Arek_ 20 Opublikowano 4 listopada Opublikowano 4 listopada 16 godzin temu, gtfan napisał(a): Gdzie kara dla całej stawki za złamanie procedury startu? Jestem przeciw karom za bzdury, nie dającym ani 0,01s przewagi (co wynikło z błędu Strolla). To, że można zrobić pitstop podczas czerwonej flagi to też absurd. 5 godzin temu, maciucha napisał(a): Max był tak daleko, że Ocon też jechał bez sprayu Wiadomo, że był najszybszy, dużo szybszy od Alpine. Co innego wyprzedzić w sprayu (gdy koszmarnie mało widać), bez pomocy Safety Cara nie dałby rady (Ocon mu uciekał). Gdyby nie Red Flag musiałby się w sprayu przebijać tak jak z Oconem czy Tsunodą (który chętnie by go puścił, ale nie rywala przed nim). 5 godzin temu, Moldar napisał(a): Był to jego dzień zdecydowanie, zero pomyłek. Poza tragiczną strategią. Owszem wygrał stawiając na 1 gdy inni postawili na 23456, ale to fatalna strategia. 1. Alpine grało o: ogromny zysk dużym ryzykiem (strategia rozsądna). 2. Max grał o: niemal symetryczny zysk i stratę, ale szansa na stratę kilka razy większa. Ciekawe czy farciarze z Alpine to utrzymają: mają tylko 5 pkt nad Haas-em i 3 pkt nad Visa (dzięki Perezowi i Astonowi 4 2 1 pkt są do wzięcia bardzo często). Williams już może kończyć sezon (z +1 na -32). 1 Cytuj
Moldar 2 249 Opublikowano 4 listopada Opublikowano 4 listopada Tak się rozpadało, że liczyli już na czerwoną flagę, byli w takiej pozycji, że chyba nie mieli już wyjścia, finalnie wyszło im to na plus. Co do zmiany opon podczas czerwonej flagi, nie ma jednego słusznego rozwiązania, każdy wie jak jest i jakie są reguły, wygrali ci co wytrzymali. Jakby był zakaz zmian, to też niedobrze, bo znowu byliby poszkodowani ci, którzy nie zmienili opon, a coś się wydarzyło. A najgorzej, jakby wypadł jakiś wypadek, czerwona, zacznie padać i ktoś nie zmienić opon na mokre i co, ma na lodzie jechać okrążenie? Jedynie rozsądne rozwiązanie, to po czerwonej fladze start z takimi samymi stratami, ale to nierealne, więc zmiana przy czerwonej fladze wydaje się najbardziej rozsądna. 8 minut temu, Arek_ napisał(a): Wiadomo, że był najszybszy, dużo szybszy od Alpine. Co innego wyprzedzić w sprayu (gdy koszmarnie mało widać), bez pomocy Safety Cara nie dałby rady (Ocon mu uciekał). Gdyby nie Red Flag musiałby się w sprayu przebijać tak jak z Oconem czy Tsunodą (który chętnie by go puścił, ale nie rywala przed nim). Raczej grał na przeczekanie, było sporo kółek i po czasie wody było znacznie mniej, więc pewnie zabierałby się za niego później. I tak wiedzieli, ze są w dobre pozycji. Cytuj
Arek_ 20 Opublikowano 4 listopada Opublikowano 4 listopada 2 minuty temu, Moldar napisał(a): Tak się rozpadało, że liczyli już na czerwoną flagę Raczej na darmową zmianę na Wet-y (że wszyscy będę musieli zjechać poza Visa). Ale o ile pamiętam to wtedy był komunikat na ekranie, że deszcz wkrótce zelżeje. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 4 listopada Opublikowano 4 listopada 9 minut temu, Arek_ napisał(a): Jestem przeciw karom za bzdury, nie dającym ani 0,01s przewagi (co wynikło z błędu Strolla). To, że można zrobić pitstop podczas czerwonej flagi to też absurd. a ja jestem za jasnymi przepisami i przewidywalnymi karami, a nie za tym cyrkiem co mamy teraz. oczywiście w tamtym wpisie to sobie szydziłem, karanie czymkolwiek innym niż reprymenda za takie coś to by było przegięcie. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 4 listopada Opublikowano 4 listopada a darmowy pit-stop podczas czerwonej flagi wynika poniekąd z absurdu przerywania wyścigów podczas mocniejszych opadów deszczu więc potem wypuszczanie kierowców na oponach nie odpowiadających warunkom na torze mogłoby być dość niebezpieczne. no i nie jest to nowy przepis, jest równy dla wszystkich, czasem ktoś będzie miał szczęście a czasem nie. dokładnie tak samo jak z pit stopem podczas safety car - tutaj też ktoś kto zjechał wcześniej jest karany. można oczywiście kombinować z zamykaniem alei serwisowej ale to spowoduje jeszcze więcej zamieszania - chociażby sytuacja jak wszyscy jadą na slickach i zaczyna padać, Stroll wywala w ścianę, wszyscy jadą za SC przez 10 okrążeń podczas których wypadałoby założyć wet'y, ale nie można zjechać bo aleja serwisowa zamknięta, albo trzeba będzie czekać jak głupek na jej końcu. mieliśmy już takie problemy i z jakiegoś powodu już nie ma tych przepisów. Cytuj
Chmielinski 212 Opublikowano 4 listopada Opublikowano 4 listopada (edytowane) 7 godzin temu, Arek_ napisał(a): Poza tragiczną strategią. Owszem wygrał stawiając na 1 gdy inni postawili na 23456, ale to fatalna strategia. W którym miejscu ta strategia była fatalna? Norris i Russell zjeżdżali w warunkach na opony full wet (niebieskie), ale uznali, że zaryzykują i założą intery, po czym ledwo się toczyli i Tsunoda ich gonił w tempie kilku sekund na sektor. Jeśli wyścig potoczyłby się dalej bez przerw to albo każdy zjechałby na wety, albo zostałby wyprzedzony przez Tsunodę i Lawsona. Tak czy inaczej Verstappen był "netto" przed Russellem i Norrisem. W ogóle Verstappen sam podjął decyzję, że w tych warunkach wyścig zostanie przerwany, więc jakiegoś specjalnego szczęścia nie było, a raczej kalkulacja na podstawie tego co widział do tej pory w innych wyścigach. Edytowane 4 listopada przez Chmielinski 1 1 Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 5 listopada Opublikowano 5 listopada 2 godziny temu, Chmielinski napisał(a): W ogóle Verstappen sam podjął decyzję, że w tych warunkach wyścig zostanie przerwany, więc jakiegoś specjalnego szczęścia nie było dokładnie to samo chciał zrobić Russel ale zespół postawił na swoim Cytuj
Moldar 2 249 Opublikowano 5 listopada Opublikowano 5 listopada Przesłuchałem rozmów z inżynierami i Russel to wręcz kilkukrotnie zaznaczał, że lepiej zostać bo będzie czerwona flaga, ale faktycznie postawili na swoim. Z Maxem podobnie, ale tu żadnego sprzeciwu nie było, dali mu jechać. Oczywiście to było jedno wielkie ryzyko, ale opłaciło się. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 5 listopada Opublikowano 5 listopada Zniżka formy Piastriego wyjaśniona Cytuj
Artur_K 196 Opublikowano 6 listopada Opublikowano 6 listopada (edytowane) To dziś w Sauber gruchnęło wieściami: Kto tam będzie drugi? W sumie nie interesowałem się transferami w tym zespole... edit. Zapomniałem już, że to Hulk ma tam jeździć. Ciekawe czy młody go wyjaśni? Edytowane 6 listopada przez Artur_K 1 Cytuj
Kaczi 822 Opublikowano 6 listopada Opublikowano 6 listopada (edytowane) tymczasem wieści z F3 będzie jeździł kolejny Polak Roman Bilińskiw barwach Rodin Motorsport https://x.com/romanbilinski/status/1759986923651612786 Edytowane 6 listopada przez Kaczi Cytuj
Ryuk 1 479 Opublikowano 16 listopada Opublikowano 16 listopada Chodza sluchy,ze Perezek przyniosl nowego sponsora i zostaje w 2025... ja pierdole BTW jest jakis inny ytuber ktory robi filmiki o f1 w stylu Rocketpoweredmohawk? Cytuj
Dud.ek 2 054 Opublikowano 16 listopada Opublikowano 16 listopada No jest to co najmniej niesmaczne jak Perez zostanie w RB na przyszły sezon. Cytuj
Kaczi 822 Opublikowano 16 listopada Opublikowano 16 listopada on i Stroll to powinni mieć pożegnalny mecz i do bazy, im dłużej Ci mierni paydriverzy będą tam siedzieć tym godzej dla sportu Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 17 listopada Opublikowano 17 listopada 21 godzin temu, Ryuk napisał(a): BTW jest jakis inny ytuber ktory robi filmiki o f1 w stylu Rocketpoweredmohawk? Mój 9-cio letni syn uwielbia rajdy formuły pierwszej, wiadomo że to nie poziom RPM ale czasem można śmiechnąć Cytuj
Arek_ 20 Opublikowano wczoraj o 13:52 Opublikowano wczoraj o 13:52 W dniu 16.11.2024 o 18:07, Ryuk napisał(a): Chodza sluchy,ze Perezek przyniosl nowego sponsora i zostaje w 2025... ja pierdole Może walczą o jak najgorsze miejsce w konstruktorach. Co daje więcej czasu na testy i lepszy bolid dla Maxa (i większą szansę, że Max nie odejdzie). Nowość - Red Bull zapomniał skrzydeł 😁: https://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-40842-Red-Bull-zaliczyl-powazna-wpadke.-Brakuje-mu-odpowiednich-skrzydel.html - czy to wpadka czy zmowa z Liberty Media? Żeby sztucznie przedłużyć walkę o mistrza? 0,6 sek to masakra przy tak ciasnej stawce. Cytuj
Patricko 1 404 Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) RB co pociął skrzydło, żeby cokolwiek jeszcze z niego wyciągnąć. Jebne jak się to okaże jakąś rewolucją i wszyscy zaczną to robić Chociaż patrząc na tempo to nie zapowiada się. Poczekajmy jednak do końca kwali. Pen Pełez out w Q1. Forma cały czas na tym samym poziomie. Edytowane 11 godzin temu przez Patricko Cytuj
Dud.ek 2 054 Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu Max ujechał ile się dało. Ciekawi Gasly na P3, czy poleci w dół czy alpine wyskoczyło tak z formą w końcówce. Tak btw, to cięcie skrzydła jest w ogóle legalne? Nie muszą mieć jakieś homologacji czy coś? Cytuj
Luqat 968 Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu Przecież RB już miał takie skrzydło na Monzy jeśli nie pamiętacie, także to nic nowego --> Świetne quale i mam nadzieję, że jutro wygra George albo Carlos, a Pierre dowiezie duże punkty. No i Max niech dojedzie przed Lando, żeby już nikt nie miał wątpliwości. Szkoda Colapinto, który mocno osłabia swoje akcje na rynku transferowym, ale jeszcze bardziej szkoda Williamsa i ich mechaników (nie wspominając o budżecie). Perez niestety po raz kolejny potwierdza, że nie daje rady w czubie, a szczególnie w aucie, które nie daje pewności i nie jedzie jak po szynach. Red Bull powinien zrobić wszystko, żeby zgarnąć Carlosa w jakiś sposób, a na pewno wsadzić w tej fotel kogoś innego. Cytuj
Ps4Player 16 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Dżordż pole position? Spoiler 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.