Skocz do zawartości

Dreams


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście, że jest. Dopiero mamy oficjalną premierę, a w grze już pojawiły się ciekawe produkcje. Przecież to na wzór wipouta gniecie jaja. Oceny wysokie, więc mam nadzieję, że gracze polecą do sklepów. Osobiście gram od early access i szczerze polecam osobom, którzy chcą tworzyć. Jak ma się jakiś tam koncept i proste mechaniki zaczynają wychodzić to później trudno się od tego oderwać.  

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Kosmos napisał:

Oczywiście, że jest. Dopiero mamy oficjalną premierę, a w grze już pojawiły się ciekawe produkcje. Przecież to na wzór wipouta gniecie jaja. Oceny wysokie, więc mam nadzieję, że gracze polecą do sklepów. Osobiście gram od early access i szczerze polecam osobom, którzy chcą tworzyć. Jak ma się jakiś tam koncept i proste mechaniki zaczynają wychodzić to później trudno się od tego oderwać.  

 

No przecież świruje. Prawdopodobnie jestem naczelnym zyebem Dreamsowym na tym forum. Codziennie siedze w kreatorze po 5h, łącznie mam z ponad 300h. 

 

Na początku ograniczał mnie brak skilla a teraz wyobraźnia. No ale od czego są inspiracje i pomysły ziomków. Zrobiłem lokacje z Event Horizon (niedokładną ale pomysł zaczerpnięty) 

qoHy5ym_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

BEyygy6_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

, teraz robie Diune (lokacje a potem postać główna i miejscówki) kilka krótkometrażowych chorych animacji, Hover Poloneza, kilka robotów w tym Wall-e, no od cholery i ciut ciut. Jeden ambient też już za mną. 

 

Najbardziej przy updacie do pełnej wersji spodobał mi sie moment rozwalania muru symbolizującego brak pomysłu i „aaa walić to, miał wyjść człowiek a wyszło coś na wzór płodu po skrobance” i późniejszy GOŃ SWÓJ POMYSŁ. 

 

Ja tu moge epopeję napisać o Dreamsach. Wracam robić wydmy i skały. 

 

Moja inspiracja

Sb7d8wU_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

 

Edytowane przez Kron997
  • Plusik 1
  • Lubię! 2
Opublikowano

Ja zrobiłem już boisko, dodałem piłkę i bramki. Przede mną: 

 

Przeciwnik musi również biegać za piłką i próbować wbić bramkę

Piłka po przekroczeniu linii musi dawać punkt

 

Wydaje mi się to piekielne trudne :/ 

Opublikowano
31 minut temu, Kosmos napisał:

Ja zrobiłem już boisko, dodałem piłkę i bramki. Przede mną: 

 

Przeciwnik musi również biegać za piłką i próbować wbić bramkę

Piłka po przekroczeniu linii musi dawać punkt

 

Wydaje mi się to piekielne trudne :/ 

 

Sztuczna inteligencja, no niezłe se progi stawiasz. To jest do zrobienia ale ale sporo kabli cie czeka. Jeszcze takiej logiki nie robiłem ale wyobraźnią widzę że sie da  :D 

Opublikowano (edytowane)

Dla porównania. 

 

To niżej zrobiłem w 30min na odwal sie (bardzo duży teren ale nic tam jeszcze nie ma bo to ma być pustynia i troche skał) a na początku podobny twór zajmował mi kilka godzin. Kilka razy sie odbijałem ale w końcu sie przebiłem. Jak kupicie to sie nie zniechęcajcie, brnijcie ile sie da bo warto. 

 

9Hbln71_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

 

Nie wiem co sie stało z obrazkiem że jest w tak tragicznej jakości

Edytowane przez Kron997
Opublikowano (edytowane)

Pytania do "grających":

  1. Gdzie zapisuje się projekty? Jako save'y, które można kopiować czy gdzieś skąd archiwizować nie można?
  2. Czy da się pobrać czyjąś grę i ją rozebrać? W takim LBP nie można było i wszystkie poziomy już przepadły...
  3. Czy wewnątrz-growe samouczki są dobre? Czy większość mechaniki trzeba samemu odkrywać?
  4. Jak wyglądają limity na tworzone światy? Jakiś gówno-pasek jak w LBP, zliczanie polygonów?
  5. I w ogóle czy warto inwestować w to swój czas, mając na uwadze że "gra" jest obecnie bardzo droga.
Edytowane przez Berion
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Berion napisał:

Pytania do "grających":

  1. Gdzie zapisuje się projekty? Jako save'y, które można kopiować czy gdzieś skąd archiwizować nie można?
  2. Czy da się pobrać czyjąś grę i ją rozebrać? W takim LBP nie można było i wszystkie poziomy już przepadły...
  3. Czy wewnątrz-growe samouczki są dobre? Czy większość mechaniki trzeba samemu odkrywać?
  4. Jak wyglądają limity na tworzone światy? Jakiś gówno-pasek jak w LBP, zliczanie polygonów?
  5. I w ogóle czy warto inwestować w to swój czas, mając na uwadze że "gra" jest obecnie bardzo droga.

 

1. Na konsoli, ale czy można je transportować na usb to nie wiem. 

 

2. I tak i nie. Jeśli twórca udostępni kreacje jako „publiczną” wtedy obok ikonki „zagraj” masz ikonke „remix” i jedziesz z koksem. 

 

3. Podstawy są świetne i do opanowanie w mig ale to tylko wierzchołek. Reszte znajdziesz na youtubie (neonthecoder, TAPgiles)

 

4. Masz termometr: 

a) rozgrywka

b) grafika

c) audio

mam gnoja opanowanego do perfekcji więc jakby co służę pomocą. Jest super gadżet który pozwala na zmniejszenie szczegółowości danej bryły i ogólnie do zoptymalizowania poziomu

 

5. Kupiłem earlyaccess za 120zł i uwielbiam tworzyć więc no nie wiem.. warto zainwestować w to swój czas imo.  Na początku zdiagnozowałem Dreams jako „srake” i pomyłkę. Jedyną pomyłką byłem ja. Obecnie jest to dla mnie najlepszy twór od laaaaat. 

 

 

Recka IGN - 9/10

 

 

Który to zwiastował złoto na Metacritic?

Edytowane przez Kron997
Opublikowano (edytowane)

Na konsoli to wiadomo, ale czy jako save do gry?

Jeśli nie można tego eksportować na USB to czas spędzony z tą grą byłby stratą czasu.

 

W pierwszym LBP, save był w cache gry (tak jak np. w Uncharted 3, tyle że tam są równoległe) i dopiero po roku umożliwiono eksport. A skoro Dreams jest tytułem tego samego studio to wolę najpierw dowiedzieć się jak jest, zanim wydam worek złota. ;)

Edytowane przez Berion
Opublikowano
45 minut temu, Berion napisał:

Na konsoli to wiadomo, ale czy jako save do gry?

Jeśli nie można tego eksportować na USB to czas spędzony z tą grą byłby stratą czasu.

 

 

Że co? Wyjaśnij proszę xd 

Opublikowano (edytowane)

Pytanie brzmiało: czy zapisane poziom/gra/cokolwiek jest widoczna w menu save'ów?

 

A jeśli chodziło o drugie zdanie to klucz jest taki: przy założeniu, że swojej twórczości niemożna eksportować to znaczy, że nie jesteś właścicielem tych danych i wszystko stracisz kiedy szlag trafi konsolę lub jej pamięć masową (HDD/SHDD/SSD). A skoro możesz stracić i nie możesz się przed tym zabezpieczyć, to szkoda czasu na coś poza kontrolą, na coś tymczasowego.

Edytowane przez Berion
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Kron997 napisał:

O ile dobrze pamiętam to gdzieś tam jest wybór gdzie możesz zapisać, chmura albo konsola, pogrzeb w sieci to znajdziesz.

 

A nie mógłbyś po prostu wejść do menu z save'ami i mi powiedzieć? Jak wyobrażasz sobie znalezienie takich informacji w sieci? :huh: Po to zadałem to pytanie. Nie sądzisz, że gdyby gdzieś to było jasno napisane to wolałbym sam znaleźć w kilka sekund niż czekać pół dnia na, na dodatek, ewentualną odpowiedź?

Edytowane przez Berion
Opublikowano (edytowane)

Jak ktoś szuka pudła na już od ręki to mediaexpert 139 zyla. Będzie grane :cool2:

@Kron997 jak będę chciał ograć Twoje projekty to mogę to wyszukać jakoś po Twoim PSN ID? Jak możesz to zapodaj swój nick.

Btw - instalował ktoś grę z płyty? Dużo zaciąga z neta?

Edytowane przez Ryo-San
Opublikowano

@Ryo-San, nie powiem Ci dokładnie ile MB to było, ale instalacja przebiegła szybko, więc to jakieś groszowe sprawy.

 

Fabuła ogarnięta, w sumie całkiem spoko, ale nie mogę powiedzieć, żeby powaliła mnie na łopatki. Teraz czas na danie główne - tworzenie. Mam już kilka pomysłów i od jutra się za to zabieram.

  • Dzięki 1
Opublikowano

zrobiłem animowanego i grywalnego mechanicznego ptaszka. Jutro uzbroje karoserie w detale, zbuduję imitacje łączeń łap itp. 

 

kNx0fAk.jpg

 

Tak sie przyglądam i chyba musze cofnąć mu łapy do tyłu

 

j0nzW6I.jpg

 

Jak spojrzycie na te wydmy to zobaczycie gdzie sie kończy rzeźba, w Dreams skomplikowane rzeźby to niezłe wyzwanie, da sie to zrobić żeby było niezauważalne ale trzeba mieć na to troche więcej czasu. Ogólnie polecam robić jedną większą i złożoną rzeźbę niż jedną małą i ją klonować sto razy - nie zapełnia to paska gameplayu a tylko kilka punktów grafiki. Kiedyś robiłem na odwrót i nie mogłem dokończyć poziomu

 

uedcbkA.jpg

 

te fioletowe to connectory. Są bardzo wrażliwe na fizyke, dlatego w większości przypadków zmniejszajcie wagę przyłączonego elementu do zera. Czasem nie trzeba ale w 95% przypadków connectory nie radzą sobie z fizyką. Samochodu z zawieszeniem nie zrobicie niestety

 

1ECSqdS.jpg

 

Musiałem dodać lampe żeby było widać dół ptaka. Jak wybierzecie "błyszczący metal" dla bryły to musicie dobrze skomponować to ze światłem bo nie widać kompletnie nic jeśli nie odbija sie od nich światło. Fajnie sie świeci ale nie w każdych warunkach sie nadaje. Polecam to do horrorów i poziomów sajens fikszyn. Idelanie sie sprawdza.

 

dhNvuMz.jpg

 

 

 

NlsOy4F.jpg

 

dziób jest z "błyszczącego metalu" i goowno widać. Niektóre elementy tułowia są z "metalu" i "błyszczącego" (osobne materiały). W menu rzeźby jest narzędzie "odcinanie". Możecie zrobić wielką bryłe czegokolwiek i pociąć to na osobne elementy żeby dodać temu innego wyglądu, spoko bajer. No i to "odcinanie" jest zayebiste do robienia skruszeń. Można zrobić wybuchający kamień rozpadający sie na kilkadziesiąd niezależnych odłamków.

  • Plusik 7
  • Lubię! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...