Opublikowano 26 czerwca 20231 r Kto wie, może jednak jakiś chwilowy problem? W Golfie raz przestała mi działać skrzynia biegów. Już myślałem, że zaraz laweta i suche DSG do gwarancyjnej wymiany, ale po zjeździe na pobocze i resecie czyli odpaleniu od nowa wszystko wróciło do normy. Problem nie powrócił, a było to minimum 10k km temu.
Opublikowano 26 czerwca 20231 r jedyna zaleta elektryków jest taka że w końcu to całe dwusprzęgłowe badziewie przejdzie do historii.
Opublikowano 26 czerwca 20231 r No trochę tak jest, te wszystkie nowoczesne automaty są fajne w nowym aucie na gwarancji, ja też się bawię i najwyżej mi podeślą lawetę z samochodem na czas naprawy. Ale prywatnie i na dłużej, bym zamiast eTSI z tym suchym DSG pewnie wolał dopłacić do jakiegoś VAGa z 2.0 i potencjalnie mniej problematycznym mokrym DSG. Do manuala nie zamierzam wracać, tylko do weekendowych zabawek takie rzeczy.
Opublikowano 26 czerwca 20231 r Tylko czekam na wymianę sprzęgieł w 7DCT, auto ma 50k przebiegu ale to jak gorzej ta skrzynia działa w porównaniu do tego jak był nowy to ciężko opisać. Często jest tak że na półsprzęgle przeciąga biegi bardzo długo, z zewnątrz to wygląda jakby świeżak w L-ce jechał. Rusza na półsprzęgle, zmienia na dwójkę i dalej na półsprzęgle ciągnie do trójki. Żałosne. A jak nie półsprzęgło to telepanie przy ruszaniu, potem szarpanie przy przełączeniu na dwójkę. No i nawet delikatny kickdown (taki przy lekkim przyśpieszeniu jak potrzebuje zbić o 1 bieg) jest mega twardy. Ale przynajmniej nie mam tego co w poprzednim aucie (Golf VI z DSG) - nie wrzuca 7 biegu przy 55km/h i nie telepie całą budą jadąc na za niskich obrotach. No i tam też telepało i szarpało przy ruszaniu (półsprzęgła nie pamiętam). Też średnio mam ochotę wracać do manuala ale szczerze to mam nadzieję że jak będę zmieniał to będą jeszcze auta z klasycznym automatem... Edytowane 26 czerwca 20231 r przez gtfan
Opublikowano 26 czerwca 20231 r Przy 60k akurat dobrze zrobić serwis skrzyni z wymianą oleju, więc za chwilę się doczekasz.
Opublikowano 26 czerwca 20231 r 11 minut temu, krupek napisał: Przy 60k akurat dobrze zrobić serwis skrzyni z wymianą oleju, więc za chwilę się doczekasz. taki jest plan, Kia dając gwarancję 7 lat te skrzynię nawet tego wymaga, VW przy podobnej konstrukcyjnie skrzyni na którą daje 2 lata gwarancji uważa że olej jest dożywotni
Opublikowano 26 czerwca 20231 r Akurat jeśli chodzi o działanie to przynajmniej z tą miękką hybrydą nie mam żadnych zastrzeżeń. Po 60k chodzi normalnie. W trybie D delikatnie i rozpędza samochód momentem, nic nie telepie nawet na niskich obrotach, a układ elektryczny wspomaga wydajnie przy ruszaniu i rozpędzaniu właśnie z niskich obrotów. W trybie S pozwala się pobawić, wykorzystać moc, bardzo sprawnie startuje spod świateł. Hamuje silnikiem na zajazdach ze wzniesień. Nie, naprawdę nie mam na co marudzić. To mój pierwszy samochód z automatem i nigdy nie mam sytuacji, żebym się wkurzał co ta skrzynia najlepszego robi, jej działanie jest bardzo przejrzyste i zgodne z tym, czego bym oczekiwał zależnie od wciśnięcia pedału gazu i wybranego trybu.
Opublikowano 26 czerwca 20231 r ja może też przesadzam bo generalnie skrzynia działa ok, ale wkurza to że one super działają pierwsze kilka tysięcy(naście) kilometrów, potem stopniowo coraz gorzej to wszystko działa - a to coś szarpnie, a to coś się zgubi, a to bieg przeciągnie. nie jest to powtarzalne, czasem dobrze działa parę dni, żeby następnego dnia w korku przy każdym ruszaniu telepać autem (wtedy przełączenie w tryb sport często pomaga, bo w Kia ten tryb w przeciwieństwie do Golfa można normalnie na codzień użytkować). nie jest to równa i płynna skrzynia cały czas, potrafi taką być ale potrafi też w dokładnie tych samych warunkach zachowywać się źle. to samo miałem z DSG w Golfie, tam też z czasem było coraz gorzej. sprzedałem auto jak miało ok 85k przejechane, następny właściciel musiał przy 110kkm wymienić sprzęgła, a przy 120kkm pękła obudowa skrzyni i poszła cała mechatronika. olej był zmieniany do tej awarii 3x. cudowny wynalazek
Opublikowano 26 czerwca 20231 r Ja właśnie na przeglądzie rocznym mojego dustera. Czujnik ciśnienia gazu do wymiany w ramach gwarancji - akcja serwisowa. Dodatkowo prawa lampa LED miała delikatnie inną barwę niż lewa - również wymiana w ramach gwarancji. Powiem, że to moje pierwsze nowe auto i świetnie się czuję jak Pan w serwisie mówi co wymienili po czym dodaje szerokiej drogi i się rozchodzimy. Super sprawa ta 5 letnia gwarancja.
Opublikowano 27 czerwca 20231 r Dobra dziś zaczął szarpać przy zmianie biegów i do tego sprzęgło się ślizga. Umówiłem się na naprawę skrzyni. 8000zł trzeba szykować, a termin dopiero na 1go sierpnia. Myślałem też nad przekładką na manual, ale nie po to kupiłem automat żeby znów wajchą machać. Warsztat uznany, znalazłem kilka osób w regionalnej grupie na FB, które robiły u nich PowerShifta i póki co jeździ. Najgorzej z tą skrzynia jest tak, że są przypadki gdzie ktoś naprawiał, a potem po 30kkm znów się sypała, ale podobno tak się dzieje jak się robi na zamiennikach i liczy na remont za 4-5k. Liczę, że zrobię i przejadę jeszcze kolejne 100kkm tym autem.
Opublikowano 27 czerwca 20231 r A tak a propos skrzyń, co jaki interwał powinno się wymieniać olej w manualu?
Opublikowano 13 lipca 20231 r Pierwszy gumak wczoraj mi się przytrafił. Jadę na mieście, komputer pokazał spadek ciśnienia w jednym kole, zatrzymuję się, idę do koła i nawet się schylić nie musiałem, od razu słyszałem syczenie. Akurat w ulewę i deszcz. W pobliżu był wulkanizator, podjechałem, zdjęli koło, założyli zapas dojazdowy, dziś rano odebrałem naprawione. Dobrze, że elektroniczny pomiar ciśnienia to dziś takie podstawowe wyposażenie, bo uleciało część powietrza a reszta powoli schodziła, więc pojechałbym dalej.
Opublikowano 13 lipca 20231 r Czujniki ciśnienia bardzo przydatne, w moim aucie też pozwoliły wykryć gwóźdź w oponie.
Opublikowano 13 lipca 20231 r 12 godzin temu, krupek napisał: Pierwszy gumak wczoraj mi się przytrafił. Jadę na mieście, komputer pokazał spadek ciśnienia w jednym kole, zatrzymuję się, idę do koła i nawet się schylić nie musiałem, od razu słyszałem syczenie. Akurat w ulewę i deszcz. W pobliżu był wulkanizator, podjechałem, zdjęli koło, założyli zapas dojazdowy, dziś rano odebrałem naprawione. Dobrze, że elektroniczny pomiar ciśnienia to dziś takie podstawowe wyposażenie, bo uleciało część powietrza a reszta powoli schodziła, więc pojechałbym dalej. Od prawie dekady są obowiązkowo montowane w nowych samochodach w UE a i ja w moim 17 letnim Golfie posiadam takowe. Bardzo fajny wynalazek.
Opublikowano 13 lipca 20231 r 14 minut temu, Adam GlapJńskJ napisał: Od prawie dekady są obowiązkowo montowane w nowych samochodach w UE a i ja w moim 17 letnim Golfie posiadam takowe. Bardzo fajny wynalazek. Piszesz o pasach bezpieczeństwa?
Opublikowano 14 lipca 20231 r Najdrozsze opony wielosezon dostepne na rynku Reklamowal ktos opony przez neta?
Opublikowano 14 lipca 20231 r Jak jechalem do kotow zaczelem slyszec cos dziwnego w kole. Zatrzymalem sie patrze a tam tak jakby zgrzewy puscily w dwoch miejscach od ciepla bo jebalo spalona opona. No a jak juz dojechalem na chate to rozkleila sie niemal calkowicie. Niezle gowno a myslalem ze wulkanizator klamal jak mowil zeby nie brac premiumow ze ludzie narzekaja
Opublikowano 14 lipca 20231 r Usterka wygląda jakby guma sparciała w nieużywanym aucie przez wiele lat, albo po prostu opona była kompletnie zajechana, a bieżnik świeżyna
Opublikowano 14 lipca 20231 r Najdrozsze opony wielosezon dostepne na rynku Reklamowal ktos opony przez neta?Ładnie mnie naciąłeś. A tak polecałeś i kupiłem też te Continentale. Będziesz płacić jak się rozlecą!
Opublikowano 14 lipca 20231 r No ale jezdza fajnie i dobrze sie trzymaja drogi tak nie ok? Niezle gowno
Opublikowano 14 lipca 20231 r Ale dziwna sprawa, bardzo. Chociaż do auta mamy kupiliśmy wielosezonowe 17 goodyear i jakimś cudem już dwie uszkodziła przycierając, z czego za drugim razem nawet nie wie jak i dlaczego. Z drugiej strony w moim Golfie przy 62k (chociaż zimie na zimówkach), zabawie na zakrętach i czasem ostrym przyspieszaniu, pojechałem wczoraj zapytać czy fabryczne nexeny z przodu już się kwalifikują do wymiany, gość pomierzył i nadal nie. Cały komplet ma się dobrze, jedna nawet naprawiona po gwoździu.
Opublikowano 14 lipca 20231 r No tym bardziej ze ja ani na nic nie najechalem ani nie obtarlem. Oby z gwarancja nie bylo jakis problemow
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.