Skocz do zawartości

Dirt Rally


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wczoraj w końcu dotarła do mnie DFGT. Pare miesięcy grałem w to na padzie (praktycznie zaraz po pojawieniu się na early access), wczoraj po zagraniu paru wyścigów na kierownicy i ściągnięciu jakichś lepszych presetów z workshopa zupełnie inna gra. Mysle, że choćby dla tej gry warto jest wydać pare stówek na kierownice, zwłaszcza, że mi osobiście udało sie wyrwać ją razem z wheel stand pro za 500 zł

Opublikowano

Daj znać jak wg Ciebie sprawuje się WSP.

Wielu narzeka na słabą stabilność itp.

 

Ja też sobie zamówiłem ten stojak i we wtorek powinien już u mnie być. Nie mam czasu ani ochoty na rzeźbienie samoróbki tak jak kiedyś, więc musi wystarczyć gotowe WSP. Wyciąganie za każdym razem kiery z pudła jest mocno męczące i odbiera chęć do gry.

Opublikowano

Daj znać jak wg Ciebie sprawuje się WSP.

Wielu narzeka na słabą stabilność itp.

 

Ja też sobie zamówiłem ten stojak i we wtorek powinien już u mnie być. Nie mam czasu ani ochoty na rzeźbienie samoróbki tak jak kiedyś, więc musi wystarczyć gotowe WSP. Wyciąganie za każdym razem kiery z pudła jest mocno męczące i odbiera chęć do gry.

jedyny problem ze stabilnością jaki narazie zauważyłem to przy robieniu nawrotów, kiedy trzeba kierownice szybko obrócić o jakiś większy kąt. 2 x zrobiłem to dosyc energicznie i rzeczywiscie cały stojak przesunął mi się o pare cm, później miałem to na uwadze i było ok. Generalnie jestem zadowolony aczkolwiek też nie mam porównania do innych sposobów mocowania 

Opublikowano

 

Z jakiego widoku korzystacie jezdząc na kierownicy? Wiem, ze wybór kamery z kokpitu wydaje sie oczywisty ale ja własnie w tym trybie kamery mam problem z oceną zakrętu, jego długości, kąta itd. Póki co gram na padzie i widok tpp jest dla mnie póki co najlepszy, tzn. co prawda najtrudniej jest opanować samochód ale za to trasa wydaje sie przejrzysta i wiecej widzę co jest przede mną.

 

Ja gram na widoku z kokpitu, ale tym przybliżonym, żeby nie było widać kierownicy (gram na kierownicy i nie lubię widzieć dwóch ;]). Wkurza mnie że w niektórych samochodach nie widać na tym widoku aktualnego biegu, przez co muszę włączać opcję wyświetlania zegara i tracę przez to bonus do zdobywanej kasy.

Ustawiasz klasyczny widok z kokpitu (nie przybliżony), a w opcjach odhaczasz pokazywanie kierownicy i łap kierowcy - taa damm :) enjoy

Opublikowano

 

 

Z jakiego widoku korzystacie jezdząc na kierownicy? Wiem, ze wybór kamery z kokpitu wydaje sie oczywisty ale ja własnie w tym trybie kamery mam problem z oceną zakrętu, jego długości, kąta itd. Póki co gram na padzie i widok tpp jest dla mnie póki co najlepszy, tzn. co prawda najtrudniej jest opanować samochód ale za to trasa wydaje sie przejrzysta i wiecej widzę co jest przede mną.

Ja gram na widoku z kokpitu, ale tym przybliżonym, żeby nie było widać kierownicy (gram na kierownicy i nie lubię widzieć dwóch ;]). Wkurza mnie że w niektórych samochodach nie widać na tym widoku aktualnego biegu, przez co muszę włączać opcję wyświetlania zegara i tracę przez to bonus do zdobywanej kasy.

Ustawiasz klasyczny widok z kokpitu (nie przybliżony), a w opcjach odhaczasz pokazywanie kierownicy i łap kierowcy - taa damm :) enjoy

 

 

Nie widziałem tej opcji na PS4. Czyżby była tylko w wersji na PC?

Opublikowano

Wkurza mnie jedna sprawa. Jak wywali mi auto w powietrze i lecę bezwładnie w tłum, to oni stoją jak downy  i przez nich mam penalty mimo ze spokojnie by uciekli. :reggie:

 

W RBR na najwyższym poziomie trudności kolizja z kibicem równała się wezwaniem helikoptera ratunkowego i wykluczeniem z rajdu. To dopiero potrafiło wyprowadzić człowieka z równowagi. ;)

 

Swoją drogą, jedyna gra rajdowa w której spotkałem się z kibicami uciekającymi przed wypadającym z trasy autem to WRC: Rally Evolved. Ależ to była dobra gra patrząc z perspektywy czasu.  

 

Kurde, chyba muszę skończyć z tymi porównaniami do RBR i Rally Evolved bo dostanę jakiejś obsesji ;]

  • Plusik 1
Opublikowano

 

Wkurza mnie jedna sprawa. Jak wywali mi auto w powietrze i lecę bezwładnie w tłum, to oni stoją jak downy  i przez nich mam penalty mimo ze spokojnie by uciekli. :reggie:

 

W RBR na najwyższym poziomie trudności kolizja z kibicem równała się wezwaniem helikoptera ratunkowego i wykluczeniem z rajdu. To dopiero potrafiło wyprowadzić człowieka z równowagi. ;)

 

Swoją drogą, jedyna gra rajdowa w której spotkałem się z kibicami uciekającymi przed wypadającym z trasy autem to WRC: Rally Evolved. Ależ to była dobra gra patrząc z perspektywy czasu.  

 

Kurde, chyba muszę skończyć z tymi porównaniami do RBR i Rally Evolved bo dostanę jakiejś obsesji ;]

 

 

Mamy kolejną generacje rajdówek, także powinna zawierać wszystkie elementy z poprzednich generacji + next gen w pakiecie. 

A z tym helikopterem to juz zapomnialem nawet, że była taka opcja. :isee:

Opublikowano

 

 

 

Z jakiego widoku korzystacie jezdząc na kierownicy? Wiem, ze wybór kamery z kokpitu wydaje sie oczywisty ale ja własnie w tym trybie kamery mam problem z oceną zakrętu, jego długości, kąta itd. Póki co gram na padzie i widok tpp jest dla mnie póki co najlepszy, tzn. co prawda najtrudniej jest opanować samochód ale za to trasa wydaje sie przejrzysta i wiecej widzę co jest przede mną.

 

Ja gram na widoku z kokpitu, ale tym przybliżonym, żeby nie było widać kierownicy (gram na kierownicy i nie lubię widzieć dwóch ;]). Wkurza mnie że w niektórych samochodach nie widać na tym widoku aktualnego biegu, przez co muszę włączać opcję wyświetlania zegara i tracę przez to bonus do zdobywanej kasy.

Ustawiasz klasyczny widok z kokpitu (nie przybliżony), a w opcjach odhaczasz pokazywanie kierownicy i łap kierowcy - taa damm :) enjoy

 

Nie widziałem tej opcji na PS4. Czyżby była tylko w wersji na PC?

Kurde, moze rzeczywiście tak jest, mozliwe ze ja widzialem te opcje na jakimś gameplay. Sam gram na padzie, wiec jej nie szukałem na ps4.

Opublikowano

Zauważyliście, że czasami się zdarza, że zakręt który jest na 5-tke jest w rzeczywistości gdzieś na 3 lub 2? Nie raz tak miałem przy szybkich trasach (np. niemcy), że wyleziałem w powietrze i zawisłem na drzewie, bo grzałem za mocno  :dunno:

Opublikowano

Zauważyliście, że czasami się zdarza, że zakręt który jest na 5-tke jest w rzeczywistości gdzieś na 3 lub 2? Nie raz tak miałem przy szybkich trasach (np. niemcy), że wyleziałem w powietrze i zawisłem na drzewie, bo grzałem za mocno  :dunno:

 

Faktycznie, też miałem takie sytuacje. Realistycznie, pilot zje.bal sprawę ;]

 

To co mi w Dircie przeszkadza to ten arcade'owy finish w zwolnionym tempie. Powinno być tak, że po ostatnim checkpoincie trzeba samemu zatrzymać samochód (ekhm, jak w RBR). To też w końcu ważny element rajdów: "jak szybko mogę pojechać na ostatniej prostej i jednocześnie nie zabić się na mecie?" ;]

  • Plusik 1
Opublikowano

Kiedyś jak zaczynałem grać w RBR to był koszmar, oczywiście miałem mniej lat i mniej doświadczenia, w zasadzie żadnego stąd w ogóle mi nie szło ale tylko dlatego że zodiakalne Barany to uparte skur(pipi) to z tygodnia na tydzień szło mi coraz lepiej aż się w końcu oduczyłem złych nawyków z innych gier wyścigowych. I po dwóch miesiącach zapartego wakacyjnego machania DFP robiłem wrażenie na znajomych jako ten jedyny wybrany naznaczony który ogarnia RBR.

 

Po dwóch dniach grania w Dirt Rally stwierdzam że albo mam spore doświadczenie albo w żaden sposób ta gra nie może być stawiana obok RBR jako symulator Rajdów. Nie jest po prosty tak trudno jak się spodziewałem. Owszem trzeba zapier(pipi) bezbłędnie żeby wygrywać na Legendary bo wystarczy zepsuć jeden zakręt i trzy minuty grania idzie się kochać. Ale jeśli chodzi o statystykę wypadków, dzwonów, bączków to jest ich mniej niż te które kiedyś miałem w RBR.

 

Jeździ się wyśmienicie, auta zachowują się fantastyczne, odcinki też są bardzo wymagające. Gra serwuje nam podejście do tematu ze strony amatora do profesjonalisty. A granie na kierownicy tylko potęguje te pozytywne wrażenia. 

 

Moje osobiste 10/10 w tym roku. 

 

WRC 5 4/10

 

Sebastien Loeb Rally 8/10

Gra jest też świetna, zdecydowałem się na dokupienie aut DLC ale będę ją ogrywał dopiero za jakiś czas bo teraz tylko Dirt

 

Na G29 biegi mam pod łopatkami a ręczny mam pod Gałką zmiany biegów tam gdzie jest 4, szarpie gałę do siebie i auto zarzuca na ciasnym zakręcie, dobre rozwiązanie ale jedyny minus tego jest taki że muszę pamiętać aby wrócić na neutralne ustawienie bo często jechałem z zaciągniętym ręcznym. 4 nie odbija z powrotem. 

Opublikowano

Ja wczoraj poraz pierwszy, przy okazji ligowego hill climba, postanowilem podlaczyc swoje T300 i sprawdzic jak mi sie na niej jezdzi, Wczuta niby jest, radocha tez niby jest do momentu kiedy trzeba uzyc hamulca recznego na jakims nawrocie... Szukanie przycisku od recznego na kierownicy, ktora zmienia swoje polozenie nader czesto mija sie z celem. Wiec pomyslalem sobie, to moze przypiszemy reczny pod R3 albo L3, ktore sa umiejscowione po prawej stronie na bazie kierownicy. Za bardzo to sytuacji nie ratuje bo zanim czlowiek wymaca to R3 to juz dawno lezy w rowie. Lopatki przy kierownicy tez nie za bardzo sie sprawdzaja. Domyslam sie ze T500 sprawdza sie tutaj znacznie lepiej.

Kiera do wyscigow, pad do rajdow tak juz jestem skonstruowany  :unknown:

Opublikowano (edytowane)

Ja uczyłem się używać ręcznego kilka dni przy okazji ogrywania WRC 3 na ps3. Tam w Monte Carlo też były nawrotki i bez tego źle czułem się psychicznie więc zawiozłem się i na jednym odcinku powtarzanym kilkadziesiąt razy w końcu wyczułem o co chodzi. Potem na padzie grając w WRC 5 już nie buło problemu ale jednak brakowało mi tego że piątka nie obsługiwała G29 zaraz po premierze, (zaorać!!!). 

 

Dziś grając już w Dirt'a widzę jak to procentuje na asfaltach. Tylko jakiś motyw muszę wymyślić na odbijanie ręcznego automatycznie. Prawdopodobnie zastosuje taki patent. Wydaje się to najprostszym i najszybszym rozwiązaniem. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=WIdX0ploLCk

 

Widziałem jeszcze jak ludzie rozkręcają cały mechanizm i do-dolutowują do przycisku O zewnętrzny kontroler, np. stary Dżojstik i wówczas używają tego jako ręczny. Ale trochę za dużo zachodu jak dla mnie na ten moment. Ale patent jest dobry. Gumka chyba jednak wystarczy. Popracuje nad tym w nadchodzącym tygodniu. 

Edytowane przez u55r
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Ja już kombinowałem na różne sposoby z ręcznym, podłączałem joystick HotasX Thrustmastera (nie działa), testowałem wszelkie przyciski na swojej T150 i wszystko było niewygodne.Odkryłem że najlepiej sprawdza się dla mnie w Dircie przypisanie ręcznego do prawej gałki na padzie. Kładę sobie pada na stoliku obok kierownicy i o dziwo jest to całkiem wygodne, nawroty idą mi o wiele sprawniej niż wcześniej. Jakby mi się chciało jeszcze zrobić jakieś mocowanie do stojaka, żeby pad się nie poruszał, to już w ogóle byłby pełen komfort. ;]

 

Dodatkowo ustawiam w opcjach tak, aby głos pilota dobiegał z głośniczka na padzie. Pozostałe przyciski na padzie można obłożyć do regulacji fotela, świateł i wycieraczek. Polecam, pozdrawiam. :)

 

Swoją drogą, zastanawiam się jakiś fight stick można byłoby przypisać do ręcznego w Dircie? Np. taki:http://allegro.pl/hori-fighting-stick-mini-4-for-playstation4-i6103347998.html

Wtedy za 100-200 złotych można byłoby mieć imitację ręcznego. Ktoś ma taką zabawkę i może sprawdzić? :D

Edytowane przez _White_
Opublikowano

Wczoraj doszla moja t300rs, testowalem ja troche z Dirtem. Ustawilem ubrot kerownicy na 270°, a reczny pod przycisk R2, bo standardowe ustawienie pod przyciskiem O mi nie odpowiadalo. Teraz w zakretach nie musze sie tak gimnastykowac, szukajac kciukiem przycisku od recznego.

Ma ktos jakies sprawdzone ustawienia FFB i calej reszty dla Dirta pod kierownice thrustmaster na pc?

Opublikowano

270 to nie za mało dla Was? Trudno wtedy o precyzyjne poprawki przy dużych prędkościach. Moim zdaniem 540 stopni to minimum w grze która ma zadatki na symulator.

 

Dwa fajne filmiki: porównanie tej samej trasy w Dirt i real life. oraz Colin McRae pokazujący techniki rajdowe. Można się co nieco nauczyć ;]

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Ja dopiero zaczynam zabawe na kierownicy z FFB i maksymalnym obrotem 1080°, wczesniej gralem tylko na padzie.

W sieci ktos polecal ustawienie obrotu kierownicy dla Dirta, na poziomie 270°- 400°.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...