Skocz do zawartości

Horizon: Zero Dawn


SzczurekPB

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale generalnie co tu do tłumaczenia? Już w dzisiejszych czasach produkuje się roboty imitujące zwierzęta:

 

To chyba jasne, że cokolwiek produkuje te roboty, bierze inspiracje z najbardziej dostosowanych stworzeń do danego obszaru bądź przypisanych im zadań w zastałym ekosystemie. Przecież większość maszyn to nawet nie dinozaury :v

No dobra, stworzenie robota udającego zwierzę dla jakichś naukowych celów to jedno, ale jak mamy to brać na serio to nie ma powodu dla którego maszyny mające do dyspozycji nowocześniejszą niż teraz mamy technologię są tak wolne, są ślepe, głuche i da się je pokonać łukiem strzelając w wystawione kolorowe punkty. No wybacz, ale już dzisiaj jestem w stanie wyobrazić sobie współpracujące ze sobą maszyny które w ułamku sekundy komunikowałyby między sobą pozycję gracza i szybciej niż zdążyłbyś się w ogóle zorientować, byłbyś z każdej strony w potrzasku. Dlatego raczej nie warto się nad tym zastanawiać, to tylko gra i pewne rzeczy po prostu trzeba przyjąć i już.

Opublikowano

Tym bardziej, że maszyny nie są ograniczone biologią i czasem wymaganym na wprowadzenie korzystnych mutacji w obieg, hipotetycznie powinny na bieżąco tworzyć coraz doskonalsze formy, lepiej przystosowane do radzenia sobie z ludźmi.

Chyba, że te polowania to tak rzadkie przypadki, że ewentualny koszt rozwoju przewyższałby straty wynikłe z kradzieży... Wciąż jednak mogę wymyślić bardziej wydajne sposoby zdobywania energii i jej ochrony, biorąc oczywiście za dogmat, że ogół maszyn jest kontrolowany przez jedną jednostkę, w innym wypadku(każdy robot jest samodzielny, a ich kooperacja to efekt mutualizmu) bardziej logiczna jest mobilność tych małych plantacji słonecznych.

Opublikowano

Pewna umowność musi zostać zachowana, jak w absolutnie każdej grze - ale mówimy też o tym dlaczego taki, a nie inny gatunek zwierzęcia został wzięty do imitacji. Został wzięty, bo inspiracja naturą jest jedną z najbardziej podstawowych rzeczy. Zresztą to nie jest pierwszy przypadek w kulturze popularnej.

Jakoś nie widzę narzekań na podobną licentia poetica w przepastnej sieci literatury z pogranicza fantastyki. Od tej pulpowej, po całkiem poważną. Chyba tylko z hard sci-fi się to gryzie (ale gra bynajmniej nie pozuje na inspiracje podobnymi tytułami).

Opublikowano

Ale dlaczego miałbym narzekać? Zachowujesz się jakby ktoś się tutaj o to pultał, a nikt nawet nie próbuje. Jest różnica między zaakceptowaniem jakiegoś uproszczenia z jednoczesną świadomością, że uproszczenie to realnie nie ma większego sensu od kwestionowaniem tegoż uproszczenia.

  • Plusik 2
Opublikowano

Ależ absolutnie nikogo nie krytykuję i żadnego "pultania" nie widzę. Po prostu dziwię się, że w ogóle ta dyskusja się odbywa, bo to podobnie jak krytykować występowanie demonów w Niohu, czy istnienia superbohaterów w popkulturze. Po prostu taka jest obrana konwencja i tyle :)

 

Opublikowano

A mi się takie dyskusje podobają :). Gierka przedstawia na tyle intrygujący i ciekawy świat, że można sobie dyskutować o wizji nam tam przedstawionej i jej sensie zamiast nie wiem, o graficzce czy tym ile klatek gierka wyciąga. Miła odmiana jak dla mnie.

Opublikowano

Racja, ale to jak przedstawione są maszyny, też podlega stylizacji. Stąd tak szerokie (i z punktu naukowego niedorzeczne) spektrum przedstawiania wszelakich robotów, cyborgów i androidów :) W sumie można by o tym całkiem długo i ciekawie dyskutować. 

Ostatecznie jak Raven napisał, lepsze to niż niedawny spam filmikami z YT :v

Opublikowano

Jaka ta gierka ma misje glowne, ja pitole, do tego fabula caly czas trzyma za jaja

 

No w szoku jestem

 

I technicznie...to jest krok na przod w stosunku do wszystkiego

Gość aphromo
Opublikowano (edytowane)

Zayebista sprawa ze gra tak sie podoba, tym bardziej ze wcale nie pochlonela morza kasy do produkcji - kosztowala 41 mln $ czyli niewiele jak na taka gre, WIesiek mial wiekszy budzet.

 

Tutaj easter eggi zwiazane z Death Stranding

Edytowane przez aphromo
Opublikowano

Bardzo lubię gry z otwartym światem. Znaczy kiedyś kręciłem nosem, ale GTA IV oraz Asssassin's Creed 2 zmieniły moje podejście do "sandboxów" na zawsze. Gra wygląda pięknie. Jest fajnie wyreżyserowana, jestem pod wrażeniem muzyki. No naprawdę się cieszę, że GG wreszcie zrobiło takiego sztosa. Zawsze to studio szanowałem, ale brakowało im tego dopięcia które czuć w Horizon.

 

Screen ze slima

 

HorizonZeroDawn_20170301223220.png

Opublikowano

walki z wiekszymi przeciwnikami sa bardzo wymagajace i grywalne, poki co nie znalazlem slabszych elementów

 

grafika troche zbyt dobra, od ostrosci bola oczy

Opublikowano (edytowane)

grafika troche zbyt dobra, od ostrosci bola oczy

 

Ten cytat powinien być na okładce gry - zdecydowanie. :P

Edytowane przez Cedric
Opublikowano

Najlepszy system walki w action rpg w ostatnich latach? Mnogosc opcji, jest taktycznie, wymagacaco, potyczki nie najkrotsze, do tego responzywnosc sterowania jak w najlepszych korytarzykowych tps

  • Minusik 1
Opublikowano

Prawie 5 godzin na liczniku, 8 poziom postaci i jestem

 

po Próbach i walce z tym przejmującym inne stwory robotem

 

Zacznę od tego, że polowanie i walka są po prostu znakomite. Uczucie skradania się, wabienie potworów, pułapki i tak dalej - to wszystko jest bardzo satysfakcjonujące. O dziwo otwarta walka też jest świetna. Jest dynamicznie, nie ma chaosu ani tanich zagrań typu Ass Creed. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Świat jest bardzo ciekawy, bardzo przyjemnie się po nim chodzi. I ogólnie w tym momencie to gierka na 9+. ALE spotykamy jakąś postać i zaczynają się DIALOGI. O ile sama tematyka jest ok, o tyle postacie, ich mimika są tak odstające od reszty, że to aż boli. No kur.wa GG to 1st party dev, tak jak Naughty Dog. Nie mogli zobaczyć jak się to robi w Uncharted 4 i zrobić tak samo? Wygląda to tak źle, że się chce te dialogi skipować. Kolejna rzecz to te okienko wyboru. Na jaką cholerę to jest? Jak ktoś chce się dowiedzieć więcej z historii gry to kliknie wszystkie, a jak kogoś to nie interesuje to wiadomo. O wiele bardziej bym wolał normalne przerywniki na silniku zamiast beznadziejnego klikania. Jak już chcieli zrobić te masseffectowe kółeczko wyboru charakteru postaci to wolałbym rozwiązanie jak w Wiedźminie, czyli ograniczony czas reakcji w trakcie dialogu. IMO o wiele bardziej dynamicznie by to wyglądało. A tak jest beznadziejnie słabo. Kolejna słaba rzecz to miliony znajdziek. Nie lubiłem tego w Wiedźminie, nie lubię i tu. I nie rozumiem tego. Ale summa summarum jest bardzo dobrze. Na otwartym polu gra błyszczy, a to jest najważniesze.

Oprawa jest fantastyczna. Na moim telewizorze wygląda to przewspaniale, nie wyobrażam sobie obrazu z hdr i 4k. Btw. jaką opcję włączyć? supersampling czy tę drugą? Rewelacyjnie jest też dźwiękowo. Podczas eksploracji dźwięk przestrzenny sprawdza się idealnie, a na moich słuchawkach bezbłędnie wychwytywałem skąd pochodzą odgłosy zwierzątek, czy tam robocików. Rewela.

 

tl:dr super gierka z kilkoma pomniejszymi nie pasującymi mi sprawami. Genialna oprawa

Opublikowano

Gdzie jest licznik czasu gry?

Mam jakis blad ze pomimo rzekomego wlaczenia sciezki robota tej sciezki nie widze? W prologu dzialalo

Opublikowano

Zayebista sprawa ze gra tak sie podoba, tym bardziej ze wcale nie pochlonela morza kasy do produkcji - kosztowala 41 mln $ czyli niewiele jak na taka gre, WIesiek mial wiekszy budzet

Wiesiek kosztował 100 mln PLN a Horizon 41 mln USD jak piszesz, wiec Wiesiek był znacznie tańsza gra.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...