Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, gtfan napisał(a):

Gdzie kara dla całej stawki za złamanie procedury startu? ;)

Jestem przeciw karom za bzdury, nie dającym ani 0,01s przewagi (co wynikło z błędu Strolla). To, że można zrobić pitstop podczas czerwonej flagi to też absurd.

 

5 godzin temu, maciucha napisał(a):

Max był tak daleko, że Ocon też jechał bez sprayu :lapka:

Wiadomo, że był najszybszy, dużo szybszy od Alpine. Co innego wyprzedzić w sprayu (gdy koszmarnie mało widać), bez pomocy Safety Cara nie dałby rady (Ocon mu uciekał). Gdyby nie Red Flag musiałby się w sprayu przebijać tak jak z Oconem czy Tsunodą (który chętnie by go puścił, ale nie rywala przed nim).

 

5 godzin temu, Moldar napisał(a):

Był to jego dzień zdecydowanie, zero pomyłek.

Poza tragiczną strategią. Owszem wygrał stawiając na 1 gdy inni postawili na 23456, ale to fatalna strategia.

 

1. Alpine grało o: ogromny zysk dużym ryzykiem (strategia rozsądna).

2. Max grał o: niemal symetryczny zysk i stratę, ale szansa na stratę kilka razy większa.

Ciekawe czy farciarze z Alpine to utrzymają: mają tylko 5 pkt nad Haas-em i 3 pkt nad Visa (dzięki Perezowi i Astonowi 4 2 1 pkt są do wzięcia bardzo często). Williams już może kończyć sezon (z +1 na -32).

Odnośnik do komentarza

Tak się rozpadało, że liczyli już na czerwoną flagę, byli w takiej pozycji, że chyba nie mieli już wyjścia, finalnie wyszło im to na plus.

 

Co do zmiany opon podczas czerwonej flagi, nie ma jednego słusznego rozwiązania, każdy wie jak jest i jakie są reguły, wygrali ci co wytrzymali. Jakby był zakaz zmian, to też niedobrze, bo znowu byliby poszkodowani ci, którzy nie zmienili opon, a coś się wydarzyło. A najgorzej, jakby wypadł jakiś wypadek, czerwona, zacznie padać i ktoś nie zmienić opon na mokre i co, ma na lodzie jechać okrążenie? Jedynie rozsądne rozwiązanie, to po czerwonej fladze start z takimi samymi stratami, ale to nierealne, więc zmiana przy czerwonej fladze wydaje się najbardziej rozsądna.

 

 

8 minut temu, Arek_ napisał(a):

Wiadomo, że był najszybszy, dużo szybszy od Alpine. Co innego wyprzedzić w sprayu (gdy koszmarnie mało widać), bez pomocy Safety Cara nie dałby rady (Ocon mu uciekał). Gdyby nie Red Flag musiałby się w sprayu przebijać tak jak z Oconem czy Tsunodą (który chętnie by go puścił, ale nie rywala przed nim).

 

 

Raczej grał na przeczekanie, było sporo kółek i po czasie wody było znacznie mniej, więc pewnie zabierałby się za niego później. I tak wiedzieli, ze są w dobre pozycji.

 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Arek_ napisał(a):

Jestem przeciw karom za bzdury, nie dającym ani 0,01s przewagi (co wynikło z błędu Strolla). To, że można zrobić pitstop podczas czerwonej flagi to też absurd.

 

a ja jestem za jasnymi przepisami i przewidywalnymi karami, a nie za tym cyrkiem co mamy teraz.

 

oczywiście w tamtym wpisie to sobie szydziłem, karanie czymkolwiek innym niż reprymenda za takie coś to by było przegięcie. 

Odnośnik do komentarza

a darmowy pit-stop podczas czerwonej flagi wynika poniekąd z absurdu przerywania wyścigów podczas mocniejszych opadów deszczu więc potem wypuszczanie kierowców na oponach nie odpowiadających warunkom na torze mogłoby być dość niebezpieczne. no i nie jest to nowy przepis, jest równy dla wszystkich, czasem ktoś będzie miał szczęście a czasem nie. dokładnie tak samo jak z pit stopem podczas safety car - tutaj też ktoś kto zjechał wcześniej jest karany. można oczywiście kombinować z zamykaniem alei serwisowej ale to spowoduje jeszcze więcej zamieszania - chociażby sytuacja jak wszyscy jadą na slickach i zaczyna padać, Stroll wywala w ścianę, wszyscy jadą za SC przez 10 okrążeń podczas których wypadałoby założyć wet'y, ale nie można zjechać bo aleja serwisowa zamknięta, albo trzeba będzie czekać jak głupek na jej końcu. mieliśmy już takie problemy i z jakiegoś powodu już nie ma tych przepisów.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Arek_ napisał(a):

Poza tragiczną strategią. Owszem wygrał stawiając na 1 gdy inni postawili na 23456, ale to fatalna strategia.


W którym miejscu ta strategia była fatalna? Norris i Russell zjeżdżali w warunkach na opony full wet (niebieskie), ale uznali, że zaryzykują i założą intery, po czym ledwo się toczyli i Tsunoda ich gonił w tempie kilku sekund na sektor. Jeśli wyścig potoczyłby się dalej bez przerw to albo każdy zjechałby na wety, albo zostałby wyprzedzony przez Tsunodę i Lawsona. Tak czy inaczej Verstappen był "netto" przed Russellem i Norrisem. W ogóle Verstappen sam podjął decyzję, że w tych warunkach wyścig zostanie przerwany, więc jakiegoś specjalnego szczęścia nie było, a raczej kalkulacja na podstawie tego co widział do tej pory w innych wyścigach.

Edytowane przez Chmielinski
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...