Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chyba pierwszy raz od bardzo długiego czasu N zaskoczyło pozytywnie. Na moją listę wpada zdecydowanie sporo:

 

Metroid Prime 4: Beyond
Mario & Luigi: Brothership

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Stray (no wreszcie, ile można było czekać?)

Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics  <3

Donkey Kong Country Returns HD
Luigi's Mansion 2 HD

Ace Attorney Investigations Collection

 

Niby sporo, ale w przypadku Pstryka póki co najbardziej procentuje...brak poprzednich konsol i solidny transfer rimejków/remasterów/whatever.

Z kompletnie nowych tytułów najbardziej ciekawi mnie ta Zelda - Link's Awakening strasznie mi podszedł i brakowało mi kolejnego tytułu w tej formule. Kierunek zaskakujący, ale liczę, że Nintendo tutaj dowiezie.

Nowy Mario intryguje, ale wszystko zależy jak będzie latał w singlu, bo czuć nastawienie głównie na kanapowego coopa.

Największe zaskoczenie, MP4, któego wypatrywałem od lat...Jestem w rozterce, gra wygląda po prostu...poprawnie? Chyba zabrakło mi pokazania jakegoś gimmicka w mechanice rozgrywki, który wbudziłby temat do rozmów albo innego "wow effect". Oczywiście bazując tylko na tym materiale, który pokazał tak naprawdę jedynie urywek, pewnie zawiązanie akcji.

A komentarze fagów, że MP4 wygląda na tym materiale nextgenowo? Śmutny śmiech; raczej właśnie jak DLC do MP1 remastera.

Kręcę nosem, ale czekam niecierpliwie; wierzę, że dowiozą rozgrywką i metroidową atmosferą.

EDYTA: Teraz jestem bardziej ciekawy jak wyglądała ta skasowana wersja MP4, skoro DLC do MP1 Remastera jest dla Nintendo akceptowalne do prezentacji.

 

Myślenie życzeniowo, czyli jakie tytuły chciałbym jeszcze otrzymać na Pstryka (ale szanse są raczej zerowe):

Zelda Wind Waker

Zelda Twillight Princess

Metroid Prime 2+3 Remastered

Luigi Mansion 1 Remastered

 

Edytowane przez Badus
  • This 1
Opublikowano
2 godziny temu, iluck85 napisał(a):

Gdzie było poprawione BK? Dostałem w Rare Replay, ale już czas zrobił swoje. 

No ale to była wersja HD ze sterowaniem dopasowanym do kontrolera od Xboxa. Do tego rozdzielczość nie straszy na dużym TV (+ achievementy itd).  DK też nie wygląda jak gra z 2024 roku (no może na switchu bo tam czas sie zatrzymał wiele lat temu). Pełen remake BK? No spoko ale pytanie czy ktoś zaryzykuje kase na taki projekt.

Opublikowano
10 godzin temu, Badus napisał(a):

Metroid Prime 4: Beyond
Mario & Luigi: Brothership

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Stray (no wreszcie, ile można było czekać?)

Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics  <3

Donkey Kong Country Returns HD
Luigi's Mansion 2 HD

Ace Attorney Investigations Collection

MP4, M&L, Zelda, AA i do tego DQ3 wejdą na pełenej. No może AA nie odrazu. 

Przyznam, że jest lepiej jak sądziłem.

 

Najbardziej boli "moc" słicza i obowy o dwójkę...

 

IMO bardzo dobry direct, od dawna.

Opublikowano

Portendo Switch nie zawodzi. Portów, remsterów, rimejków, i innych odgrzewanych kotlecików co nie miara.

 

Fajnie, że przynajmniej te 4 nowe gierki na rok się pojawiają. Szkoda tylko, że tak nierównomiernie rozłożone w czasie. Pół roku posuchy.

Księżniczka Peach w marcu, mała Zelda pod koniec września, Mario Party 13 w październiku, i Mario & Luigi 6 w listopadzie.

Opublikowano

Fakt, że tych odświeżeń, portów i remasterów jest mnóstwo na Switchu. Jeżeli nowa generacja będzie mieć wsteczną to Nintendo chcąc zachować takie tempo będzie musiało ostro przysiąść do robienia NOWYCH gierek.

 

Albo brak wstecznej i znów polecą z lineupem od Gamecube'a :reggie:

  • This 1
Opublikowano

Najlepsza przenośna wersja God of Wara a potem szybciutko GoW Collection, następnie Gears of War Collection i będzie jedyna platforma z pełną biblio :banderas:

  • Haha 1
  • beka z typa 1
  • Minusik 1
Opublikowano

To jest dylemat całej branży ogólnie, i Nintendo nie bez powodu zawsze nawet na siłę wydaje sprzęt, który daje wyjątkowe możliwości i nie da się w pełni oddać grania na nim niczym innym. Bo bez tego, sytuacja jest jasna, że tort się kurczy, jeśli chodzi o sprzedawanie gier po sztuce.

 

 

Wiadomo, że jeśli chodzi o tytuły gier, to postępuje stagnacja, i ludzie stosunkowo coraz mniej grają w nowe tytuły.

 

WIĘKSZOŚĆ (60%) czasu przegranego przez gejmerów w 2023 roku spędzono przy grach starszych niż generacja - Fortnite (gra już 7-letnia), GTA V, Minecraft, Roblox, Rocket League i wiele innych. (A nie wlicza się tu np. 5-letni Apex Legends). Jedni twórcy się trzymają robienie gierek na sztuki, inni robią gry-serwis, ale ogólnie gejmerzy decydują portfelem dość wyraźnie. 

 

 

Nintendo i tak sypie tymi grami jak poje'bane w porównaniu do reszty gigantów. Właśnie zapowiedzieli sporo gier na najbliższe miesiące.

Opublikowano

Zakładam, że logika jest taka. Metroid Prime - gierka bez appealu w MediaMarkcie, dla zaangażowanych gejmerów, którzy wiecznie jęczą i wybrzydzają. DKC - kolorowa platformówka, zwierzątka, się kupuje dzieciom, a na Zachodzie rynek kupowania dzieciom jest zupełnie inny niż innych gier (kto był w galerii albo sprzedawał sam gierki to pewnie wie).

 

 

 

W ogóle to przejrzałem info dokładniej o tym, co pisałem tu wyżej, i liczby uderzają moim zdaniem. Mam wrażenie, że wiele osób nie jest tego do końca świadomych. Dodajmy takie fakty z ostatnich raportów:

 

- na Steama wychodzi rocznie kilkanaście tysięcy gier. Ale górne DZIESIĘĆ gier odpowiada za większość przychodów całego Steama (61%).

 

- 60% całego czasu grania gejmerów na świecie w 2023 roku poświęcono na gry wydane 6 lub więcej lat temu

 

- 80% czasu na wszystkie gry poświęcono na górne 66 gier, spośród wszystkich wydanych w historii

 

- 95% developerów w ankiecie stwierdziło, że w jakiejś mierze pracują obecnie nad grą-usługą

 

 

Sprawa jest moim zdaniem jasna. Sprzedawanie gier na sztuki to obecnie nieco beznadziejna walka. Ludzie w większości grają w rozwijane wersje gier, które wyszły dawno temu. Nowych gier jest masa, a zajmują coraz mniejszą część rynku. Rywalizacja na tym rynku jest bardzo ciężka.

 

Nintendo, wydając nowe gry osobno na sztuki, jest już w tym momencie dinozaurem branży, niemalże swoją własną niszą. Źle im się nie powodzi, od czasu porzucenia stacjonarek kroją naprawdę grubą kasę. Ale to jest coraz bardziej wyjątkowa sprawa, i biznes, do którego jest coraz ciężej wejść, albo nie wypaść. Gejmerzy jęczą coraz bardziej że "developerzy leniwi", a coraz bardziej ktoś musi za pracę płacić a żeby to robić trzeba mieć wiarę w dochodowy, nie stratny biznes. 4K czy 60 FPS stało się oczekiwaniem klienta jak francuz bez gumy w burdelu, a osiąganie go w wielu grach jest bardzo pracochłonne, bez większego skoku przychodów, bo gry z powodu oczekiwań klientów są - uwzględniając ogólną inflację - niemało tańsze niż za czasów PS2 czy PS3. 

 

(Mówię tu o Zachodzie i samym biznesie wydawania, ale, swoją drogą, na warunki polskie to w ogóle jest niesamowite o tym pomyśleć. Duże gry na PSX-a, których robienie zajmowało co najmniej kilkakrotnie mniej roboczogodzin niż duże gry dziś, kosztowały 200 zł. Przeliczmy zarobki wtedy i dziś. Kto sobie wyobraża kupować dzisiaj nowe gry po 1500 zł? Nawet nie licząc wzbogacenia się Polaków i tylko przeliczając inflację w Polsce, wychodzi dzisiaj prawie 750 zł. Wydaje się niemożliwe, żeby ktokolwiek to kupił, co nie?)

 

 

To też mówi wszystko o świecie konsol. Czego można oczekiwać od "nowej generacji", jeśli w 2023 roku ludzie nadal grali w dużej większości w gry z poprzedniej generacji?

 

Opublikowano

Ja liczę na to, że coraz więcej singlowych gierek to będzie AA, nie AAA. Rzygać się chce od tych przepompowanych, wielkich, robionych przez długie lata gier. Ja chcę, żeby te utalentowane studia robiły więcej dobrych gier - nie muszą być takimi produkcyjnymi molochami. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moore's Law is Dead uważa, że Nintendo Switch 2 ma zapewnić pełne wsparcie wszystkich gier, które działają na Steam Decku, ale z „istotnymi różnicami”. Platforma Nintendo podobno nie będzie aż tak wydajna jak sprzęt Valve, więc gdy przykładowo produkcja działa na Steam Decku w 90 klatkach, to Switch 2 ma oferować około 60 fps. Natomiast gry w 60 klatkach na Decku będą działać w 40-45 fps na sprzęcie Nintendo, choć wykorzystanie DLSS sprawi, że użytkownicy nie będą odczuwać negatywnych wrażeń podczas rozgrywki.

 

https://www.ppe.pl/news/346464/nintendo-switch-2-z-rewolucja-ktorej-zabraklo-w-poprzedniku-konsola-ma-rywalizowac-ze-steam-deckiem.html

  • Haha 4
  • beka z typa 1
Opublikowano

To prawda. Podobno będzie można zainstalować SteamOS na Switchu 2 i po włożeniu konsoli do Switchowego docka dodatkowa moc spowoduje, że na pasku do ustawiania fpsów pojawi się tryb 119fpsów ale to żaden problem bo jak pogrzebiemy w biosie to osiągniemy magiczne 120fps.

  • Minusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, Daffy napisał(a):

wykorzystanie DLSS sprawi, że użytkownicy nie będą odczuwać negatywnych wrażeń podczas rozgrywki.

Każda gra z obsługą DLSS to z automatu 10/10, zero negatywnych wrażeń, żadnych wad, koń zwalony.

  • Plusik 1
  • Haha 5

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...