Skocz do zawartości

Wał? / Autentyk?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie znalazłem adekwatnego tematu, więc pozwoliłem sobie na szybkie założenie takiego, w którym były by pytania o konkretne oferty. Ci co się znają lepiej od mnie (czyli większość) mogła by doradzić, zwrócić na coś uwagę.

 

Moje pytanie Wał czy Autentyk wygląda tak:

 

http://allegro.pl/audi-a4-2-0tdi-143km-cr-navi-kolor-skora-pdc-alu16-i5391989944.html

 

Warto?

Edytowane przez Yeah Bunny
Opublikowano

Wyglada ok,ale to tylko zdjexia. Trzeba jechac i zobaczyc,ale ja bym sobie diesla odpuscil.

 

Swoja droga dziwnie ktos konfigurowal auto, navi za 13k,a nie ma nawet ksenonow czy elektryki foteli

Opublikowano

hehe

ogólnie po obejrzeniu tysięcy ogłoszeń przeważnie skreślam właśnie takie jak to, sto zdjęc w super jakości, ja (pipi)e, każda oryginalna naklejka, wnęka, szparka srarka, opona, gałka skrzyni biegów, wszystko popizgane lustrzanką na najwyższych parametrach, nieskazitelny opis, perfekcja, no stan kolekcjonerski, unikat, jedyny taki w Polsce… (pipi)ane handlarzyki. prywatny sprzedawca albo ma gówniate ogłoszenie, no albo jak już się postara to i tak to tak nie wygląda.

 

polecam profil na fb - https://www.facebook.com/pages/Okazje-od-handlarza/906278776083318?fref=ts

czasami są za(pipi)iste "kąski".

Opublikowano

A co tam było nie tak? Pytam się serio, bo na szybko nic nie zauważyłem :)

Opublikowano (edytowane)

Generalnie nie to jest największą wadą tego samochodu. Może on teraz wyglądać ja na zdjęciach, bo jest całościowo odmalowany i doczyszczony na handel. Jego największą wadą jest to że jest wadliwy prawnie=podatkowo. To że kamyk odbił szybę czy zderzak jest drapnięty to norma w używanym aucie i nie przeszkadzałoby mi gdyby tego nie odmalowywali.

 

Dodatkowo z innego raportu wynika, że ten samochód jeździł we flocie i miał 4 (słownie: cztery) wymiany oleju. Typowe dla belgijskich aut firmowych. Kupiony nowy, do(pipi)ka na minimalnych kosztach i do PL na handel

 

 

 

 


A co tam było nie tak? Pytam się serio, bo na szybko nic nie zauważyłem :)

 

 

Jest przeciągnięty po "słupie" - już tłumaczę co to znaczy. Jego cena w belgii wynosiła 48 000. Za tyle kupił go handlarz z Polski. Pytanie jak zarobić na nim dokładając lakiernictwo, czyszczenie, wymianę gównianych elementów i wystawić za konkurencyjne 45 000 ??? A tak. Zakładane są na byle kogo fikcyjne działalności  "słupy" choćby w niemczech. Podstawiona osoba kupuje auto na firmę = nie płaci vatu. czyli 48 000 minus belgijski vat. Fikcyjna firma odsprzedaje auto najczęściej osobie prywatnej i zamyka się nie rozliczając podatku. W prawie jest, że nabywca ma pokryć vat, więc pojazd trafia do Polski, ale nie jest rejestrowany na miejscu bo Vat. Handlarz pośredniczy między kupującym a panem "Helmutem" ostatnim właścicielem i opycha go na tzw fakturę marżę czyli płacąc vat tylko od tego co sam zarobi. Handlarz i jego działalność jest czysta podatkowo o prawo nakłada na ostatniego właściciela obowiązek uregulowania podatku od wzbogacenia. Mając lipną umowę od "Helmuta" i fakture od pośrednika jesteśmy "zwolnieni z opłaty skarbowej!!!"i radośnie rejestrujemy auto w kraju. Wszystko jest pięknie do momentu kiedy nasz przypadek nie zostanie na łapance wzięty pod lupę. Wtedy jako podejrzani o oszustwo podatkowe, tracimy auto - dowód w sprawie na nawet 4 lata - tok postępowania i płacimy podatek razem z odsetkami. Tak właśnie sprzedaje się  taniej z zyskiem to samo auto, które było wystawione drożej za granicą.

Edytowane przez Yeah Bunny
  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Lo Jezu jakim trzeba być podobywatelem żeby tyle kombinować i tak robić ludzi w wuja (pomijam już fakt że ten zarobek taki bez szału).

 

Tak czy owak dobrze źe sprawdziłeś po za tym tak jak pisał Infidel. Lipa brać takie auto bez biksenonów albo chociaż ksenonów.

Edytowane przez balon
Opublikowano (edytowane)

21% - 48000 brutto - 39600 netto to jest przebitka tylko na pierwszym etapie wału. Z kolejnego będzie lekko licząc ze 3 - 4 tysie, więc jak pokryjesz blacharkę, tapicerkę wymianę rozyebanych elementów itd to auto z kosmetyką kosztowało Cię + - 38 000 a puszczasz za 45 000 do negocjacji.

 

Oczywiście nie musiał dostawać faktury na konkretną kwotę. Faktura mogła być wystawiona na "tyle ile trzeba"

Edytowane przez Yeah Bunny
Opublikowano

No ładnie można się wpieprzyć w guwno. Dobry materiał do Turbo Kamery na TVN Turbo. W tym programie często pokazują takich złodziei, że to jest przegięcie. W głowie się nie mieści jak typy potrafią w bambuko zrobić dla hajsu.

 

Moim faworytem był miras, który sprzedawał Passata z przekręconym licznikiem o prawie 200 tyś i jeszcze palił głupa, że on o tym nie wiem, jak pojechali sprawdzić auto do ASO.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma sprawy. Sam byłem zaskoczony, pomysłowością systemu. Kiedyś sprowadzano auta po lekkich stłuczkach klepano i na tym był najlepszy interes. Teraz kiedy ludzie się zaopatrzyli w mierniki i wnikliwiej sprawdzają stan szansą żeby przyciąć coś więcej jest właśnie podatek

Edytowane przez Yeah Bunny
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Systematyzując wiedzę odkryłem, że jest jeszcze druga opcja wału na podatku poza firmą słupem. Dużo prostsza dla handlarza i boleśniejsza dla kupującego.

 

Wszystko co jest kombi i w dodatku TDI w 95% rejestrowane jest jako samochód ciężarowy. Sprowadzane do kraju może mieć dwa przeznaczenia:

1) służyć działalności gospodarczej/firmie dalej jako ciężarowy = zwolnienie z vat przy rejestracji

2) jako okazyjnie kupione auto P.Kowalskiego, które P.Kowalski na nieświadomca zarejestruje jako osobowy, bo przecież firmy nie prowadzi = dochodzi obowiązek Vat który spoczywa na rejestrującym w 14 dni od rejestracji.

Dlatego większość atrakcyjnych ofert zawiera magiczny tekst - "gotowy do rejestracji" na który również uczulam. W tym przypadku ważny jest zapis w obecnym zagranicznym dowodzie z którego można zweryfikować czy auto było osobowe czy ciężarowe

 

Poniżej wklejka z odrobiną dodatkowych informacji.

 

Jeżeli samochód ciężarowy zostanie uznany za towar używany zgodnie z art. 2 ustawy o VAT i zostanie nabyty:
- od osoby fizycznej niebędącej podatnikiem VAT (lub podatnikiem podatku od wartości dodanej),
- od podatnika VAT, któremu nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT przy nabyciu tego samochodu, lub
- od podatnika, który stosuje szczególne procedury opodatkowania marżą (komis), tzn. dostawa używanego samochodu ciężarowego jest opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu towarów na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o VAT (pod warunkiem, że nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie samochodu na zasadach opodatkowania marży)
to nie trzeba będzie płacić podatku VAT.
Natomiast, gdy sprowadzany samochód ciężarowy nie zostanie uznany za towar używany podlegający zwolnieniu od podatku VAT to procedura postępowania jest taka sama jak przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu nowych środków transportu.
Ponadto, jeżeli nabyty samochód zostanie uznany za towar używany zwolniony od VAT, to osoba sprowadzająca ten samochód, która chce go zarejestrować na terytorium Polski musi wystąpić z wnioskiem do naczelnika urzędu skarbowego o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu przywozu tego środka transportu.
Wniosek składa się na druku VAT-24, który zawiera w szczególności:
1) dane identyfikujące pojazd,
2) datę pierwszego dopuszczenia pojazdu do użytku,
3) przebieg pojazdu,
4) cenę nabycia pojazdu przez wnioskodawcę,
5) dane dotyczące podmiotu dokonującego dostawy pojazdu na rzecz wnioskodawcy.
Do wniosku załącza się umowę lub fakturę stwierdzającą nabycie pojazdu przez wnioskodawcę oraz inne dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że nie zachodzi w tym przypadku wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. Załączone do wniosku dokumenty urząd skarbowy zwraca, przy wydawanym wnioskodawcy zaświadczeniu.
Nie ma określonego terminu złożenia wniosku - jednak zaświadczenie o braku obowiązku zapłaty podatku będzie konieczne przy rejestracji samochodu, a urząd skarbowy będzie potrzebował około 7 dni do wystawienia zaświadczenia. Zaświadczenie wydaje się na formularzu VAT-25.
 

  • Plusik 4
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...