gtfan 3 300 Opublikowano 15 września Opublikowano 15 września (edytowane) 11 godzin temu, Fanek napisał(a): @gtafan jakie auto, że już przy 75k skrzynia? Dosłownie 2 posty wyżej masz napisane I nie skrzynia a po prostu sprzęgła i dwumas, skrzynia na szczęście żyje. W golfie z podobną skrzynią miałem identycznie, także jak dla mnie to gówno po prostu nie znosi toczenia się w korkach niezależnie od producenta. Tyle że w golfie że względu na popularność i wiek konstrukcji taka sama naprawa zamknie się w 5k Będę brał to już pod uwagę przy następnym aucie żeby nie kupować świeżych wynalazków (także nowe cudowne skrzynie od stellantisa z góry skreślają kilka marek ) i dużo mocniej rozważę cvt. Edytowane 15 września przez gtfan Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 15 września Opublikowano 15 września CVT to teraz nawet Ford stosuje, np w Kudze zamiast Power Shiftów. Ciekaw jestem jak się tym jeździ. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 15 września Opublikowano 15 września (edytowane) nie chcę suva, jak tylko włożą to do Focusa albo innego kombi to rozważę, bo jechałem uberem takim hybrydowym Mondeo czy tam Fusionem z CVT i moim zdaniem pracowało to nawet przyjemniej niż w Toyotach (pewnie kwestia lepszego wyciszenia, ale serio mega płynnie to pracowało bez wycia). tylko widząc co się ostatnio w Fordzie odwala to oni zaraz wycofają Focusa i zamiast niego wprowadzą elektrycznego crossovera o nazwie Escort... edit: tylko może niech lepiej zaprojektują bagażnik bo to co odwalili w tym hybrydowym Mondeo to jakieś nieporozumienie Edytowane 15 września przez gtfan Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 15 września Opublikowano 15 września Z tego, co pamiętam, Focusy i Fiesty do końca 2024 są produkowane, jeśli nic się nie zmieni. No a bagażnik Kuga też ma mały, co mnie strasznie irytuje w suvach. Szczególnie, że Kuga wcale takim małym małym suvem, czy tam crossoverem nie jest. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września (edytowane) rozmawiałem jeszcze z serwisem gdzie robili mi skrzynię w Ceed'zie co w takim razie wybrać, bo niestety musi być automat a wszystko co dostępne to tylko dwusprzęgłówki, to taką informację dostałem - Renault dramat, do tego taka sama naprawa jak u mnie (sprzęgła, dwumasy, olej, wymiana i jakies regeneracje jak już otworzyli) u nich kosztuje 16tys (przypomnę - 10k w Kia) - Powershift to samo co Renault, koszt naprawy ok 13k - Kia podobno ładowała bardzo słabej jakości sprzęgła na pierwszy montaż, stąd ich szybkie zużycie, zamienniki są już dużo wytrzymalsze, generalnie ceni te skrzynie wyżej niż te od Renault i Forda - VW podobny poziom jakości Kia, podobny poziom jeśli chodzi o trwałość, tylko że naprawa w VW będzie przynajmniej połowę tańsza bo części są tanie - ogólnie wszystkie te skrzynie mocno eksploatowane w mieście zjadają sprzęgła bardzo szybko - jedyna dobra skrzynia dwusprzęgłowa to ta od VW z mokrym sprzęgłem to pytam jeszcze czy może w takim razie CVT od Toyoty, to gość mówi że to jest top ich napraw bo przywrócenie do działania kosztuje 17-20tys, i robią to co ciekawe masowo (na moment jak byłem w serwisie mieli rozebrane 4 skrzynie), i nie jest to tak trwała skrzynia jak się wszystkim wmawia. nie powiem, trochę mnie to zdziwiło także wychodzi że z tego wszystkiego najbezpieczniejszą opcją jest DSG od VW, bo wiadomo że się zepsuje, ale naprawa nie pochłonie majątku. tylko jeszcze zostaje kwestia tych mikrohybryd 48V - ktoś wie jak te ich 1.5 eTsi sprawdzają się pod kątem niezawodności? Edytowane 23 września przez gtfan 1 Cytuj
BRY@N 1 594 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września No to z tą CVT mnie zmartwiłeś bo jak czytałem testy to te skrzynie miały być takie super i bezawaryjne Nie chciałem Astry bo była z dwumasą a widzę, że wziąłem lepszą katastrofę. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września To by trzeba statystycznie popatrzeć, generalnie te Toyoty mają dobrą opinię, może po prostu jeździ ich dużo, częściej w ruchu miejskim niż inne marki i często są użytkowane na uberach, więc czasem też trafią na serwis. 1.5 eTSI ma suchą skrzynię. Opinii na razie nie ma dużo, tak naprawdę mój egzemplarz jest pewnie jednym z bardziej jeżdżonych, za chwilę przekraczam 100k. Problem miałem z tym wybierakiem skrzyni (typowy dla wszystkich automatycznych Golfów 8 i bratnich konstrukcji) oraz wymieniałem ten specjalny alternator systemu hybrydowego. Poza tym silnik normalnie działa, nie bierze oleju, skrzynia nie szarpie. 1 Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Godzinę temu, BRY@N napisał(a): No to z tą CVT mnie zmartwiłeś bo jak czytałem testy to te skrzynie miały być takie super i bezawaryjne Nie chciałem Astry bo była z dwumasą a widzę, że wziąłem lepszą katastrofę. mimo wszystko patrząc po tym co teraz jeździ na uberach to jednak już mało kto kupuje coś innego niż hybrydę Toyoty. właściwie poza nowymi corollami albo używanymi priusami na LPG to ciężko o cokolwiek innego (pomijając taksiarzy Januszy starej daty co to jeżdżą Laguną II z choinką na desce która już 10 lat temu powinna być na złomie). Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Czyli motoryzacja zatacza koło i znowu można gadać, żeby nie brać automatu, bo się psuje. Jak 20 lat temu Cytuj
Artur_K 208 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Ja tam z powyższych względów nie jestem fanem automatów, tym bardziej że trzeba do nich dopłacać przy zakupie a w każdym salonie patrzyli na mnie jak na wariata gdy mowilem że wolę skrzynie manualną i nie chcę automatu. Ale jeżeli szukasz klasycznego automatu to w Maździe masz skrzynie bez udziwnień, wprawdzie strasznie mułowata ale coś za coś. Cytuj
OldMuffin 9 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Chyba mylicie cvt z ecvt, a to są różne rzeczy. 2 Cytuj
BRY@N 1 594 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września 32 minuty temu, OldMuffin napisał(a): Chyba mylicie cvt z ecvt, a to są różne rzeczy. Faktycznie tylko na stronach gdzie czytałem te testy zawsze pisali samo CVT Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września (edytowane) Godzinę temu, OldMuffin napisał(a): Chyba mylicie cvt z ecvt, a to są różne rzeczy. Ale co tu mylić? Rozmawiałem z mechanikami konkretnie o skrzyniach z corolli, a to czy sobie to nazywają cvt czy ecvt to już ma drugorzędne znaczenie, wyjąca skrzynia to w powszechnej opinii cvt i tyle. W hondzie też jest oburzenie jak ktoś nazwie ich skrzynie cvt, ale co to zmienia dla użytkownika skoro działa to cvt? Edytowane 23 września przez gtfan Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Ale VW montuję w ogóle mokre skrzynie biegów do tych podstawowy modeli? Ostatnia morka skrzynia była w Golfie chyba 6 czy 7 generacji i one są kozackie później wrzucali już te gówna co 250 NM wytrzymywały, pakowali to do wszystkiego jak leci. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Wszystko powyżej 250 Nm ma mokre. Czyli 1.0 i 1.5 ma suche, 2.0 i wyżej mokre. Teraz pytanie czy te suche nadal zasługują na złą reputację. Kiedyś się chrzaniły, VAG poprawił parę rzeczy, teraz np. kumpel ma Fabię RS z oryginalną skrzynią i podchodzi już pod 200k, do tego może ta miękka hybryda jeszcze dodatkowo coś poprawia. W moim np. z jednej strony zaczynam mniej ufać tej skrzyni przy tym przebiegu 100k, z drugiej strony patrząc tylko na zachowanie mojego egzemplarza nie mam ku temu żadnych powodów. Jeśli teraz one będą wytrzymywać 200-300k np., a naprawy nie będą horrendalnie drogie z racji ogromnej popularności tych skrzyń, to może jednak nie są tak złym pomysłem. Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 23 września Opublikowano 23 września Nie wiem jak nowsze auta, ale Golfach 7 generacji czy Seatach 1.8 tsi padały jak szalone, a w 1.5 to loteria. Oczywiście mówię o kupnie używanego w nowych jeśli dbales to ryzyko było dużo mniejsze w 1.5, ale 1.8 dalej lepiej unikać. Cytuj
OldMuffin 9 Opublikowano 24 września Opublikowano 24 września No jak ktoś myli cvt z ecvt to jakoś nie wzbudza mojego zaufania ponieważ to są zupełnie inne konstrukcje. I raczej nie brał bym jego rad na poważnie. A żeby rozwalić praktycznie bezobsługową ecvt, to trzeba się mocno postarać. Ma ta skrzynia swoje wady, ale awaryjną bym ją nie nazwał. Co innego cvt. Cytuj
gtfan 3 300 Opublikowano 24 września Opublikowano 24 września ale kto tu cokolwiek myli? rozumiesz że pytałem go konkretnie o skrzynię corolli? nie czaję co chcesz tutaj udowodnić poza czepialstwem o nazwę w stylu typów co przywalają się jak ktoś mówi że jeździ motorem a ten go poprawia że nieprawda bo jeździ motocyklem. w powszechnej użyciu na wyjącą skrzynię używa się określenia CVT bez zagłębiania się w rozwiązania technologiczne w środku bo nie o tym jest dyskusja. przy okazji - możesz przyczepić się teraz do tego że nie każda (e)CVT wyje bo przecież jest subaru ze swoim wirtualnymi biegami Cytuj
WisnieR 2 773 Opublikowano 24 września Opublikowano 24 września 11 godzin temu, Mustang napisał(a): Wszystko powyżej 250 Nm ma mokre. Czyli 1.0 i 1.5 ma suche, 2.0 i wyżej mokre. Teraz pytanie czy te suche nadal zasługują na złą reputację. Kiedyś się chrzaniły, VAG poprawił parę rzeczy, teraz np. kumpel ma Fabię RS z oryginalną skrzynią i podchodzi już pod 200k, do tego może ta miękka hybryda jeszcze dodatkowo coś poprawia. W moim np. z jednej strony zaczynam mniej ufać tej skrzyni przy tym przebiegu 100k, z drugiej strony patrząc tylko na zachowanie mojego egzemplarza nie mam ku temu żadnych powodów. Jeśli teraz one będą wytrzymywać 200-300k np., a naprawy nie będą horrendalnie drogie z racji ogromnej popularności tych skrzyń, to może jednak nie są tak złym pomysłem. Przypadków gdzie skrzynia wytrzyma kupę czasu jest mnóstwo natomiast statystyka to statystyka. Mi też Powershift wytrzymał do 270kkm, a ma miano najgorzej skrzyni dwusprzęgłowej na rynku. No ale jednak częściej się sypie przy 150kkm niż 300kkm i to jest statystyka. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 24 września Opublikowano 24 września Tak Ale ostatnio jak szukałem, to nie znalazłem nic szczególnego na temat sypiących się DQ200(e) w najnowszych autach. Bolączki są dobrze udokumentowane w egzemplarzach sprzed dekady, sam czytałem wszystko w 21 zamawiając swojego Golfa, ale wydaje mi się, że jak na ogromną skalę stosowania dzisiaj tych skrzyń, sytuacja wygląda jak na razie dobrze. Może trzeba poczekać, aż znaczący odsetek aut osiągnie 100-150k przebiegu za kilka lat, ale jest oczywiste, że absolutnej tragedii skrzyń padających jak muchy w świeżych autach nie ma i nie będzie. Cytuj
grzybiarz 10 314 Opublikowano 5 października Opublikowano 5 października Panowie, szukam jakiegoś speca od elektryki, bo mi ring nie świeci. Nie jest to "żarówka", ani bezpiecznik. Bo światło czasem świeci, czasem nie, czasem mruga Akurat jak miałem przegląd to świeciło No, ale pierdziele się z tym już z pół roku. Niby trza jakiś sterownik LED, ale to trza programować (?) HELP! Chciałbym po prostu wjechać na warsztat, zapłacić i wyjechać a tu awaria jakaś grubsza chyba Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 5 października Opublikowano 5 października Popytaj po znajomych czy lokalnych profilach na fb z ogłoszeniami czy coś. Co Ci z tego jak ktoś poleci elektryka w swoich okolicach 300km od Ciebie? Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 5 października Opublikowano 5 października A jak styki? W Punciaku kiedyś musiała się dostać woda i mi zaśniedziały czy wręcz zardzewiały i tylna lampa sprawiała problemy. Akurat w tamtym aucie nie naprawiałem nic, bo łatwiej mi było kupić używaną za jakieś grosze i wymienić samemu przy użyciu tylko śrubokrętu na kilku śrubkach. Ktoś to samo miał tutaj, niestety nie napisał co było dalej https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1731564 Cytuj
dominalien 267 Opublikowano 5 października Opublikowano 5 października Styki warto obejrzeć. W bagażniku rowerowym zaśniedziały mi dwa, od hamulca, reszta była ok. Dziwnie buczało w kabinie przy hamowaniu i stopy na bagażniku nie działały. Nie wiem dlaczego akurat tylko dwa miały problem, a reszta nie. Oczyściłem, posmarowałem smarem przewodzącym i na razie jest ok. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.