Xenon 73 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Daty premier: PS4 1. IV.2015 /75 zł/ - gra nie będzie miała obniżki ceny przynajmniej w okresie 6 miesięcy od jej premiery, nie trafi do plusa. Potencjalne obniżki zostaną ogłoszone na długo zanim gra będzie oferowana z takim czy innym rabatem PS Vita -ciągle czekamy PC -14.V.2015 Co to jest ? Dwuwymiarowa metroidvania, która ewidentnie zaginęła w czeluściach przeszłości i została wydana dopiero w 2015 r. Bo jak widać, jej NESowych korzeni nie sposób ukryć. No i wzoruje się na Metroidzie. Gra opowiada tajemniczą historię, która...a nie, nie powiem. Gra nie dość, że najwyraźniej projektowana byłą na NESa, zawiera w sobie mnóstwo wad szczególnych dla tej platformy. Glicze, flickering, etc. Z tymi gliczami to jednak sprytnie autor rozwiązał, bo są one jedną z ważniejszych mechanik w grze. O, kurde, sorry za spoiler Ulepszanie broni, ulepszanie "żyćka", ulepszanie siebie to tylko nieliczne rzeczy, których przyjdzie nam w grze szukać i znajdywać. 21 rodzajów broni 16 narzędzi. Każde zwiększa nasze możliwości, i jak to w metroidvaniach, umożliwia eksplorację wcześniej niedostępnych terenów. Tajne informacje, które wyjaśniają/gmatwają przedstawianą historię. Speedrun mode Platyna do zdobycia. Grę stworzył w całości /grafika, muzyka, kod, design, wszystko/ jeden gość - Thomas Happ / pewne informacje prezentowane powyżej zostały dla potrzeb tego tematu skrzętnie wymyślone / Trochę szotów z gry. Oceny gry /wiadomo, to akurat nie jest istotne, nikt nie jest tym zainteresowany ale i tak wrzucę/ Metacritic - średnia 85% Trailer https://www.youtube.com/watch?v=T_n8IyHE3og Najważniejsze To nie jest gra dla miłośników indie, miłośników retro, miłośników 2d, miłośników metroidvanii, etc. To gra dla każdego. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Kurde, nie to że nie doceniam takiego typu gier bo zjadłem na nich zęby. Ciesze sie jak widze nowe gierki takiego pokroju ale uważam że w tym całym retro indie warto posilić się o oryginalnejszy wygląd, a nie kserować bezczelnie Metroida czy Contre. To były świetne gry i miały swój niepowtarzalny klimat niemniej sądze, że granie teraz w coś, co przypomina mi aż do przesady tamte tytuły i to jeszcze za pieniądze jest troche żałosne. Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 lol typie czego ty się spodziewasz w grze stworzonej przez jednego kolesia? Grafiki jak w Crysisie? Gra wygląda świetnie jak na swoją stylistykę. Cytuj
Daffy 10 628 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 ogram jak wyjdzie na vite Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 (edytowane) Nie zrozumiałeś. Taki prosty z brzegu przykład - Chodzi mi o to, że jak już robią taką gre, to chce ją za coś więcej zapamiętać w oprawie video niż za odczucia "deja vu". Nie czepiam się grafiki tylko oprawy i oczywistych "inspiracji". Edytowane 23 kwietnia 2015 przez Dr.Czekolada Cytuj
Xenon 73 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 kwietnia 2015 Ciekawa opinia dr. Czekolado. W wielu przypadkach idealnie trafna, ot np zapatrując się w taki "Bloodbath Kavkaz". Nie w tym. Na szczęście. Stylistyka gry, w pewnym sensie mechaniki to faktycznie zapożyczenia i ewidentne inspiracje Metroidem. Inspiracje, nigdy bezczelne kserowanie. AV perfekcyjnie te "inspiracje" wtapia w grę, która prawdopodobnie jest najlepszą "metroidvaniową" grą od czasów "Super Metroid". Ba, przez swoją przystępność i o wiele większą "czytelność" może nawet lepszą grą od tego arcydzieła Nintendo. To, że grę zrobił jeden gość wydaje się wręcz niemożliwe gdy doświadczy się tej perfekcyjności, która wręcz bije z każdego elementu gry. Kup. Zagraj. Warto. Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Ta gra to po prostu pomnik postawiony Metroidowi czy Contrze. Fajnie, że takie gry wychodzą, trzeba pokazać młodszemu pokoleniu żeby pamietali o korzeniach a nie ciągle tylko tworzone metodą kopiuj wklej Call of Duty (swoją drogą czemu nie czepiasz się gier, które czerpią z prawdziwych krajobrazów przezcież to jest dopiero chamstwo - pojadą do jakiegoś kraju narobią zdjęc i robią grę video inspirowaną realnym światem). Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Opublikowano 23 kwietnia 2015 Bambinoo a myślisz że nie pisałem maili do IW jakim prawem w ich COD'ach zawsze widze tekstury z mojej piwnicy ? Świnie. Nie odbieram Axiomu że moze być dobrą gierką, tego nigdzie nie napisałem. Sam czekam na kilka metrovidanio podobnych tytułów, jak np Ghost Song (tak wali Metroidem na kilometr ale przynajmniej nie widziałem tam niczego co od razu by mi przypominało te gierki). Cytuj
Xenon 73 Opublikowano 24 kwietnia 2015 Autor Opublikowano 24 kwietnia 2015 Skończyłem to cudo Generalnie gdzieś 3h + 30 faili wpisuję na poczet "zabawy z grą". 11h + 60 zgonów to faktycznie to czego doświadczy średnio rozgarnięty gracz przy swoim pierwszym podejściu. Gra jest genialna. Niemalże każdy jej poszczególny aspekt mógłby zostać opisany jako "perfekcyjny", biorąc pod uwagę jego realizację. Chrzanić jednakże te części składowe - gra jako całość jest po prostu fenomenalna. Jest tak dobra, że gdyby ktoś zapytał, pewnie stawiałbym ją wyżej niż Super Metroid. Axiom Verge to uczta dla graczy i spełnienie marzeń fanów Metroid'a. 2 Cytuj
Wiolku 1 592 Opublikowano 11 maja 2015 Opublikowano 11 maja 2015 Ślinię się na samą myśl o wersji PC, padzie od ps3 i całej nocy z poświdrowanym światem tej produkcji <3 Cytuj
Wiolku 1 592 Opublikowano 26 maja 2015 Opublikowano 26 maja 2015 Ja wiem, że Witcher 3 jest nawet w piecyku na ekogroszek, ale naprawdę NIKT nie gra w to świetne dzieło jednego człowieka? Jaki to ma klimat. Klaustrofobiczny. Bardzo często pokrywa się z moimi wyobrażeniami o mojej powieści hard S-F. Gameplay wciąga jak to w zazwyczaj w przypadku tego typu gier, jest masa kombinowania, sekretów, stworów. Nie bawię się może jak przy SOTN(to możliwe?), ale gra wciąga równie mocno jak Super Metroid. Póki co mam odkryte około 40% mapy i chcę więcej!!! Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 26 maja 2015 Opublikowano 26 maja 2015 Ja gram ale narazie z przerwami Ciri sama sie nie odnajdzie Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 27 maja 2015 Opublikowano 27 maja 2015 Wszyscy czekają aż będzie w plusie. Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Ku,rwa jaka ta gra jest dobra, wielka i miodna. Aż nie moge uwierzyć, ze jeden typ to wszystko zrobił. Ficus kup gierkę jest na promo w cross buyu za 38zl Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 A jak z trudnością? Mega przegięte czy średnio przegięte? No i mam jeszcze pytanie o podobną gierkę w stylistyce starej szkoły ale wikingiem czy kimś takim się chodzi, kojarzy ktoś? Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Volgarr? Poziom trudność w ogóle nie jest przegiety tylko pokonywanie kolejnych leveli wymaga trochę cierpliwości, gra to nie jest kolejne aaa które same sie przechodzi. Fani metroidow 2d muszą kupić ten tytuł. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Skoro ożywił się temat, to przy okazji polecę Hollow Knight, imo jedna z najlepszych metroidvanii, nie tylko ostatnich lat, ale i w ogóle w historii gatunku. Axioma bardzo lubię, ale damn, HK jest klasę wyżej dla mnie. Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 HK z tego co czytałem to gra na 30h potwór. Juz ponad 10h Axiom wydawal się duży. Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Ooooo Volgarr. Która gierka lepsza? No ja lubię czasami dziabnąć w metrovidanienie, byle nie była przegięcie trudna. Bluber a w stosunku do Ori czy Guacamelee (mohe ostatnie gierki w tym typie) jak z poziomem trudności? Cytuj
Figaro 8 300 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Strasznie się łaszę na tego Axioma ale sporo wydałem, a 38 zł to nie jest taka mała kwota. Poczekam na jeszcze lepszą promkę. Cytuj
kubson 3 189 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Axiom świetny jak wyjdzie na switcha to biorę ponownie, hollow knight rownież wyglada mega i widzę ze rownież planują wypuścić ja na switcha <3 Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Ooooo Volgarr. Która gierka lepsza? No ja lubię czasami dziabnąć w metrovidanienie, byle nie była przegięcie trudna. Bluber a w stosunku do Ori czy Guacamelee (mohe ostatnie gierki w tym typie) jak z poziomem trudności? Volgarr w ch,uj trudny xd serio Axioma ciężko porównać poziomem do Ori i Kukumele bo tam platforming był bardziej zaawansowany w Axiomie bardziej stawia się nacisk na eksploracje i walke z mobami jak w Castlevaniach. Ale nie jest ciężej niż w Ori także bierz śmiało. Strasznie się łaszę na tego Axioma ale sporo wydałem, a 38 zł to nie jest taka mała kwota. Poczekam na jeszcze lepszą promkę. Taniej nie było chyba. Wart jest tych pieninszkow chociażby z tego powodu ze Thomas finansuje leczenie swojego chorego syna dzięki tej grze. Cytuj
Figaro 8 300 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Kalafior jak mi na sumienie wjeżdża :( No dobra, spróbuję kupić przed zakończeniem promki. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 17 kwietnia 2017 Opublikowano 17 kwietnia 2017 (edytowane) @BluberAno, HK mi zajął 37 godzin, jest bardzo rozbudowany, na szczęście poziom trzyma od początku do końca i dosłownie każdy element jest na bardzo wysokim poziomie, włącznie z bossami.Gram w dużą ilość metroidvanii i lubię gatunek, scena indie (i nie tylko) mocno rozpieszcza graczy w tym względzie, więc jest z czego wybierać. Część jednak może zaginąć w ilości premier w tym gatunku.Gdyby ktoś kazał mi polecić moje ulubione współczesne, to po przejściu HK sprawa wygląda tak:1. Hollow Knight - absolutne mistrzostwo, od platformingu, progresu postaci, po walki z bossami, piękna oprawa i stylizacja (a i oczywiste są inspiracje soulsami)2. Axiom Verge - hołd dla Super Metroida, 10 godzin retro grania na najwyższym poziomie, bardzo dobre projekty poziomów.3. Momodora IV - o trzecie miejsce rywalizowały podobne do siebie gry, trzymające dużo bardziej linearny styl progresji (jak na gatunek). Jednak wybierając z duetu Momodora i Ori, wybieram pierwszą z wymienionych gier. Imo jeden z najfajniejszych systemów walki i bardzo dobre projekty poziomów. No i jeszcze jedno: ta gra SERIO jest trudna. *Edit:Oczywiście mowa o wysokim poziomie trudności (chociaż już normal jest trudny), przy okazji gra jest w miarę krótka, ale wykorzystuje swój czas w 100% - polecam szczególnie pomiędzy większymi tytułami.Przy okazji skoro piszę o gatunku: dlaczego ludziom podoba się Dust: Elysian Tail? Do tej pory nie rozumiem popularności tej gry :v Edytowane 17 kwietnia 2017 przez Hendrix 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.