Skocz do zawartości

Shenmue 3


REZOK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, chrno-x napisał:

 

A co takiego obecnie jest zapowiadane na jesień a racczej Listopad?? Obecnie wiele gatunków sobie radzi pomimo kolejnej części CoDa i Battlefielda. Shenmue nie jest typowym open worldem. Obecnie większym samobójem bedzie wydanie tej gry na początku roku, gdzie nie jeden developer ucieka właśnie z okresu przed świątecznego a potem wychodzi na jaw, że najlepiej to wydać grę na wakacje aby nie miała konkurencji. Tylko wtedy mało kto skupia się na tym aby siedzieć na chacie i grać. :dunno:

DS, Star Wars, koło października/listopada pewnie CoD ,Medievil i nowy Ghost Recon, a i Watch Dogs 3 bym się spodziewał w tych okolicach. Nie wiadomo czy na E3 też nie wyciągną jakiegoś królika z kapelusza na jesień tego roku (typu Gearsy 5 czy Ori).

Ciekawe czy przy tych powyższych tytułach - bez względu jaki gatunek reprezentują - ktokolwiek będzie pamiętał i wspominał o Shenmue 3, poza garstką fanów (witam!) i ludźmi, którzy ogrywali to blisko 20 lat temu. :)

Edytowane przez marcinwks
Opublikowano
3 minuty temu, marcinwks napisał:

Ciekawe czy przy tych powyższych tytułach - bez względu jaki gatunek reprezentują - ktokolwiek będzie pamiętał i wspominał o Shenmue 3, poza garstką fanów (witam!) i ludźmi, którzy ogrywali to blisko 20 lat temu. :)

 

opdowiadam na pytanie: Nie będzie, Shenmue to teraz już niszowa marka, bez żadnych szans aby konkurować z jakimkolwiek tytułem który wymieniłeś w swoim poście. Nie ma w tym przypadku że przez wiele lat nikt nie chciał zrobić kolejnej gry bojąc się  że utopi pieniądze i potrzeba było dopiero crowdfundingu aby sfinansować następną część.

 

Shenmue 3 to niszowa gierka, ukłon w stronę fanów aby nareszcie zamknąć pewien rozdział historii gier wideo

Opublikowano
19 minut temu, marcinwks napisał:

wyciągną jakiegoś królika z kapelusza na jesień tego roku (typu Gearsy 5 czy Ori).

 

Gears 5 to prawdopodobnie wrzesień tego roku. 

Opublikowano
7 minut temu, ASX napisał:

Shenmue 3 to niszowa gierka, ukłon w stronę fanów aby nareszcie zamknąć pewien rozdział historii gier wideo

Z tą niszowością to się dowiemy po wynikach sprzedaży. Wsparcie na KS było spore.

 

Co do zamknięcia rozdziału w postaci historii Shenmue, obyś miał rację. Suzuki ma/miał jeszcze niedawno zapędy, aby to nie była ostatnia część sagi. Mam nadzieję, że ktoś mu jednak przemówił do rozumu i trójka definitywnie zamknie tę historię.

Opublikowano
2 minuty temu, marcinwks napisał:

Z tą niszowością to się dowiemy po wynikach sprzedaży. Wsparcie na KS było spore.

no przekonamy się, mogę się mylić ;)

Opublikowano
7 godzin temu, marcinwks napisał:

Z tą niszowością to się dowiemy po wynikach sprzedaży. Wsparcie na KS było spore.

 

Co do zamknięcia rozdziału w postaci historii Shenmue, obyś miał rację. Suzuki ma/miał jeszcze niedawno zapędy, aby to nie była ostatnia część sagi. Mam nadzieję, że ktoś mu jednak przemówił do rozumu i trójka definitywnie zamknie tę historię.

 

 

Suzuki jasno i wyraźnie dał do zrozumienia, że Shenmue 3 to nie koniec Sagi ponieważ w planach 3-ka nigdy nie miałabyć zakończeniem. Nic się w tej kwestii nie zmieniło bo niby co miałoby się zmienić? Co do tego jaka gra odniesie jaki sukces nie zależy od ilości włożonych pieniędzy. Wiele indyków jak Rocket League i nie tylko nie kosztowały dziesiątek milionów ale tyle zgarnęło. Zresztą czas pokażę jaka 3-ka będzie. Ja tam czekam i z tych co sam wymieniłeś wcześniej to zdecydowanie dla mnie priorytetem jest Shenmue. Tym bardziej, że taki Medievil sam ani hitem sprzedażowym ani w kwestii ocen nie pobił pierwszych przygód Ryo.

  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)

Shenmue 3 wyjdzie zapewne również na X1:

Cytat

The website itself. Thanks to a certain someone for the tip-off, seems it went live ahead of the game's presence at E3 next week and will probably be updated when new news breaks.

 

Screenshot_2019-06-06_at_20.06.44.png efe7e387bfbhjtj.jpg

 

W kodzie strony można znaleźć również Xbox'a tak więc chyba na E3 będzie potwierdzenie.

 

EDIT:
 

 

Edytowane przez Ins
Opublikowano
W dniu 5.06.2019 o 11:20, marcinwks napisał:

Z tą niszowością to się dowiemy po wynikach sprzedaży. Wsparcie na KS było spore.

 

Co do zamknięcia rozdziału w postaci historii Shenmue, obyś miał rację. Suzuki ma/miał jeszcze niedawno zapędy, aby to nie była ostatnia część sagi. Mam nadzieję, że ktoś mu jednak przemówił do rozumu i trójka definitywnie zamknie tę historię.

Grę wsparło 69320 backerów. Niecałe 70 tysięcy graczy to nie jest duża liczba. Biorąc pod uwagę, że to gra dla ludzi którzy grali w poprzednie części, które jak wiadomo sprzedały się fatalnie, nie należy spodziewać się że trójka będzie sprzedażowym hitem. 

  • Minusik 1
Opublikowano
Godzinę temu, RoL napisał:

Grę wsparło 69320 backerów. Niecałe 70 tysięcy graczy to nie jest duża liczba. Biorąc pod uwagę, że to gra dla ludzi którzy grali w poprzednie części, które jak wiadomo sprzedały się fatalnie, nie należy spodziewać się że trójka będzie sprzedażowym hitem. 

 

Może 70 tysięcy ale ile te 70 tysi rzuciło kasy na projekt. To nie było kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy zielonych tylko 7 milionów. Tak więc w tym przypadku większość rzuciła potężną kasiure. Nad wyraz oddani Ci fani niszowej gierki. :dunno:

Opublikowano (edytowane)

Jest ich niewielu, ale są wierni i oddanii

 

Może jak każdy kupi po kilka kopii to gra sie sprzeda ;)

 

 

Edytowane przez ASX
Opublikowano
10 minut temu, chrno-x napisał:

 

Może 70 tysięcy ale ile te 70 tysi rzuciło kasy na projekt. To nie było kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy zielonych tylko 7 milionów. Tak więc w tym przypadku większość rzuciła potężną kasiure. Nad wyraz oddani Ci fani niszowej gierki. :dunno:

Ok, ale jak to się ma do prognoz sprzedaży? Ta gra musi zarobić pieniądze, żeby powstała kolejna część albo części. Owszem, jest wierna grupa fanów, która wspiera Shenmue III ale to może nie wystarczyć żeby gra odniosła sukces finansowy. No ale zobaczymy jak będzie.

  • Minusik 1
Opublikowano
8 godzin temu, RoL napisał:

Ok, ale jak to się ma do prognoz sprzedaży? Ta gra musi zarobić pieniądze, żeby powstała kolejna część albo części. Owszem, jest wierna grupa fanów, która wspiera Shenmue III ale to może nie wystarczyć żeby gra odniosła sukces finansowy. No ale zobaczymy jak będzie.

Z drugiej strony ciężko żeby jednak dosyć poważne firmy, które biorą udział w tym projekcie nie zrobiły konkretnych prognoz sprzedaży.. ciekawe jak sprzedały się HD kolekcje

Opublikowano
30 minut temu, izon napisał:

Z drugiej strony ciężko żeby jednak dosyć poważne firmy, które biorą udział w tym projekcie nie zrobiły konkretnych prognoz sprzedaży.. ciekawe jak sprzedały się HD kolekcje

Gra sama się sfinansowała na Kickstarterze, więc to nie było aż tak duże ryzyko dla tych firm. Jeśli gra się sprzeda, to będzie dobrze, jeśli się nie sprzeda, to w sumie też nie będzie źle, tylko już te wszystkie firmy najprawdopodobniej nie będą skłonne wspierać kolejnej części.

 

Z kolei HD kolekcja to inna bajka, bo produkcję tej gry zleciła SEGA, która jednocześnie była wydawcą. Sama gra została zrobiona po taniości, bo SEGA chciała zgarnąć trochę łatwej kasy dzięki zbliżającej się premierze Shenmue III (kiedy to jeszcze gra miała wyjść w 2018). Co do sprzedaży, to niestety nie ma dokładnych danych. VG Chartz uwzględnia tylko kopie fizyczne, których łącznie sprzedało się 340 tysięcy (PS4 + Xbox One). Wyniki sprzedaży cyfrowej są jedną wielką niewiadomą.

  • Minusik 1
Opublikowano
59 minut temu, RoL napisał:

Gra sama się sfinansowała na Kickstarterze, więc to nie było aż tak duże ryzyko dla tych firm. Jeśli gra się sprzeda, to będzie dobrze, jeśli się nie sprzeda, to w sumie też nie będzie źle, tylko już te wszystkie firmy najprawdopodobniej nie będą skłonne wspierać kolejnej części.

 

Z kolei HD kolekcja to inna bajka, bo produkcję tej gry zleciła SEGA, która jednocześnie była wydawcą. Sama gra została zrobiona po taniości, bo SEGA chciała zgarnąć trochę łatwej kasy dzięki zbliżającej się premierze Shenmue III (kiedy to jeszcze gra miała wyjść w 2018). Co do sprzedaży, to niestety nie ma dokładnych danych. VG Chartz uwzględnia tylko kopie fizyczne, których łącznie sprzedało się 340 tysięcy (PS4 + Xbox One). Wyniki sprzedaży cyfrowej są jedną wielką niewiadomą.

 

Gra sfinansowała się na Kickstarterze tylko w przypadku pierwotnej idei i koncepcji. Sam Suzuki otwarcie przyznał, że kasa od wydawcy i dużych sponsorów pozwoliła dodać nowe lokacje, rozwinąć historię chociażby za pomocą wstawek (gdzie z początku miało ich nie być bo budżet nie pozwalał), więcej contentu. Ba sam system walki dostał rzekomo niezłego kopa, ponieważ na początku miał być dużo prostszą wersją z pierwszych odsłon. Tylko i wyłącznie większe wsparcie finansowe pozwaliło właśnie rowinąć ten tytuł i Suzuki może sobie pozwolić na kilkumiesięczne obsuwy. Bez tego byśmy mieli wydmuszkę z duchem Shenmue.

Opublikowano

Oni nie dostali kasy od wydawcy. Wydawca przejął na siebie koszty związane z dystrybucją, marketingiem itp. Ys Net z kolei cały zebrany budżet z Kickstartera może dzięki temu przeznaczyć na produkcję gry. Z kolei system walki nigdy nie miał być taki jak w poprzednich częściach, gdyż bazował na systemie z serii Virtua Fighter, do której Ys Net nie ma praw, natomiast "ulepszony" czy "bardziej rozbudowany" system walki był jednym z celów na kickstarterze. Był to ostatni stretch goal który udało się w ten sposób sfinansować, dlatego też Ys Net nie miało za bardzo wyjścia, gdyż i tak muszą się wywiązać z tego co obiecali graczom. W jednym z wywiadów, Yu Suzuki powiedział jedynie, że system z poprzednich części był trochę uproszczony w stosunku do VF, a nowy system będzie bardziej rozbudowany, co pokrywa się z informacjami z Kickstartera.

 

Co do tej zawartości, która została dodana dzięki wsparciu wydawcy, to masz może konkretne przykłady? Bo ciekaw jestem co dodali w stosunku do tego, co było obiecane. Zainteresowały mnie głównie te dodatkowe lokacje, bo słyszałem tylko o 3 miastach.

Opublikowano

NIe mam nigdzie w zakładkach tych wywiadów ale pamiętam, że Suzuki sam gdzieś kiedyś wspominał, że dostali dodatkową kasę na developing od sponsorów i któregoś z wydawcy (nie były to jakieś kokosy z tego co pamiętam). Pamiętam, że dzięki temu owy stretch goal który wynosił 10 milionów został osiągnięty i w ten sposób lokację zostały rozbudowane i powiększone. Kiedyś wyłapałem kilka takich wypowiedzi Suzukiego, że wszelkie dodatkowe pieniądze jakie uda im się zebrać po Kickstarterze pójdzie na spełnienie wszystkiego co mieli zaplanowane w KSie i jeżeli coś zostanie to będą dalej rozwijać tytuł.

 

Co do systemu walki to tak wiem, że system był nie tyle co wzorowany ale Suzuki przeniósł system walki z Virtua Fightera do środowiska 3D w Shenmue I i II. To co "obiecali" a co będzie w tej grze to niebo a ziemia. Z tymi pieniędzmi mogą robić co chcą i niejednokrotnie projekty z Kickstartera nie wypalały w pełni albo twórcom zajęło kilkakrotnie więcej czasu niż zakładali (vide: Shovel Knight).

Opublikowano

Aha, ok. Myślałem, że masz jakieś konkretne cytaty czy linki do wypowiedzi. Zwłaszcza, że nigdzie nie widziałem informacji o dodatkowym wsparciu finansowym od Sony czy Deep Silver. No trudno. Ważne, żeby wywiązali się ze wszystkich obietnic kickstarterowych, a potem niech się zajmują czym chcą. Zobaczymy po premierze jak im to wszystko wyszło i czy rzeczywiście jest to to na co czekali fani.

Opublikowano
1 godzinę temu, RoL napisał:

Aha, ok. Myślałem, że masz jakieś konkretne cytaty czy linki do wypowiedzi. Zwłaszcza, że nigdzie nie widziałem informacji o dodatkowym wsparciu finansowym od Sony czy Deep Silver. No trudno. Ważne, żeby wywiązali się ze wszystkich obietnic kickstarterowych, a potem niech się zajmują czym chcą. Zobaczymy po premierze jak im to wszystko wyszło i czy rzeczywiście jest to to na co czekali fani.

 

Pamiętam mniej więcej na jakich stronach czytałem o tym newsy, wiec jak znajdę w wolnym czasie to wrzucę tutaj linka. Najczęsciej Suzuki zasłaniał się tym,  że nie może podać szczegółów na co idą dokładnie pieniądze od wydawców nawet w przypadku marketingu na dany region. Czas pokażę, ja wiem, że biorę day one. Dla mnie po dziś dzień Shenmue I i II to najlepsze gry ever i uwielbiam do nich wracać. Chciałbym, żeby więcej developerów tworzyło podobne tytuły aniżeli tworzyli miałkie sandboxy. Yakuza dla mnie się nie umywa do Shenmue bo jest zbyt archaiczna, arcade'owy system walki z drzewkiem rozwoju to też nie dla mnie a fabuła, gdzie grzeczni chłopcy udają złych chłopców przerabiałem mając 12 lat (żeby nie było to jest tylko i wyłącznie moje zdanie i nie każę nikomu się zgadzać z tym co napisałem, jak ktoś uwielbia serię Yakuza to niech tak pozostanie).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...