Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Kaczi napisał(a):

nie spodziewałem się że Lawson będzie taki tragiczny

https://f1.dziel-pasje.pl/news/41378/Verstappen-uwaza-ze-Lawson-bylby-szybszy-w-bolidzie-Racing-Bulls - czyli mówi to samo co ja. Kto będzie szybszy na 100 m: Bolt czy fakir? Biegną w równych warunkach po rozżarzonych węglach. Tu też jadą bolidem zrobionym pod Maxa (bez dbania o drugiego ani odrobinę). Max ma zyskać 0,05 sek a drugi stracić 0,5 sek? Dobry pomysł na rozwój robimy to. Strata Lawsona jest podobna jak poprzedniej trójki, ale różnice w stawce tak małe, że od razu leci na koniec.

 

Dzisiaj Racing Bulls tragicznie, ale z powodu zbędnego zjazdu. O ile Hamilton miał czysto przed sobą i stracił ok. 6-8 sek (zysk z nowych opon minus strata z czasu pitstopu rzędu 25 sek) to Racing Bulls stracili więcej niż sam pit (tłok). No i Yuki urwał skrzydło na prostej :) Leclerc jako kolejny "udowodnił", że te skrzydła są nikomu do niczego niepotrzebne (strata ok. 7-10 sek więc w ok. 45 okrążeń powinien zyskać, ale wyliczyli że nie), gdyby nie zagrożenie karą to Yuki by pewnie jechał do końca.

PS. kierowca dnia dla Antonelliego to żenada.

Opublikowano
19 minut temu, Arek_ napisał(a):

kierowca dnia dla Antonelliego to żenada.

Nawet nie widziałem, że jechał w wyścigu… 

 

Oba Ferrari i Gasly DSQ! No to się pozmieniało. Leclerc i Gasly za lekkie bolidy, a Ham za mocno wytarta deska.

Opublikowano
48 minut temu, Arek_ napisał(a):

https://f1.dziel-pasje.pl/news/41378/Verstappen-uwaza-ze-Lawson-bylby-szybszy-w-bolidzie-Racing-Bulls - czyli mówi to samo co ja. Kto będzie szybszy na 100 m: Bolt czy fakir? Biegną w równych warunkach po rozżarzonych węglach. Tu też jadą bolidem zrobionym pod Maxa (bez dbania o drugiego ani odrobinę). Max ma zyskać 0,05 sek a drugi stracić 0,5 sek? Dobry pomysł na rozwój robimy to. Strata Lawsona jest podobna jak poprzedniej trójki, ale różnice w stawce tak małe, że od razu leci na koniec.

Bzdura którą nie raz różni spece dementowali. Zespół robi bolid jaki najlepiej potrafią i głównym wyznacznikiem pod który jest projektowany są opony. Oczywiście bolid ma jakąś charakterystykę która może odpowiadać jednemu kierownicy bardziej a drugiemu mniej, ale dobry kierowca potrafi dopasować swój styl jazdy (patrz Hamilton czy Alonso), ale widocznie miejsce tej konstrukcji jest tam gdzie jest Lawson a wcześniej był Perez. To nie wina Maxa że ma bolid który nie jest nawet na poziomie Aston Martina a mimo to potrafi wyciągać z niego więcej niż inni, on też walczy z tym co ma i z minimalnym okienkiem pracy jaki oferuje.

 

 

Opublikowano

Lawson nie miał jeszcze dobrej sesji, czy to wyścig/kwale/trening. Dobra, dopiero dwa weekendy za nami, ale moim zdaniem długo nie pojeździ, bo on tym bolidem nie potrafi jeździć czy dostosować się do niego. Perez miał chociaż momenty i przebłyski. RB imo powinien Sainza zakontraktować jak była taka opcja, za bardzo idą w swoich juniorów, taki kierowca jak Max zdarza się bardzo rzadko, to taki Messi F1 No nic, zobaczymy jak sytuacja się rozwinie w następnych wyścigach, choć w przełom Lawsona nie wierzę.

Opublikowano
W dniu 23.03.2025 o 13:28, gtfan napisał(a):

To nie wina Maxa że ma bolid który nie jest nawet na poziomie Aston Martina

No to wywalić go z Red Bulla jak pisałem :) Racing Bulls jest mocniejszy od Astona więc ... Skoro Max daje te 0,5-0,8 s zysku to w Racing Bulls będzie wygrywać.

 

Style jazdy są faktem i to od dawna. W tym kłopoty Schumachera dzięki Buttonowi. Bzdura to, że Max jest o 0,5-0,8 sek lepszy (od 4 kolejnych Perezów). To są zawodowcy, 1 sek to dużo dla czołowych amatorów, dla zawodowców to kosmos. Nagle Lawson równy Tsunodzie zmienia zespół i jak poprzednie 3 Perezy traci umiejętności, tak tak akurat. Max walczył równo tylko wtedy gdy nie był faworyzowany i bolid nie pod niego (czyli kiedyś jako juniorzy z Sainzem, a potem jako nowicjusz z Ricciardo - pewnie bolid bardziej pod starego, tak samo słabo wypada Sainz na tle Albona).

 

W dniu 23.03.2025 o 12:50, Artur_K napisał(a):

Oba Ferrari i Gasly DSQ! No to się pozmieniało. Leclerc i Gasly za lekkie bolidy, a Ham za mocno wytarta deska.

Wszyscy planowali 2 pitstopy, a okazało się że można jechać na 1 (efekt braku Practice 2 i 3), starli opony jadąc ze 20 okrążeń powyżej planu.

 

Dramat Racing Bulls, główni rywale - słabsi tutaj - mocno uciekli dzięki DSQ, gdy ich typowe miejsca to 8-9-10 czyli 4-2-1 pkt. Ferrari nie tak źle: McL za mocny, Red Bull za słaby, Antonelli to się okaże, ale póki co Ferrari ich łatwo dogonią i wyprzedzą (niczym Oskar Maxa).

  • beka z typa 1
Opublikowano

Kubica się przechwalał jaki to on wspaniały i robi 0,2 sek zysku. Tak 0,2 a nie 1,0. A znaleźli się liczni debile wierzący, że Kubica jest o 1,5 sek wolniejszy od Vettela (gdy raz tak przegrał).

 

Masz 4 kolejnych Perezów tracących po 0,5-0,8 sek i nadal swoje, cudowny Max miażdżący wszystkich, jeżdżący szybciej niż możliwe. Realnie kierowcy są jak inne elementy bolidu - mało znaczące, dużo znaczą tylko gdy robią błędy. Zapewne cała TOP10 kierowców się mieści w 0,2 sek, ale każdy wsadzony do Red Bulla będzie robił 0 pkt (poza Maxem).

 

To już w czwartek: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/1179909/nie-powinien-przyjmowac-oferty-red-bull-ma-problem - pewnie wtedy Liam dostanie kopa. Yuki jest dużo więcej wart marketingowo (ma szansę przeżyć tylko jeśli nie kłamał mówiąc że bolid mu pasuje), Japonia i Azja to dużo więcej kasy niż NZ. Perez to też kupa kasy i Ameryka Łacińska, no i lubi przegrywać więc może niech jemu przywrócą miejsce (żeby robił sesje testowe co wyścig).

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Arek_ napisał(a):

Masz 4 kolejnych Perezów tracących po 0,5-0,8 sek i nadal swoje, cudowny Max miażdżący wszystkich, jeżdżący szybciej niż możliwe. Realnie kierowcy są jak inne elementy bolidu - mało znaczące, dużo znaczą tylko gdy robią błędy. Zapewne cała TOP10 kierowców się mieści w 0,2 sek, ale każdy wsadzony do Red Bulla będzie robił 0 pkt (poza Maxem).

 

Sam sobie zaprzeczasz w tym co piszesz, ale pewnie i tak tego nie zauważysz bo z jakiegoś powodu uparłeś się że Max to przeciętniak który nie ma nic poza bolidem :) Rozumiem że można go nie lubić (sam średnio za nim przepadam), ale warto jednak nie być śmiesznym w swoim fanatyzmie.

 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, gtfan napisał(a):

1. Sam sobie zaprzeczasz w tym co piszesz

2. z jakiegoś powodu uparłeś się że Max to przeciętniak który nie ma nic poza bolidem :)

1. Gdzie zaprzeczam?

2. Max jest zapewne najlepszym kierowcą F1, nie mogę być tego pewien, bo nie jeżdżę jak Kubica i nie widzę, że tu można urwać 0,05 a tu 0,02. Fanatycy zaś wierzą, że Max jest Bogiem o 0,5-0,8 s szybszy od rywali - to żenada.

 

Co do Liama: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/1180077/decyzja-juz-podjeta-w-red-bullu-nie-czekali-dlugo - jak widać nie jutro, ale wczoraj, ale pewnie jutro ogłoszą. No i Yuki zostanie 5-tym Perezem, potem dadzą Żyda, a potem Colapinto, aż w końcu wezmą Kubicę. A może fartem trafią na takiego który jeździ dokładnie stylem Maxa (tu Yuki jest najlepszy, bo sam się tym przechwala, wkrótce weryfikacja).

Edytowane przez Arek_
  • beka z typa 1
Opublikowano
1 minutę temu, Arek_ napisał(a):

1. Gdzie zaprzeczam?

"Realnie kierowcy są jak inne elementy bolidu - mało znaczące" - skoro kierowcy to małpy tylko kręcące kierownicą, to czemu niby w tym redbullu są takie różnice? no właśnie. 

 

a co do tego co pisałem o wypowiedzi Kubicy, to on dobrze zwracał uwagę na prosty fakt - chyba 2 lata temu Perez i Max dostali najlepszy bolid w stawce który bardzo odpowiadał Checo a z którym Max miał problem - mimo to na początku sezonu walczyli jak równy z równym, a jak tylko Max  po paru wyścigachdopasował się (nie odwrotnie) do nowej maszyny to zwyczajnie odjechał od Pereza. jak to działało w drugą stronę? Perez nie był w stanie nic zmienić żeby dopasować swój styl jazdy jak tylko bolid zaczął odstawać, za to Max walczył do końca i wygrał mistrzostwo. dokładnie na to zwracał uwagę Kubica - na to że Max ma ponadprzeciętne możliwości adaptacji do bolidu. 

 

a Tsunoda chyba sam nie wie w co się pakuje, ale życzę mu dobrze :) miejmy nadzieję że jest w nim jakiś niewykorzystany potencjał, chociaż mam wrażenie że plan jest taki żeby się skompromitował i poszedł sobie z rodziny RB w której go nie chcą robiąc tym samym miejsce dla Franco ;) 

Opublikowano

Biedny Yuki to raczej nie ma tam nic do gadania, gdyby powiedział że nie chce do RB to pewnie natychmiast by poleciał całkowicie z F1 i wrzucili by i tak kogoś innego. Życzę mu jak najlepiej, bo od bardzo dawna nie było japończyka w czołówce, no ale na chwilę obecną nie wygląda to za ciekawie.

Opublikowano (edytowane)

W sumie to Red Bull ośmiesza się z tą kolejną zmiana kierowcy zwłaszcza po tylko dwóch wyścigach. Lawson ogólnie nie miał tak dobrego programu przygotowującego go do występu w bolidzie RB tak jak np Mercedes przygotowywał Antonellego 

Mam nadzieję że Yuki to udźwignie bardziej niż mniej, bo zwyczajnie lubię go i od Takumy Sato chyba nie było japońskiego kierowcy w stawce  

Edytowane przez Kaczi
Opublikowano
43 minuty temu, Kaczi napisał(a):

 Mam nadzieję że Yuki to udźwignie bardziej niż mniej, bo zwyczajnie lubię go i od Takumy Sato chyba nie było japońskiego kierowcy w stawce  

 

Nie było Japończyka chyba poza Nakajimą, Kobayashim, Yamamoto oraz Ide. :reggie:

Opublikowano (edytowane)
1 hour ago, Luqat said:

 

Nie było Japończyka chyba poza Nakajimą, Kobayashim, Yamamoto oraz Ide. :reggie:

 a widzisz o Kamuim zapomniałem a tych pozostałych  to pierwszy raz słyszę. Kobayashi chyba do niedawna jeszcze się scigał w wyścigach długodystansowych  

Edytowane przez Kaczi
Opublikowano

Kobayashi jest szefem Toyoty w WEC + jest również kierowcą. O ilości sukcesów jakie odnieśli razem nie chce już nawet wspominać. Zresztą do dziś uważam, że Kobayashi był chyba najlepszym japończykiem w F1, na Yukiego musi dopiero przyjść pora :)

Opublikowano

a teraz wyobraźcie sobie że Yuki 19-20 w Q1, Lawson wysoko w Q3. albo w wyścigu Yuki P1, Max daleko za podium, Hadżar wysoko a Lawson w ciemnej dupie. jakie piękne PR'owe fikołki by były, chciałbym to zobaczyć :banderas:

  • This 1
Opublikowano

Mam nadzieję, że pójdzie mu dobrze. Nie za względu na jakąś sympatię, ale na to, że ich polityka jest tragiczna. Spalają wszystkich młodych kierowców, których mają. Niech będą konsekwentni i albo dają pełny sezon na jazdę, choćby skały srały albo nie wpuszczają w ogóle, bez minimum sezonu - dwóch w juniorskiej/siostrzanej ekipie.

Jak teraz Tsunoda będzie obstawiał tyły przez pół sezonu, to co zrobią? Zostawią żeby się znowu nie kompromitować czy wrzucą Hadjara na stratę?

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Colin napisał(a):

a teraz wyobraźcie sobie że Yuki 19-20 w Q1, Lawson wysoko w Q3. albo w wyścigu Yuki P1, Max daleko za podium

Najpierw obaj będą się musieli przyzwyczaić do nowych bolidów (oby z lepszym skutkiem niż Sainz, Bearman itp). Z marszu mało kto daje radę, no może Russell w Mercu (ale też chyba tracił ze 0,2-0,3 sek do swojej normy). Liam ma nieco prościej, bo tam jeździł 3 miesiące temu, ale też pewnie z marszu straci 0,2-0,3 sek co da stratę wielu miejsc.

 

4 godziny temu, Luqat napisał(a):

Jak teraz Tsunoda będzie obstawiał tyły przez pół sezonu, to co zrobią?

Honda zabuliła 10 mln euro. W dodatku RB ma ich silniki więc nie tak łatwo wyrzucić, szybciej zrobią z niego beta-testera. Hadjar tam nie wejdzie, a sponsor Pereza nie zabuli np. 30 mln za pół sezonu.

 

Tak więc Liam wyleciał nie po 2 wyścigach (bo plotki były przed GP Chin), ale po 1 wyścigu lub nawet po 0. Wcześniej (pod koniec 2024) pewnie nie dogadali się na czas.

 

BTW: nowe ceny Eleven Sports https://sportowefakty.wp.pl/inne/1180003/nowe-ceny-popularnej-telewizji-pierwsza-podwyzka-od-9-lat

Edytowane przez Arek_

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...