Lukas_AT 1 193 Opublikowano 2 stycznia 2022 Opublikowano 2 stycznia 2022 (edytowane) W dniu 31.12.2021 o 09:28, NemoKOF napisał: Dodatkowo tytuły na PS2 to nie są w większości IP Sony, więc mają z tego marżę tylko. Wszystkie top 10 na Switcha to gierki z portfolio Nintendo, więc cały lub prawie cały zysk trafia do nich. To potężna różnica. Switch drukuje siano. Na PS2 było znacznie więcej multiplatform, które sprzedały się powyżej 1 miliona sztuk względem Switcha. To na PS2 ludzie grali w FIFE, Mortal Kombat, MGSa, Tekkena czy Burnouta i to właśnie sumaryczna marża jest największym zyskiem. Na Switchu mamy ogrom indyków, ale wątpię by ich sprzedaż była jakaś ogromna prócz tych znanych mega hitów. Pewnie i tak Nintendo zarobi więcej na sofcie, bo dziś mają jeszcze 100% przychodu z cyfrowej dystrybucji, mikropłatności, DLC i abonament. Sama stacjonarna konsola nie ma sensu. Nintendo także dopadł długi czas produkcji gier, więc wszystko i tak musieliby wydawać na stacjonarkę i przenośniaka. A więc lepiej zrobić hybrydę. To już nie czasy, gdy studia Nintendo mogły być podzielone na pół i tworzyć te „popierdółki” na Wii i DS/3DS oddzielnie. Nie zanosi się na to by Switch miał w najbliższym czasie zwolnić. Chciałbym jednak zobaczyć wersję Pro i byłbym zadowolony. Mam duże obawy do wydajności Zelda: Breath of the Wild 2. Ta gra będzie się dusić na zwykłym Switchu. Edytowane 2 stycznia 2022 przez Lukas_AT 1 Cytuj
devilbot 3 682 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 W dniu 2.01.2022 o 08:29, Lukas_AT napisał: Mam duże obawy do wydajności Zelda: Breath of the Wild 2. Ta gra będzie się dusić na zwykłym Switchu. Czytam to często, że gra dusi się na switchu. Gówno prawda. To wina twórców gry a nie sprzętu który jest jaki jest. Niech devi sprawdzą może na jaką platformę robią grę i ją zoptymalizują. Cytuj
NemoKOF 677 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 W dniu 2.01.2022 o 08:29, Lukas_AT napisał: Na PS2 było znacznie więcej multiplatform, które sprzedały się powyżej 1 miliona sztuk względem Switcha. To na PS2 ludzie grali w FIFE, Mortal Kombat, MGSa, Tekkena czy Burnouta i to właśnie sumaryczna marża jest największym zyskiem. Ale porównaj liczby. Sam Mario Kart to jest ponad 19mln więcej niż GTA. Na samym Mario Kart. Czy znajdziesz 19 tytułów spoza listy które sprzedały się w 1mln? Ok, powiedzmy że znajdziesz, to dalej zostaje ci nadwyżka z reszty :-) Top 10 na Switcha to łącznie 223,22 mln kopii (bez eshopu). Top 10 na PS2 to 95,875 mln. Przecież to przepaść. To najlepiej sprzedające się gry więc wątpię żebyś uzbierał z innych tytułów żeby pokryć różnicę, Switch też ma takie gry przecież. Ok, nie ma Fify, ale to aż takiej różnicy nie zrobi ;-) Cytuj
zdrowywariat 373 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 2 godziny temu, devilbot napisał: Czytam to często, że gra dusi się na switchu. Gówno prawda. To wina twórców gry a nie sprzętu który jest jaki jest. Niech devi sprawdzą może na jaką platformę robią grę i ją zoptymalizują. W lesie tylko się dusiła, ale jakiś patch znacznie to poprawił, innych dropów nie pamiętam. Cytuj
NemoKOF 677 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 53 minuty temu, NemoKOF napisał: Ale porównaj liczby. Sam Mario Kart to jest ponad 19mln więcej niż GTA. Na samym Mario Kart. Czy znajdziesz 19 tytułów spoza listy które sprzedały się w 1mln? Ok, powiedzmy że znajdziesz, to dalej zostaje ci nadwyżka z reszty :-) Top 10 na Switcha to łącznie 223,22 mln kopii (bez eshopu). Top 10 na PS2 to 95,875 mln. Przecież to przepaść. To najlepiej sprzedające się gry więc wątpię żebyś uzbierał z innych tytułów żeby pokryć różnicę, Switch też ma takie gry przecież. Ok, nie ma Fify, ale to aż takiej różnicy nie zrobi ;-) @Lukas_AT policzyłem WSZYSTKIE gierki z Wiki (czyli powyżej 1mln) i masz rację - na tą chwilę łącznie na Switcha poszło 358,98 mln a na PS2 406,07 mln. Oczywiście PS2 już nie żyje, Sony na nim nie zarabia a Switch jeszcze z nami będzie. Opierając się na tych liczbach (tu nie ma eShopu) to jeszcze Sony trochę więcej gierek opchnęło fizycznych. Pewnie jakby zebrać wszystko do kupy czyli zyski z własnych marek + eshop to Nintendo zarobiło więcej, ale nie mamy skąd wziąć takich danych. Cytuj
Lukas_AT 1 193 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 (edytowane) Porównanie i tak nie ma sensu, bo co innego były warte zarobione pieniądze wtedy, a co innego są warte dziś, gdy cena gry wzrosła tylko o 10 dolarów. Cóż, przed Switchem jeszcze sporo życia, takie tytuły jak Zelda: Breath of the Wild a i może nowe Mario, Mario Kart czy Donkey Kong. Oby, bo brak kontynuacji tych dwóch ostatnich gier (gdzie to porty z Wii U) to absurd. Edytowane 3 stycznia 2022 przez Lukas_AT Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 Mario Kart 9 dostaniesz jak się ósemka przestanie sprzedawac jak szalona czyli dopiero jak wyjdzie switch 2 (najwcześniej). Cytuj
Lukas_AT 1 193 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 14 minut temu, pawelgr5 napisał: Mario Kart 9 dostaniesz jak się ósemka przestanie sprzedawac jak szalona czyli dopiero jak wyjdzie switch 2 (najwcześniej). Ludzie kupują tę ósemkę, bo nie ma dziewiątki. To nie GTA, które tworzy się latami. Koszt produkcji cartów też nie jest kosmiczny, a Nintendo śpi na pieniądzach. Jest też miejsce do innowacji, jeśli ktoś powie, że Nintendo nie chce odcinać kuponów, bo można w końcu zrobić porządne story mode jak w Crash Team Racing. Cytuj
NemoKOF 677 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 Karty są raczej 1 na generację. Co do sprzedaży, to nie porównuję zysków dolar per dolar tylko sprzedaż gier. Gry zdrożały ale praca też, myślę że zyski z kopii są porównywalne. Cytuj
Lukas_AT 1 193 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 21 minut temu, NemoKOF napisał: Karty są raczej 1 na generację. No właśnie. Switch nie dostał swoich dedykowanych kartów. To wciąż port. Cytuj
NemoKOF 677 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 Niby tak, taki dopasiony. Wydaje mi się, że nie dostanie już. Sprzedaje się jak poyebany więc im się nie chce. Cytuj
Sven Froost 488 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 Troche smieszne jest to ze paradoksalnie kupujac gry i sprzet od Nintendo sami sobie przedluzamy czekanie na nowe gry i sprzet xD Cytuj
Ukukuki 7 011 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 4 godziny temu, NemoKOF napisał: policzyłem WSZYSTKIE gierki z Wiki (czyli powyżej 1mln) i masz rację - na tą chwilę łącznie na Switcha poszło 358,98 mln a na PS2 406,07 mln. Oczywiście PS2 już nie żyje, Sony na nim nie zarabia a Switch jeszcze z nami będzie. Opierając się na tych liczbach (tu nie ma eShopu) to jeszcze Sony trochę więcej gierek opchnęło fizycznych. Pewnie jakby zebrać wszystko do kupy czyli zyski z własnych marek + eshop to Nintendo zarobiło więcej, ale nie mamy skąd wziąć takich danych. Na PS2 poszło oficjalnym kanałem około 1600 mln kopii gier, na switcha około 600 mln więc różnica jest jeszcze spora. Do tego dolar w 2003 miał około ~50% większą wartość nabywczą. Ciężko to porównywać na obecne czasy, do tego roboczogodzina czy koszty tworzenia gier są zupełnie inne, cena kartridża vs DVD etc. Cytuj
Ukukuki 7 011 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 26 minut temu, NemoKOF napisał: Skąd te liczby masz? Które konkretnie? Jeśli chodzi o soft na PS2 to Sony to lata temu ogłosiło i portale na necie to cytowały. Są odnośniki na wiki do której się odnosicie podczas waszych wyliczeń. Między innymi w tym tekście jest info o kamieniu milowym w postaci 1520 mln https://www.sony.com/en_us/SCA/company-news/press-releases/sony-computer-entertainment-america-inc/2011/playstation2-sales-reach-150-million-units-worldwide.html z tym ,że to są oficjalne dane na 2010 później to się lekko zmieniło i doszło kilka milionów softu i konsol. Inflację to można łatwo sprawdzić, bazowałem na 2003 czyli mniej więcej środek życia PS2. jeszcze w ramach ciekawostki PS4 pobiło ten rekord i średnio na jedną konsole przypada około 14 gier jednak nie są to oficjalne dane i jest to liczone z cyfrowymi wersjami. Kiedyś Sony się pewnie pochwali ale dopiero jak PS4 będzie odchodzić do lamusa. Cytuj
ogqozo 6 553 Opublikowano 3 stycznia 2022 Opublikowano 3 stycznia 2022 Można spytać ludzi na tym forum, ile nowych oryginalnych gier kupili na PS2 mdr. Ale konsola była popularna. Może przypadkowo, ale dało to pewien efekt, bo dzisiaj też PlayStation jest synonimem konsoli w Polsce, a więcej ludzi jednak już ma kasę i kupuje oryginały za trzysta złotych. BTW Wikipedia nie ma kompletnych informacji. Tylko te podane oficjalnie przez wydawcę, a ci tylko czasami podają aktualną sprzedaż gier. Przykładem właśnie choćby FIFA na PlayStation. Na liście na Wikipedii jej nie ma (na PS4 jest tylko FIFA 17 podana jako "jeden milion"). Jednak z krajowych rankingów, i kurde patrząc dokoła siebie, widzimy, że na pewno ma ogromną sprzedaż (nie będę w to wnikał, ale tak, więcej niż jeden milion). Nieco podobnie ze Switchem, chociaż te swoje największe hity co kwartał uaktualniają oficjalnie. Sumy raczej są prawdziwe, choć oczywiście nie wliczają cyfry (co znaczy obecnie wiele, ja przez te 5 lat na Switcha kupiłem... może 15 pudełek? Gier cyfrowych kilkaset). Czasami widząc ograniczenia techniczne (w tym momencie gram w Ys IX....), w pewnym sensie marzę o nowym Switchu, ale jestem też w przeciwieństwie do większości realistą i wiem, że to będzie bardzo ciężki produkt do zrobienia w obecnym momencie. Elektronika bardzo powoli tanieje, zwłaszcza ta najmniejsza, część elementów wręcz drożeje, ceny flagowych telefonów kręcą się nagle wokół tysiąca euro, a produktu do grania w Animal Crossing się nie da za taką kasę wypromować. Niska cena produkcji jest zawsze dla Nintendo kluczowa, a czasy temu nie sprzyjają. Niedobory elektroniki i korona komplikują niemal każdy aspekt produkcji i wydawania gier i konsol. Porównaniem jest Steam Deck, który jest według Gabe'a wyceniony bardzo agresywnie, jako próba rynku, a i tak kosztuje w najbardziej używalnej wersji prawie trzy razy tyle, co Switch Lite, jednocześnie będąc niemal dwa razy cięższym i ogólnie ręce bolą od samego oglądania nagrań jak ktoś gra. Nintendo ani nie może zrobić tego typu molocha (już zwykły Switch, zwłaszcza OLED, jest mocno na granicy "kieszonsolkowości", nie jest idealny pod względem wygody trzymania w rękach), ani mieć konsoli za 550 euro. No i nie może zrobić konsoli bez fizycznego nośnika, bo to nadal szalenie istotny sektor ich sprzedaży - co wprowadza wiele komplikacji w projektowaniu konsoli w porównaniu do wariantu, gdzie wszystko zawsze leciałoby z pamięci wewnętrznej. Moooże nowy Switch zdecyduje się na wymagane instalacje gier, jak PlayStation, nie wiem, czy jest inna opcja na progres. Kartridż byłby wtedy tylko narzędziem do kopiowania, co i tak nie jest idealne, ale porównywalne do czytnika płytek. Kompromis mocy, temperatury, baterii i wygody sterowania nadal będzie szalenie trudny. Konsola przenośna może być "słaba", czy kogoś to kiedyś obchodziło? Ani GameBoy, ani DS, ani 3DS nie konkurowały z produkcjami domowymi, praktycznie nie istniał wspólny rynek, nie było nawet mowy. Teraz niektórzy tutaj jęczą, że Wiedźmin 3 ma mało pikseli, ale w przypadku przenośniaków zawsze kluczowa była cena, przystępność, wygoda używania i fajne gierki do grania w każdym momencie. 3DS był bardzo udaną konsolą, a czy ludzie jęczący na moc Switcha pamiętają, jakie gry były na 3DS-ie. No nie, nie wyglądały jak Dark Souls, Arkham City ani nawet jak Skyrim, że tak powiem. Myślę, że Switch będzie więc jeszcze z nami przez wiele lat. Nie wiem, co zrobi samo Nintendo, czy znajdzie jakieś wyjście pod względem hardware'u, może znowu zmienią kierunek (bo tak naprawdę... zawsze to robią, nawet jakże udane rynkowo Wii czy DS nie doczekały się "normalnego" następcy). Ale Switch ma genialną bazę graczy, którzy - widzimy to z rankingów - w rekordowej liczbie kupują dobre gry i rzucają się na oferty. PS4 to też udana rynkowo konsola, ale dochodowa głównie dla gigantów, twórcy mniejszych gier często strzelają sobie w stopę wydając coś na PS4. Tymczasem wydanie dobrej gry na Switchu to często świetny deal, niejeden indyk ma z tej platformy 90% ruchu konsolowego. Dlatego jeszcze przez wieeele lat będą wydawane na Switcha nowe gry od mniejszych producentów. Jeszcze nie było konsoli z tak ogromną biblioteką, żebym miał coraz więcej setek gier na liście pożądanych. 2 Cytuj
Sven Froost 488 Opublikowano 8 stycznia 2022 Opublikowano 8 stycznia 2022 Sa jakies przecieki co do Directa albo nowego sprzetu od N w tym roku? Czuje niezreczna cisze co do tego xD Cytuj
NemoKOF 677 Opublikowano 9 stycznia 2022 Opublikowano 9 stycznia 2022 Dopiero ogłosili i wydali oled a wyżej masz powodu dla których uważamy że na Switcha 2 jeszcze długo poczekamy. Czytasz w ogóle te tematy czy wpadasz z randomowymi postami? W dniu 3.01.2022 o 23:09, ogqozo napisał: (bo tak naprawdę... zawsze to robią, nawet jakże udane rynkowo Wii czy DS nie doczekały się "normalnego" następcy). No nie zgadzam się. 3ds to "normalny" następca nds. 2 ekrany, mocniejsze bebechy, form factor taki sam, gry kompatybilne. Dodali gimmick w postaci 3d I tyle z dużych zmian. Cytuj
Sven Froost 488 Opublikowano 9 stycznia 2022 Opublikowano 9 stycznia 2022 49 minutes ago, NemoKOF said: Dopiero ogłosili i wydali oled a wyżej masz powodu dla których uważamy że na Switcha 2 jeszcze długo poczekamy. Czytasz w ogóle te tematy czy wpadasz z randomowymi postami? Czytam ale myslalem ze to sa domysly a mi chodzilo o konkretne informacje i nie wiedzialem ze Ogqozo tak bardzo zna sie na temacie. Zreszta mi najbardziej chodzilo o nowego Directa i gdzies tam w srodku mialem nadzieje ze cos nowego niedlugo wydadza, ehh no trudno Cytuj
Damk 98 Opublikowano 9 stycznia 2022 Opublikowano 9 stycznia 2022 W dniu 3.01.2022 o 23:09, ogqozo napisał: (bo tak naprawdę... zawsze to robią, nawet jakże udane rynkowo Wii czy DS nie doczekały się "normalnego" następcy) 59 minut temu, NemoKOF napisał: No nie zgadzam się. 3ds to "normalny" następca nds. 2 ekrany, mocniejsze bebechy, form factor taki sam, gry kompatybilne. Dodali gimmick w postaci 3d I tyle z dużych zmian. W przypadku stacjonarki dokładnie to samo. WiiU to "normalny" następca Wii. Wiiloty, mocniejsze bebechy, form factor taki sam, gry kompatybilne. Dodali gimmick w postaci tabletopada do grania hybrydowego w domku. Cytuj
Ukukuki 7 011 Opublikowano 9 stycznia 2022 Opublikowano 9 stycznia 2022 Ja teraz liczę na odświeżenie wersji mobilnej. Switch lite jest dla mnie kiepską konsolą przenośną. 2DSa używam do dzisiaj i brakuje mi czegoś co faktycznie mogę wrzucić do plecaka na wycieczkę, zabrać w podróż czy do torby pod siodełko na rower. A jak nie użyję to nie denerwować się ,że targam takiego kloca ze sobą. Chciałbym dostać nowego switcha lite z OLEDem w formie DSa Zamykana konsola jest świetna, chroni ekran i nie trzeba targać ze sobą etui. DS i linię 3DS/2DS uważam za najbardziej udaną w historii przenośniaków Nintendo już jako świadomy gracz. Cenię ją o wiele bardziej niż GB i GBC na którym się wychowałem i mam do nich ogromny sentyment. Cytuj
MierzejX 883 Opublikowano 9 stycznia 2022 Opublikowano 9 stycznia 2022 Osobiście też uważam DSy za najbardziej mobilne konsole. Miałem DSi dokupiłem DSi XL ale jednak poza domem to najlepiej sprawdzał się zwykły DSi. To samo z 3DSem. Z drugiej strony naprawdę cenie sobie Switcha bo obecnie to również nie kłopot znaleźć dla niego miejsce na podróż. Poza domem gram mało a jak jestem w podróży to i tak jest to raczej hotel bądź dom rodziny/znajomych. W takich przypadkach świetnie sprawdza się większy ekran i możliwość odpalenia gry w trybie z dwoma joyconami. "Minusem" (zależy kto jak na to patrzy) na małych ekranach DSa/3DSa porty większych gier sprawdzają się słabo (np. MGS 3D) dlatego te konsole potrzebują dedykowanych gier. Taki DS nie miał z tym problemu jednak. Cytuj
NemoKOF 677 Opublikowano 13 stycznia 2022 Opublikowano 13 stycznia 2022 Zróbcie SKŁADANEGO SWITCHA!!!!! 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.