Skocz do zawartości

Metal Gear Solid Collection HD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
On 10/15/2023 at 1:49 PM, Suavek said:

HD Collection nie zawierał MGS, a jedynie kod na wersję PSOne do pobrania, emulowaną na konsoli. Czyli zmiana kontrolera, płyty etc. odbywały się w obrębie softu konsoli, a graliśmy w "oryginalną" wersję PSX.

 

Jadą ludzie po tej kolekcji, po części słusznie, ale też często dla dramy. Kurwa, wielominutowe materiały na YT jakie to Konami jest złe, bo "MOŻECIE SOBIE EMULOWAĆ WERSJĘ PS3 na PC w wyższej rozdzielczości!!1!111one".

 

A tymczasem sprawa jest prosta. Dostajemy zwykłe porty oryginałów na współczesne platformy. Na PC w ogóle świeżynka, trójka po raz pierwszy wychodzi. Na konsolach już mniej świeże, ale przynajmniej wszystko w jednym miejscu z drobnymi dodatkami. Switcha nie liczę, bo to beka wersja. Wydanie ewidentnie na odwal, ale gry nadal zacne. Ja tam czekam.

Jaki kod? Nie było żadnego kodu na MGS 1, przynajmniej w mojej wersji MGS HD na PS3 z USA.

Opublikowano
W dniu 15.10.2023 o 13:49, Suavek napisał:

MGS legacy Collection nie zawierał MGS, a jedynie kod na wersję PSOne do pobrania, emulowaną na konsoli. Czyli zmiana kontrolera, płyty etc. odbywały się w obrębie softu konsoli, a graliśmy w "oryginalną" wersję PSX.

 

Jadą ludzie po tej kolekcji, po części słusznie, ale też często dla dramy. Kurwa, wielominutowe materiały na YT jakie to Konami jest złe, bo "MOŻECIE SOBIE EMULOWAĆ WERSJĘ PS3 na PC w wyższej rozdzielczości!!1!111one".

 

A tymczasem sprawa jest prosta. Dostajemy zwykłe porty oryginałów na współczesne platformy. Na PC w ogóle świeżynka, trójka po raz pierwszy wychodzi. Na konsolach już mniej świeże, ale przynajmniej wszystko w jednym miejscu z drobnymi dodatkami. Switcha nie liczę, bo to beka wersja. Wydanie ewidentnie na odwal, ale gry nadal zacne. Ja tam czekam.

 

Fixed.

Opublikowano
W dniu 16.10.2023 o 10:01, Suavek napisał:

Choć przyznam, że chętnie bym przyjął celowanie myszą przy pościgu na motorach, kiedy chciało się ustrzelić wszystkie Kerotany. :D 


RPG z nieskończonym ammo i zaliczyłem wszystkie :rayos:

Opublikowano
5 godzin temu, Czoperrr napisał:

Jaki kod? Nie było żadnego kodu na MGS 1, przynajmniej w mojej wersji MGS HD na PS3 z USA.

Jak już inni wyjaśnili, faktycznie MGS był tylko w Legacy Collection. Mam tylko tę wersję, to nie skojarzyłem, że HD Collection pierwszej części nie zawierał.

 

 

6 godzin temu, pawelgr5 napisał:

Nie mam bladego pojęcia. Nie siedzę w tych wirtualnych idolach/youtuberach i tym samym bym sobie nie zawracał głowy.

 

Co innego, gdyby zrobili collab z Miku, to wtedy możecie mnie wołać... ;)

 

  

5 godzin temu, Wredny napisał:

RPG z nieskończonym ammo i zaliczyłem wszystkie :rayos:

Był jeden lub dwa, bodajże na słupie, który trzeba było ustrzelić w czasie jazdy, bez zatrzymywania. Trochę restartów było, przyznam.

Opublikowano
9 godzin temu, Wredny napisał:

Dlatego właśnie z RPG, bo wybuch jest na tyle duży, że nie trzeba idealnie trafić :leo:
Kiedyś na pewno kupię tę kolekcję, choćby tylko dla tej jednej części - do dziś mój jedyny, splatynowany MGS :fsg:

MGS3trophies.thumb.png.e7142060a64436b40d21c0a260c86ed7.png

To tak jak mój. Ale pamiętam, że te żaby to bez RPG robiłem, jednak kilka razy ten pościg motorem musiałem powtarzać.

 

Chciałbym teraz platynke w MGS1-3, ale w 2 są te dog tagi :( i nie wiem czy będzie trofik za poziom EE a tam duszenie Solidusa zapewne nie do przejścia...

Opublikowano

Nostalgia jest, popatrzyłem jednak na ceny kolekcji w wersji HD i wydanie wersji dla współczesnych konsol wywindowalo ceny i dla Xboxa 360 i dla PS3. Chociaz teraz widze ze te z X360 sa droższe bo można je uruchomic na Series X wiec moze i bym skusil sie na to wydanie ale nie w tej cenie. Poczekam az spadnie do 50 zl :sir:

Opublikowano

Szczerze, platynowałem MGS3 jakiś czas temu i to był dramat w kwestii sterowania. Jak ktoś nie ma tego w małym palcu, bo regularnie ogrywał od premiery, to nauczenie się i zbudowanie nawyki jest koszmarem. Strasznie nieintuicyjne gówno i IMO to był ich obowiązek, żeby dodać nowy współczesny model sterowania.

 

MGS1 na lapku w 1080p-4K/60fps odpalicie na śmiesznym laptopie, dlaczego nie ma tego tu? DuckStation poprawia nawet to rozjeżdżanie się tekstur dotykające wszystkie gry na PSX.

 

Chwilę wcześniej Nightdive zrobiło niesamowity port Quake II totalnie dostosowany pod dzisiejsze czasy z mnóstwem opcji do dostosowania, dodali sporo od siebie, a i jeszcze ktoś inny im nowy mappack przygotował.

  • Plusik 2
Opublikowano

No ale tutaj mowimy o Konami, oni by musieli na to hajs wylozyc a wszystkie ich kolekcje to po prostu ROMy/port giereczek z minimalnymi poprawkami. Ja nadal naiwnie wierze ze wersja na PC zostanie poprawnie zaktualizowana przez scene moderska. Na konsolach bym sie nie zdecydowal bez poteznej promki.

Opublikowano
51 minut temu, Nyu napisał:

Szczerze, platynowałem MGS3 jakiś czas temu i to był dramat w kwestii sterowania. Jak ktoś nie ma tego w małym palcu, bo regularnie ogrywał od premiery, to nauczenie się i zbudowanie nawyki jest koszmarem. Strasznie nieintuicyjne gówno i IMO to był ich obowiązek, żeby dodać nowy współczesny model sterowania.

 

MGS1 na lapku w 1080p-4K/60fps odpalicie na śmiesznym laptopie, dlaczego nie ma tego tu? DuckStation poprawia nawet to rozjeżdżanie się tekstur dotykające wszystkie gry na PSX.

 

Chwilę wcześniej Nightdive zrobiło niesamowity port Quake II totalnie dostosowany pod dzisiejsze czasy z mnóstwem opcji do dostosowania, dodali sporo od siebie, a i jeszcze ktoś inny im nowy mappack przygotował.

MGS3 już od premiery był wątpliwie rozwiązany w kwestii sterowania. Wyobraź sobie teraz granie bez kamery TPP. A tak było w oryginale, bo gra bazowała na założeniach klasyków i silniku MGS2 tylko bez radaru. Pięć kroków, stop, tryb FPP, do przodu pięć kroków, stop, tryb FPP... :D Inaczej nie sposób było nie dać się zauważyć w tej dżungli.

 

Głupio mi to pisać, bo pewnie wychodzę na jakiegoś obrońcę Konami, czym się brzydzę, ale raz jeszcze, ja wychodzę z założenia, że zamysłem tej nowej kolekcji było wydanie gier (niewielkim nakładem pracy) w niezmienionej postaci, tj. tak, jak wyglądały one na oryginalnych platformach. Osobiście naprawdę bym nie chciał powtórki np. z GTA Trilogy, gdzie tak pozmieniali, "ulepszyli" tekstury i grafikę, że gra stylistycznie wygląda jeszcze gorzej, niż w oryginale. I tu akurat się cieszę, że gry będą wyglądały tak, jak pierwotnie. No boli te ograniczenie do FHD trochę. MGS1 natomiast kwestia dyskusyjna, bo mnie akurat ta pikseloza nie wzrusza. Bo czy zwiększymy rozdzielczość do 4K, czy nie, to i tak wciąż będzie to gra z 1999 roku i gigantyczne, rozmazane tekstury. Ale fakt, że mogli tu chociaż dać graczom opcję wyboru, czy chcą piksele jak na PSX, czy wyższą rozdziałkę jak w wersji PC. Natomiast MGS1 nawet na emu, ani PC nie będzie działał w 60fps, bo mechanika gry jest zależna od framerate'u. Wymusisz 60fps, to będzie działać 2x szybciej. No chyba, że wykombinowali jakąś nowość, o której nie słyszałem.

 

Tymczasem od zmian - miejmy nadzieję dobrych - będzie remake, Delta. I może w przyszłości kolejne.

 

W sumie dopiero teraz mnie olśniło, że premiera już w przyszłym tygodniu. Nawet chętnie sobie MGS1 pogram, bo w tę odsłonę najdłużej nie grałem. Ciekawe, jakie osiągnięcia wymyślą.

  • Plusik 1
Opublikowano

Nie no @Suavek widzę ładna odklejka :reggie:
Nikt nie pisze o jakimś remake'u, robionym przez AI, jak w przypadku GTA Trilogy, ale nie dać 4K/60fps w tak obleśnie wyglądającej dziś grze, jak pierwszy MGS?
Przecież na te pływające tekstury rodem z PSX nie da się dziś patrzeć, zwłaszcza odpalając to na 55" OLEDzie.
I tak - wielkie piksele w podbitej rozdzielczości wyglądają fhooy lepiej, co pokazał ostatnio wspaniały remaster drugiego QUAKE, więc przestań już z tą "niezmienioną formą", bo skoro głupi emulator potrafi takie niedociągnięcia eliminować to tym bardziej powinno jakieś studio, rzeźbiące port na PS5.

Opublikowano

Rozdzielczości nie bronię. Stwierdziłem, że mnie osobiście nie rusza, ale opcja wyższych rozdziałek mogłaby, czy nawet powinna być w takiej kolekcji. Na podobnej zasadzie, jak w wielu innych 'remasterach' często dają dwa tryby graficzne, między którymi można się przełączać w locie. Tu by mógł być tryb "PSX" i tryb FHD/4K.

 

Natomiast 60fps w MGS1 jest niemożliwe, jak już pisałem. Na pewno nie bez totalnego przerobienia gry, co raczej mija się już z celem. Żaden emulator, ani nawet wersja PC nie da 60fps, gdyż zwyczajnie gra mechanicznie jest przyblokowana do 30fps. Odblokowanie FPS sprawi, że będzie działać szybciej.

 

Co nie zmienia faktu, że ja tam mam ogólnie wyrąbane w tym przypadku na rozdzielczość. Nie gram "na 55" OLEDzie", a już na pewno nie w takie starocie. Dlatego nie mam oporów do zakupu tej kolekcji, choć wszystkie gry posiadam już kilkukrotnie na innych platformach, w rozmaitych wydaniach i też mógłbym je sobie odpalić w 4K na emulatorze, gdybym chciał. Ja po prostu chcę port ulubionych gierek na współczesne platformy bez żadnych cięć czy kontrowersyjnych zmian i to właśnie mi te leniwe konami sprzedaje, więc co jeszcze mam dodać...? :reggie: Trofiki też sobie chętnie w pierwszym MGS pozbieram, o ile nie wymyślą czegoś w stylu Dog Tagów z dwójki...

 

A jeśli ktoś pragnie totalnego remake'u, to pozostaje czekać na Deltę. Jestem też pewien, że MGS1 będzie kolejnym projektem, o ile już nie jest gdzieś w pre-produkcji.

Opublikowano
18 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Można kupić osobno jedynkę, czy to tylko razem będzie? Jedynkę na Decku bym przytulił. Resztę mam w najlepszej Vitowej wersji :). 

Na Steam nie mozna osobno. Na nintendo mozna wiec pewnie inne konsole tez na to pozwola. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...