Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podzielę się z Wami absurdem, po którym wiesz, że Nintendo to tylko Nintendo.

 

Po zakupie Switcha na premierę, wsadziłem do niego na próbę kartę microSD 2 GB, by zobaczyć jak to wygląda (przerzucanie danych, zapisywanie screenów itp.).

 

Oczywiście okazało się, że przerzucać między konsolą a kartą mogę tylko screeny. Gier czy zapisanych danych się nie da.

 

I teraz początek absurdu: gdy włożymy kartę do konsoli, to wszystkie dane są domyślnie instalowane na karcie.

 

Rozwinięcie absurdu: na karcie instalują się gry cyfrowe, patche, dlc itp. Nie da się tego zmienić.

 

Apogeum absurdu: gdy na karcie zabraknie miejsca, nie da się zainstalować patchy do gier.

 

Mind fuck: na karcie miałem poinstalowane patche do Bombermana, gdy wyszedł kolejny patch nie mogłem go zainstalować, gdyż na karcie ni było miejsca. Jedyne co możemy zrobić to wywalić gry z konsoli (wtedy usuną się też zainstalowane patche, które są na karcie pamięci) i tym sposobem zainstalować patch.

 

Ja wybrałem inny sposób. Wyłączyłem konsole, wyjąłem kartę, włączyłem konsole. Zainstalowałem od nowa wszelkie patche do gier, tym razem w pamięci konsoli.

 

Nintendo, robisz to źle.

 

Wnioski: wkładajcie od razu pojemniejszą kartę, lub nie wkładajcie w ogóle. Może kiedyś N pozwoli przerzucać dane między kartą i konsolą.

 

Absurdem jest, że skoro karta pamięci jest zajęta, to patch nie może się zainstalować w pamięci konsoli, gdy mam tam ponad 26 GB wolnego miejsca :-)

Opublikowano

Czy ta karta zostaje w formacie fat32? Jak tak to można zgrać dane na nową, większą kartę. Jak na 3ds. Co nie zmienia faktu że to głupie. Soft wygląda na zrobiony "na szybko" żeby dało się konsolę wydać. Miejmy nadzieję, że to poprawią. Boją się save'ów bo prawie zawsze przez nie hackowali im konsole.

Opublikowano (edytowane)

A zaraz zobaczę, włożę do czytnika i dam znać.

 

 

EDIT: FAT

 

I chyba faktycznie można to przekopiować na inną kartę ctrl+c - ctrl+v. Na karcie jest folder z sejwami, folder ze screenami, folder z danymi gier (patche, dlc, gry cyfrowe).

 

 

 

 

Zaraz obadam, czy przez wyjęcie karty nie straciłem sejwa do FAST RMX, bo tą grę zainstalowało mi na karcie. Może faktycznie jest jakaś chmura i mi sejwa ściągnie.

 

EDIT 2: Sejw z FAST RMX jest też na konsoli, ponieważ po wyjęciu karty nie skasowało mi postępu w grze. Co to więc za folder z sejwami na karcie? Jakiś auto backup? Nie wiem.

Edytowane przez Emtebe
Opublikowano (edytowane)

Jeśli grę masz na karcie to i patch powinien być na karcie, a jeśli na konsoli to patch powinien być na konsoli, ale konsola powinna pytać, gdzie chcesz daną grę zainstalować. Absurdem jest brak możliwości skopiowania saveu, tylko po to, żeby pochwalić się chmurą przy płatnym online, i to jest qrew...ka zagrywka, żeby zachęcić ludzi do abonamentu. Takie coś powinno być piętnowane i podobne zagrywki, również u konkurencji, dobrze że jest, bo nie wiadomo co by wtedy było. Tak jak cenię developerów, artystów, tak nie cierpię panów pod krawatem, to ich pomysły, jak tu jeszcze kogoś zachęcić, oskubać. Gdy byłem po MK8D to babka w sklepie zapytała mnie, czy chcę wersję cyfrową, czy fizyczną, że się płyty nie rysują (jakie płyty :)), że wygoda i w ogóle, a ja, że biorę fizyczną, choć bym miał nimi żonglować.

Edytowane przez zdrowywariat
Opublikowano (edytowane)

Boją się save'ów bo prawie zawsze przez nie hackowali im konsole.

 

To oraz fakt, że Switch ma z założenia oferować w każdej grze niezmienne warunki przy błyskawicznym przechodzeniu z trybu konsolowego do przenośnego (żadnych kabli) będzie zawsze oznaczać szereg obniżających komfort kompromisów. Po prostu to jest cena, że Nintendo zrobiło taką (jak ludzie mówią, taką fajną) konsolę.

 

 

Jest opcja chmury? Nawet nie wiedziałem. E to znacznie lepiej. Oczywiście jest to nieco krępujące, że trzeba jeszcze więcej płacić Nintendo za to, żeby cię jako gracza posiadało, no ale mamy 2017 rok, to jest model biznesowy każdego w masowej elektronice. Ktoś dzisiaj może drukuje zdjęcia i pokazuje znajomym tylko wywołane jak ich osobiście spotyka?

Edytowane przez ogqozo
  • Minusik 1
Opublikowano

z chmura to gdybanie, zapisywanie save'a na karcie pamieci nic by nie zepsulo w hybrydowosci

 

ogolnie mam nadzieje, ze nintendo ogarnie OS konsoli i da duzo nowych opcji z czasem, chyba nie bez powodu zarezerwowali sobie na to az 1gb czyli dwa razy tyle co vita miala pamieci w ogole, a pozwala na wysylanie wiadomosci, voice chat, imprezki z ps4, multitasking, skype, miala menadzera zawartosci do przegrywania na pc itp

Opublikowano

Jeśli grę masz na karcie to i patch powinien być na karcie, a jeśli na konsoli to patch powinien być na konsoli, ale konsola powinna pytać, gdzie chcesz daną grę zainstalowac...

Ok, a co z grami pudelkowymi? Gra z carta się nie instaluje, czemu więc jestem zmuszony instalować patche na karcie sd? Tak jak napisałeś, powinna być opcja wyboru albo możliwość przenoszenia gier. Nie ma miejsca na karcie, to pyk grę przenosze na pamięć konsoli i instaluje patch. Ale to tylko Nintendo, nie ma co od nich za dużo wymagać. W tym przypadku to ewidentnie jakieś przeoczenie przy tworzeniu OS. Masz wolne 26 gb pamięci konsoli, ale co mnie to obchodzi, musisz instalować na karcie, na której nie ma miejsca. No błąd jak nic.

Opublikowano

 

Boją się save'ów bo prawie zawsze przez nie hackowali im konsole.

 

To oraz fakt, że Switch ma z założenia oferować w każdej grze niezmienne warunki przy błyskawicznym przechodzeniu z trybu konsolowego do przenośnego (żadnych kabli) będzie zawsze oznaczać szereg obniżających komfort kompromisów. Po prostu to jest cena, że Nintendo zrobiło taką (jak ludzie mówią, taką fajną) konsolę.

 

 

Jest opcja chmury? Nawet nie wiedziałem. E to znacznie lepiej. Oczywiście jest to nieco krępujące, że trzeba jeszcze więcej płacić Nintendo za to, żeby cię jako gracza posiadało, no ale mamy 2017 rok, to jest model biznesowy każdego w masowej elektronice. Ktoś dzisiaj może drukuje zdjęcia i pokazuje znajomym tylko wywołane jak ich osobiście spotyka?

 

Co ma piernik do wiatraka? Co z przenoszeniem save'ów ma wspólnego to, że konsola jest przenośna? Na VICIE i PSP mogłeś robić sobie backup na PC. Sony też oferuje chmurowy zapis ale tylko jak masz Plusa. Masz też backup innych urządzeń w chmurze jak Android i kontakty czy całościowy backup iTunes w iCloud.

 

Nie chcą żeby hackować, więc nie oferują zapisu na nośniku, z którego save'a zgrasz na PC, to jest moje założenie. Natomiast ich stary 3DS zapisuje przy grze z eShopu save na SD i jakoś nie stracił swojego przenośnego charakteru.

 

Myślę, że zrobią chmurowy zapis jak płacisz. Tak - to słaba praktyka dla konsumenta ale niestety już tak jest - Apple daje troszeczkę miejsca i za resztę każe płacić a Sony ma save'y w chmurze jak masz Plusa. Także już tak jest, wybór jest taki, że możesz nie płacić. Najlepszy jest pod tym względem Steam - 0 opłat a masz i Save'y i online za free.

Opublikowano (edytowane)

To ma piernik do wiatraka, co dosłownie napisałem. Obie rzeczy będą zawsze oznaczać kompromisy obniżające nieco ilość opcji dla użytkownika. To do siebie mają. Nie napisałem, że obie są powodem, dla którego nie można kopiować save'ów. Napisałem, że obie, razem... jak wyżej.

 

Na konsoli stacjonarnej można by to rozwiązać na mniej uwierające w praktyce sposoby. Tak, też by nie było kopiowania save'ów, nie napisałem że nie. Ale nie byłoby tak ciasno, więcej rzeczy być może mogłoby działać przy założeniu konieczności online itd. W każdym razie Switch (w obecnej wersji?) ma tyle pamięci, co ma, do tego internet obsługuje tylko lokalnie, więc wprowadzając jakąś funkcję faktycznie wymagającą internetu trochę by się pozbawiało ludzi możliwości pogrania w przysłowiowe NBA w parku (chociaż nie zdziwię się, jeśli by tak się stało w pewnej mierze. Tak, wiem, że w sumie równie dobrze można włączyć hotspot w telefonie).

 

No i oczywiście kompromis dla twórców gier. Ile teraz zajmują najbardziej "aktywne" hiciory na konsolach Sony i Microsoftu ze wszelkim uaktualnieniami, ze 100 GB? Nie wiem. W każdym razie dużo, ale na stacjonarce to inny wydźwięk ma ta liczba.

Edytowane przez ogqozo
Opublikowano

Przecież ci napisałem, że gorsze i mniej wydajne konsole mają możliwość robienia backupu. Więc te "argumenty" nie mają racji bytu. Ja więcej w telefonie mogę zrobić, mam tam pełny system operacyjny, form factor dawno przestał mieć znaczenie. Wydajność jest, USB jest, WIFI jest. 2 nośniki? Są. To nie są wytłumaczenia, że nie można kopiować save'a na SD. To jest nośnik który wkładasz do konsoli zabierasz do parku na ławkę, nie ma tutaj do rzeczy nic, że konsola jest przenośna.

 

A opcji chmury właśnie NIE MA teraz, to są nasze domysły i założenia. Więc NIE MA ŻADNEJ opcji na backup swoich save'ów. Nie zapisują się na karcie z grą, nie zapisują się na SD, nie można ich NIGDZIE skopiować i nawet Ninny twierdzi, że nie może save'a skopiować przy wymianie konsoli. Skoro da się to zrobić z KAŻDĄ INNĄ konsolą na rynku, wliczając w to WSZYSTKIE handheldy, to nie ma to żadnego wytłumaczenia i to nie jest kompromis. Ninny umiało to zrobić wcześniej.

Opublikowano

 

Boją się save'ów bo prawie zawsze przez nie hackowali im konsole.

 

To oraz fakt, że Switch ma z założenia oferować w każdej grze niezmienne warunki przy błyskawicznym przechodzeniu z trybu konsolowego do przenośnego (żadnych kabli) będzie zawsze oznaczać szereg obniżających komfort kompromisów

 

savy nic nie maja tu do kompromisow bo niezaleznie czy save z gry znajdowalby sie na konsoli czy na karcie sd w konsoli to dostep do niego jest ten sam czy to w trybie konsolowym czy przenosnym

 

ja licze, ze brak mozliwosci zapisu stanu gry na karcie albo wyboru gdzie ma sie instalowac gra to tylko niedopatrzenia, ktore nie bawem naprawia aktualizacje sprzetu

 

nie wymagam cudow, po prostu chce miec komfort, ze w przypadku awarii i oddania na gwarancje kopiuje save na karte sd, wyciagam ja z konsoli, konsole wysylam na serwis i jak wroci do wkladam spowrotem karte i gram

Opublikowano (edytowane)

Ziom, wszyscy wiemy, ja naprawdę nie napisałem, że to jest powód, dla którego nie można kopiować save'ów. Tylko że swoją drogą byłoby to nieco mniej uciążliwe na stacjonarce, jak inne rzeczy. Że to jeden z problemów, które będą. Wśród nich ogólnie jest też kopiowanie save'ów. Dosłownie tyle napisałem. W skrócie mówiąc konsola ma wady, a bez zmiany koncepcji (która nie wiem na ile jest możliwa) nie będą one zbyt proste do znacznego poprawienia. Są różne części tej koncepcji. To jeden przykład. Serio.

Edytowane przez ogqozo
Gość ragus
Opublikowano (edytowane)

Ale dlaczego byłoby to nieco mniej uciążliwe na stacjonarce? Obie formy mają połączenie z internetem, obie formy pozwalają na przenoszenie danych za pomocą zewnętrznych nośników - dysków SSD, HDD czy kart pamięci. To jest tylko kwestia oprogramowania.

 

Gdzie jest ta większa uciążliwość?

Edytowane przez ragus
Opublikowano

No ja również nie rozumiem tej argumentacji. Chcę dokładnie tego, czego ficuś. Masz już podgląd na to, co jest wgrane na którym nośniku w opcjach konsoli. Wystarczy opcja kopiuj lub zrób backup na SD. Tego się boją, bo się boją hakowania. Podobna opcja jak w Androidzie instalacja aplikacji na SD - można, musi się producent troszkę wysilić i się da i działa, sprzęt przenośny, system 1000x bardziej skomplikowany. Tylko Google tego nie chce, bo chce żebyś mając tanie urządzenie kupował Google Drive a nie kartę 128gb za 150 zł. Tak samo chce Apple. A innego celu niż powstrzymanie ciekawskich nie widzę w opcji braku kopii save'ów w tej konsoli. Jak pisałem - każda inna na to pozwala więc argument "że to przenośna konsola" jest z tyłka. Niech już ku,rwa to będzie tylko backup do odzyskania po połączeniu konsoli z konkretnym kontem Nintendo itd. Po prostu - przychodzi konsola, odpalasz, grasz 30h w zeldę, odłączasz joycona i ci szaleje, myślisz odeślę ale... nie wiadomo czy save będzie. Może zrobię kopię? Aha, nie mogę. Nikt mi nie wytłumaczy, że to ograniczenie ma sens.

A chmura ma tutaj jeszcze większy sens niż przy stacjonarce - w końcu ten sprzęt możesz zgubić, PS4 Pro nie zgubisz w autobusie.

Gość ragus
Opublikowano

Alexander Brandon, the composer of Deus Ex and Unreal, is working with Retro Studios

 

I'm currently working with Retro Studios here in Austin. As much as I'd like to say more (except the work is incredibly exciting and the team is awesome), I can't.

 

 

Oj będzie reveal na E3.

 

 

Ale bym jakieś nowe IP od Retro przygarnął. Metroid też oczywiście spoko ale nie wierzę. W sumie to nawet nowym Donkey Kongiem bym nie pogardził. Tak czy inaczej, sytuacja win-win dla mnie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...