdżył pod koniec o 1 sek na okrążeniu, jechali wolno. Zresztą Albon Lando i Max to też było zabawne, jak też niemal równe tempo Lando i Hulka wiele okrążeń.

 

Co do kolizji to sędziowie nie dali żadnych kar. Na oko jasna była wina Sainza (skręcał w lewo na Pereza), ale analiza wykazała ruch u obu. Jasne, że Perez blokował Sainza jadąc dość prosto, bo był wygrany niezależnie w którą stronę zakręt (w lewo łatwizna, w prawo Sainz miałby bardzo małą szybkość na wyjściu).  BTW. Hulk jako jedyny oberwał od części z kolizji.

Opublikowano

Końcówka sezonu faktycznie zapowiada się ciekawie. Jeśli McLaren zakłada, że Piastri będzie oddawał pozycje Norrisowi, mogą się mocno zdziwić. Na ten moment, moim zdaniem, Piastri pokazuje lepszą formę niż Norris. A co więcej, jego menadżerem jest Mark Webber, który z własnego doświadczenia wie, że team orders nie zawsze są w interesie kierowcy. Verstappen też już skomentował sytuację, sugerując, że Piastri nie powinien ustępować Norrisowi, bo różnica między Maxem a Lando jest większa niż między samymi kierowcami McLarena.

Opublikowano

hot take: Magnusen (o ile wróci za tydzień na tor, mam nadzieję że nie) nie dojedzie do końca sezonu, po kolejny zgruzowaniu auta (co jest raczej pewne) podzieli los Sargenta i w jego miejsce już na stałe wejdzie Oliver Bearman

Opublikowano
1 godzinę temu, gtfan napisał(a):

nikt nie będzie płakał, niestety.

Niestety? Kiedyś był w świetnej formie, ale od kilku sezonów nie pokazuje tego. Ricciardo skończył się, kiedy rzutem na taśmę zgarnął pole position przed Verstappenem w Meksyku, a potem poczuł się zbyt pewnie. Niby wielki Honey Badger, a ma słaby sezon. Odbił się od Renault, McLarena, a teraz w Red Bullu również nie pokazuje nic szczególnego. Na dzisiaj myślę, że w F1 powinni zostać: Verstappen, Alonso, Hamilton, Leclerc, Sainz, Russell, Norris, Piastri, Albon i Ocon. To oni naprawdę coś pokazują i widać, że mają potencjał na dłużej. Za resztą nie będę tęsknił, choć niektórzy z niewymienionych mają już podpisane kontrakty (Hulkenberg, Stroll, Tsunoda, Perez, Gasly)…

Opublikowano

Paranoja! To są kpiny tak z dnia na dzień: "Podczas obecnej rundy w Singapurze wykorzystywana będzie inna konfiguracja, która nie posiada tego triku".

 

Co to za pomysły by przepisy zmieniać z dnia na dzień? Niczym u nas Sejm Senat Prezydent parę lat temu w 4 godziny ustawa. Jeśli McLaren złamał prawo to należy się kara, ale tu reguły sztywności zostały zbadane i zachowane (niczym stroje skoczków narciarskich - gołym okiem widać, że oszukują, ale pomiar wykazuje co innego). Oczywiście można zmienić przepisy, ale z okresem przejściowym, 1 dzień to o wiele za mało. Protesty były już ponad 17 dni temu: https://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-40390-FIA-zareagowala-na-obawy-Red-Bulla-i-Ferrari-wydajac-komunikat-ws.-skrzydel.html - co prawda tu są przednie, ale kto powiedział, że należy badać tylko 1 element.

Opublikowano

ten okres przejściowy 1 dzień nie ma tutaj znaczenia - to odginające się skrzydło jest w pakieecie na szybkie tory jak Monza czy Baku, w Singapurze i tak wszyscy używają innego pakietu aero. 

Opublikowano

Nikt przepisów nie zmieniał. Skrzydło było niezgodne z regulaminem, bo otwór w tylnym skrzydle nie może zmieniać rozmiaru bez używania DRS. Jeśli coś tutaj jest farsą to to, że przez 3 rundy FIA nic nie zauważyła i randomy na Twitterze muszą im pokazywać, że uczestnicy ich zawodów lecą w wuja.

  • This 1
Opublikowano
20 godzin temu, Chmielinski napisał(a):

1. Skrzydło było niezgodne z regulaminem

2. Jeśli coś tutaj jest farsą to to, że przez 3 rundy FIA nic nie zauważyła

1. Masz na to pomiary?

2. Dlatego napisałem o skokach narciarskich gdzie problem jest drastycznie większy - latami.

 

BTW: kierowcy mają dostawać kary za bluzgi. Dlaczego nie piłkarze? Bo piłkarze nie są na podsłuchu (nie jak w F1). To ma dużo wspólnego ze skrzydłem i strojami, bo łatwo przyłapać winnego na oko ucho, ale nie słyszałem by jakiś piłkarz coś dostał (poza bluzganiem sędziego gdy ten słyszy lub na konferencji, na meczu nie).

  • beka z typa 1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Arek_ napisał(a):

1. Masz na to pomiary?

Nie trzeba pomiarów żeby stwierdzić że jest nielegalne. Wczoraj Gutowski przytaczał regulamin, a w nim jest wyraźnie napisane jak skrzydła mają się zachowywać, i dodatkowy zapis że to zachowanie ma obowiązywać nie tylko podczas pomiarów, ale też w każdych innych warunkach. FIA przewidziała że zespoły będą szukać tutaj luk więc dodali te zapisy. Także niestety, skrzydło w warunkach wyścigowych nie zachowuje się tak jak to regulamin nakazuje, i mimo że przechodzi pomiary to dalej jest nielegalne.

 

Edit: chyba w tym odcinku od ok 8:00 minuty 

 

 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

to co, jutro Norris przegra start a później się rozbije z Ver/Ham'em desperacko broniąc/odzyskując pozycję. Piastri wygrywa, Russell i Eklerka na pudle, Williamsy w punktach, Haas z karami :popcorn:

Opublikowano
12 godzin temu, Colin napisał(a):

to co, jutro Norris przegra start

Klęska Ferrari jest groźniejsza dla niego.

 

Po klęsce tydzień temu teraz na dobre mogą odpaść z walki i porzucić ten sezon. Ten tor powszechnie jest uważany za tragiczny do wyprzedzania więc ciężko tu coś zrobić, jedynie Safety Car może pomóc (ale SC jest tu powszechny, jeden wygra na loterii inny zjedzie na okrążenie przed wypadkiem).

  • WTF 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...