Mustang 1 775 Opublikowano 5 grudnia 2023 Opublikowano 5 grudnia 2023 No bardziej awaria osprzętu przycisku do wybierania biegów niż skrzyni. Ale tak, po uniemożliwiającej jazdę awarii alternatora, teraz to szukanie przyczyny błędu, w pół roku dwuletni samochód trzy razy był naprawiany w serwisie. Nie do końca tego się spodziewam jeżdżąc służbówką z salonu. Chociaż przebieg 70k, więc już nowy też nie jest, do 60k robiłem tylko planowe przeglądy co 30k i tyle. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 5 grudnia 2023 Opublikowano 5 grudnia 2023 No zima słabo, jeździ się wolniej niż latem ale widzę że spalanie większe. Mam w Audi webasto i one bez ingerencji kierowcy dodatkowo samo dogrzewa silnik aby szybciej się rozgrzał. Widzę że trochę zwiększa to spalanie wzg lata. Webasto do ogrzewania wnętrza auta mogę zaprogramować aby włączyło się o określonej godzinie - taki harmonogram albo dodatkowo oddzielnym kluczykiem uruchomić, ale i tak trzymam auto w garażu to się nie wychładza W każdym razie polecam opcje Webasto Cytuj
WisnieR 2 773 Opublikowano 6 grudnia 2023 Opublikowano 6 grudnia 2023 Zawsze chciałem mieć webasto, kapitalna sprawa. O tyle dobrze, że w Mondeo mam chociaż elektryczną nagrzewnice, więc nie muszę czekać aż się silnik nagrzeje i lekko ciepłe powietrze leci z nawiewów od razu po odpaleniu. Też dobry patent. Cytuj
Banny 2 656 Opublikowano 6 grudnia 2023 Opublikowano 6 grudnia 2023 W dniu 28.11.2023 o 08:29, krupek napisał: Ahh nie ma to jak serwisy ASO. Ojciec był ostatnio na przeglądzie 15k w Kia, wymienili olej i nie dokręcili korka. Jeździł tak sobie i gubił olej. Gdyby nie trzymał auta w garażu to by pewnie nawet nie zauważył jakiś salon na pólnocy Kia? ja jeżdżę do starogardu, po tym jak kia intrerbis gdansk mnie potraktowali ;F Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 6 grudnia 2023 Opublikowano 6 grudnia 2023 JD Kulej przy stadionie w Gdańsku. Ogólnie, sprawia wrażenie profesjonalnego, obsługa miła, ale mniejszych wpadek już przy kupnie kilka było, a ta z olejem to raczej dosyć poważna, bo mogła szkód wyrządzić. Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 6 grudnia 2023 Opublikowano 6 grudnia 2023 Jak Ford coś wymyśli to nie ma chuja we wsi - górne tylne mocowanie amortyzatora z amelinium Które pięknie pęka średnio co 2-3 lata nawet OEM. Profilaktycznie od razu wymieniłem drugie, godzina jebania się z odkręceniem śruby amortyzatora dojebanej pneumatem, dopiero kombo klucz + podnośnik ruszył śrubę. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 6 grudnia 2023 Opublikowano 6 grudnia 2023 Jeśli ktoś ma pneumatykę w aucie przy zmianie kół czy po prostu przy unoszeniu auta, nie zapomnijcie o włączeniu "trybu podnośnika" co by sobie zawieszenia nie rozwalić Cytuj
LeifErikson 1 116 Opublikowano 7 grudnia 2023 Opublikowano 7 grudnia 2023 Czyżby nauczka z własnego doświadczenia? Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 7 grudnia 2023 Opublikowano 7 grudnia 2023 9 godzin temu, LeifErikson napisał: Czyżby nauczka z własnego doświadczenia? Na szczęście nie ale ktoś na grupie na facebook tak się załatwił przy zmianie kół. Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak? Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja 2 godziny temu, krupek napisał(a): System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak? Czy auto to może jakieś Audi z serii C8 ? Cytuj
mozi 1 987 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja 2 godziny temu, krupek napisał(a): System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak? Ja czasem jak mam problem to robię reset tzn uruchomienie od nowa. Wystarczy trzymać włącznik (pokrętło od głośności) + strzałkę w prawo (od zmiany utworu czy stacji) przez 5 sekund - sync się zrestartuje i zazwyczaj pomaga. Kiedyś za cholerę nie chciał działać dźwięk po bt. Myślałem że już serwis ale ten patent ogarnął temat. 2 Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja O, dzięki, nie próbowałem tego. Muzyka po bluetooth to kolejne przygody, tam się przycina, albo freezują okładki albumów, czy tytuły piosenek. 52 minuty temu, Fanek napisał(a): Czy auto to może jakieś Audi z serii C8 ? Focus MK 4. A6 C8 może trochę później będzie Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja Ja dzisiaj powrót do ASO po przeglądzie w zeszłym tygodniu, bo za dużo oleju wlali , a przynajmniej taki błąd mi się pojawił w weekend. Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja To niezłe jak ASO. Najprostszej czynności nie potrafią zrobić dobrze. Podobnie jak u mojego ojca jak w KIA korka od miski olejowej nie dokręcili i gubił olej. Cytuj
Blaise 3 614 Opublikowano 4 czerwca Opublikowano 4 czerwca A ja dzisiaj odstawiłem swojego na wymianę rozrządu, do tego zaczęła przeciekać uszczelka przy misie olejowej. Zobaczymy o ile chudszy będę, obstawiam z 2.5k, ale rozrząd i tak trzeba było robić, choć nastawiałem się na działanie jesienią, a tu wyszło jak wyszło. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 4 czerwca Opublikowano 4 czerwca Godzinę temu, Blaise napisał(a): A ja dzisiaj odstawiłem swojego na wymianę rozrządu, do tego zaczęła przeciekać uszczelka przy misie olejowej. Zobaczymy o ile chudszy będę, obstawiam z 2.5k, ale rozrząd i tak trzeba było robić, choć nastawiałem się na działanie jesienią, a tu wyszło jak wyszło. Jaki silnik i jaki przebieg? 2.0 TDI ? Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 4 czerwca Opublikowano 4 czerwca (edytowane) 5 godzin temu, Blaise napisał(a): Tak, 2.0 TDI, 190 KM, 186 tysiecy. To zleć jeszcze wymianę mokrego paska od pompy oleju. Jak strzeli to silnik zatarty. Niby wytrzymują dużo, ale dla świętego spokoju bym wymienił, a najlepiej robić to właśnie z rozrządem. Zrobisz raz i po temacie. Niech sprawdzą też uszczelniacz wału, lubią przepuszczać. Który to rok? Mam jeszcze jednego tipa Edytowane 4 czerwca przez D.B. Cooper 1 Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 5 czerwca Opublikowano 5 czerwca 1 godzinę temu, Blaise napisał(a): Końcówka 2016r. Sprawdź czy na zbiorniczku wyrównawczym masz napis "mit silikat" Silikat to woreczek z krzemianem który powoduje, że płyn g13 jest dożywotni i bardziej eko. Zdarza się i to często, że woreczek pęka a granulki zapychają cały układ. Wtedy wszystko do czyszczenia, tanio nie będzie. Są dwie opcje, albo masz ten woreczek luzem i można go delikatnie wyciągnąć, albo jest zabudowany w ściance i wtedy wymieniasz zbiorniczek, ja tak miałem. Następnie kupujesz nabój z krzemianem w plastikowej obudowie i wrzucasz go do zbiorniczka, on już nic nie puści. Możesz też wymienić płyn na g12 evo i nic nie wrzucać. Możliwe, że poprzedni właściciel coś z tym zrobił, ale zweryfikuj to i jak nie masz pewności to wywal to jak najszybciej. Na yt są filmiki co się dzieje jak to pójdzie w układ. 1 Cytuj
_Red_ 12 064 Opublikowano 8 czerwca Opublikowano 8 czerwca Ziomeczki, bo skończył mi się po leasingu pakiet serwisowy Skody i trzeba teraz umawiać się na przeglądy i wymiany płynów ZA PINIONDZE. A wypadłem z obiegu totalnie pod kątem cen bo za mechanika nie płaciłem od ponad 6 lat poza wymianą opon (zakładam, że skoro inflacja podniosła ceny fryzjerów kilkukrotnie od 6 lat to i mechanik nie pracuje za grosze). Na fejsie wyskoczyła mi reklama ASO skody, że im starsze auto tym więcej rabatu dają na serwis u nich. Proponowany przez ASO zakres na ten rok wg historii auta to: - przegląd rozszerzony po pierwszych 60k km (zużycie materiałów, korozja, sprawność elektryki i dużo innych), który będzie wbity do historii auta i dostaję raport - wymiana oleju silnikowego - wymiana płynu hamulcowego - filtr kabinowy - dezynfekcja klimy (ewentualnie dodatkowo uzupełnienie czynnika, gdy zajdzie potrzeba) - filtr powietrza Całość podliczył na ok 2100, ale jeszcze na części i robociznę odliczone będzie 15 - 25% z racji promocji 4Service dla kilkuletnich aut (no to powiedzmy, że może koło 1700 zł). Nie mam pojęcia, czy to zdzierstwo, czy w dzisiejszych czasach normalna cena, czy mam szukać u pana mietka za 800 zł? W ASO chociaż zakładam, że sprawdzają faktycznie ten stan auta skoro dają papier, pod którym się podpisują, a u mechanika za rogiem to nie wiem czy jest taki standard. Tylko poważne odpowiedzi, bo wydam oczywiście ile trzeba, jeśli wiem, ze to uczciwa cena Cytuj
Dud.ek 2 058 Opublikowano 8 czerwca Opublikowano 8 czerwca 3/4 tej ceny to ten przegląd, sama wymiana oleju i filtrów to groszowe sprawy. Cytuj
_Red_ 12 064 Opublikowano 8 czerwca Opublikowano 8 czerwca Tez tak myslalem, tylko zastanawiam sie na ile to faktycznie przydatny wydatek, a na ile daje taka samą korzyść jak coroczne obowiązkowe badanie techniczne za 100 zl. Z drugiej strony, chce wiedzieć czy auto ma mankamenty. No kij, chyba zrobie to i bede miał spokój w papierach. Cytuj
LeifErikson 1 116 Opublikowano 8 czerwca Opublikowano 8 czerwca Przegląd w aso możesz sobie zawsze zrobić, a serwis ogarnąć gdzieś indziej za mniejsze pieniądze. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.