Skocz do zawartości

Metal Gear Solid Collection HD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

eh przeszedłem dwójke, mocno mnie wkurzała, wiele razy rzucałem bluzgami na lewo i prawo gdy kolejny raz z zdychałem lub byłem zauważony przez głupią kamere która starała się jak najmniej pokazać (a prawnie nigdy nie bluzgam grając) -juz sama ta kamera powoduje że grze można odjąć 3 oczka.

 

na końcu liczba zwrotów akcji na minute była porażająca, w sumie nadal zastanawiam sie o co chodziło

 

 

całe zamieszanie to było jakaś głupa zabawa w symulacje? naprawde głupi pomysł na fabułę.

w ogole w jedynce mnie wkurzało że to co robił snake było ukartowane i oczekiwane przez "złych" - niby próbują go zabić na każdym kroku ale tak naprawde chcą żeby im odblokował mgsa..

w dwójce jeszcze gorzej bo niby cała misja raidena i walka z "przeciwnikami" to był pic na wode i przedstawienie które wszyscy odgrywali, jedni świadomie inni nie - no naprawde sporo pieprzenia

 

 

 

tą część oceniam na 6+/10

Opublikowano

po wczorajszym zmęczeniu dwójki dziś rozpocząłem mgs4 - to moje drugie przejście, pierwsze było dobre pare lat temu więc pamiętam jedynie fragmenty.

ale kurde pograłem dosuyć powolii ze 2 godzinki, doszedłem dopiero do momentu z beczką i dupą (lol), ale kurde już mi sie świetnie gra, grafa fajna (chociaż troche sie zestarzała ale i tak lepsza niż reszta maratonu), sterowanie 100 razy lepsze niż w mgs2 więc tutaj przyjemność z grania skoczyła w kosmos. chociaż w sterowaniu nadal jest kilka drobnych archaizmów (w GZ jest jeszcze lepsze) ale i tak jest fajnie.

gram wolno, czytam sobie opisy, słucham filmików, przeglądam sklep drebina itp - no świetna gra :D (za pierwszym razem też mi sie podobała ale teraz chyba z powodu tego maratonu jeszcze lepiej ją doceniam mając na świeżo w pamięci wady poprzedników)

 

jedyne co mnie w tej części mocno drażni to zdziadziały snejk z głupim wąsem, musze jakąś maske dorwać i w niej biegać ;p (w sumie dobrze że w PP kojima poszedł po rozum i dał nam świetnego BB który zachowuje sie i wygląda tak że aż przyjemnie sie gra, a nie robi kolejnych eksperymentów po (nene)ce raidenie i snejku dziadku z januszowym wąsem)

Opublikowano

ja w mgs4 ciągle grałem w masce young snake w/bandana

też nie mogłem znieść widoku Old Snake'a i mnie drażnił

tylko, też to dziwnie wygląda jak jest filmik i młody Snake (tzn. z maską) gada takim zajechanym włosem

no ale cóż, taka część

Opublikowano

Wśród wielu wad czwórki, ja nie wymieniłbym akurat starości bohatera, Old Snake jest mega i kupiłem ten pomysł w całości. Z drugiej strony, w prequelach mamy Big Bossa, którego wygląd nie zmienia się jakoś diametralnie od 1964 do 1984, a to mi już tak do końca nie pasuje.

Opublikowano (edytowane)

Ja bym powiedzial ze wlasnie ciagle sie zmienia i wyglada starzej, to jest 20 lat roznicy, wiec z 29 letniego faceta nie zrobi sie nagle jakas chodzaca kostnica jak w 4ce, tymbardziej ze to "legendarny" zolnierz, jeden z najlepszych wiec w formie tez pewnie byl (jest? - semantyka :P).

 

280px-MGS3BigBoss.png

 

3e0nenpr.jpg

Edytowane przez Bansai
  • Plusik 1
Opublikowano

gdyby snake w 4 wyglądał chociaż odrobine podobnie do BB z GZ to bym złego słowa nie powiedział, sama starość mi nie przeszkadzała zbytnio, tylko ten dziadkowy styl/wygląd, te debilne wąsy! gdyby miał siwiejący zarost w stylu BB w GZ to by było spoko, ale te głupie wąsy poprostu są nie do zniesienia

 

tutaj mała przeróbka w fotoszopie, powstała w okolicy premiery czwórki gdy inni gracze też wkurzali się na wąsy

oldsnake.jpg

 

lekki zarost broda+wąsy = 100 razy lepszy wygląd niż same wąsy, tak niewielka zmiana a odrazu lepiej się patrzy na starego snejka

  • Plusik 1
Opublikowano

Bansai : jasne, postarzyli go i tutaj nie ma dyskusji, ale poza zmarszczkami i "zmęczeniem" ? Ta sama (w PP śmieszny kucyk), nie skalana siwizną fryzurka i niemal identyczny (piąta gra z kolei) zarost. Wrzuciłeś screen z GZ, na którym efekt jest trochę przekłamany przez oświetlenie, tak to wygląda w PP :

 

metal_gear_solid_5_phantom_pain.jpg

 

 

 

Chodzi mi o to, że najwyższy czas, żeby, oprócz zmiany głosu, jakoś mocniej pokazać, że gramy starszym Big Bossem, ot, prezencja ala Solidus byłaby w sam raz. Fajnie się to zapowiadało po artworkach :

 

 

 

Scan-MGSV-Character-Design-7.jpg

 

Opublikowano

Trochę przesadzasz bo Solidus także był klonem, oni mieli się starzeć znacznie szybciej niż normalny człowiek a raczej Big Boss. Tak jak jeden z kolegów tutaj wspomniał tutaj mamy doczynienia z Big Bossem, człowiekiem który ćwiczył i trenował przez praktycznie całe życie.

Nawet w w szarym zwykłym świecie osoba pozostająca aktywna fizycznie starzeje się wolniej i te oznaki starości są znacznie mniej widoczne. Mnie wygląd Big Bossa z GZ i PP jak najbardziej pasuje, jest na miejscu, nie przesadzili bo w PP jest jakoś po 50-tce a Snake z MGS'a 4 przypomina 70-letniego dziadka. Zauważ że sam Big Boss ukazany w 4-rce również już jest siwy ale swój charakterystyczny zarost dalej posiada.

 

P.S. I fakt faktem Snake z MGS'a 4 prezentowałby się znacznie okazalej gdyby miał takowy zarost jak ten przerobiony w photoshopie ;-]

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pisze tu bo tu gadałem o całym maratonie wiec już tu zakończe

 

wczoraj go skończyłem, przedzedłem mgs4.

 

czwórka była bardzo fajna, gameplay znacznie wygodniejszy mimo że kilka archaizmów nadal było, ale zarówno gameplay jak i klimat mi sie bardzo podobały. fabularnie sporo rzeczy wyjasniono, chociaż oczywiście nadal było sporo kombinacji

jedna rzecz na samym końcu mnie wkurzyła -spoiler z samej końcówki!! uwaga!!

 

 

wkurzyło mnie to co już mnie w poprzednich częściach wkurzało - czyli nagły "zwrot" gdy ocelot mowi "przecież daliśmy wam wygrać" - no kurde kolejny raz sie okazuje że cala gra i próby zabicia snejka to ściema i "źli" chcieli by snejk wygrał.. no wtf?

no i to że patrioci też pomagali.. też wtf..

no ale trudno

 

 

 

co do zarzutu że za mało gameplayu a za dużo scenek - no jest w tym sporo prawdy, chociaż mi to nie przeszkadzało zbytnio, chociaż na upartego grając biegiem na pałe i przewijając wszystkie scenki to pewnie można by przejść gra poniżej godziny (mi zajeło 18h).

 

 

podsumowanie w 2 słowach jednak bez ocen liczbowych, w kolejności przechodzenia

 

MGS3 - świetny i cudowny, jeden z najlepszych, praktycznie każdy element jest cudowny, jedynie sterowanie już starodawne, ale to jedyny minus

MGS PW - bardzo fajny, znacznie lepszy niż sie spodziewałem, rozbicie na misje uważam za fajne rozwiązanie, a misje poboczne i rozwój bazy pozwalają wycisnąć z gry znacznie więcej i dłużej sie nią cieszyć. niewielkie minusy - grafa z PSP i komiskowe scenki - wole jednak zwykłe.

MGS GZ - było krótko ale mega za(pipi)iście, klimat podobny do MGS3 czyli świetny, ale gameplay 100 razy lepszy, CUDO! czekam na PP

MGS1 - klasyk, po tylu latach nadal świetnie sie grało, klimat i muzyka super. oczywiście grafa i sterowanie starodawne ale dało sie grać i nie przeszkadzało to zbytnio

MGS2 - heh gówno obesrane :/ nie no przesadzam, było troche fajnych elementów, ale niestety było ich niewiele, za to było dużo wielkich wad - płaczliwy raiden, okropne sterowanie połączone z całkowicie beznadziejną kamerą, monotonna lokacja, przekombinowana fabuła.. niestety było słabo

MGS4 - tu świetnie, sterowanie bardzo dobre (chociaż w GZ jeszcze lepsze), gafa fajna, klimat fajny, fabuła też spoko (mimo kilku drobiazgów) podsumowanie całości i wzruszające zakończenie - ogolnie bardzo fajnie, jednak drobny minus to zbyt dużo scenek, jednak ogolnie bardzo fajnie

 

 

uf

ciesze sie że zrobiłem ten maraton, w miare ogarniam fabułe teraz, na tyle ile to możliwe. z chęcią czekam na PP bo klimat i gameplay to poeiwnno być mistrzostwo świata, ale też bardzo mnie ciekawi fabuła PP - mam na świeżo całość ograną i ciekaw jestem co sie działo z big bossem pomiędzy PW a jedynką.

 

 

uwaga spekulacje co do PP - lekkie spoilery z co do ogolnej fabuły serii

swoją drogą - grając w czwórkę która starała sie podsumować i przypomnieć wiele wątków fabulanych miałem przeczucie a może nadzieje że kojima może dowalić do pieca w PP i na przykład pod koniec gry zafundować nam powrót do czasów MG1 i 2 i pokazać nam te wydarzenia od drugiej strony - gdy musimy big bossem odpierać ataki młodego solid snejka (w końcu w mgs4 wracamy do lokacji z mgs1 i uważam że to całkiem fajnie wypadło, w PP mogło by to mieć znacznie lepszy efekt bo MG1i2 są bardzo stare i bardzo umowne - zobaczyć tamte wydarzenia w nowej oprawie i to od strony BB to by było ciekawe doznanie, a zarazem zazębiło by to całą fabułę - mgs4 zakończył nowe wątki i podsumował całość, a PP mógłby podsumować wątek BB i scalić go z początkami serii i wątkiem solida, tworząc jedną wielką całość.

oczywiście pewnie żeby to pogodzić w czasie gra musiała by w trakcie zrobić przeskok czasowy żeby snejk dorósł ale myślę że da sie to zrobić.

oczywiście to tylko jedna wielka spekulacja ale w sumie bym sie ucieszył widząc przynajmniej skrócony wątek z MG1i2. a takie wyjście może wyjaśnić sprawe davida hatera który jednak mógłby wystąpić w grze własnie jako młody snejk z czasów MG1i2 :>

 

wielkie gdybanie ale myśle że brzmi całkiem ciekawie, sensownie i prawdopodobnie :D

  • Plusik 3
Opublikowano

gdyby snake w 4 wyglądał chociaż odrobine podobnie do BB z GZ to bym złego słowa nie powiedział, sama starość mi nie przeszkadzała zbytnio, tylko ten dziadkowy styl/wygląd, te debilne wąsy! gdyby miał siwiejący zarost w stylu BB w GZ to by było spoko, ale te głupie wąsy poprostu są nie do zniesienia

 

tutaj mała przeróbka w fotoszopie, powstała w okolicy premiery czwórki gdy inni gracze też wkurzali się na wąsy

oldsnake.jpg

 

lekki zarost broda+wąsy = 100 razy lepszy wygląd niż same wąsy, tak niewielka zmiana a odrazu lepiej się patrzy na starego snejka

 

Potwierdzam, tu wygląda za(pipi)iście, te wąsy to straszny żal, SNAKE zasłużył na więcej. 

Opublikowano

Yano, a nie lepiej po PP, dostać wy(pipi)ongo remejki MG 1 i 2? Ostatnio Kojima się wypowiadał, że chciałby zobaczyć odświeżoną wersję MGS'a, ale kurde przecież jeden z najważniejszych wątków w całej serii to właśnie BB i Solid, a mamy te gry jedynie w pixelach :/ Już sobie wyobrażam ich starcia...

  :fsg:

Opublikowano (edytowane)

Sam nie wiem. Remake moze by byl spoko chociaż mam wątpliwości jak ogromna roznica w starej grze i w dzisiejszych standardach. Jak by remake byl w miare wiernie oddany moglo by sie okazac ze jest zbyt prostacki i odbiega od standardów. Za to gdyby zrobili full wypas to by sie moglo okazac ze nie ma nic wspólnego z oryginałem.

Z kolei gdyby to bylo jakies lekkie nawiazaniew pp do klasykow i to jeszcze ukazane z drugiej strony to by moglo byc bardzo fajne. Troche by pokazali gameplayem reszte wytlumaczyli scenkami i itp

Edytowane przez Yano
Opublikowano

Właśnie jedyne, co ten remake powinien mieć wspólnego z oryginałem, to fabuła i postacie, i to też z grubsza (większości fanów do szczęścia wystarczy, obok Snake'a i BB, obecność Gray Foxa, doktorków i du.p, reszta to tło do wymyślenia na nowo), więc nie widzę problemu. Ba, na upartego można by połączyć obydwa MG w jedną dużą część, choć z narracyjnego punktu widzenia byłoby to takie sobie.

 

Wierne odświeżenie odpada. Jak dla mnie to przez te duże różnice między tamtymi a dzisiejszymi standardami sens rimejku jest duży, większy, niż odświeżanie nadal zjadliwego MGSa.

Opublikowano

btw jeszcze jedna rzecz po maratonie - czas przejścia gier

GZ - ok 3-4h

mgs1 - ok 9-10h

mgs2 - ok 10h

mgs3 - ok 15h

mgs4 - ok 19h

mgs PW - 26h

 

zobaczcie kto wygrał - popierdółka na psp, okazuje sie że ten nowy system z misjami pobocznymi i rozwojem bazy sierio może przedłużyć gre i dać więcej zabawy i dłuższe obcowanie z grą. z czego w pozostałych częściach długie obcowanie wynika jedynie z wielokrotnego przechodzenia i ewentualnie próby uzyskania jakiejś wysokiej rangi.

mi sie bardziej podoba wersja w PW - jak ktoś chce tylko przejść to przejdzie, jak ktoś chce wiecej czasu spędzić to znajdzie sporo do roboty.

 

pozytywnie mnie to nastraja na PP

  • Plusik 2
Opublikowano

założę się z każdym o każde pieniądze, że Solid Snake wystąpi w MGS V : Phantom Pain

 

To jest oczywiste jak ruch****, Haytera nie ma bo będzie jako solid snake - primo ultimo :czezky:

Opublikowano

Są dyskusje, że BB w Ground Zero nie jest prawdziwym BB, więc nie wiadomo co przychodzi do głowy Kojimie. Niby SS ma w tamtych czasach 12 lat, ale uj wie, może Hayter nie będzie podkładał głos pod Solida, tylko pod innego klona, albo tak jak napisał Yano - skok czasowy. Trzeba być cierpliwym :>

Opublikowano

a ska pomysł że jest nieprawdziwy?

 

wydaje sie że

 

 

GZ pokazuje na końcu przyczyne śpiączki BB (wybuch paz) a w PP zobaczmy go już o wyjściu ze śpiączki

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...