Skocz do zawartości

Awarie, usterki, niedomagania


Gość osiol

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No bardziej awaria osprzętu przycisku do wybierania biegów niż skrzyni.

 

Ale tak, po uniemożliwiającej jazdę awarii alternatora, teraz to szukanie przyczyny błędu, w pół roku dwuletni samochód trzy razy był naprawiany w serwisie.
Nie do końca tego się spodziewam jeżdżąc służbówką z salonu. Chociaż przebieg 70k, więc już nowy też nie jest, do 60k robiłem tylko planowe przeglądy co 30k i tyle. 

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No zima słabo, jeździ się wolniej niż latem ale widzę że spalanie większe. Mam w Audi webasto i one bez ingerencji kierowcy dodatkowo samo dogrzewa silnik aby szybciej się rozgrzał. Widzę że trochę zwiększa to spalanie wzg lata.

Webasto do ogrzewania wnętrza auta mogę zaprogramować aby włączyło się o określonej godzinie - taki harmonogram albo dodatkowo oddzielnym kluczykiem uruchomić, ale i tak trzymam auto w garażu to się nie wychładza :)

 

W każdym razie polecam opcje Webasto :shieeet:

Opublikowano

Zawsze chciałem mieć webasto, kapitalna sprawa. O tyle dobrze, że w Mondeo mam chociaż elektryczną nagrzewnice, więc nie muszę czekać aż się silnik nagrzeje i lekko ciepłe powietrze leci z nawiewów od razu po odpaleniu. Też dobry patent.

Opublikowano
W dniu 28.11.2023 o 08:29, krupek napisał:

Ahh nie ma to jak serwisy ASO. Ojciec był ostatnio na przeglądzie 15k w Kia, wymienili olej i nie dokręcili korka. Jeździł tak sobie i gubił olej. Gdyby nie trzymał auta w garażu to by pewnie nawet nie zauważył :sadkek:

 

jakiś salon na pólnocy Kia?

 

ja jeżdżę do starogardu, po tym jak kia intrerbis gdansk mnie potraktowali ;F

 

 

Opublikowano

JD Kulej przy stadionie w Gdańsku. Ogólnie, sprawia wrażenie profesjonalnego, obsługa miła, ale mniejszych wpadek już przy kupnie kilka było, a ta z olejem to raczej dosyć poważna, bo mogła szkód wyrządzić.

Opublikowano

Jak Ford coś wymyśli to nie ma chuja we wsi - górne tylne mocowanie amortyzatora z amelinium :reggie: Które pięknie pęka średnio co 2-3 lata nawet OEM. Profilaktycznie od razu wymieniłem drugie, godzina jebania się z odkręceniem śruby amortyzatora dojebanej pneumatem, dopiero kombo klucz + podnośnik ruszył śrubę. 

 

1701854310176.jpg

1701854298833.jpg

1701854264564.jpg

Opublikowano

Jeśli ktoś ma pneumatykę w aucie przy zmianie kół czy po prostu przy unoszeniu auta, nie zapomnijcie o włączeniu "trybu podnośnika" co by sobie zawieszenia nie rozwalić :hi:

Opublikowano
9 godzin temu, LeifErikson napisał:

Czyżby nauczka z własnego doświadczenia? ;)

 

Na szczęście nie ;)   ale ktoś na grupie na facebook tak się załatwił przy zmianie kół.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak?

 

Opublikowano
2 godziny temu, krupek napisał(a):

System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak?

 

 

Czy auto to może jakieś Audi z serii C8 ?

Opublikowano
2 godziny temu, krupek napisał(a):

System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak?

 

Ja czasem jak mam problem to robię reset tzn uruchomienie od nowa. Wystarczy trzymać włącznik (pokrętło od głośności) + strzałkę w prawo (od zmiany utworu czy stacji) przez 5 sekund - sync się zrestartuje i zazwyczaj pomaga. Kiedyś za cholerę nie chciał działać dźwięk po bt. Myślałem że już serwis ale ten patent ogarnął temat. 

  • Dzięki 2
Opublikowano

O, dzięki, nie próbowałem tego. Muzyka po bluetooth to kolejne przygody, tam się przycina, albo freezują okładki albumów, czy tytuły piosenek. 

 

52 minuty temu, Fanek napisał(a):

 

Czy auto to może jakieś Audi z serii C8 ?

Focus MK 4. A6 C8 może trochę później będzie :kaz:

Opublikowano

To niezłe jak ASO. Najprostszej czynności nie potrafią zrobić dobrze. Podobnie jak u mojego ojca jak w KIA korka od miski olejowej nie dokręcili i gubił olej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja dzisiaj odstawiłem swojego na wymianę rozrządu, do tego zaczęła przeciekać uszczelka przy misie olejowej. Zobaczymy o ile chudszy będę,  obstawiam z 2.5k, ale rozrząd i tak trzeba było robić, choć nastawiałem się na działanie jesienią, a tu wyszło jak wyszło. 

Opublikowano
Godzinę temu, Blaise napisał(a):

A ja dzisiaj odstawiłem swojego na wymianę rozrządu, do tego zaczęła przeciekać uszczelka przy misie olejowej. Zobaczymy o ile chudszy będę,  obstawiam z 2.5k, ale rozrząd i tak trzeba było robić, choć nastawiałem się na działanie jesienią, a tu wyszło jak wyszło. 

 

Jaki silnik i jaki przebieg? 2.0 TDI ?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Blaise napisał(a):

Tak, 2.0 TDI, 190 KM, 186 tysiecy.

To zleć jeszcze wymianę mokrego paska od pompy oleju. Jak strzeli to silnik zatarty. Niby wytrzymują dużo, ale dla świętego spokoju bym wymienił, a najlepiej robić to właśnie z rozrządem. Zrobisz raz i po temacie. Niech sprawdzą też uszczelniacz wału, lubią przepuszczać.

Który to rok? Mam jeszcze jednego tipa

Edytowane przez D.B. Cooper
  • Plusik 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Blaise napisał(a):

Końcówka 2016r.

Sprawdź czy na zbiorniczku wyrównawczym masz napis "mit silikat"

Silikat to woreczek z krzemianem który powoduje, że płyn g13 jest dożywotni i bardziej eko. Zdarza się i to często, że woreczek pęka a granulki zapychają cały układ. Wtedy wszystko do czyszczenia, tanio nie będzie.

 

Są dwie opcje, albo masz ten woreczek luzem i można go delikatnie wyciągnąć, albo jest zabudowany w ściance i wtedy wymieniasz zbiorniczek, ja tak miałem. Następnie kupujesz nabój z krzemianem w plastikowej obudowie i wrzucasz go do zbiorniczka, on już nic nie puści. Możesz też wymienić płyn na g12 evo i nic nie wrzucać.

Możliwe, że poprzedni właściciel coś z tym zrobił, ale zweryfikuj to i jak nie masz pewności to wywal to jak najszybciej. 

 

Na yt są filmiki co się dzieje jak to pójdzie w układ.

  • Lubię! 1
Opublikowano

Ziomeczki, bo skończył mi się po leasingu pakiet serwisowy Skody i trzeba teraz umawiać się na przeglądy i wymiany płynów ZA PINIONDZE. A wypadłem z obiegu totalnie pod kątem cen bo za mechanika nie płaciłem od ponad 6 lat poza wymianą opon (zakładam, że skoro inflacja podniosła ceny fryzjerów kilkukrotnie od 6 lat to i mechanik nie pracuje za grosze).

Na fejsie wyskoczyła mi reklama ASO skody, że im starsze auto tym więcej rabatu dają na serwis u nich. Proponowany przez ASO zakres na ten rok wg historii auta to:

 

- przegląd rozszerzony po pierwszych 60k km (zużycie materiałów, korozja, sprawność elektryki i dużo innych), który będzie wbity do historii auta i dostaję raport

- wymiana oleju silnikowego

- wymiana płynu hamulcowego

- filtr kabinowy

- dezynfekcja klimy (ewentualnie dodatkowo uzupełnienie czynnika, gdy zajdzie potrzeba)

- filtr powietrza

Całość podliczył  na ok 2100, ale jeszcze na części i robociznę odliczone będzie 15 - 25% z racji promocji 4Service dla kilkuletnich aut (no to powiedzmy, że może koło 1700 zł).
 

Nie mam pojęcia, czy to zdzierstwo, czy w dzisiejszych czasach normalna cena, czy mam szukać u pana mietka za 800 zł? W ASO chociaż zakładam, że sprawdzają faktycznie ten stan auta skoro dają papier, pod którym się podpisują, a u mechanika za rogiem to nie wiem czy jest taki standard.
Tylko poważne odpowiedzi, bo wydam oczywiście ile trzeba, jeśli wiem, ze to uczciwa cena :nosacz3:

Opublikowano

Tez tak myslalem, tylko zastanawiam sie na ile to faktycznie przydatny wydatek, a na ile daje taka samą korzyść jak coroczne obowiązkowe badanie techniczne za 100 zl.

 

Z drugiej strony, chce wiedzieć czy auto ma mankamenty. No kij, chyba zrobie to i bede miał spokój w papierach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...