Masamune 152 Opublikowano 24 kwietnia 2018 Opublikowano 24 kwietnia 2018 2 godziny temu, orion50 napisał: Ograłem demo PC2 i zupełnie mi nie siedzi model jazdy. Gram na padzie, więc moja ocena nie jest miarodajna. Nie zmienia to faktu, że mimo wszystkich asyst na Off w PC2 nie czuje samochodu. Mam wrażenie jakbym jechał poduszkowcem, to samo miałem w pierwszej części. Sterowanie wydaje się być mało responsywne. To co jest w GT Sport daje mi fun i lepsze odczucia. Brakuje wiekszej ilości prawdziwych torów. Duzo łatwiej jest nauczyć mi się realnych obiektów. Poscigalbym się na Spa, Laguna Seca, Circuit de Catalunya... Może dodadzą kiedyś Wysłane z mojego MI 5X przy użyciu Tapatalka W moim odczuciu Gran Turismo Sport to jest gra robiona właśnie głównie z myślą o grze na padzie. Obsługa kierownicy to tylko dodatek, gdybym miał sobie porównać GTS na padzie vs GTS na kierze, to pad daje lepsze, bardziej realistyczne poczucie fizyki, ma się wrażenie, że coś się dzieje z tymi autami. Kierownica natomiast to straszna wydmuszka, gra ma dość ubogi FFB, auta wyścigowe jeżdżą jak przyklejone do asfaltu, poczucie transferu masy nie istnieje, a trakcję można zerwać tylko jeśli przekroczy się pewien próg prędkościowy dla danego zakrętu. Dlatego nie dziwię ci się, że cenisz sobie grę na padzie bo jest zwyczajnie przyjemna. PC2 to sytuacja odwrotna, tam nacisk kładziony jest przede wszystkim na zabawę z kierownicą, i dzięki temu jesteśmy w stanie odczuć znacznie więcej niuansów fizyki. Gra na padzie to cięższa sprawa niż GTS, wymaga trochę dłubania w ustawieniach, aczkolwiek jeden z tutejszych forumowiczów świetnie sobie z tym radzi i jest nawet w stanie wykręcić czasy konkurujące z czołówką światową grającą na PS4. Cytuj
iDAK 44 Opublikowano 14 maja 2018 Opublikowano 14 maja 2018 (edytowane) Kupilem i będę sprzedawać. Poza grafiką, ta gra niczym innym nie przyciaga. FFB jest masakrycznie slaby. Bardzo mało informacji jest przekazywanych na kierownice. Feeling leży. Widać ze gra robiona od podstaw na pady dla Janusza. Jak ktoś chce pojezdzic z super FFB i feelingiem to Assetto Corsa i PC2 na konsole. Gran Turismo odradzam stanowczo. Edytowane 14 maja 2018 przez iDAK Literowka Cytuj
Luqat 968 Opublikowano 14 maja 2018 Opublikowano 14 maja 2018 Czyli, jeśli większość użytkowników jeździ na padzie, to będzie zadowolona. Poza tym, wyniki sprzedaży, mówią że jednak warto kupić. Ja mam kierownicę, ale czasem jeżdżę też na padzie i nie narzekam. W porównaniu do innych "bardziej simów", może jest słabiej, ale jeśli gra sprawia komuś przyjemność i się podoba, to nie ma co moim zdaniem odwodzić kogoś od grania. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 14 maja 2018 Opublikowano 14 maja 2018 (edytowane) No nie wiem czy tak bardzo warto. Zależy z jakiej perspektywy się na to patrzy, z mojego punktu widzenia nie warto, chyba że za 50zł. Piszę to z perspektywy fana serii, jeszcze z czasów, kiedy królowała na PSX. To zupełnie nie jest to co dawniej. Nie ma już kolekcjonowania i zabawy z kultowymi modelami samochodów, jest mocno arkejdowo - wygrywasz/kupujesz auto i jedziesz. Tryb Sport to mordęga, armagedon gwarantowany jeśli nie startujesz z pierwszej trójki, ale i to nie zawsze pomaga. Dodatkowo, gra jest strasznie kijowo zbalansowana. Wyścig przeważenie wygrywa jeden jedyny model, bo zwyczajnie jest najszybszy na danym torze, czasami tylko ktoś się wybija i jest w stanie pojechać i wygrać czymś innym. System kar to nadal żart, i nie mówię tu tylko o kolizjach między graczami, wystarczy włączyć sobie powtórkę kogoś z najlepszej 10 graczy, czasy często kręcone na granicy gliczy, cwaniaki wykorzystują fakt, że gra nie zawsze kara za mocne cięcie zakrętów, i zwyczajnie tną w uja... Jeśli chodzi o aktualizacje, ja tam widzę dodawanie zawartości z GT6, tak na prawdę tych prawdziwie nowych modeli aut było niewiele, większość to recykling i pic na wodę. Dodatkowo jesteśmy pół roku po premierze, a doszły dopiero 2 realne tory. Reszta to fantastyka na miarę Hot-Wheels VGT, które swoją drogą też mocno psują klimat... Gra ewidentnie zmienia swój target i ludzie tacy jak ja, którzy z serią są niemal od początku, już się nie liczą. Teraz czas na nowe pokolenie, nowy target. Edytowane 14 maja 2018 przez Masamune 1 Cytuj
Rillas 96 Opublikowano 11 czerwca 2018 Opublikowano 11 czerwca 2018 (edytowane) Dlugo zwlekalem z zakupem gry, ale to juz kolejna promocja kiedy gre mozna dostac za grosze (tym bardziej, ze kupilem abonament w cebulackiej promce w xkomie, wiec gdzie indziej musialem wywalic zaoszczedzony hajs - nic w naturze nie ginie). Spedzilem weekend z gra i nie jestem oczarowany czy zachwycony. Gra jest po prostu solidna. Jesli przymknie sie oko na mechanike always online (tak swoja droga czesto gra mi stoi w miejscu gdy probuje wracac do menu glownego, nie wiem czy to przez problem z serwerami, ktos cos?) to dla mnie tytul nie ma wiekszych wad. Niewielka liczba samochodow, tudziez pojedyncze modele wystepujace w kilku/kilkunastu wersjach broni sie w moich oczach tym, ze samochody prowadza sie zupelnie inaczej. W DC (jedyna gra do ktorej moge miec jakiekolwiek porownanie) samochodow bylo wiele ale wiekszosc prowadzila sie podobnie. W GTS potrzebuje paru okrazen zeby sie zapoznac z limitami i mozliwosciami fury. Tytul nabyty troche od niechcenia (bo opinie byly malo przychylne), ale po przegranym weekendzie moge smialo stwierdzic, ze spedze w tej grze jeszcze duzo czasu. Edytowane 11 czerwca 2018 przez Rillas Cytuj
YETI 10 988 Opublikowano 19 czerwca 2018 Opublikowano 19 czerwca 2018 W tę środę rozpocznie się sieciowy sezon rozgrywek Gran Turismo Championships, który potrwa do września, a na październik i listopad planowane są finały regionalne i światowe. Co więcej, nadchodzące Live Eventy mają być streamowane na żywo, a ich przedsmak zobaczycie na zwiastunie poniżej - mowa o wydarzeniu z ostatnich tygodniu, które zebrało graczy na torze Nürburgring w Niemczech. https://www.neosite.pl/news/64612/gran-turismo-sport-rozpoczyna-fia-gran-turismo-championship-oto-n-rburgring.html Cytuj
Daffy 10 564 Opublikowano 19 czerwca 2018 Opublikowano 19 czerwca 2018 z zmienna pogoda cos ruszylo czy jednak ostatecznie to byl fake news bo znowu ktos zle przetlumaczyl z japonskiego? Cytuj
Kolos28 282 Opublikowano 19 czerwca 2018 Opublikowano 19 czerwca 2018 Nic nie ruszyło niestety. Cytuj
Masny 343 Opublikowano 26 czerwca 2018 Opublikowano 26 czerwca 2018 Czy tylko ja mam takie wrażenie, że otoczenie w tej grze wygląda jak zrobione z kartonu i plastiku? Ba, nawet w GT5 (wyjątek - trasa w Londynie i może kilka innych) miałem identyczne wrażenie. Jak to możliwe, że miasto nawet z takiego GTA3 wydanego 20 lat temu wygląda bardziej przekonywająco aniżeli lokacje z GTSport? Seria cierpi na taka kartonowość już od dobrych 10 lat.... Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 26 czerwca 2018 Opublikowano 26 czerwca 2018 No akurat Tokyo to nie jest trasa do podziwiania. Może to kwestia tego kartonowego nieba, bo gra nadal korzysta z nieba w postaci zwykłego obrazka. Cytuj
Masny 343 Opublikowano 27 czerwca 2018 Opublikowano 27 czerwca 2018 (edytowane) Tj tutaj podałem po prostu przykładowe screeny; problem dotyczy praktycznie większości tras. O ile "do barierek" wszystko wygląda tip top, tak poza nimi zaczyna uderzać kartonowatość i sztuczność. Nie zauważyłem, żeby inne gry samochodowe miał z tym problem. A tutaj skrajny przypadek: Auto - 3 mln polygonów' tekstura podłoża wysokiej rozdziałce, a centymetr za barierkami - drzewa w 2D rodem z Trainz 1,6 z 2002r. Dodatkowo wszystko wygląda płasko i sterylnie, nawet w zasadzie barierki i szuter wygląda jakby nie miał normal map(???!!!) -------------------------- Nie chce żeby tutaj mnie ktoś źle zrozumiał, że najeżdżam na Gran Turismo. To jest seria gier, na której się wychowałem; ale nie da się ukryć, ze graficznie jest coś nie halo. O ile GT4 było na PS2 graficznym killerem i do dzisiaj wygląda ładnie (grafika nie przeszkadza w grze, a to poniekąd duży sukces), prolog GT5 też był bardzo ładny - tak finalne GT5 było już bardzo mieszane. Okropnie przekonwertowane auta standard z GT4 (tragedia), 2/3 torów okropnie brzydkie; ale za to tryb photomode i same modele aut za(pipi)iste. Na moje - trochę brak logiki. Jak dla mnie - mogą obciąć 20-40% polygonów z aut (i tak nikt nie zobaczy różnicy) i przenieść zasoby na podniesienie jakości wykonania tras. Bo to jednak trasę obserwuje się przez większośc gry, a nie samochód. Szczególnie, że nie da się obracać kamery, żeby zobaczyć auto podczas jazdy : D -------------------------- Bardzo, ale to bardzo dziwi mnie jaranie się grafiką z GTS. Jej poziom jest tak nierówny, że może zarazem dostać notę 2/10 jak i 10/10... Dodatkowo chciałbym przypomnieć, że to chyba jedyna nowa gra, która dalej używa elementów z czasów PS2 : D Edytowane 27 czerwca 2018 przez łosion 1 Cytuj
Daffy 10 564 Opublikowano 27 czerwca 2018 Opublikowano 27 czerwca 2018 jak piszesz - gt4 to byla abstrakcja jak na mozliwosci ps2, gt5p tez dawal nadzieje (np londyn) a ostatecznie wszystkie czesci na ps4 wygladaja miejscami jak remastery gierek z ps2 chodzace na tym samym silniku (oczywiscie nie dotyczy to aut i oswietlenia, choc tez nie wszedzie) Cytuj
EaglesofOctane 0 Opublikowano 27 czerwca 2018 Opublikowano 27 czerwca 2018 Właśnie mnie sztucznośc otoczenia najbardziej odpycha, tzn. i tak nie wystarczająco, bo gram. Jednak są takie momenty, że to po prostu boli. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 27 czerwca 2018 Opublikowano 27 czerwca 2018 Skoro ten silnik w 2018 roku na PS4 nie potrafi obsłużyć dynamicznego cyklu dnia i nocy, warunków pogodowych i uszkodzeń, to co tu się dziwić że czasami i pierwszy plan wygląda jak kartonowe wieżowce rodem z walk Dinozordów z Power Rangers? A i nie wierzę w 3mln poly na modelach w gameplayu. Gra ma zauważalne skalowanie LOD, więc nie mam pojęcia na co idzie cały budżet mocy obliczeniowej. Cytuj
Masny 343 Opublikowano 28 czerwca 2018 Opublikowano 28 czerwca 2018 Nie no, jeżeli chodzi o modele pojazdów to trzeba im przyznać, że są szczegółowe; prawdopodobnie najbardziej dokładne na rynku. Inna sprawa, że czasem tekstury i ich shadery kuleją. Polyphony mówi, że modele tych pojazdów są zbyt dokładne nawet dla PS4pro i będą wykorzystywane w kolejnych grach przez najbliższe 10 lat (w zamyśle - w kolejnym GT na PS5). - Bawi mnie to niezmiernie, bo za czasów GT5 na PS3 też mówili, że pojazdy są ponad generacje PS3 i dopiero kolejna odsłona cyklu wyciśnie z gry pełen potencjał graficzny. Jak już wiemy - oleli modele z PS3, zrobili nowe, które znowu pochłaniają 80% mocy konsoli i gra dalej wygląda średnio : D Cytuj
Square 8 604 Opublikowano 28 czerwca 2018 Opublikowano 28 czerwca 2018 6 godzin temu, łosion napisał: Polyphony mówi, że modele tych pojazdów są zbyt dokładne nawet dla PS4pro i będą wykorzystywane w kolejnych grach przez najbliższe 10 lat (w zamyśle - w kolejnym GT na PS5). - Bawi mnie to niezmiernie, bo za czasów GT5 na PS3 też mówili, że pojazdy są ponad generacje PS3 i dopiero kolejna odsłona cyklu wyciśnie z gry pełen potencjał graficzny. Jak już wiemy - oleli modele z PS3, zrobili nowe, które znowu pochłaniają 80% mocy konsoli i gra dalej wygląda średnio : D Tak już chyba mówili przy GT4. Cytuj
Masny 343 Opublikowano 29 czerwca 2018 Opublikowano 29 czerwca 2018 12 godzin temu, Square napisał: Tak już chyba mówili przy GT4. No i w sumie nie kłamali; chyba wszystkie pojazdy z GT4 pojawiły się w GT5 i wyglądały całkiem kozacko, trzeba się mega dokładnie przyjrzeć żeby zobaczyć, że to nie całkowicie od nowa wymodelowane auta! A tak na serio - to auta z PS2 jak na swoje czasy były faktycznie dobrze wykonane, ale wyglądać dobrze mogły tylko w rodziałkach SD. W HD widać, że są kanciaste Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 29 czerwca 2018 Opublikowano 29 czerwca 2018 Wydaje mi się, że oni wykorzystali modele z GT5 i 6, więc po części to prawda. Na dobrą sprawę jedyne co musieli zmienić w nich to tekstury na materiały które będą mogły być wykorzystane z nowym oświeleniem PBR. Zauważcie, że większość modeli które aktualnie wrzucają w patchach to recykling z GT6. Prawdziwie nowych pojazdów jest mało. Cytuj
Marcin_wawa 449 Opublikowano 16 lipca 2018 Opublikowano 16 lipca 2018 Wróciłem do GTS i powiem, że ten system kar nauczył ludzi grać. Nigdzie nie spotkałem takiego szacunku dla rywala, dlatego granie daje dużo przyjemności. Akcji takich jak ta poniżej miałem od cholery. Cytuj
Luqat 968 Opublikowano 16 lipca 2018 Opublikowano 16 lipca 2018 (edytowane) Cały czas grzebią i próbują w jedną i drugą stronę z systemem, karami i ocenami. Ostatnio tydzień temu w patchu zmienili trochę i chyba idzie w dobrą stronę. Pojechałem kilka wyścigów i było naprawdę kulturalnie. Inna sprawa, że wystarczy jeden wyposzczony burak i może zrobić bigos. No, ale generalnie im wyższy masz rating i jednocześnie jedziesz ludźmi o takim samym/podobnym poziomie, to większa kultura. Nic jednak nie ma startu do zgranej i kulturalnej ekipy. Jeździło się tak w GT5/6 i naprawdę, nawet dojechanie na ostatnim miejscu, po walce fair play przez większość wyścigu albo do samej mety daje wielką satysfakcję. Kiedy wiesz, że rywale dookoła znają podstawowe zasady i nie będą się na siłę w Ciebie wbijać, żeby zyskać jedną pozycję i możesz spokojnie rywalizować, to zabawa jest przednia. Niestety ekipa się trochę posypała, ale ja mimo małej ilości czasu zawsze jestem chętny na partyjkę. Także jeśli ktoś szuka rywalizacji w kulturalnym gronie niech daje znać. Może kilku nas się uzbiera Mnie możecie śmiało dodawać do znajomych albo podawać swoje nicki na psn. Mój taki jak tu na forum. Zapraszam i mam nadzieję, że są tu aktywni ściganci P.S. Wyłącz chopie tą kontrolę trakcji, bo Cię spowalnia Edytowane 16 lipca 2018 przez Luqat Cytuj
Marcin_wawa 449 Opublikowano 16 lipca 2018 Opublikowano 16 lipca 2018 Nie gram od 5 min. żeby tego nie wiedzieć. Ale wyłączyć kontrolę trakcji grajac na padzie, online, ze zużytymi oponami i po dłuższej przerwie? Bitch please;) Zagotowałbym się z emocji na pierwszym zakręcie. I tak ją skręciłem na 2, bo 3 to już przesada. Stopniowo będę ją obniżał ale daleko jeszcze do tego momentu. Cytuj
Daffy 10 564 Opublikowano 30 lipca 2018 Opublikowano 30 lipca 2018 tylko krowa zdania nie zmienia Cytuj
adana4 2 Opublikowano 30 lipca 2018 Opublikowano 30 lipca 2018 Te mikro transakcje są dziwne, po pierwsze można wyłączyć ich widoczność w opcjach, po drugie jak czytałem można kupić za realną kasę ino samochodu do maksymalnie 2 mln kredytów. Czyli na najdroższe samochodu i tak trzeba sporo przejeździć. Całkowicie nie logiczne. Czy może jest w tym jakiś większy sens? Nowa trasa bardzo mi się podoba, fajnie że od razu dali ją z różnymi wariantami. Auta nowe też spoko, ale bez jakiegoś killera jak dla mnie, bolid f1 chyba największa niespodzianka. No ale, im więcej aut tym lepiej. Nowe zawody offline zawsze cieszą, ponieważ tylko offline gram Rozczarowaniem to co zawsze, brak deszczu. Cytuj
Rillas 96 Opublikowano 30 lipca 2018 Opublikowano 30 lipca 2018 (edytowane) 51 minut temu, adana4 napisał: Czy może jest w tym jakiś większy sens? Nie wiem czy to ma sens, ale moze blokujac mozliwosc kupowania topowych aut odcinaja sie troche od etykietki pay2win? Edytowane 30 lipca 2018 przez Rillas Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.