Dud.ek 2 058 Opublikowano 14 lipca 2023 Opublikowano 14 lipca 2023 A nie jest to jakieś uszkodzenie mechaniczne, nigdy nie widziałem, żeby coś takiego stało się z oponą samoczynnie. 1 Cytuj
kanabis 22 644 Opublikowano 14 lipca 2023 Opublikowano 14 lipca 2023 Pan wulkanizator powiedzial ze moglem na cos najechac (np szklo) Ogolnie to tez nie zaprzeczyl ze mogla byc wada fabryczna ale ze nie zatrzymalem sie od razu tylko pojechalem do wulkanizatora to opona sie jeszcze bardziej rozjebala i ciezko stwierdzic. Takze pewnie 650 w pizde bo nie uwzglednia reklamacji. Ale wyslac i tak nie zaszkodzi Polroczna opona . A mialbyc nowy ekspres przelewowy ekskluzywnej firmy melitta za zapierdalanie jelczem na poligon Biednemu to zawsze piach w oczy Jakie polecadzie budzetowe firmy? Wyjebane mam w te premiumy. Na tyle zostawie conti a na przod kupie jaikies budzetowe Cytuj
kanabis 22 644 Opublikowano 14 lipca 2023 Opublikowano 14 lipca 2023 No tyle kosztowala nowa z rocznika 2023 235/45 17 Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 14 lipca 2023 Opublikowano 14 lipca 2023 Kupa siana, masz naprawdę szerokie te opony w tym mercu. U mnie 17 mają 225 i jak na kompakt to nie jest wcale mało, w A3 miałem podstawowe 16 205. Cytuj
kanabis 22 644 Opublikowano 14 lipca 2023 Opublikowano 14 lipca 2023 Chcialem po prostu miec spokoj z oponami na dlugo. No dlatego teraz wlasnie w podobnej cenie zamowilem dwa nexeny Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Skrzynia w Audi S-Tronic czy ktoś miał może jakieś doświadczenia z nią? miłe i nie miłe? Cytuj
kaktusr 32 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Opublikowano 10 sierpnia 2023 10 minut temu, Fanek napisał: Skrzynia w Audi S-Tronic czy ktoś miał może jakieś doświadczenia z nią? miłe i nie miłe? Mam A4 B8 co prawda w manualu ale zawsze mówili że automat to tylko S-Tronic i w B8 występował tylko w wersji na USA. Omijać Multi Tronica bo podobno kupa, czytałem że multi po prostu nie lubi ostrej jazdy, skrzynia bardziej dla dziadków. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Ale jest wiele typów s-troniców, musisz poczytać o konkretnym dla danego modelu, silnika i rocznika. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Opublikowano 10 sierpnia 2023 Godzinę temu, kaktusr napisał: Mam A4 B8 co prawda w manualu ale zawsze mówili że automat to tylko S-Tronic i w B8 występował tylko w wersji na USA. Omijać Multi Tronica bo podobno kupa, czytałem że multi po prostu nie lubi ostrej jazdy, skrzynia bardziej dla dziadków. Multi to ja wiem, papierowe skrzynie. Jest jeszcze Tiptronic 8-biegowy pancerny, ale w autach 300+hp przeważnie. Też mam A4 B8 teraz szukam coś nowego. 7 minut temu, Mustang napisał: Ale jest wiele typów s-troniców, musisz poczytać o konkretnym dla danego modelu, silnika i rocznika. Chodzi o 3.0 TDI 245hp jeśli coś może wiesz na ten temat, mocno różne opinie na internecie, dziś rozmawiałem też z jednym tunerem ale może ktoś tutaj miał. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 28 sierpnia 2023 Opublikowano 28 sierpnia 2023 W Golfie z okazji 65k przejechanych kilometrów pierwsza prawdziwa awaria. Przy przyspieszaniu samochód przeszedł w tryb serwisowy, pozwalający toczyć się 20 na godzinę. Na szczęście niedaleko od domu. Telefon do assistance mojej firmy leasingowej, przyjeżdża laweta, przywozi zastępczą Ibizę, którą wracam do domu, a Golf na lawecie jedzie do ASO. Samochód był w serwisie 3 dni. Leasing i gwarancja, więc gdybym nie dopytał, to nawet bym nie wiedział co się wydarzyło. Wymienili alternator - to z tego co rozumiem dość zaawansowany element układu miękkiej hybrydy, a na necie widzę, że sama cześć kosztuje grubo ponad 1000 euro. Ciekawe, czy jednostkowy przypadek, czy też przyszła bolączka tych silników. 2/3 leasingu za mną, więc nie mam obaw co do przyszłej awaryjności kiedy samochód będzie ze mną, ale teraz tym bardziej nie miałbym ochoty go odkupywać prywatnie po 100k przebiegu. Poza tym dalej jeździ się nim świetnie i jestem zadowolony z wyboru. W kontekście nowy samochód i ewentualne naprawy za darmo. Cytuj
mcp 2 045 Opublikowano 13 września 2023 Opublikowano 13 września 2023 Złapałem dzisiaj pierwszego w karierze kapcia, w drodze do pracy zapaliła się kontrolka o ciśnieniu w kołach, zdążyłem tylko dojechać szybko do pobliskiego serwisu i zostawiłem im auto już na laczku. Pewnie około 1600 zł w du.pie Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 13 września 2023 Opublikowano 13 września 2023 Dlaczego 1600 zł? Jak opony nie uszkodziło to pewnie załatają i dalej można śmigać, sam tak miałem ostatnio i 100 zł mnie skasowali. Cytuj
mcp 2 045 Opublikowano 13 września 2023 Opublikowano 13 września 2023 No byłoby pięknie, bo opony są praktycznie nowe, mają 2 miesiące. Zlokalizowałem skąd leci powietrze, ale nie była to klasyczna dziura, bardziej przetarcie w jednym miejscu. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 13 września 2023 Opublikowano 13 września 2023 Jak są tak nowe i prawie nie zużyte, może nie musisz obu wymieniać jakby co. 1 Cytuj
mcp 2 045 Opublikowano 13 września 2023 Opublikowano 13 września 2023 16 minut temu, Mustang napisał: Jak są tak nowe i prawie nie zużyte, może nie musisz obu wymieniać jakby co. tak też zrobią, nie dali rady połatać więc wymienią na taką samą Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 I cyk, kolejna naprawa. 70k km i zaczął pojawiać się regularnie, acz nie zawsze, błąd wybieraka biegów. Samochód jeździł normalnie, ale to leasing, więc nie ma olewania, jest teraz w serwisie na wymianie części. Podobno częsta przypadłość nowych kompaktowych VAGów z automatem. Oby po tej usterce już było bezproblemowo do końca kontraktu. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 8 godzin temu, Mustang napisał: I cyk, kolejna naprawa. 70k km i zaczął pojawiać się regularnie, acz nie zawsze, błąd wybieraka biegów. Samochód jeździł normalnie, ale to leasing, więc nie ma olewania, jest teraz w serwisie na wymianie części. Podobno częsta przypadłość nowych kompaktowych VAGów z automatem. Oby po tej usterce już było bezproblemowo do końca kontraktu. Jaki silnik i skrzynia? to s-tronic? któraś już generacja pewnie? Golf 7 ? wrzuć jakąś fote auta Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 Golf 8 1.5 150 eTSI dwuletni, wrzucałem foty kiedy był nowy. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 11 minut temu, Mustang napisał: Golf 8 1.5 150 eTSI dwuletni, wrzucałem foty kiedy był nowy. Kurcze to praktycznie nowe auto i już takie rzeczy, a jaka to jest skrzynia DSG ? Cytuj
WisnieR 2 773 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 Dwusprzęgłówki xD Dałem niedawno 8000zł za naprawę PowerShifta i jeszcze mnie chyba czeka wymiana elektrozawórów za 2000z, jak się nie poprawi ich praca, bo już też mają swoje lata, a auto to mi czasem przez to samo że sprzęgła strzela przy zmianie biegów. Wspaniała technologia. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 Ja mam S-Tronica dwusprzęgłowego, przy zakupie długo się zastanawiałem czy brać używane auto z przebiegiem 150k+ z tą skrzynią, poczytałem opinii itp i niby jak dobrze serwisowana olej i filtry co 60k to będzie latać długo. No odpukać, oby jak najdłużej Trzeba przyznać, że biegi zmienia mega szybko @WisnieR a ile masz przebiegu i co się posypało, że 8k wyszło? Volvo tak? Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 (edytowane) u mnie też dwusprzęgłówka słabo działa. przy ruszaniu często telepie co jest mega denerwujące, czasem jakiś zgrzyt ale raczej nie związany z samymi trybami, taki bardziej od wybieraka biegów czy coś, czasem też przeciąga półsprzęgło długo. niby działa, ale kurde denerwuje bo szczególnie w korku zdarza się że ruszanie przypomina kangurki nauki jazdy. ASO miało to sprawdzić na przeglądzie ale oni oczywiście nic nie słyszą ani cze czują, pewnie akurat jak sprawdzali to nic się nie podziało (o ile sprawdzali, ale te przypadłości nie są za każdym razem), a jak chciałem im sam pokazać o co chodzi (jestem w stanie wywołać z dużą skutecznością) to oczywiście nie bo nie praktykują takiego sprawdzania. no nic, trzeba będzie nagrać tak jak z przednimi czujnikami parkowania które 2 lata mi naprawiali bo im przy sprawdzaniu działały (a instrukcję żeby poczekali kilkanaście sekund jak czujnik piszczy bo dopiero wtedy się wyłączają i przestają całkowicie działać to oczywiście nie zastosowali). także czekam, dobrze że gwarancja na skrzynię 7 lat, niech się rozpierdoli w drobny mak to dostanę nową. Edytowane 9 listopada 2023 przez gtfan Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 9 listopada 2023 Opublikowano 9 listopada 2023 1 hour ago, Fanek said: Kurcze to praktycznie nowe auto i już takie rzeczy, a jaka to jest skrzynia DSG ? Ale problem jest chyba tylko z przełącznikiem do wybierania przełożenia lub czymś tam sterującym, na pewno nie z samą skrzynią. Do tego jak dotąd jedynym objawem był pojawiający się czasem błąd oraz kontrolka, samochód jeździł normalnie. Poważniejsza była ta awaria alternatora kilka postów wyżej. Sucha DSG btw. Cytuj
WisnieR 2 773 Opublikowano 10 listopada 2023 Opublikowano 10 listopada 2023 Ford Mondeo 2013, posypała się przy 250kkm co i tak jest super wynikiem jak na PowerShifta, bo potrafią po 50kkm padać @gtfan Jak już są kangurki to skrzynia raczej do remontu. Może być wszystko od sterownika, elektrozaworów lub po prostu zużyte sprzęgło. Nowe DSG i PowerShifty oczywiście są już poprawione, ale to są wciąż awaryjne skrzynie i prędzej czy później padną. Zużywają się w nich sprzęgła i dwumasy tak samo jak w każdej innej skrzyni, różnica taka, że naprawa jest po prostu droższa, bo do wymiany masz dwa sprzęgła, olej, i często właśnie elektrozawory zapchane opiłkami. Jak padnie sterownik to koszt rośnie jeszcze bardziej. DSG to jeszcze w 3000zł można się czasem zamknąć ale PowerShift to się od 5000zł zaczyna dopiero remont xD Czy kupowałbym samochód z przebiegiem ponad 150kkm z dwusprzęgłową skrzynia? Tak, jeśli byłbym świadomy kosztów naprawy, która może być konieczna w każdej chwili. Jak kupiłem Forda, byłem świadomy tego kosztu, same egzemplarze z automatem przez złą renomę są nawet tańsze z drugiej ręki niż manuale, a mój egzemplarz i tak był dużo tańszy niż jego odpowiedniki. Rozsypała się po 6 latach użytkowania i zapłaciłem dokładnie tyle, na ile się umawiałem 6 lat temu u mechanika - od jego rodziny, a mojego znajomego, kupiłem z resztą ten samochód Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.