raven_raven 12 013 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Ale generalnie co tu do tłumaczenia? Już w dzisiejszych czasach produkuje się roboty imitujące zwierzęta: To chyba jasne, że cokolwiek produkuje te roboty, bierze inspiracje z najbardziej dostosowanych stworzeń do danego obszaru bądź przypisanych im zadań w zastałym ekosystemie. Przecież większość maszyn to nawet nie dinozaury :v No dobra, stworzenie robota udającego zwierzę dla jakichś naukowych celów to jedno, ale jak mamy to brać na serio to nie ma powodu dla którego maszyny mające do dyspozycji nowocześniejszą niż teraz mamy technologię są tak wolne, są ślepe, głuche i da się je pokonać łukiem strzelając w wystawione kolorowe punkty. No wybacz, ale już dzisiaj jestem w stanie wyobrazić sobie współpracujące ze sobą maszyny które w ułamku sekundy komunikowałyby między sobą pozycję gracza i szybciej niż zdążyłbyś się w ogóle zorientować, byłbyś z każdej strony w potrzasku. Dlatego raczej nie warto się nad tym zastanawiać, to tylko gra i pewne rzeczy po prostu trzeba przyjąć i już. Cytuj
gkihdghdhj 354 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Tym bardziej, że maszyny nie są ograniczone biologią i czasem wymaganym na wprowadzenie korzystnych mutacji w obieg, hipotetycznie powinny na bieżąco tworzyć coraz doskonalsze formy, lepiej przystosowane do radzenia sobie z ludźmi. Chyba, że te polowania to tak rzadkie przypadki, że ewentualny koszt rozwoju przewyższałby straty wynikłe z kradzieży... Wciąż jednak mogę wymyślić bardziej wydajne sposoby zdobywania energii i jej ochrony, biorąc oczywiście za dogmat, że ogół maszyn jest kontrolowany przez jedną jednostkę, w innym wypadku(każdy robot jest samodzielny, a ich kooperacja to efekt mutualizmu) bardziej logiczna jest mobilność tych małych plantacji słonecznych. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Pewna umowność musi zostać zachowana, jak w absolutnie każdej grze - ale mówimy też o tym dlaczego taki, a nie inny gatunek zwierzęcia został wzięty do imitacji. Został wzięty, bo inspiracja naturą jest jedną z najbardziej podstawowych rzeczy. Zresztą to nie jest pierwszy przypadek w kulturze popularnej.Jakoś nie widzę narzekań na podobną licentia poetica w przepastnej sieci literatury z pogranicza fantastyki. Od tej pulpowej, po całkiem poważną. Chyba tylko z hard sci-fi się to gryzie (ale gra bynajmniej nie pozuje na inspiracje podobnymi tytułami). Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Ale dlaczego miałbym narzekać? Zachowujesz się jakby ktoś się tutaj o to pultał, a nikt nawet nie próbuje. Jest różnica między zaakceptowaniem jakiegoś uproszczenia z jednoczesną świadomością, że uproszczenie to realnie nie ma większego sensu od kwestionowaniem tegoż uproszczenia. 2 Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Ależ absolutnie nikogo nie krytykuję i żadnego "pultania" nie widzę. Po prostu dziwię się, że w ogóle ta dyskusja się odbywa, bo to podobnie jak krytykować występowanie demonów w Niohu, czy istnienia superbohaterów w popkulturze. Po prostu taka jest obrana konwencja i tyle :) Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 A mi się takie dyskusje podobają :). Gierka przedstawia na tyle intrygujący i ciekawy świat, że można sobie dyskutować o wizji nam tam przedstawionej i jej sensie zamiast nie wiem, o graficzce czy tym ile klatek gierka wyciąga. Miła odmiana jak dla mnie. Cytuj
gkihdghdhj 354 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Z tym że demony i superbohaterowie są z zasady fantastyczni i ponad naturą, maszyny dążące do dominacji nad ekosystemem- jakkolwiek to brzmi- całkiem realistyczne. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Racja, ale to jak przedstawione są maszyny, też podlega stylizacji. Stąd tak szerokie (i z punktu naukowego niedorzeczne) spektrum przedstawiania wszelakich robotów, cyborgów i androidów :) W sumie można by o tym całkiem długo i ciekawie dyskutować. Ostatecznie jak Raven napisał, lepsze to niż niedawny spam filmikami z YT :v Cytuj
Absolem 1 036 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Ta gra to absolutny majstersztyk, chyba będę dawkował jak przy Wiedzminie 3 żeby cieszyć się nią jak najdłużej. Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Jaka ta gierka ma misje glowne, ja pitole, do tego fabula caly czas trzyma za jaja No w szoku jestem I technicznie...to jest krok na przod w stosunku do wszystkiego Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 (edytowane) Zayebista sprawa ze gra tak sie podoba, tym bardziej ze wcale nie pochlonela morza kasy do produkcji - kosztowala 41 mln $ czyli niewiele jak na taka gre, WIesiek mial wiekszy budzet. Tutaj easter eggi zwiazane z Death Stranding Edytowane 1 marca 2017 przez aphromo Cytuj
MaiorZero 1 400 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Bardzo lubię gry z otwartym światem. Znaczy kiedyś kręciłem nosem, ale GTA IV oraz Asssassin's Creed 2 zmieniły moje podejście do "sandboxów" na zawsze. Gra wygląda pięknie. Jest fajnie wyreżyserowana, jestem pod wrażeniem muzyki. No naprawdę się cieszę, że GG wreszcie zrobiło takiego sztosa. Zawsze to studio szanowałem, ale brakowało im tego dopięcia które czuć w Horizon. Screen ze slima Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 walki z wiekszymi przeciwnikami sa bardzo wymagajace i grywalne, poki co nie znalazlem slabszych elementów grafika troche zbyt dobra, od ostrosci bola oczy Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 (edytowane) grafika troche zbyt dobra, od ostrosci bola oczy Ten cytat powinien być na okładce gry - zdecydowanie. :P Edytowane 1 marca 2017 przez Cedric Cytuj
nobody 3 504 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 może w wersji GOTY z 20 innymi cytatami i podanymi notami #SzkołaArkhamCity Cytuj
gkihdghdhj 354 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Ten cytat się nadaje do betoniarni. Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Ze względu porę dnia trochę stulejkowy post, ale czy tylko ja Aloy bym mocno kochał? Fajna babeczka :3 Cytuj
MaiorZero 1 400 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Pozwiedzałbym z nią ten świat. Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 1 marca 2017 Opublikowano 1 marca 2017 Najlepszy system walki w action rpg w ostatnich latach? Mnogosc opcji, jest taktycznie, wymagacaco, potyczki nie najkrotsze, do tego responzywnosc sterowania jak w najlepszych korytarzykowych tps 1 Cytuj
MEVEK 3 546 Opublikowano 2 marca 2017 Opublikowano 2 marca 2017 Co tutaj sie dzieje. Prolog normalnie urywa jaja. Swietnie prowadzona fabula. Guerrilla Games to powod do dumy panowie. Nareszcie! Cytuj
Godot 416 Opublikowano 2 marca 2017 Opublikowano 2 marca 2017 Prawie 5 godzin na liczniku, 8 poziom postaci i jestem po Próbach i walce z tym przejmującym inne stwory robotem Zacznę od tego, że polowanie i walka są po prostu znakomite. Uczucie skradania się, wabienie potworów, pułapki i tak dalej - to wszystko jest bardzo satysfakcjonujące. O dziwo otwarta walka też jest świetna. Jest dynamicznie, nie ma chaosu ani tanich zagrań typu Ass Creed. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Świat jest bardzo ciekawy, bardzo przyjemnie się po nim chodzi. I ogólnie w tym momencie to gierka na 9+. ALE spotykamy jakąś postać i zaczynają się DIALOGI. O ile sama tematyka jest ok, o tyle postacie, ich mimika są tak odstające od reszty, że to aż boli. No kur.wa GG to 1st party dev, tak jak Naughty Dog. Nie mogli zobaczyć jak się to robi w Uncharted 4 i zrobić tak samo? Wygląda to tak źle, że się chce te dialogi skipować. Kolejna rzecz to te okienko wyboru. Na jaką cholerę to jest? Jak ktoś chce się dowiedzieć więcej z historii gry to kliknie wszystkie, a jak kogoś to nie interesuje to wiadomo. O wiele bardziej bym wolał normalne przerywniki na silniku zamiast beznadziejnego klikania. Jak już chcieli zrobić te masseffectowe kółeczko wyboru charakteru postaci to wolałbym rozwiązanie jak w Wiedźminie, czyli ograniczony czas reakcji w trakcie dialogu. IMO o wiele bardziej dynamicznie by to wyglądało. A tak jest beznadziejnie słabo. Kolejna słaba rzecz to miliony znajdziek. Nie lubiłem tego w Wiedźminie, nie lubię i tu. I nie rozumiem tego. Ale summa summarum jest bardzo dobrze. Na otwartym polu gra błyszczy, a to jest najważniesze. Oprawa jest fantastyczna. Na moim telewizorze wygląda to przewspaniale, nie wyobrażam sobie obrazu z hdr i 4k. Btw. jaką opcję włączyć? supersampling czy tę drugą? Rewelacyjnie jest też dźwiękowo. Podczas eksploracji dźwięk przestrzenny sprawdza się idealnie, a na moich słuchawkach bezbłędnie wychwytywałem skąd pochodzą odgłosy zwierzątek, czy tam robocików. Rewela. tl:dr super gierka z kilkoma pomniejszymi nie pasującymi mi sprawami. Genialna oprawa Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 2 marca 2017 Opublikowano 2 marca 2017 kurna znowu grałem całą noc, jeszcze tylko jeden quest, jeszcze tylko zobacze co tam jest.... cudowna gierka Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 2 marca 2017 Opublikowano 2 marca 2017 Gdzie jest licznik czasu gry? Mam jakis blad ze pomimo rzekomego wlaczenia sciezki robota tej sciezki nie widze? W prologu dzialalo Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 2 marca 2017 Opublikowano 2 marca 2017 ścieżka pojawia sie chyba jak bliżej podejdziemy robota licznik jest np w nazwie save game Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 2 marca 2017 Opublikowano 2 marca 2017 Zayebista sprawa ze gra tak sie podoba, tym bardziej ze wcale nie pochlonela morza kasy do produkcji - kosztowala 41 mln $ czyli niewiele jak na taka gre, WIesiek mial wiekszy budzetWiesiek kosztował 100 mln PLN a Horizon 41 mln USD jak piszesz, wiec Wiesiek był znacznie tańsza gra. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.