Skocz do zawartości

Metal Gear Solid Collection HD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten remake trójki to może być albo, tak jak piszecie, kit... Albo młodzi i ambitni, nieprzeżarci branżunią fani twórczości Hideo zrobią remake na poziomie nowego RE4. 

Co do tej kolekcji, to podzielam zdanie @Czoperrr. Kupić z kluczykowni od złodzieja kart kredytowych z Chin, zmodować na PC i nie dać żółtym chujkom zarobić. 

  • Lubię! 1
Opublikowano
17 minut temu, Shankor napisał:

Ten remake trójki to może być albo, tak jak piszecie, kit... Albo młodzi i ambitni, nieprzeżarci branżunią fani twórczości Hideo zrobią remake na poziomie nowego RE4. 

Co do tej kolekcji, to podzielam zdanie @Czoperrr. Kupić z kluczykowni od złodzieja kart kredytowych z Chin, zmodować na PC i nie dać żółtym chujkom zarobić. 

Nie no przecież było widać po screenach że szykuje się lekki lifting i tyle. Nie oczekujmy jakości capgods od tych upadłych zawodników od pachinko

  • Plusik 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nawet jak tylko lekki lifting to i tak jest to mocarna kolekcja, dla mnie MGS1, 2 i 3 to jest top topów (nawet dwójka!). Wiadomo gameplayowo gry się zestarzały, ale fabuła, dialogi przez codec, bossowie, klimat to jest sztos. Przechodziłem każdego MGSa po kilka razy ale dość dawno więc już preorder zamówiony.

  • Plusik 1
Opublikowano

W jednym z materiałów z master collection vol 1 mówili o tym, że na potrzeby walki z Mantisem będzie można stworzyć sztuczne sejwy ps1 żeby były te dodatkowe dialogi. Nie pamiętam jak to było rozwiązane w HD collection.

Opublikowano
11 minut temu, michu86- napisał:

Nie pamiętam jak to było rozwiązane w HD collection.

HD Collection nie zawierał MGS, a jedynie kod na wersję PSOne do pobrania, emulowaną na konsoli. Czyli zmiana kontrolera, płyty etc. odbywały się w obrębie softu konsoli, a graliśmy w "oryginalną" wersję PSX.

 

Jadą ludzie po tej kolekcji, po części słusznie, ale też często dla dramy. Kurwa, wielominutowe materiały na YT jakie to Konami jest złe, bo "MOŻECIE SOBIE EMULOWAĆ WERSJĘ PS3 na PC w wyższej rozdzielczości!!1!111one".

 

A tymczasem sprawa jest prosta. Dostajemy zwykłe porty oryginałów na współczesne platformy. Na PC w ogóle świeżynka, trójka po raz pierwszy wychodzi. Na konsolach już mniej świeże, ale przynajmniej wszystko w jednym miejscu z drobnymi dodatkami. Switcha nie liczę, bo to beka wersja. Wydanie ewidentnie na odwal, ale gry nadal zacne. Ja tam czekam.

Opublikowano

A to już słabo pamiętam tę kolekcję. Ale w takim razie chyba pomyliłem - MGS1 z Peace Walkerem, jeśli chodzi o zawartość. 

 

Nie rozumiem narzekania na tą całą sytuację... Ogólnie ludzie to lubią marudzić i nie tylko w Polsce. 

 

Jeśli ktoś czuje, że zdzierstwo, odgrzewany kotlet po raz kolejny to nie kupuje i koniec. Ale dla innych to świetna okazja aby wiele dobrego mieć w jednym miejscu. Ja się mega cieszę, ogram kolejny raz jedne z najlepszych gier w historii.

  • This 1
Opublikowano

Z jednej strony nostalgia mówi "no weź, co Ci szkodzi, to metalowe dżiry przecież", ale jak widzę ten brak napracowanka to rozum szybko pacyfikuje mały głosik z tyłu głowy. Niech się walą na cyce - ta jakość nie jest warta tej ceny.

  • This 1
Opublikowano

Jak ktoś nie ma ciśnienia, to ja doskonale rozumiem brak entuzjazmu. Ale myślę zarazem, że sporo osób przesadza z rozpaczą.

 

Dla mnie największym zmartwieniem jest ostateczna jakość portów. Bo że Switch beka, to już wiemy. Nie wiadomo, jak będzie z wersją PC, bo jeśli źle zoptymalizują, to może być dramat, niezależnie od konfiguracji kompa. I podobnie, jeśli na nowych konsolach te kilkunastoletnie gry z jakiegoś chorego powodu będą niedopracowane do tego stopnia, że również będą gubić klatki, to krytyka Konami będzie w pełni zasłużona, podobnie jak komentarze o "lenistwie".

 

Ale to najczarniejszy scenariusz. Bo już walić ten brak 4K, ale jeśli gry będą działały dobrze, jak oryginały, czy tam wersja PS3, to super. Mieliśmy już przykład kiepskich portów/remasterów z GTA Trilogy na czele. Dla mnie dramat. Akurat ja doceniam fakt, że dostajemy gry wierne oryginałom, bez zmian, cenzury itp. Plus do tego gry z MSX, a nawet NES, oraz dodatki cyfrowe. I w tym miejscu każdy sam sobie ocenia i decyduje, czy ~210-260zł to uczciwa cena, czy lepiej czekać na obniżki. Ja posiadam właściwie wszystkie MGSy w oryginale na PSX, PS2, PSP oraz kolekcję HD na PS3, z czego te ostatnie przeszedłem raptem rok temu, a i tak z entuzjazmem podchodzę do tej nowej edycji. Mało tego, zamówione mam pudełko na PS5, ale kiedyś dokupię też tę kolekcję na Steam. Fanboystwo, na pewno, ale cóż, może właśnie dla takich oszołomów jest ta reedycja. ;) Bo na pewno jeszcze nie raz przejdę każdą z tych gier.

 

Tylko mówię, oby nie wyszły jakieś babole po premierze, tj. że jednak nie ogarnęli optymalizacji kilkunastoletnich gier...

 

A i fakt, że jest to Vol.1 też napawa entuzjazmem, bo liczę, że wraz z Vol.2 otrzymamy wreszcie MGS4 na współczesne platformy.

Opublikowano

Jak by zapowiedzieli, ze wyjdzie tylko na PS5/XSX/Switch to bym pewnie nie bral. Steam to dla mnie docelowa platforma, na ktorej buduje mala kolekcje cyfrowych gierek. Tak jak napisales jest to niewiadoma, ba niby bralem pod SD nie majac pojecia czy na nim w ogole sie wlaczy. 

 

Niemniej jednak jest to po prostu kolejna kolekcja Konami. Przypominam ze wyszly Juz Castlevanie, Contra, TMNT. Kazda stanowi zbior romow z malymi udogonieniami. Dlatego ja podchodze do tego jak do poprzednich. Cena oczywiscie duzo wieksza ale te 212zl to jednak 6 gier i dodatki, ktore mnie osobiscie jaraja (zwlaszcza Digital Graphic Novel + ta encyklopedia). 

 

Jak ktos nie jest fanatykiem to niech odpusci. Kolekcja jak kazda inna tylko troche drozsza. To nawet rozumiem biorac pod uwage ze taki MGS2 i 3 nawet dzis po 60-80zl cyfrowo by kosztowaly. Ja czekam cholernie mocno.

Opublikowano
2 minuty temu, pawelgr5 napisał:

Steam to dla mnie docelowa platforma, na ktorej buduje mala kolekcje cyfrowych gierek.

To tylko upewnij się, że masz pada, bo na klawie i myszce nie pograsz xd

 

image.png.05e9bf972cf6fd50a1089fa249ef79a3.png

 

I to jest właśnie to, co między innymi miałem na myśli: MGS1 i 2 z GOGa mają natywne sterowanie k+m, ale w remasterze to już troszkę za dużo roboty, żeby wrzucić NATYWNY SPOSÓB STEROWANIA dla platformy jaką jest pecet. Przecież ręce same opadają.

Opublikowano

Ma być "jakieś" wsparcie M+K, niekoniecznie na premierę, ale pracują nad tym. Krytyka ich zmotywowała.

 

Ale prawdę mówiąc nie wiem, jak by to miało być rozwiązane. Grałem w MGS2 na PC wieki temu i sorry, ale sterowanie PC nie było fajne. MGS3 ze swoim naciskiem na analogi też nie wiem, jak by musiał być rozwiązany na M+K, żeby było wygodnie.

 

A pewnie i tak większość grałaby na PC na padzie, mimo narzekań.

Opublikowano

Ale to nie jest same strzelanie...

 

Analog ma znaczenie w aspekcie skradankowym. Plus z tego co pamiętam nawet siła nacisku niektórych przycisków miała znaczenie (uduszenie/poderżnięcie gardła). Na klawiaturze musieliby całkiem to przerobić, żeby osiągnąć efekt jak np. w MGSV (który był świetny na M+K), ale jakoś w to nie wierzę. Będą półśrodki, czyli jakieś łamanie paluchów różnymi kombinacjami.

 

Choć przyznam, że chętnie bym przyjął celowanie myszą przy pościgu na motorach, kiedy chciało się ustrzelić wszystkie Kerotany. :D 

  • Plusik 1
Opublikowano
8 minut temu, Suavek napisał:

Analog ma znaczenie w aspekcie skradankowym. Plus z tego co pamiętam nawet siła nacisku niektórych przycisków miała znaczenie (uduszenie/poderżnięcie gardła). Na klawiaturze musieliby całkiem to przerobić, żeby osiągnąć efekt jak np. w MGSV (który był świetny na M+K), ale jakoś w to nie wierzę.

Naciskasz nie wiem, Shift i masz modyfikator silne/lekkie naciśnięcie przycisku/wychylenie gały. Jakoś wcześniej się dało, a teraz się nie da.

Opublikowano

Nie twierdzę, że się nie da, ale myślę, że przy takim podejściu Konami do tematu, i to też dopiero po aferze, raczej nie nastawiałbym się na wygodne rozwiązanie. To by wymagało zbyt dużej ingerencji w interface i mechanikę gry, żeby sterowanie było sensownie rozwiązane. A widzimy przecież od miesięcy, że Konami się do czegoś takiego nie pali. Dlatego spodziewałbym się raczej wspomnianych półśrodków i rozmaitych kombinacji klawiszy. A tego mam dostatecznie złe wspomnienia z MGS2 w natywnej wersji PC...

 

Stwierdzam realistycznie, bo mimo tego sam bym chciał dobrze rozwiązane sterowanie M+K. Tak jak wspomniałem, MGSV grało mi się super, do tego stopnia, że nie wiem, czy byłbym w stanie wrócić do grania na padzie w tę odsłonę. To samo ten nieszczęsny Survive. No tylko piątka, to była multiplatforma od początku.

Opublikowano

Obstawiam ze to sterowanie, cena i brak usprawnien dla romow (poza achievementami) bedzie powodem, ze opinie beda albo "w wiekszosci negatywne" albo "mieszane". Niemniej jednak jak ktos nie czyta co kupuje to ciezko. 

Opublikowano

Są jakieś dane o nakładzie? Z jednej strony to nie jest warte pełnej ceny (eh Konami), z drugiej podoba kolekcja na PS3 zeszła bardzo szybko i ceny z rynku wtórnego po jakimś czasie oszalały.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...