Skocz do zawartości

Metal Gear Solid Collection HD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 minut temu, michu86- napisał:

sama gra jakby płynniejsza.

No bo jest płynniejsza względem europejskiej, co było w temacie już omawiane. Domyślna europejska to 25fps/50hz, a amerykańska i japońska to 30fps/60hz.

 

1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

Wielka szkoda tego Twin Snakes, bo na pewno to mimo wszystko bardziej nowoczesna wersja, szczególnie dla graczy urodzonych po 2000 roku, co nie pamiętają w ogóle czegoś takiego jak Playstation 1 :D.

Kwestia dyskusyjna. TTS to bardziej ciekawostka moim zdaniem. Jeśli ktoś nie grał w oryginał, a brałby się za TTS, to mógłby się odbić nawet mocniej. Gameplay może bardziej przystępny (choć banalny przez pistolet usypiający), ale te żenujące cut-scenki i gorszy voice acting... No nie... :/ Chciałbym TTS w którejś kolekcji uwolniony z GameCube'a, ale jako ciekawostkę. Prawdę mówiąc nie rozumiem i dziwię się ludziom, którzy jadą po Konami, że dali oryginał z PSX zamiast tego potworka.

 

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, oFi napisał:

Przestańcie juz pisać o tym TTS bo z tego guwna tylko memy powstały. To obok oryginału nawet nie stalo, a kazdy kto zna oryginal jedynki z psxa to wie jaka to byla profanacja.

No ja bym ograł, jakby dali w kolekcji, chociażby żeby sobie porównać i zawsze to gameplay z MGS2 w jedynce, GC nie mam, a nie emuluje gier, bo nie lubię, jednakże wiadomo, MGS1 tylko w wersji na PSX :). 

Opublikowano

 

 

Przecież te scenki to jest cringe i memy w czystej postaci.

 

Klauny z Nintendo to widać robily chyba.

 

Snejk co fikoły wali, skacze po scianach jak spider man. TTS powinno trafić pod ziemie razem z E.T. 

 

Edit.

 

Cytat

Silicon Knights would be developing under the guidance of Metal Gear creator Hideo Kojima and Mario creator Shigeru Miyamoto.

 

Tak jak mowilem - koles od mario projektowal system ruchow snejka w cutscenkach :beka:

Opublikowano (edytowane)

Udało się zdobyć rangę fox więc do platyny w MGS1 zostają misje. A właściwie powinienem napisać w chuj misji, ale zrobi się...

 

Ci co nie chcą się aż tak męczyć przy zdobywaniu rangi fox/big boss i będą lecieli gierkę po japońsku to kilka tipów:

 

- na szybko znalazłem w necie info, że kamery z działkami nie zaliczają się do alarmów (technicznie alarm się nie włącza, jedynie strzelają) - jednak mi je zaliczyło... i dlatego nie zdobylem rangi big bossa... więc lepiej przez żadną kamerę nie zostać wyłapanym

 

- pod czołg można podłożyć minę, jeśli wjedzie to będzie się wolniej kręcił, ale 2 dobre granaty i po sprawie więc jak kto woli

 

- bieg z granatem w ręku jest szybszy

 

- drzwi które podnoszą się do góry i trzeba na nie czekać - można szybciej pokonać czołgając się pod nimi jak tylko się trochę podniosą

 

- uważajcie gdzie sejwujecie, czasami wywali was na początek lokacji mimo, że robiliście save na końcu, najlepiej sejwować od razu po wejściu do nowej lokacji

 

- jak macie mniej niż 10 alertów to zawsze szczur będzie miał upuszczony PAL key (a wiadomo, że  będziecie mieli  mniej...)

 

- ważne żeby przy pierwszym spotkaniu z Meryl zabić tylko pierwsza fale żołnierzy (3) - kolejne fale zostawić Meryl

 

- 2 walka z Wolf, szybciej ją idzie załatwić ze stingera niż z nikity

 

- w jap wersji podobno nie idzie zcheesowac Ravena (2 walka) mi się też nie udało, ale szybko padł i tak

 

- wg mnie opłaca się zahaczyć po body armor jest bezpiecznej, ale bez tego też się da z zapasem (każda wygrana z bossem - odnawia cały pasek zdrowia)

 

- scena z wbieganiem schodami na wieżę - lecą same stuny co 3-4 pary schodków 

 

Może komuś się przyda to:)

Ja zrobiłem kilka błędów i asekuracyjnie zbierałem trochę więcej wyposażenia niż trzeba, dużo sejwowałem a czas miałem 2:20. Myślę, że spokojnie do 2:00 mógłbym zejść. Ale nie chce mi się tego aż tak katować;). 

 

Trzy przejścia tej pixelozy wystarcza mi na razie, czekają jeszcze misje.

 

 

Edytowane przez michu86-
  • Plusik 2
Opublikowano
11 godzin temu, michu86- napisał:

Udało się zdobyć rangę fox więc do platyny w MGS1 zostają misje. A właściwie powinienem napisać w chuj misji, ale zrobi się...

 

Ci co nie chcą się aż tak męczyć przy zdobywaniu rangi fox/big boss i będą lecieli gierkę po japońsku to kilka tipów:

 

- na szybko znalazłem w necie info, że kamery z działkami nie zaliczają się do alarmów (technicznie alarm się nie włącza, jedynie strzelają) - jednak mi je zaliczyło... i dlatego nie zdobylem rangi big bossa... więc lepiej przez żadną kamerę nie zostać wyłapanym

 

- pod czołg można podłożyć minę, jeśli wjedzie to będzie się wolniej kręcił, ale 2 dobre granaty i po sprawie więc jak kto woli

 

- bieg z granatem w ręku jest szybszy

 

- drzwi które podnoszą się do góry i trzeba na nie czekać - można szybciej pokonać czołgając się pod nimi jak tylko się trochę podniosą

 

- uważajcie gdzie sejwujecie, czasami wywali was na początek lokacji mimo, że robiliście save na końcu, najlepiej sejwować od razu po wejściu do nowej lokacji

 

- jak macie mniej niż 10 alertów to zawsze szczur będzie miał upuszczony PAL key (a wiadomo, że  będziecie mieli  mniej...)

 

- ważne żeby przy pierwszym spotkaniu z Meryl zabić tylko pierwsza fale żołnierzy (3) - kolejne fale zostawić Meryl

 

- 2 walka z Wolf, szybciej ją idzie załatwić ze stingera niż z nikity

 

- w jap wersji podobno nie idzie zcheesowac Ravena (2 walka) mi się też nie udało, ale szybko padł i tak

 

- wg mnie opłaca się zahaczyć po body armor jest bezpiecznej, ale bez tego też się da z zapasem (każda wygrana z bossem - odnawia cały pasek zdrowia)

 

- scena z wbieganiem schodami na wieżę - lecą same stuny co 3-4 pary schodków 

 

Może komuś się przyda to:)

Ja zrobiłem kilka błędów i asekuracyjnie zbierałem trochę więcej wyposażenia niż trzeba, dużo sejwowałem a czas miałem 2:20. Myślę, że spokojnie do 2:00 mógłbym zejść. Ale nie chce mi się tego aż tak katować;). 

 

Trzy przejścia tej pixelozy wystarcza mi na razie, czekają jeszcze misje.

 

 

W jaki sposb werja Jap jest prostrza niz EU jak chodzi o rangi? Zawsze gralem w EU/US.

Opublikowano
12 minut temu, pawelgr5 napisał:

W jaki sposb werja Jap jest prostrza niz EU jak chodzi o rangi? Zawsze gralem w EU/US.

 

Japońska nie ma wyboru poziomu trudności, można zdobyć range Fox/BB grając na domyślnym poziomie trudności - coś pomiędzy normal a easy i oczywiście z radarem.

 

W EU żeby zdobyć Fox trzeba grać na hardzie, a ranga BB jest dopiero na extreme.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, pawelgr5 napisał:

@michu86- Japonska na pewno ma wybor poziomu trudnosci bo wprowadzili specjalnie dla nich poziom "Very Easy" z tlumionym MP5 z unlimited ammo. Chodzi o to ze sama ranga nie ma wymagan co do poziomu?

 

Jap integral ma to co piszesz.

Zwykła japońska nie ma wyboru poziomu trudności. Są 2 japońskie wersje.

 

W japońskiej (nie integral) ranga nie ma wymogu poziomu trudności bo nie ma w tej wersji wyboru poziomu trudności :D

Edytowane przez michu86-
  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 26.10.2023 o 19:38, oFi napisał:

Popelnilem swego czasu recenzje nt. ów gry i polecam z calego serduszka oraz czekam na dwójkę.

 

https://www.ppe.pl/blog/7127/299818/unmetal-gra-dla-kazdego-fana-mgsa.html


Przepraszam, że przerywam, ale dopiero na to wpadłem i niestety muszę zgodzić się z Rozim, oraz z tym Pierrdkiem - @oFi, jeśli nie chcesz tego usunąć to na pewno się tym nie chwal, bo nazywanie tego recenzją to jakieś nieporozumienie. No chyba, że syn Ci to pisał, jak miał 6 lat.
I k#rwa na temat OWEJ gry! A nie jebane "ów" - to się odmienia wbrew opiniom jakichś pojebańców, którzy ubzdurali sobie, że tak jest fajniej i bardziej hipstersko.
 

Opublikowano (edytowane)

Wszystkie misje VR klepnięte, więc platyna wpadła :). Jest satysfakcja ale niektóre misje mnie wymęczyły. Z tym sterowaniem: rzucanie granatami, strzelanie snajperką czy stingerem w niektórych planszach jest bardzo upierdliwe i odczuwa się, że ta gra jest po prostu stara.

 

Dałem już tipy na szybkie przejście fabuły, co do misji VR to:

 

- rakiety stingera można puszczać z podkręconą trajektorią lotu, robisz chwilowy lock na targecie, kiedy już złapie cel przed odpaleniem wychylamy celownik w wybraną stronę i leci nam podkręcona rakieta (szczególnie przyda się w jednej misji)

 

- C4 można montować również do pleców przeciwników i zrobić z nich chodzące bomby

 

- paradoks ale czołganie nie zostawia śladów na śniegu;)

 

Chyba tyle. Patrząc na trofki w MGS2 i 3 tam raczej nie rzucę się na platynę, tutaj (MGS1) wypadało;).

Edytowane przez michu86-
  • Plusik 1
Opublikowano

Jest wiele śmiesznych elementów tego fanatyctwa, ale to przeinaczanie rzeczywistości żeby jakoś udawać że scenki w Twin Snakes są takie z jakiegokolwiek innego powodu niż to że Kojima tak chciał zawsze dostarcza. Piękna sprawa że ludzie dalej ten wątek cisną tak mocno po 20 latach.

Czuć to ciśnienie, że nie może ktoś sobie pomyśleć, że jak grali w MGS-a mając te 5-10 lat, to się jarali czymś co nie jest bardzo poważne i stonowane i męskie i przyzwoite.

 

Silicon Knights w ogóle nie chcieli robić tej gry, ale ktoś musiał, scenek to tym bardziej w ogóle nie chcieli ruszać; Kojima (Hideo Kojima, producent gry "MGS: Twin Snakes") polecił, żeby scenki zrobił dość znany reżyser filmowy Ryuhei Kitamura, którego Kojima określał "najlepszym reżyserem w Japonii" (nie wliczając Hideo Kojimy). Sam w wywiadach Kojima mówił, że początkowo scenki były bliskie oryginału, ale mu się to nie podobało i Kojima powiedział, żeby Kitamura je "podkręcił" w stylu znanym z jego filmów, bo o to właśnie chodziło Kojimie, a nie o to, żeby po prostu zrekonstruować z nieco większą liczbą pikseli te scenki, jakie zrobił Kojima na PSX-ie.

 

Kurde no niesamowite ile razy pada w tej historii słowo "Kojima" jak na historię tego jak Nintendo wpadło i zrujnowało mu scenki kompletnie wypaczając to jak wybitnie poważnie to sobie zaplanował oryginalnie Kojima z zupełnie czym innym, mądrym, na celu, określającym o co chodzi w MGS.
 

Praktycznie wszystko poza scenkami, tak, to głównie odpowiedzialność Miyamoto i Silicon Knights. 

 

 

A czemu Twin Snakes nie ma w tych kolekcjach - tak naprawdę to dlatego, że to współwłasność Nintendo, ale tak czy siak myślę, że by go tam nie było, bo Kojima traktuje tylko swoje rzeczy jako kanon, a wszystko inne to wariacje. Sam nieraz mówił rzeczy w stylu "MGS-a muszę robić ja, inaczej to nie MGS". O Twin Snakes wypowiadał się stosunkowo olewczym tonem.

Opublikowano (edytowane)

Do całkiem niedawna myślałem, że TTW to jest MGS1 z po prostu lepsza grafika a reszta jest 1:1. Nie zagłębiałem się w temat bo wiedziałem, że gra jest niedostępna na konsole, które posiadam. Widziałem jedynie jak wygląda okładka gry no i tyle.

 

Jakże się myliłem... Ktoś tu potem wrzucił filmik z TTS, obejrzałem i już nic nie jest takie same jak wcześniej... Tego nie da się odzobaczyć :notlikethis:

 

To jest krindż do kwadratu. A tyle lat udawało mi się żyć w tej pięknej niewiedzy.

Edytowane przez michu86-
Opublikowano

Nie ma znaczenia zdanie Kojimy, nikogo już nie interesuje gdzieś od Survive, co on uważa, i na pewno to nie będzie powodem potencjalnego braku Twin Snakes w kolekcji. Co do rimejku, to Konami pracowało z nimi bardzo blisko(minus Kojima, który głównie skupił się  na niekrindżowym człowieku pszczole), więc czy tego chcecie, czy nie, tak właśnie miało być, a on dał swoje błogosławieństwo na skakanie po rakietach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...