pawelgr5 1 460 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 (edytowane) Yano bo tak przeczytałem post otwierający tą mało dyskusję na temat Twojego przechodzenia gierek z serii MGS i coś nie widzę MG oraz MG2 a są na tej zakupione przez Ciebie kolekcji. Masz zamiar w ogóle próbować czy takie archaizmy nie są już dla Ciebie akceptowalne?? Ja ograłem obie częsci z MSX'a i powiem Ci, że teraz inaczej patrzę na MGS'a z PSX'a (moja ulubiona gra ever) bo jednak mało tam jest orginalnych pomysłów i pewnie gdybym ograł MG2 to nie byłoby takiego WOW przy przygodach Snake'a na szaraku. E: weź sobie ściągnij tą encyklopedie na PS3 to bedziesz miał sporo informacji jak bys jednak sie pogubił w wydarzeniach. Edytowane 22 grudnia 2014 przez pawelgr5 Cytuj
Mejm 15 316 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 Dobra, niech jedzie po swojemu. Pewnie odkryje jakies sekretne zakonczenie. 1 Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 Yano + Żołądkowa + MGS2 = rozpier,dol podczas pisania relacji z tej gierki conajmniej dojdzie do pomieszania wymiarów Nie mogę się doczekać postów. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 (edytowane) gierek z serii MGS i coś nie widzę MG oraz MG2 a są na tej zakupione przez Ciebie kolekcji. zarówno kiedyś gdy ogrywałem subsistance na ps2 jak i wczoraj odpaliłem MG i MG2 ale kurde chyba nie zdołam ich przejść, pograłem kilkanaście minut i jadnak różnica jest zbyt wielka. w dodatku może to wynika ze słabego obeznania ale trudno to nawet uznać za skradanke, cokolwiek nie zrobiłem to miałem odrazu alarmy co 15 sekund i gorączkowe bieganie w kółko, przez to też pewnie nie zdołałem sie wczuć chociaż ta muzyczka robi przyjemne wrażenie w ogole muzyka i rozmowy w mgs1 to będzie główny aspekt który pozwoli mi przeboleć grafike która się zestarzała, bo muzyka przeciwnie - za(pipi)ista jest do dziś Żołądkowa + MGS2 raczej nie będe grał po pijaku, nie po to robie ten maraton nastawiony na zagłębianie sie w fabułe żeby połowe "przegapić" i tępo biegać ludzikiem po okolicy Edytowane 22 grudnia 2014 przez Yano Cytuj
kotlet_schabowy 2 695 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 E: weź sobie ściągnij tą encyklopedie na PS3 to bedziesz miał sporo informacji jak bys jednak sie pogubił w wydarzeniach. Ta encyklopedia jest w ogóle na polskim PSN ? Bo szukałem kiedyśi nie znalazłem, ściągnąłem wersję z USA, ale jest niekompatybilna z sejwami z europejskiego MGS4 i w cholerę wpisów jest "ocenzurowanych" z tego powodu. Yano nie kombinuj tylko graj jak należy, po kolei. Na strych daleko nie jest, więc rusz dup.sko po ten telewizor, bo na LCD to faktycznie MGS będzie tragicznie wyglądać. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 przed chwilą pooglądałem pare minut scenek z mgs i z remaku twin snakes, kurde chamstwo że ten remake jest w posiadaniu nintendo i że go nie dodali do kolekcji HD, jednak znacznie lepiej to wygląda.. a przecież mgiesy kiedyś były na konsolach sony i jakoś dało się zrobić edycje HD też na xboxa, wiec czemu nie mogli dać twin snakes na playstation? Cytuj
Mejm 15 316 Opublikowano 22 grudnia 2014 Opublikowano 22 grudnia 2014 E: weź sobie ściągnij tą encyklopedie na PS3 to bedziesz miał sporo informacji jak bys jednak sie pogubił w wydarzeniach. Ta encyklopedia jest w ogóle na polskim PSN ? Bo szukałem kiedyśi nie znalazłem, ściągnąłem wersję z USA, ale jest niekompatybilna z sejwami z europejskiego MGS4 i w cholerę wpisów jest "ocenzurowanych" z tego powodu. Jest. Przez jakis czas na dysku trzymalem. To jest dokladnie Metal Gear Solid 4 Database. http://metalgear.wikia.com/wiki/Metal_Gear_Solid_4_Database Cytuj
kotlet_schabowy 2 695 Opublikowano 23 grudnia 2014 Opublikowano 23 grudnia 2014 To zbadam sprawę, ale jak ostatnio szukałem w tej świetnej wyszukiwarce po hasłach Metal Gear Solid etc., to nic nie było. Yano : o ile się nie mylę, to Nintendo miało jakiś udział w tworzeniu TTS, więc nie ma opcji, żeby powstała konwersja. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 23 grudnia 2014 Opublikowano 23 grudnia 2014 w ogole grając sobie teraz na nowo w mgs3 dostrzegam jak bardzo upośledzona na polu skradankowym jest seria assasin creed (ostatnio przeszedłem AC4, bardzo dobrze sie bawiłem w pirackich kwestiach ale skradanie było wręcz śmieszne) w AC są 2 stany - stojący jak słup - siedzący w krzaku kompletnie niewidzialny strażnicy to kompletni ślepcy i debile. nie widzą gościa kucającego w trawie pół metra od nich, nie widzą też gdy ich kolega zostaje wciągnięty w krzak dodatkowo można puszczać np strzałki berserkera które powodują że wrogowie wpadają w szał i walczą ze sobą, oczywiście reakcja kolegów na nagłe dziwne zachowanie jednego z nich nie budzi podejrzeń, zabijają go i stoją dalej jak kołki ogólnie całość strasznie uproszczona i prymitywna jeśli chodzi o skradanie i zachowanie wrogów gdy tymczasem w mgs nie dość że wrogowie znacznie realniej mogą nas zobaczyć - gdy sie świetnie schowamy i nie ruszamy to dopiero z bliska, jeśli mamy słabe camo i kucamy to widzą nas już z pewnej odległości, gdy biegamy widzą z daleka w dodatku reagują podejrzliwością na każde nasze działanie. strzelenie strzałką usypiającą w głowe powoduje że odrazu zasypiają ale w inne części ciała zasypiają dopiero po chwili, i zanim zasną ogarniają sytuacje że dostali i że coś sie dzieje i odrazu zaczynają wzywać baze i meldować że coś jest na rzeczy. w dodatku znacznie sprytniej patrolują okolice gdy są podejrzliwi poprostu niebo a ziemia już nawet nie mówie o smaczkach typu strzelanie w radio wrogów żeby nie mogli wezwać bazy, albo przesłuchiwanie ich dawno nie grałem w mgs i mimo że ogolnie pamiętałem sporo tych akcji to były daleko w pamięci. teraz gdy znowu wyszły na pierwszy plan pewnie już nie był bym w stanie grać w assasina bo zbyt by mnie raziło jego upośledzenie, na szczęście przeszedłem go tydzień temu (i tak jak mówie - jako gra o piratach super. jako skradanka - kupa) Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 23 grudnia 2014 Opublikowano 23 grudnia 2014 no, i teraz jak wlaczysz mgs1 to tam mechanika skradania jest jak z AC, straznicy widzacy tylko 5 metrow przed soba, na 6 metrze już są slepi, jak ktoś zginie, minie alarm i wszyscy zapominaja o stracie kolegi Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 23 grudnia 2014 Opublikowano 23 grudnia 2014 no ale przynajmniej muzyka jest za(pipi)ista. zresztą nie musisz mi mówić przeszedłem mgsa z 6 razy wiem jak to sie odbywa. tak naprawde boje sie jedynie pixeli na pół ekranu Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 eh właśnie pokonałem the enda i nie udało mi sie zdobyc camo, 2 razy go freezowałem i nie dał jakieś badziewie wyrzucił przynajmniej zdobyłem mosin nagata.. ale żal camo ale nie chce mi sie powtarzac tak długiej walki a grajac na ps2 zdobyłem obie rzeczy.. Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 e nie zdobyc camo to porazka, ja bym już nie grał na twoim miejscu Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 Masz racje rzucam granie w całości. Zostane drwalem pustelnikiem Cytuj
Nemesis 1 269 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 no, i teraz jak wlaczysz mgs1 to tam mechanika skradania jest jak z AC, straznicy widzacy tylko 5 metrow przed soba, na 6 metrze już są slepi, jak ktoś zginie, minie alarm i wszyscy zapominaja o stracie kolegi No wiadomo, tylko weź pod uwagę, że ta perełka to rocznik '98. Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 ale co ma rocznik 98' do tego jak ja pisze o czym innym ? dyskusja byla aby gral tak jak po kolei wychodzily gry a nie chronologicznie wg fabuly i dzieki temu uniknal by kwiatkow z mgs1 Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 (edytowane) jestem gotowy na starą mechnike mgsa1, mowie - bardziej sie obawiam pixeli niż gameplayu ale teraz grając w 3 już widze że jednak pomysł nie był taki strasznie głupi, po pierwsze gra sie świetnie, staram się każdą scenke oglądać jak najdokładniej i obczajać zawiłości. i już pare rzeczy wyłapałem które wcześniej mi umkneły, wyłapałem też nawiązania do innych części, ale kompletnie mi nie przeszkadza to że dopiero potem zagram w te części do których były nawiązania, a wręcz przeciwnie - chociażby jak branin pokazywał snejkowmi plany metal gera z mgs1 a na półce miał figurkę metal gera z mgs2. podobało mi się to i podobało mi się że gram w najstarszą czasowo część i mówią w niej o tym co będzie później (mimo że w realnym świecie gry o których mowa wyszły wcześniej). przypominam że przeszedłem wszystko oprócz PW, i macie racje że dla kogoś nieobeznanego w serii takie przechodzenie mogło by być bardzo złe. ale serio u mnie sie sprawdza i jestem zadowolony. aż żałuje że jutro jade do radomia bo wkręciłem sie ostro i wole grać w mgsa niż cośtam cośtam. chyba wezme konsole bo kuzyn też jest wielkim fanem mgsa. kiedyś na wakacjach przechodziliśmy razem właśnie mgs3 grając cały wieczór i noc do 8 rano xD (z drugiej strony pierwotny plan na jutro to było picie, a picie i obczajanie fabuły mgsa nie idzie ze sobą w parze) Edytowane 24 grudnia 2014 przez Yano Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 jak już gadamy o różnych mgs'ach, to przeszedłem Twin Snakes na emu, udało sięto uruchomić i grało siędobrze ale ta wersja w porównaniu do mgs1 to jakaś porazka i nie mam pojęcia czym ludzie się zachwycają, albo nintendowcy po prostu darowanemu koniowy w gebe nie zagladaja mechanika z mgs2, tu wszystko pasuje, graficznie jest lepiej i tez pasuje ale nowy voice acting to jakaś parodia - aktorzy nagrywani zupelnie od niechcenia, w emocjonujących momentach mówią spokojnie jak przy herbatce i gazetce wieczorem przy kominku pamiętacie jak otacon darl ryja przez codec ze w windzie jest 4 niewidzialncyh gosci ? tutaj na codecu obrazek pokazuje kolesia dracego jape, a nie chcecie wiedziec jakim tonem było to realizowane i takich sytuacji jest dużo dużo więcej, ktoś kto pamięta dobrze oryginał od razu zrobi WTF - te postacie w grze serio maja wyj ebane na to co sie dzieje i mówią od niechcenia druga kompletna porazka, to nowe cutscenki, przerobione, niepotrzebnie przebajerowane na sile, z debilnymi dodatkowymi jakimiś głupotami ktore z powaznego snake'a z mgs1 robia jakiegos idiote malpiszona, brazylisjka telenowela pod tym wzgledem to twin snakes splamia honor mgs1 dialogi liquida i ninjy, totalnie bez wyrazu i emocji, zapomnijcie o o tym co bylo w mgs1 gdzie praktycznie wiekszosc kwestii automatycznie się pamiętało ze względu na genialny akcent, tutaj jest wszystko spłycone, a oczy zamydlone bzdurnymi wygibasami w cutscenkach no nie jestem zadowolony, nie o taka polske walczylem, i nie tego sie spodziewalem Cytuj
kotlet_schabowy 2 695 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 Probowałem włączyć TTS na emu i z 15 fpsów wyciągałem, ale na sam widok odświeżonego Dock poczułem, że mimo wszystko muszę to kiedyś zaliczyć. Może kiedyś. Nowe nagrania dialogów to faktycznie słaba opcja, no ale podobno nie mieli wyboru (materiały źródłowe z czasów MGS na PSX miały ciulową jakość), szkoda tylko, że zrobili to, jak mówisz, na odpier.dol. Cytuj
nobody 3 504 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 Odnośnie tego co pisze Bizon, to obstawiam że remake jedynki - jeśli kiedykolwiek powstanie, to powinien posiadać kompletnie inny voice acting. Jeśli odłożyć nostalgię wobec klimatu, gameplayu i zapomnieć o fabule, to właśnie To audio świadczy o kulcie tego tytułu. W tamtym czasie po prostu nie było gry konsolowej z równie dobrym dubbingiem. O oprawę i technikalia nie trzeba by się martwić. Jedyną przeszkodą aby przebić oryginał byłby tylko nasz sentymentalizm. Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 U mnie chodzi 50fps, wersja PAL, praktycznie nie ma dropów Core i5 ivy brodge, Radeon 7650M, 8GB ramu Brakuje emocji, które były w dialogach w mgs1, w TS Campbell po prostu czyta z kartki, to samo inne postacie. Odnosze wrażenie, że jak Konami poprosiło aktorów z jedynki aby ponownie nagrać dialogi to aktorzy odparli: "jezu znowu tyle pracy ja pier dole, ostatni raz hideo, jestesmy na maksa wymęczeni mgs'em i przestań zawracać dupsko" tak więc aktorzy przyjechali, przeczytali, pojechali a Konami nagrało i wrzuciło do gry. Nie ma emocjonalnych momentów z jedynki, scenki są gorsze, zarówno te z ninja na końcu, jak ze sniper wolf i wiele innych Cutscenki zrobione pod dzieci neostrady czyli tu zrobimy 3 salta, tam cztery, tu jakaś kolorowa rybka się pojawi, tu jakieś mario, tam ktoś podskoczy - serio, mając w pamięci każdą scenkę z mgs1, tutaj czułem się jak totalny niedorozwój, dziecko specjalnej troski, które musi grać w specjalną wersję mgs w postaci twin snakes bo normalny, oryginalny mgs1 jest zbyt poważny i emocjonalny. Cutscenki są po prostu na siłę przekombinowane, ostatnia scenka z Liquidem i rozbitym jeep'em to jakiś chory wymysł nowego scenarzysty, zagracie to zobaczycie, albo obejrzycie same filmy na youtube, albo scenka zabicia sniper wolf, albo scenka z helikopterem i snake skaczącym po lecącej rakiecie(co to jakieś (pipi)e mario nagle!?) nie no panowie nie róbmy sobie jaj... Konwersacje przez codec są czytane z kartki ciurkiem więc nie ma sensu tego słuchać bo jest byle jakie i nijakie. Ale trzeba zagrać w TS, przemęczyć to niestety aby mieć pogląd na sytuacje. Cytuj
Bansai 11 198 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 Mysle ze to najlepiej pokazuje bezplciowosc TTS (spoilery oczywiscie) https://www.youtube.com/watch?v=7QL_LB2DBMQ#t=01m20s Antyklimatyczne zabicie, mdle dialogi, wszystko "takie se". Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 wait wat... twin snakes oprócz poprawionej grafiki ma nowe dialogi? dobra to ja to wale, wole pograć w prawdziwego mgs1 z mojej czarnej płyty z psx odpalonej na ps3, nawet jeśli pixele mocno gryzą w oczy teraz już wiem że moj plan był sensowny - gram w mg3 i jest super, po tym odpale pierwszy raz PW i zobacze co będzie, a potem odpale z czarnej płyty prawdziwego mgs1, a potem mgs2, i potem mgs4. to był dobry plan i będe sie go trzymał pozdro Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 24 grudnia 2014 Opublikowano 24 grudnia 2014 nie tyle nowe co ponownie nagrane + zupełnie nowe i chyba 2x dłuższe cutscenki Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 31 grudnia 2014 Opublikowano 31 grudnia 2014 (edytowane) przeszedłem mgs3 było fajnie i klimatycznie, ciesze sie że postanowiłem sobie zrobić maraton przejscie zajelo mi ok 15h (za pierwszym razem kiedyś dawno temu chyba z 20h). przyznam że do końca walczyłem z nietypowym sterowaniem, zwłaszcza w walce z the boss gdzie żeby strzelić musialem trzymać 5 klawiszy... R1 żeby patrzeć, R2+L2 żeby sie wychylić z kwiatów, L1 żeby celować z lunety i kwadrat żeby strzelić, no naprawde niezłe jaja z tą klawiszologią (walczyłem za pomocą mosin nagata). przypomniałem sobie fabułe i w skupieniu oglądałem scenki, i ogarnąłem końcowe zawirowania i poczwórne zdrady o których w ogole nie pamiętałem z czasów pierwszego przechodzenia odrazu po przejsciu odpaliłem PW, moj pierwszy kontakt z grą i odrazu mi sie bardzo spodobało. co prawda grafa słabsza niż w 3 i komiskowe przerywniki mniej mi sie podobają niż zwykłe scenki ale za to sterowanie jest znacznie lepsze niż w 3 (bardziej współczesne), podoba mi sie że w końcu można chodzić w kuckach, skradanie jakoś bardziej naturalnie wypada. cały bajer z bazą i fultonowaniem wrogów też mi sie podoba, zrobilem tylko 1 misje fabularną a potem pobawiłem sie pobocznymi rzeczami żeby kilku nowych rekrutów zdobyć, jestem zadowolony pewnie jutro zamiast iść na sylwestra bede grał w MGSa xD i w ogole akcje z bazą i rekrutacją podbiły moj hajp na MGS5 - już wcześniej i tak bardzo czekałem na tą gre ale teraz jeszcze bardziej bo widze że to bedzie miejscami podobne do PW tylko że znacznie lepsze a to brzmi świetnie Edytowane 31 grudnia 2014 przez Yano Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.