Wojtq 795 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 (edytowane) Nieźle jedziesz z koksem. Masz już jakąś animację do niego? W ogóle jak jest ze szkieletami? Można stworzyć dowolną liczbę stawów? Edytowane 19 lutego 2020 przez Wojtq Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 Chłopie jak Ty to zrobiłeś? ile czasu zajęło? Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 Teraz, Wojtq napisał: Nieźle jedziesz z koksem. Masz już jakąś animację do niego? W ogóle jak jest ze szkieletami? Można stworzyć dowolną ilość jointów? Ptaszor jest zbudowany na lalce (szkielet), dlatego można nim biegać, skakać itp. Jest to lalka "delux" więc zawiera dźwięki, animacje biegania, chodu, wznoszenia sie do skoku, szczyt skoku, lądowanie - takie drobne rzeczy dzięki którym twoja postać jest zwarta i gotowa do gry. Oczywiście poza tym masz kilkadziesiąt opcji w menu lalki - zrobisz każdy typ chodu, naweet kulejącego ćpuna. co do samej animacji. Jeśli mowa o poruszaniu sie to często używam fabrycznych gdy postać jest człowiekiem/robotem. Jeśli jest to coś jak ten ptaszor to wyłączam fabryczne i robie swoje. Robi sie je naprawdę łatwo tylko trzeba wiedzieć jak (najgorszy jest chód ale od czasu apdejtu do full wersji chód jest zayebisty i go nie zmieniam). Wystarczy poświęcić kilka godzin i samemu sie rozkminia co i jak. Ogólnie mówiąc można zanimować wszystko i w jaki sposób tylko zechcesz. Nie mam jeszcze do niego animacji bo mi sie nie chce na ten moment (patrzenie na same pióra mnie męczy xd), ale pousuwałem wszystkie animacje poza chodem. Przez to, że lalka ma szyję na metr to animacja skoku odrywa głowe od szyi która jest zawieszona na jointach (szyja jest oparta na fizyce, bardzo ładnie to wygląda w ruchu). Wszystkie animacje do ptaszka musze zrobić od nowa bo tak powyginałem lalke, że żadna animacja fabryczna nie ogarnia co sie dzieje xd także wieczorem zrobie dziobanie ziemi i otwieranie/ zamykanie pióropuszu. co do jointów. Nigdy nie spotkałem sie z limitem. To, co ja wyprawiałem z tymi connectorami to już dawno powinien pojawić sie limit gdyby jakiś był. Temu ptakowi zawiesiłem ponad 50 connectorów typu sznurek i wszystko działało przepięknie, tzn. technicznie bo jednak ułożenie szyi nie było takie jakie chciałem. Kilka stron wcześniej wrzuciłem Orła mechanicznego i tam są connectory typu sworznie i ball jointy (nie pamiętm polskiej nazwy), od cholery ich tam jest i... No działa jak ta lala. nic sie nie krzaczy. 2 Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 @Fanek ok. 3h Trudno mi powiedzieć, po prostu wychodzi siedzenie w Dreamsach od kwietnia zeszłego roku. Teraz pewnie mam z 350h i siłą rzeczy pojawił sie jakiś progres. Na początku robiłem cztery cylindry i kwadrat połączone sworzniami i nazywałem to samochodem a teraz to. I tak uważam, że jestem lamus, bo to co robią inni to jakiś kosmos. Aha, no i obejrzałem wszystkie tutoriale na youtubie plus oglądam tutoriale na Artstation (ostatnio oglądałem designera z Disneya, opowiadał jak komponować kolory i materiały i jak one wpływają na podświadomość). Zresztą biorę inspiracje z Art Station - polecam wam wszystkim. TONY materiałów, którymi można sie zainspirować. Przede wszystkim musicie poświęcić na to czas. Ja nie należe do najmądrzejszych więc powinniście ogarnąć Dreamsy 5x szybciej ode mnie 3 Cytuj
Wojtq 795 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 @Kron997 - dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Super sprawa. Mechanicznego orła z Diuny widziałem, fajnie to wyglądało. A powiedz jeszcze, bawiłeś się gameplayem? Jak to wygląda z tworzeniem odpowiednich gatunków gier? Czy są jakieś templatki na platformówki 3D / platformówki 2D / rzuty izometryczne / wyścigi / FPSy / itp. ? Czy jednak wszystkie kamery ustawia się samemu? (Z tego co widziałem jest jakaś kamera domyślna, więc zastanawiam się czy łatwo przełącza się na inne tryby). Dzięki za polecenie Artstation. Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 (edytowane) @Wojtq Bawiłem się gameplayem i jest to najbardziej satysfakcjonująca rzecz dla mnie. Niestety nie ma gotowych "szablonów" pod gatunek. Startujesz kreacje od pustej mapy. Platformer 3D - rzucasz lalke delux, kilka kwadratów różnej wielkości pod nogami i masz platformera xd Poważnie Platformer 2D - ustawiasz w menu lalki "ruch w dwóch wymiarach". Możesz do tego dodać opcje patrzenia w kamere gdy lalka jest w spoczynku RPG - No panie, ja sie za to nie biore, jest to do zrobienia jak najbardziej, ale menusy, logiki, przypisywanie, tekstboxy - pochłaniacz czasu. Do tego trzeba przeczesać tutoriale z youtuba. Możesz sobie zerknąć na youtuba ile to wymaga logiki. Ale satysfakcja jest niespotykana. A najlepsza jak po kilku godzinach przestoju naprawiasz problem (miałem tak z tamtym ptakiem z Diuny, nie chciał latać i ruszać skrzydłami w tym samym czasie, okazało się, że na drugiej ramie skrzydła włączyłem w klatce animacji "sprężystość") Rzut izometryczny robisz dzięki "camera pointer". Dodajesz do tego troche logiki czyli, mover, follower, sztywność na maksa albo nie. Dodajesz pokraczne lalki, ogień bajery i masz Diablo xd FPS - używasz lalki od MM z kamerą umieszczoną w głowie (jest w kolekcji startowej). Nie bądź głupi jak ja bo dostaniesz yobla - strata czasu. Próbowałem zrobić to samemu i sie udało ale ile razy wyzywałem świat to nie pytaj. Wtedy pierwszy raz stwierdziłem, że Dreams to sraka totalna. Zdecydowanie skorzystaj z fabrycznej animacje broni, przeładowywania i wszystko co znamy z fpsów musisz niestety zrobić sam. Najlepsze jest to, że wszystko zrobisz. No nawet nie wiem jaki przykład dać xd TPP - rzucasz lalke na mapke i... już domyśla kamera Wyścigi - robisz samochód - musisz wiedzieć jak, łatwa sprawa. Movery, Rotatory, Controller Sensor. Connectory (nie używaj ich do zawieszenia bo Ci sie roklapie jak żaba ale wyskoczy w powietrze - connectory (sworznie) nie radzą sobie z taką fizyką. Przeciwników musisz zrobić logiką albo nagraniem siebie gdy wchodzisz w swój pojazd (jest taki gadżey w sekcji animacji) - na tyle elastyczne narzędzie, że poradzi sobie w tłumie ale lepiej dodać logike Oprócz platformera 2D to wszystko ustawiasz samemu jezus jaka ściana, zapomniałem sie Edytowane 19 lutego 2020 przez Kron997 1 1 Cytuj
Wojtq 795 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 Wielki plus. Dzięki! Obejrzałem w międzyczasie jakieś tutoriale i jeśli chodzi o animację, to możliwości potrafią zawrócić w głowie. Już wkrótce dorwę grę i spróbuję się w tym odnaleźć. Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 Dobra to teraz powiedzcie czy są już stworzone jakieś pełnoprawne gierki, w które można zagrać (nie musza być długie), z poczuciem, że to wciąga i jest naprawdę na fajnym poziomie? Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 19 lutego 2020 Opublikowano 19 lutego 2020 34 minuty temu, balon napisał: Dobra to teraz powiedzcie czy są już stworzone jakieś pełnoprawne gierki, w które można zagrać (nie musza być długie), z poczuciem, że to wciąga i jest naprawdę na fajnym poziomie? Sprawdź House of Bevis. Jest kilka sensownych i rewelacyjnych projektów ale nie pamiętam nazw. Sprawdź gry oznaczone serduszkiem Mm i zakładkę”na czasie” 1 Cytuj
YETI 10 998 Opublikowano 20 lutego 2020 Autor Opublikowano 20 lutego 2020 (edytowane) 9 godzin temu, balon napisał: Dobra to teraz powiedzcie czy są już stworzone jakieś pełnoprawne gierki, w które można zagrać (nie musza być długie), z poczuciem, że to wciąga i jest naprawdę na fajnym poziomie? Jest tego już sporo. Nowy Crash wyszedł, czekam na nowe Uncharted. Edytowane 20 lutego 2020 przez YETI 1 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 130 Opublikowano 20 lutego 2020 Opublikowano 20 lutego 2020 (edytowane) Niesamowicie to wygląda, jakby samo Naughty Dog nad tym pracowało. Edytowane 20 lutego 2020 przez Paolo de Vesir Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 20 lutego 2020 Opublikowano 20 lutego 2020 Sprawdziłem ile może być connectorów opartych na fizyce - ok. 150. Przy tej ilości gra włącza slow mode, oczywiście odpowiednio to zoptymalizowałem. Zaznaczam że chodzi tutaj o niezanimowane elementy. Przy zanimowaniu przyłączonych obiektów ten limit sie nie ukaże (wtedy fizyka nie gra roli) Założę się że są magicy którzy jeszcze lepiej to potrafią zoptymalizować. Plac zabaw Cytuj
YETI 10 998 Opublikowano 20 lutego 2020 Autor Opublikowano 20 lutego 2020 Kula World, pamiętacje taką gierke z PSX? 4 Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 20 lutego 2020 Opublikowano 20 lutego 2020 Zajedwabiste. Już "Ball World Adventures" od tego samego autora (też Dreams!) mnie wciągnęło, a tutaj widać dużo większy progres. Cytuj
SlimShady 3 384 Opublikowano 20 lutego 2020 Opublikowano 20 lutego 2020 Wygląda lepiej niż oryginalne Kula World. Cytuj
Kosmos 2 712 Opublikowano 20 lutego 2020 Opublikowano 20 lutego 2020 (edytowane) Dużo lepiej. Pod kula world jest osobny szablon z mechaniką i zabawa polega wyłącznie na edytowaniu. Aktualnie pracuję nad swoją (dużo prostszą niż powyższa)wersją. Pierwszy level już mam, zabawa przy projektowaniu jest mega Edytowane 20 lutego 2020 przez Kosmos Cytuj
MEVEK 3 552 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 (edytowane) Ja sprobuje zrobicl model samochodu w podobnym stylu.. Ciekawe, czy z fizyka sobie poradze @Kron997 ? Przy okazji zostawię tu 13 najlepszych gier w świecie Dreams. Edytowane 21 lutego 2020 przez MEVEK 1 1 Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 (edytowane) jedna z najlepszych kreacji imo. Bardzo dobrze sie w to gra, no i to różnorodne otoczenie <3 @MEVEK Bez problemu. Fizyka na sworzniach wariuje przy skomplikowanych połączeniach. Jak skończysz ten pojazd to skopiuj go i zrób drugą wersję, z zawieszeniem, od razu załapiesz o co mi chodzi Edytowane 21 lutego 2020 przez Kron997 Cytuj
MEVEK 3 552 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 14 minut temu, Kron997 napisał: jedna z najlepszych kreacji imo. Bardzo dobrze sie w to gra, no i to różnorodne otoczenie <3 @MEVEK Bez problemu. Fizyka na sworzniach wariuje przy skomplikowanych połączeniach. Jak skończysz ten pojazd to skopiuj go i zrób drugą wersję, z zawieszeniem, od razu załapiesz o co mi chodzi Dokladnie mialem na mysli kierunki jazdy. Kiedy pojazd wywrocimy na plecy, ten wciaz ma jechac do przodu. Tak powaznie to wciaz siedze w tutorialu Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 Teraz, MEVEK napisał: Dokladnie mialem na mysli kierunki jazdy. Kiedy pojazd wywrocimy na plecy, ten wciaz ma jechac do przodu. Tak powaznie to wciaz siedze w tutorialu Nie napędzaj auta motor boltami tylko moverem - jak sie wywali na dach to pojedzie dalej do przodu Masz na końcu samouczków jak zrobić pojazd, banalna sprawa 1 Cytuj
Bzduras 12 581 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 Jak możesz to wklejaj sam link do reddita z jakimś zdaniem czy dwoma, bo to (pipi) odtwarza się na podglądzie automatycznie. Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 17 godzin temu, MEVEK napisał: Przy okazji zostawię tu 13 najlepszych gier w świecie Dreams. Kurla no niezle to wygląda. Wiadomo jaka jest długość tych gierek np DK64, Crasha czy Banjo? Cytuj
Moldar 2 249 Opublikowano 21 lutego 2020 Opublikowano 21 lutego 2020 Fajna gierka ale ciężko mi się na początku auto prowadziło warto zwrócić uwagę pod koniec jak przejeżdża się przez wodę i zostawia ślad.Tutaj byłem lekko zdziwiony, że nawet takie rzeczy można robić. Oczywiście to bardziej szkielet rozgrywki ale i tak jestem pełen podziwu.Tu z kolei Minas Tirith 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.