Skocz do zawartości

Metal Gear Solid Collection HD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minutes ago, Suavek said:

Nie wiem, czy celowy zabieg, czy przeoczenie, ale menu MGS1 ma zamienione O i X. Tj. kółko zatwierdza, jak w Japonii

Chyba celowy bo w jedynce tez sie kolkiem zatwierdza wszystko

Opublikowano
57 minut temu, Suavek napisał:

Nie wiem, czy celowy zabieg, czy przeoczenie, ale menu MGS1 ma zamienione O i X. Tj. kółko zatwierdza, jak w Japonii.

Dokładnie tak było w oryginale, nieważne czy w NTSC czy w PALu.

Opublikowano
1 godzinę temu, Bzduras napisał:

Dokładnie tak było w oryginale, nieważne czy w NTSC czy w PALu.

Ja to wiem. :) Nie o to mi chodzi. Po prostu każda gra ma swoje własne menu przed uruchomieniem czegokolwiek. I MGS1 jako jedyny ma właśnie w tym menu zamienione X i O.

 

Ok, pierdoła. Domyślam się, że to miało być konsekwentne ze sterowaniem samej gry, ale przy obsłudze menu wprowadziło trochę zamieszania, szczególnie jak przeskakiwałem między grami.

 

 

EDIT:

 

Jak już ktoś sprawdzi wersję PC, to poza info o optymalizacji na Steam Deck napiszcie proszę, czy da się zmienić wyświetlane oznaczenia przycisków (tj. czy można zmienić oznaczenia pada Microsoft na Sony etc.). Ewentualnie czy zależne to jest od podłączonego kontrolera.

Opublikowano

Na forum Steam trochę rak, bo przeważa tradycyjnie zrzędzenie, ale wygląda na to, że kolekcja działa na Steam Decku oraz do części gier dodali jako-takie sterowanie M+K lub samą klawiaturą. Tylko rzekomo MGS2 i 3 nie mają Steam Cloud? Ale to pewnie naprawią.

 

Na PS5 wczoraj odpaliłem tylko na chwilę MGS1, ale chyba faktycznie jest to wersja PAL działająca w 25fps/50hz. A że DLC z wersjami NCTS (30fps/60hz) nie było wczoraj aktywne, to nie grałem.

 

Odpaliłem za to MG1 ("należyte" wykorzystanie mocy PS5... :D). TIL: Save działa tylko i wyłącznie w windzie... Musiałem to wyguglać.

Opublikowano
Teraz, Suavek napisał:

Na forum Steam trochę rak, bo przeważa tradycyjnie zrzędzenie, ale wygląda na to, że kolekcja działa na Steam Decku oraz do części gier dodali jako-takie sterowanie M+K lub samą klawiaturą. Tylko rzekomo MGS2 i 3 nie mają Steam Cloud? Ale to pewnie naprawią.

 

Na PS5 wczoraj odpaliłem tylko na chwilę MGS1, ale chyba faktycznie jest to wersja PAL działająca w 25fps/50hz. A że DLC z wersjami NCTS nie było wczoraj aktywne, to nie grałem.

 

Odpaliłem za to MG1 ("należyte" wykorzystanie mocy PS5... :D). TIL: Save działa tylko i wyłącznie w windzie... Musiałem to wyguglać.

Gram na Decku w jedynkę, jest zajebiście :). :fsg:

Opublikowano (edytowane)

U mnie trylogia sie pobiera ale starocie oraz bonusy z kolekcji nadal maja informacje ze premiera "soon" inie mam opcji dodac do kolejki. Mialo byc od 10 rano :/ 

 

E: dobra teraz wskoczylo.

Edytowane przez pawelgr5
Opublikowano
13 godzin temu, Suavek napisał:

Ja to wiem. :) Nie o to mi chodzi. Po prostu każda gra ma swoje własne menu przed uruchomieniem czegokolwiek. I MGS1 jako jedyny ma właśnie w tym menu zamienione X i O.

 

Ok, pierdoła. Domyślam się, że to miało być konsekwentne ze sterowaniem samej gry, ale przy obsłudze menu wprowadziło trochę zamieszania, szczególnie jak przeskakiwałem między grami.

 

 

EDIT:

 

Jak już ktoś sprawdzi wersję PC, to poza info o optymalizacji na Steam Deck napiszcie proszę, czy da się zmienić wyświetlane oznaczenia przycisków (tj. czy można zmienić oznaczenia pada Microsoft na Sony etc.). Ewentualnie czy zależne to jest od podłączonego kontrolera.

Barzo wstepnie moge powiedziec ze jaki pad jest podlaczony to takie masz wyswietlane przyciski w grze (audio oczywiscie kieruje Cie do pada z PSX). Tak wiec jak podlaczylem pada od XONE to mialem oznaczenia na ekranie w menu i w samej grze (podczas rozmowy przez Codec gdzie Cambell tlumaczy jak go uzywac). Po zmianie na Dual Shocka 4 pokazywalo mi znaczki z PS + info o touchpadzie ktory jest podrabianym selectem. Nintendo podpinac mi sie nie chce bo i tak nie bede uzywal Pro Controlera, w zasadzie to ja bede gral pewnie na SD w trybie przenosnym + zostawie sobie czytanie ksiazek na tryb Desktop do kawki w robocie :D

  • Dzięki 1
Opublikowano

Super, dzięki za info. Ale na samym Steam Deck nie da się zmienić na oznaczenia Sony?

 

Swoją drogą, te książki też fajny bajer, tyle co przewertowałem niektóre. Scenariusze w sumie ciekawostka, ale te Master Booki to bym nawet w wydaniu fizycznym przygarnął.

Opublikowano
10 minut temu, pawelgr5 napisał:

Da sie w menu gry zmienic co masz vs co ma sie pokazywac. Ja zostane przy tym co mam na fizycznych w urzadzeniu.

Paweł, czy MGS2 i 3 działają na deczku bez problemów?

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Bzduras napisał:

Paweł, czy MGS2 i 3 działają na deczku bez problemów?

Niestety nie, wypierdala do OS jak tylko chcesz wystartowac. Wlasnie w tej chwili sprawdzałem. Jedynka i reszta staroci spoko. No jestem zawiedziony. Pod koniec roku planuje kupno lapka wiec pewnie oleje problemy, ale przyznam ze zdecydowanie wolalbym zagrac na SD. 

 

Licze na patcha. Sprawdzalem tez na Protonie GE 8.4 (nie sprawdzałem czy sa nowsze) i Experimental.

 

E: @Bzduras zeby bylo smieszniej to VR missions w msg2 dziala normalnie i smiga wrecz wspaniale wiec nie wiem gdzie jest problem ale stawiam ze maly hotfix powinien szybko zalatwic sprawe.

Edytowane przez pawelgr5
  • Smutny 1
Opublikowano

Tak to wygląda.

 

Minimalne zmiany, co by nie powiedzieć żadnych. MGS1 tak jak na PSX, 4:3, 240p.

 

Tu gość dobrze omówił kolekcję:

 

Wersja PC ma trochę problemów, wersja Switch działa w 30fps, ale na dużych konsolach to w sumie spoko zbiór niezmienionych klasyków. Dla największych fanów, albo osób, które z jakiegoś powodu nigdy nie grały. Wszystkie gry w jednym pakiecie, w kilku wersjach regionalnych/językowych, plus gry MSX i NES, dodatki, animowane komiksy, książki.

 

Subiektywnie jestem zadowolony. Obiektywnie mogli zdecydowanie bardziej się wykazać, szczególnie w przypadku MGS1.

 

Vol.2 to zapewne będzie MGS4, Peace Walker i Phantom Pain. To pewnie dla samej czwórki się kupi.

 

Liczę, mimo wszystko, na ewentualny Vol.3 z Acidami, Portable Ops, Rising, czy Ghost Babel. Ale obawiam się, że to już się Konami nie będzie opłacało, nawet robiąc porty po linii najmniejszego oporu.

Opublikowano
15 minut temu, Shago napisał:

No dobra, ale tak subiektywnie: jak wypada MGS1? Da się w to grać bez bólu gałek ocznych? Mógłby ktoś screen wrzucić jak ta gra wygląda? :)

Na małym ekranie typu SD, który ma 16:10 animowane pasy nie przeszkadzają - da się, już jestem w 1/3 gry :D. 

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, badzejo napisał:

Wiadomo :fsg: ;D a poważnie to mam dużą tolerancję na takie rzeczy i sentyment do serii zrobił swoje ;)

Jasna sprawa, ale ta te dialogi, klimat, to się nigdy nie zestarzeje :). 

 

 

Steam Deck: Screeny z duszą, max detale, RT ultra, SD pokazuje 60 fps, ale czuć spadki do 25 :D:

 

image.thumb.png.9244c534f9b00453470b264112b60646.png

 

image.thumb.png.69950901f03f8863df49dc5a6b42320b.png

 

 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Plusik 2
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Gdyby Konami się ogarnęło i wydało tą grę w sposób jaki ogarnięto RE2, to by słupki sprzedaży wyjebały w kosmos. Chyba nie ma większej ikony tamtych czasów.

Edytowane przez Shago
  • This 1
Opublikowano
Teraz, Shago napisał:

Gdyby Konami się ogarnęło i wydało tą grę w sposób jaki ogarnięto RE2, to by słupki sprzedaży wyjebały w kosmos. Chyba nie ma większej ikony tamtych czasów.

Wciąż mogą to zrobić... tylko po co zaczynają od trójki i dwójki (MGS i SH) to ciul wie, zobaczymy, jak to wyjdzie im dalej. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...