Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli chodzi o Nintendo to ich sprzętem nie jestem ani zainteresowany ani się nie jaram. I tak będzie słaby. Interesuja mnie giereczki. Zawsze wyciagali z ich maszyn więcej niż to wydawało się możliwe

Opublikowano

Leaker Pyoro, który ma ostatnio 100% celności w tym co pisze twierdzi że gdzieś z początku września direct, głównie o Mario Wonders + będą gierki z GameCube (były jakiś czas temu ploty o remasterze paper mario)

Opublikowano

  

1 godzinę temu, Homelander napisał:

 

Co za różnica. Rękojmia jest 2 lata

 

Moze wygoogluj:

reklamacja z tytulu rekojmi, a reklamacja z tytulu gwarancji.

 

Mnie to zdumiewa w ludziach - gosc ma powiedzmy 35 lat. Przez tyle czasu na pewno wielokrotnie sie mylil i zblaznil, a mimo to dalej pisze z moralizatorskim tonem o rzeczach, o ktorych nie ma pojecia xd

Ile trzeba miec IQ, zeby zdac sobie sprawe z wlasnych ograniczen?

 

A co do gwarancji na joy-cony: jesli kupiles w Polsce, od autoryzowanego sklepu, to masz 2 lata gwarancji @Daddy

  • Plusik 1
Opublikowano
7 minutes ago, Dave Czezky said:

  

 

Moze wygoogluj:

reklamacja z tytulu rekojmi, a reklamacja z tytulu gwarancji.

 

Mnie to zdumiewa w ludziach - gosc ma powiedzmy 35 lat. Przez tyle czasu  na pewno wielokrotnie sie mylil i zblaznil, a mimo to dalej pisze z moralizatorskim tonem w internetach xd

 

Wiem jaka jest różnica, nie muszę googlować. Może wyjaśnij co masz na myśli zamiast jakieś moralizatorskie posty pisać

Opublikowano

Nie wiesz, ale dalej sie blaznisz.

Roznica jest taka, ze jesli joy-cony zepsuja sie w 13 miesiacu uzytkowania, to bedzie musial udowodnic, ze w dniu zakupu istniala wada, ktora spowodowala usterke w 13 miesiacu.

W przypadku joyconow jest to praktycznie niemozliwe.

 

 

Opublikowano

Możesz powołać się na niezgodność towaru z umową. Na zgłoszenie masz 2 miesiące, więc teoretycznie możesz zgłosić w 14 miesiącu, że wada wystąpiła w miesiącu 12 użytkowania. Tak czy owak nie mylę się. Rękojmia wynosi 2 lata. Nie wiem gdzie masz tu błaźnienie się, ale jak pokażesz palcem to bardzo chętnie poszerzę i skoryguję swoją wiedzę

  • beka z typa 1
Opublikowano
27 minut temu, Homelander napisał:

Możesz powołać się na niezgodność towaru z umową. Na zgłoszenie masz 2 miesiące, więc teoretycznie możesz zgłosić w 14 miesiącu, że wada wystąpiła w miesiącu 12 użytkowania. Tak czy owak nie mylę się. Rękojmia wynosi 2 lata. Nie wiem gdzie masz tu błaźnienie się, ale jak pokażesz palcem to bardzo chętnie poszerzę i skoryguję swoją wiedzę

 

:notsure:

No mozesz sie powolac, a jak udowodnisz, ze w dniu zakupu istniala ta niezgodnosc?

Mozesz wydac kase u rzeczoznawcy na ekspertyze, ktora bedzie na twoja niekorzysc.

To nie jest ekspres do kawy, gdzie od pierwszego dnia przeciekala uszczelka i w koncu doszlo do zwarcia, po ponad roku.

 

https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/

Prosze, pokazuje palcem - jak dziecku.

 

Czy ktos moze mi napisac, czy gosc jest debilem, bo nie za bardzo go kojarze, a nie chce sie bez sensu produkowac.

Dziekuje.

 

 

Opublikowano

No ale masz tam napisane, że masz rok czasu na zgłoszenie od momentu wykrycia niezgodności z umową i występuje domniemanie istniejącej wady, a na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy klienta. Więc można zgłosić reklamację z tytułu rękojmi w trzynastym miesiącu, mówiąc że wada została wykryta w drugim miesiącu użytkowania i teraz to sprzedawca musi udowodnić, że taka wada nie istniała zaraz po zakupie.

Trochę ich poniosło z tym rokiem od wykrycia niezgodności z umową. Nieźle prokonsumencki przepis.

Opublikowano

No nie do końca, bo wadę musisz zgłosić do dwóch miesięcy od wykrycia. Jeżeli od zakupu do wykrycia wady upłynął mniej niż rok to jest domniemanie, że wada powstała przed zakupem. Jeżeli po roku od zakupu to ty musisz udowodnić, że wada powstała przed zakupem. Czyli do roku czasu nie musisz się tłumaczyć. A, że masz dwa miesiące na zgłoszenie to praktycznie masz 14 miesięcy bez potrzeby tłumaczenia się i rzeczoznawców czy ekspertyzy.

Just now, Dave Czezky said:

Mam wrazenie, ze rozmawiam z osobami, ktore zapewne uwazaja rowniez ze 14 dni na rozpatrzenie gwarancji = doprowadzenie przedmiotu do pierwotnego stanu w ciagu 14 dni od momentu zgloszenia.

 

Z tego co widzę to nie rozmawiasz tylko obrażasz innych. A twoje wrażenia to właśnie tylko to - twoje wrażenia

Opublikowano

Interpretuje tylko to co tam jest napisane

"Termin na złożenie reklamacji
W polskim prawie konsument musi złożyć reklamację w ciągu roku od wykrycia niezgodności z umową."

"Domniemanie istnienia wady
Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta."

Opublikowano

Rece opadaja.

Rekojmia zaklada, ze wada istniala w dniu zakupu, wiec w ciagu roku od dnia zakupu odpowiedzialnosc na udowodnieniu ze bylo inaczej lezy po stronie sklepu.

 

Cytat

Czyli do roku czasu nie musisz się tłumaczyć. A, że masz dwa miesiące na zgłoszenie to praktycznie masz 14 miesięcy bez potrzeby tłumaczenia się i rzeczoznawców czy ekspertyzy.

 

Ja wysiadam xd

  • Plusik 1
Opublikowano
2 minutes ago, Dave Czezky said:

Rece opadaja.

Rekojmia zaklada, ze wada istniala w dniu zakupu, wiec w ciagu roku od dnia zakupu odpowiedzialnosc na udowodnieniu ze bylo inaczej lezy po stronie sklepu.

 

 

Czytanie zr zrozumieniem chyba nienajlepiej ci poszlo na maturze :(

 

Dokładnie to napisałem

Jeżeli od zakupu do wykrycia wady upłynął mniej niż rok to jest domniemanie, że wada powstała przed zakupem

 

Coś tam o czytaniu ze zrozumieniem pisałeś, nie?

Opublikowano

To bylo do @WisnieR

 

Reasumujac, najpierw piszesz, ze gwarancja nie ma znaczenia, bo i tak rekojmia wynosi 2 lata.

Potem uczepiles sie mojego hipotetycznego przykladu z wada po 13 miesiacach od zakupu, gdzie wymysliles jakies 2 miesiace buforu na zgloszenie wady z tytulu rekojmi, zeby zalapac sie na 12 pierwszych miesiecy (?).

 

Potem zarzucasz mi, ze nie umiem czytac ze zrozumieniem, kiedy sam nic nie rozumiesz.

Opublikowano

Ale to są dwa różne pojęcia. Zgłoszenie reklamacji nie jest równe momentowi wystąpienia niezgodności z umową, czyli tak zwanej wady. Tak mówi strona, którą sam wklejałeś. Jeśli w drugim miesiącu po zakupie stwierdzę, że przedmiot chyba ma wadę, mam 12 miesięcy OD TEGO MOMENTU na to żeby taką wadę zgłosić i dokładnie opisać, że wada wystąpiła w drugim miesiącu po zakupie, pomimo tego że de facto reklamację składam dużo później, bo mam takie prawo, a sama wada jest uznana jako występująca do 12 miesięcy po zakupie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...