Skocz do zawartości

Sea of Thieves


Daddy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Okej pograłem trochę dłużej i generalnie bardzo bardzo dobry update, znacznie lepszy i unikający błędów Hungering Deep 

 

Minikampania pomimo ubogich mechanik sotowych (idź do punktu, porozmawiaj z postacią, podążaj za śladami, znajdź dziennik) jest całkiem przyjemna, być może dlatego że cała krótka historia jest napisana z klasycznym dla Rare wdziękiem i urokiem.  Jest też odrobinę dłuższa od ostatniej i po raz kolejny brak w niej jakichkolwiek znaczników, co potrafi też mocno irytować kiedy na naprawdę dużej wyspie trzeba szukać jednej książki. Co do samej historii to jest ona naprawdę ciekawa i widać że Rare powoli, krok po kroku buduje konsekwentnie cały LORE świata. Przykład Wandy i tego jak co tydzień przed premierą była budowana cała historia zakończona jej zniknięciem to zeybista sprawa. 

 

NmxMa2K.jpg 

są ludzie którzy mówią że ten artstyle jest odpychający xD

 

Czego żałuje to fakt iż doświadczyć tego będą mogły osoby które zagrają w grę teraz, po za 2 tygodnie  świat gry idzie do przodu i historia jest dalej rozwijana. Przez co osoby które wskoczą gry później nigdy nie będą miały okazję skończyć i samemu poznać tych historii. No ale Rare się uparło na taki dosyć ekstremalny sposób opowiadania historii i wątpię że kiedykolwiek z tego zrezygnują. 

 

Co do eventu to w przeciwieństwie do Hungering Deep który był fajnym ale bardzo ubogim doświadczeniem, to ta walka ze statkami jest naprawdę zayebiście zrobiona.  Bitwy kilku statków graczy i szkieletów są bardzo dynamiczne, bardzo chaotyczne i wyglądają  naprawdę przepięknie 

pHqdbIx.jpg

W przeciwieństwie do walki z megalodonem która ograniczała się wyłącznie do zebrania odpowiedniej ilości desek i strzelania do niego z pistoletów kiedy krążył wokół statków, to ta bitwa jest znacznie bardziej głębsza. Istnieje wiele możliwych taktyk na zwycięstwo, a co najlepsze to działają również te najbardziej idiotyczne. Czyli na przykład zalanie wiaderkiem wrogiego pokładu xD albo położenie płaczącej skrzyni na statek szkieletów xDDDDD Walka jest długa i potrafi trwać do 1,5-2 godzin. Statki pełnią rolę czegoś w stylu pływających  fortów bo ostatni finałowy okręt ma na pokładzie naprawdę cenny łup. Wspaniały jest moment kiedy po pokonaniu ostatniego statku, gracze którzy wcześniej współpracowali, dzielili się zasobami itd. często zwracają się przeciwko sobie i starym pirackim zwyczajem próbują cały skarb zdobyć dla siebie :D 

 

Do tego lepiej rozwiązano kwestie współpracy z innymi ekipami, gra nie wymaga już od nas kooperacji z innymi, ale musimy się liczyć z tym że płynąc samemu na bitwę będzie naprawdę o wiele trudniej, więc gracze naturalnie sobie pomagają łącząc się sojusze i tworząc miniarmady. 

 

Właśnie, sojusze to chyba największa zmiana w Piratach i potencjalny game changer który może odmienić tę grę na zawsze. Nie ma właściwie żadnych minusów związanych z wchodzeniem w sojusz. Łup dzieli się na zasadzie 100% wartości dla ekipy sprzedającej i 50% dla innych. Nie ma żadnego ograniczenia liczby statków. Ciekaw jestem jak teraz będą bitwy o forty i czy zostaną one zdominowane przez armady?

 

Cursed cannonballs na razie mnie tylko irytują, bo nie ma nic gorszego niż dostawanie tańczącą kulą raz za razem. Ale być moja perspektywa zmieni się kiedy to ja będę nią strzelał :D 

 

Brygantyna bardzo spoko, po takim czasie spędzonym w grze trochę ciężko wyrobić sobie nowe nawyki poruszania się po statku, ale z czasem powinno być lepiej. Mam pewne wątpliwości do wyglądu, różnice w proporcji obu żagli są moim zdaniem zbyt duże i płaski pokład wydaję się trochę nudny. Ale to kosmetyka.  

 

Podsumowując bardzo fajne rozszerzenie, znacznie ciekawsze, bardziej rozbudowane, dłuższe niż ostatnie i duży krok w dobrą stronę. 

 

Serdecznie polecam  Piotr Fronczewski

 

Jakby ktoś chciał zagrać w weekend to :ogor: a jeśli ktoś nie chcę ze mną grać i szuka ludzi to powstała jakiś czas temu spora grupa więc na pewno znajdzie się ludzi do gry,  https://www.facebook.com/groups/seaofthievespl/ do tego jakieś discordy itd. ale ja tego nie ogarniam 

 

 

 

 

  • Plusik 4
Opublikowano

Wczoraj w końcu dłużej pograłem z kumplem i powiem szczerze, że udał im się bardzo ten dodatek :fsg:

O ile historia z dochodzeniem trochę naciągana, o tyle duży plus za to, że większość tego dodatku można znowu zrobić w singlu ;) Fakt faktem są osiągnięcia wymagające sojuszu, ale i bez tego jest co robić. Wczoraj przez ponad 3h próbowaliśmy zrobić jeden event i powiem szczerze, że za pierwszym razem polegliśmy, ale za kolejnym podejściem i odpowiednim przygotowaniem daliśmy radę i to na sloopie :obama:

Tutaj mimo wszystko zgranie, taktyka i odpowiednie przygotowanie mają zdecydowanie ogrome znaczenie.

Teraz tylko została zabawa na galeonie i pierwsza część eventu (ta do 7 sierpnia) będzie zaliczona :D

 

Ktoś dziś planuje pływać po 23 i ma czas do mniej więcej 3 nad ranem? :D

  • Plusik 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

w sumie już to mówiłem ale napiszę jeszcze tutaj, słabe w tym evencie jest to że bitwy są ograniczone czasowo, przez co jeśli ktoś pracuje i chcę zaliczyć je wszystkie musi sobie organizować życie wokół tych eventów (wstawanie o drugiej w nocy  included xD ) 

 

Poza tym tak jak pisałem bardzo spoko dodatek. Brakowało takich walk w Sea of Thieves 

 

 

Wczoraj pierwszy raz udało mi się skończyć bitwę na 2-osobowym sloopie. Całą zrobiliśmy niemal w pojedynkę, przy ostatniej fali zatonęliśmy ale na szczęście przypłynął inny sloop, ja dostałem się na ich pokład i dokończyliśmy dzieło. Potem w sojuszu popłynęliśmy na fort, ale trochę ich wyru.chaliśmy przy podziale skarbów (zabraliśmy zdecydowaną większość) z czego chyba nie byli zadowoleni bo zaczęli nas gonić. Nie chciałem zrywać sojuszu ale nie dawali nam spokoju, więc zdjąłem flagę wpłynąłem w sztorm i jakoś ich zgubiłem. Trochę mi ich szkoda teraz.

 

 

 

 

  • Haha 1
Opublikowano

No a mi się dopiero za trzecim razem udało :D W mojej taktyce taranowania statków szkieletów i wskakiwania na pokład z beczką wybuchową wystarczy jeden błąd, jeden strzał ze snajpy który zrzuci mnie ze statku gdy płyniemy obok siebie i już nie mam do czego wracać bo sloop tonie zanim wrócę. 

Opublikowano

To Ty to w końcu robiłeś sam czy we dwójkę? Bo jak sam to faktycznie szacun :hi:A jeżeli we dwójkę, to idzie to bez problemu ogarnąć jak każdy ma z góry wyznaczone zadania ;) Jedne co może się tak naprawdę spieprzyć to w sytuacji jak podczas akcji zaczyna Cię dojeżdżać megalodon i średnio raz na minutę pochłania Ci dodatkowe 3-4 deski. Taktyką jest też nie łatanie pierwszego pokładu i zalewanie pojawiającą się wodą przeciwników przy taranowaniu :D 

Opublikowano (edytowane)

rzeczowy artykuł na GamesIndustry 

https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-08-06-keeping-sea-of-thieves-afloat

 

o obecnych pracach nad grą

Cytat

"We actually have more people working on the game now than we did before launch," says Chapman. "We're doubling down on this massive success. We want to keep expanding this world

 

o wizji gry

Cytat

"We always wanted there to be more than just ship combat between players. We always wanted a varied number of encounters where people watch the sunset together, drink grog together and adventure together"

 

Na temat płatnych dodatków i systemu progresji

Cytat

"We will never charge for those content releases, because that would segregate our players," says Chapman. "We took decisions around never having power progression in the game - you might have it within a session, if someone finds a gunpowder keg or other weapons in the world - because otherwise you'd reach the stage where certain people couldn't play together. You'd have this weird thing of having to keep up with your friends, maybe feeling like you were being left behind. That will never happen in Sea of Thieves. So the idea of having to buy an expansion in order to play with your friends - we'd never do that.

 

o najbliższym dodatku:

Cytat

"Rather than just giving you more of the same, we wanted to introduce the idea that the islands themselves could be a threat," says Chapman. "We could be on an island together looking for treasure, and suddenly feel this tremor that makes us stagger about. We stagger towards a crater, where black smoke starts to rise out, and at any moment that could erupt, spewing hot rocks that rain down."

 

na temat mikrotransakcji:

Cytat

"We have no plans locked in place now on when we'd add monetisation. The one thing I will say is if we do that, we won't just take something from another game and put it into Sea of Thieves. The way we've looked at mechanics, tried to innovate and do things differently, we'd want to do that with monetisation as well. It's not just about taking another approach and forcing it into Sea of Thieves. With all of our mechanics, it has to feel at home.

"We won't step on the shoes of the gameplay, we won't segregate our players, we certainly never would do pay-to-win. It would be around something that players love, and a way for them to keep enjoying the content."

 

o rozwoju gry 

Cytat

"Traditionally, you see a huge spike at the start and then a managed decline until there's nothing. The idea was to keep this community engaged, so there's always something to go and earn, and these regular content releases. As long as players are loving the game - which they are - and as long as they keep coming back, we'll keep making content."

 

Edytowane przez oni
Opublikowano (edytowane)

Normalnie cały czas grają ludzie, a gra wciąż jest jedną z popularniejszych gier na Xboxie ( https://www.microsoft.com/en-gb/store/most-played/games/xbox  https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox ) a do tych statystyk nie są wliczeni gracze z PC-ta gdzie też gra mnóstwo ludzi 

 

Ba, można nawet powiedzieć że teraz gra się nawet lepiej bo doświadczeni gracze nauczyli się w to grać. Do tego doszedł ten system sojuszy i tuba  przez co statki rzadziej nawzajem się atakują, a częściej próbują się ze sobą dogadać. Jasne wciąż trafiają się świeżaki którzy grają w to jako typową grę PvP i atakują każdy statek na horyzoncie, ale generalnie morze wydaję mi się spokojniejsze. 

 

 

Edytowane przez oni
  • Plusik 1
Opublikowano
1 godzinę temu, oni napisał:

przepraszam, tak mi się wydawało że walnąłem byka 

W ramach pokuty grasz jutro ze mną :D 

 

35 minut temu, oni napisał:

wciąż trafiają się świeżaki którzy grają w to jako typową grę PvP i atakują każdy statek na horyzoncie

Tylko ich problemem jest to, że jak trafią na chociażby jednego ogarniętego gracza to i ich tak pozamiata, że nawet nie będą wiedzieli kiedy pójdą na dno :devil:

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Matriks_1111 napisał:

W ramach pokuty grasz jutro ze mną :D 

 

 

no spoko ;) ale sesja którą planujesz jest trochę hardcore'owa 

 

15-18 jedna bitwa 18-22 druga 22-02 trzecia :D  to jest jakieś 8 godzin grania grania w jednej sesji. Musisz obiecać że będą jakieś przerwy na jedzenie i toaletę w trakcie xD 

Edytowane przez oni
Opublikowano (edytowane)

Przedłużyli event o tydzień. W czwartym tygodniu powtórzą się załogi z obecnego, ale w układzie czasowym z drugiego. Mi jeszcze zostały dwie załogi i wszystkie odznaki zaliczone.

Edytowane przez wrog
Opublikowano

No dla mnie nadużywają już gościnności. 3 tygodniowy event już był moim zdaniem za długi, a jeszcze go wydłużyli o dodatkowy tydzień. Zdecydowanie bardziej wolałbym następny event za tydzień. 

 

BTW materiał o A.I Ships

 

potwierdzili też że po kampanii statki szkieletów będą działały na podobnej zasadzie jak forty, czyli od czasu do czasu na niebie będzie pojawiać się specjalna chmura informująca o bitwie 

Opublikowano (edytowane)

To znaczy? Przecież te statki, nowe rodzaje amunicji i nowe mechaniki to rzeczy których ta gra potrzebuje. Zwłaszcza same bitwy to naprawdę grywalny content

 

Jasne, przed grą jeszcze baaaardzo daleka droga by móc nazwać ją kompletną (brakuje mi przede wszystkim ekonomii z kupowaniem i sprzedawaniem towaru między wyspami, syren, nowych aktywności dla legend i reszty ciała Krakena) ale gra jest moim zdaniem na dobrej drodze

 

Edytowane przez oni
Opublikowano (edytowane)

Na Inside Xbox podali kilka informacji o najbliższym rozszerzeniu

 

h6svfi4lrgh11.png

 

- Nowy wulkaniczny rejon mapy, z aktywnym wulkanem który w każdej chwili może się przebudzić, zniszczyć statek, a gotująca woda zmusza do korzystania z szalup 

- No szalupy też będą

- Nowy rodzaj misji związany z przewożeniem i sprzedażą: rumu, ubrań i roślin pomiędzy outpostami 

- Nową flagę który ujawni naszą pozycję na mapie, nie wiadomo na czym dokładnie ma to polegać ale spodziewam się że będzie temu towarzyszył jakiś charaktystyczny tweak

 

na razie tyle wiemy, wyjdzie w międzynarodowy dzień mówienia jak pirat czyli 19 września 

Edytowane przez oni
Opublikowano

 

zapowiedź nowego Eventu który wystartuje od środy, który skupi się na PvP, wprowadzi dla gra graczy nowe kule armatnie i nową flagę która ujawni naszą pozycje na mapie 

Opublikowano

no właśnie widziałem że wszyscy na to narzekają xD Niby przygotowali ten system z myślą o przyszłości i dodawaniu nowych przedmiotów do gry, ale powinni to jakoś lepiej zrobić bo niepotrzebnie spowalnia i tak żmudne lootowanie statku 

 

jest wideo o szalupach

 

 

nie jestem jakoś przekonany do nich, wiem że wprowadzili je bo gracze o nie prosili, ale nie wiem czy znajdą jakieś szerokie zastosowanie oprócz tego nowego obszaru który niejako ma wymusić korzystanie z nich, no zobaczymy 

Opublikowano (edytowane)

no i gracze tak krytykowali nowy system, że już zapowiedzieli zmiany i usprawnienia oraz tłumaczą i przepraszają dlaczego w ogóle je wprowadzilili

https://www.seaofthieves.com/forum/topic/71569/inventory-changes-expanding-the-game/2
tak w skrócie skrócie mówi o tym
- wg Rare zmiany są konieczne bo obecny prosty system nie nadaje się do rozbudowy gry,  beczki będą pełniły nowe funkcję, do gry trafi  więcej nowych przedmiotów, nowe rodzaje amunicji, nowe rodzaje pożywienia, a nie chcą z każdym nowym przedmiotem dodanym do gry, dostawiać nowej beczki na statku (logiczne), więc potrzebują bardziej elastycznego systemu
-  przedstawia usprawnienia które nadejdą w najbliższych tygodniach, które znowu przyśpieszą ich używanie i ułatwią nawigacje

 

Edytowane przez oni

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...