Skocz do zawartości

Awarie, usterki, niedomagania


Gość osiol

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1400? To tanio coś czy teraz takie ceny są?

Jak pisałem prace dyplomowa i chciałem o turbo pisać, to koszty na poziomie 2-3k. Nikt mi nie chciał tanio odsprzedać turbo do przekroju.

Zmieniłem temat na układ korbowo-tłokowy. Za 150zł dostałem cały silnik od jakiejś Mazdy xD 2007 rok.

 

A BMW rozrusznik, nie mógł być aku bo wszystkie kontroli świeciły. Motor miał problem zakręcić. Jak dobre dojście, to można wyciągnąć- zawsze kilka stówek do przodu za montaż.

-bendiks się ślizga

-szczotki

-wirnik ma dosyć.

 

Sporo rzeczy można samemu zrobić i tanio, ale cierpię na brak miejsca, czasu. Ale głównie miejsce. Jak mam pod przysłowiowym blokiem coś robić, to wole dać do mechanika. Ale jakbym miał garaż, to skrzynka narzędziowa na kółkach Proxona by wjechała żebym miał wszystko w zasięgu reki, a nie latać po narzędzia. Chociaż do alternatora np warto mieć specjalny ściągacz, bo łożysko wyjmować to drama.

Alternator. Na drugim aku odpalił od strzała. 2 godziny później i 120zł mniej i zregenerowany.
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To takie 3 ze sobą powiązane elementy ;) 

Alternator często słychać jak pasek ma luzy. Jak aku pada codziennie, to nie ma ładowania.

Aku dobry, bo wszystko odpalał na zegarach i tylko motor nie zakręcił. 

Rozrusznik często nawet zakręci wałem, ale nie odpali.

 

No to takie sranie w banie na odległość. Trudno prowadzić poradnie na forum podobnie jak trudno leczyć ludzi przez internet, a to jest modne od jakiegoś czasu. 

Grunt że tanim kosztem wyszło w tym bawarczyku. 

 

Czasem brudne klemy dają takie objawy- światła przygaszają. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przejrzałem z nudów gieldaklasykow.pl i wpadlo kilka fajnych samochod w cenie jednej wyplaty Lucka:

 

http://www.gieldaklasykow.pl/opel-calibra-1993-9900-pln-gdynia/

http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-318is-e36-1994-9500-pln-jaroslaw/

 

i mój faworyt:

http://www.gieldaklasykow.pl/honda-crx-1989-12900-pln-jaroslaw/

 

Szkoda, ze wszystkie roztrzepane po calej Polsce, nic w centrum nie ma.

Opublikowano

W nowym samochodzie (Seat) jak chce wymienic opony to moge to zrobic u Wujka Mirka czy musze udac sie to autoryzowanego pktu ? Chodzi mi o to, ze nie wiem czy posiadam czujniki cisnienia powietrza a nie chce nic z(pipi)c na poczatek ;x

 

 

Do tego ile srednio u Was kosztuje przerzucenie opon ze Stalowych 16" na Al 17" ?

W jakims katowickim serwisie widzialem 45zl od kola o_O

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wiem to większość samochodów ma czujnik który nie jest wbudowany w oponę tylko bazuje na abs'ie. Jeśli w samochodzie masz funkcję resetu tego ciśnienia (w menu lub przycisk) taki jak tutaj:

https://i.ytimg.com/vi/rPiTQunHFe4/hqdefault.jpg"

 

To znaczy że spoko można jechać do każdego kowala i sobie poradzi. Jeśli jednak czujnik jest w oponie (i gdzieś w ustawieniach widzisz ciśnienie każdej z opon) to może być problem bo potem trzeba to ustawić przez obd.

U mnie gość który wymienia mi od lat opony bierze na alusach 100 za wymianę kompletu z wyważeniem.

Edytowane przez mozi
  • Plusik 1
Opublikowano

Zazwyczaj w instrukcji jest napisane jak ten czujnik ciśnienia skalibrować, po zmianie opon.

 

Co do kosztów wymiany, u mnie ziomek w mieścinie ma taki mały warsztat, bierze stówkę, a zmieniam 17" na feldze aluminiowej.

Opublikowano

Raczej większość aut ma teraz czujniki, przynajmniej statystycznie biorąc pod uwagę te z którymi miałem kontakt. Jeśli w menu auta można podejrzeć aktualne ciśnienie to na bank ma czujnik w oponie. W zależności od auta czujnik może kosztować 100 do 600z. Do mojej suzuki kosztuje 150zl/szt, wiec "zregeneruj je" wyciągając kontrolkę z deski.

Opublikowano (edytowane)

Zimą mega ważne :) Ja mam alu komplety na zime i lato :D Ale jakbym nie miał, to stalówki. 

 

Tak poczytałem o tych czujnikach ciśnienia. Stare gen z abs ok, ale te nowe z czujnikami w kołach, to dramat. Dodatkowe koszty.

Edytowane przez iluck85
Opublikowano

Podziwiam że chce wam się wymieniać opony....

Nie lepiej kupić używane stalówki na zimę i robić przekładkę całych kół?

Pewnie i lepiej, ale w sumie wulkanizacja 100m od domu robi wymianę opon z przekladką za 50 zl komplet (na stalowkach). I sobie same gumiaki trzymam w kącie piwnicy na nastepny sezon.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

~1400km w tydzień wykonane bez szwanku, ale dziś na autostradzie zaobserwowałem zachowanie niemalże takie jak w tym temacie: http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9520 (ale bez kontrolki immobilajzera).

 

Przy stałej jeździe ok 140km/h w ułamku sekundy szarpnął silnik, obrotomierz spadł do 0 (byłem przekonany, że silnik mi odcięło or something), przestało dodatkowo zliczać spalanie na komputerze. Miałem wrażenie, że trochę osłabło przyspieszanie, no ale jechałem dalej. Po krótkim postoju na parkingu i uruchomieniu silnika ponownie, lekkim przegazowaniu, coś się odetkało i liczniki ruszyły. Sytuacja nie powtórzyła się więcej.

Dodam tylko, że w momencie usterki była mocna ulewa, więc może jakieś zwarcie się zrobiło od wilgoci. Ktoś się z czymś podobnym spotkał? Gdyby to był bezpiecznik przepalony, to domyślam się, że by nie wstało po resecie.

Opublikowano

A czy świeciły się jakieś kontrolki? Tak jak by zasilanie padło czy odcinka silnika? Piszesz że jechałeś dalej ale było coś nie halo w trakcie jazdy? Może paliwo jakieś lipne.

Opublikowano

Żadne kontrolki typu immo czy silnik nie zaswiecily sie wlasnie.

 

Obrotomierz spadł do zera, samochod szarpnal, wiec zwatpilem czy zgasł mi w trasie, ale nie, jechalem dalej.

 

Jedynie przestal zliczac aktualne spalanie i troche przymulal jak probowalem przyspieszyc ponad 110km/h. Sytuacja naprawila sie po restarcie silnika, wiec to jakis chwilowy bug. Az sie nie powtorzy.

Opublikowano (edytowane)

Filtr cząstek to chyba faktycznie tylko w CRDi z tego co widzę. Na rezerwie praktycznie nie jeżdżę, zwykle tankuję jak zejdzie do 1/4 (chociaż w kontekście mojej persony to brzmi nawet heheszkowo).

 

Zobaczymy, będę obserwował.

Edytowane przez _Red_
Opublikowano

no  mi  kiedyś mechanik jak mwymieniał pompę spytał się czy na rezerwie jeździłem, bo ponoć pompa powinna być cały czas zanurzona

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...