Skocz do zawartości

Automaniak - co zrobiłem dziś przy aucie.


D.B. Cooper

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak sam robiłem. Trochę teraz żałuje, bo decyzja o DIY była podyktowana ceną lokalnego zakładu za taką usługę (650zł za tylną szybę plus boczne drzwi i trojkaty za nimi). Biorąc pod uwagę cenę folii 3M termokurczliwej, która wyniesie około 90zł to postanowiłem spróbować. Co do pracy to powiem tak - gdybym miał sedana lub nawet hatchbacka to w życiu bym tego nie robił. Dlaczego? Folię termokurczliwą najpierw naklejka się na zewnątrz szyby, rozgrzewa opalarką, wycina do porządanego kształtu, odkleja i nanosi na szybę od wewnątrz. U mnie klapa bagażnika otwiera się w bok, więc praca była łatwa, aczklowiek jeden arkusz zmarnowałem i tak. Efekt koncowy jest ok, chociaż jak się przyjrzeć to widać paproch tu i ówdzie. Najgorsze jest to, że po fakcie znalazłem gościa co u ciebie na podwórku przyciemnia szyby i z folią i dojazdem wyjdzie mniej niż 300zł. Gdybym od razu go poznał to bym się z tym nie bawił.

 

Tu można podejrzeć jak to się robi

 

 

Ogólnie to jeśli wku.rwia cię naklejanie folii ochronnej na telefon to lepiej sobie odpuścić, bo trzeba mieć trochę cierpliwości ;)

Opublikowano

No widzisz,ale za to oszczedziles 300zl i sam cos porobiles przy aucie :) A cierpliwosc to trzeba miec do kazdej pracy przy aucie. Wczoraj zabralem sie za wymiane lampy i okazalo sie,ze trzeba sciagac zderzak. Z nerwow chyba z 10 razy skopalem zderzak,az mnie stopa teraz boli :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Zabrałem się w końcu za regulację luzów zaworowych. Poprzedni właściciel robił to "niby" 30k km temu, więc najwyższy czas, tym bardziej, że czasami wypadał zapłon na jednym cylindrze. W Aso zawolali za to 2000-2500zl :magia:

 

Po 5 godzinach rozkręcania, wcale juz nie uwazalem tej kwoty za wygórowaną

 

elbd36.jpg

 

20hq5uu.jpg

 

Z serii " po co nowe uszczelki za 200zl, jadziem karwa z sylikonem od kibli". Przy odkrecaniu pokryw, zdziwilem się, że sruby tak lekko trzymały, okazalo się, że" mechanik" nie chciał wydusić 1cm warstwy sylikonu poza miejsce uszczelnienia ;/ tak sie naprawia auta w trzecim swiecie.

 

27y8xfo.jpg

 

 

A tu dla konsolomaniaków materiał jak kręcą się wałki rozrządu. Te krzywki wciskają w odpowiedniej kolejnosci zawory, które są pod srebrnymi talerzykami. Łukasz uczy i bawi!

 

Edytowane przez Pajda
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W koncu dotarla paczka z chin, po rozczarowaniu gó.wnem obesranym clarionem i parrotem, sprobowalem z nonamem....i okazal sie za(pipi)isty

 

 

Przed 

2ns8k8x.jpg

 

Po

 

r6zhhg.jpg

  • Plusik 3
Opublikowano

Mega zmiana, no i praktyczne przede wszystkim, bo nowe możliwości. Mnie by się strasznie przydał moduł bluetooth to odtwarzania muzy z telefonu. Może też ię za czymś takim rozejrzę.

Opublikowano

Od jakiegoś czasu myślę nad zmianą radia na coś lepszego ale do gruchota E36 wchodzi tylko 1DIN :/ Do tego musiałbym też wymienić te gówniane głośniki NOKIA i wstawić chociaż te Hertze. I jak sobie myślę, że znów musiałbym go rozkręcać to mi się odechciewa.

Opublikowano (edytowane)

Ogolnie najwiekszy problem z radiami 1DIN jest to, ze wygladaja wiesniacko. Ciezko dostac radio, proste, bez miliona swiatelek. Do Gtv jak szukałem radia to ostatecznie padł wybór na...LG bo jako jedyne nie wyglądało jak pulpit z sokoła milenium.

Edytowane przez Pajda
Opublikowano

Ogolnie najwiekszy problem z radiami 1DIN jest to, ze wygladaja wiesniacko. Ciezko dostac radio, proste, bez miliona swiatelek. Do Gtv jak szukałem radia to ostatecznie padł wybór na...LG bo jako jedyne nie wyglądało jak pulpit z sokoła milenium.

Ja akurat mam takie co się dobrze zgrywa z podświetleniem BMW. Gdyby tylko jeszcze kolor ekranu można było ustawić.

 

19df6b32613115e5da3bb11391fd4aba.jpg

  • Plusik 1
Opublikowano

Wymieniłem żarówkę  :ohboy:

Kostka też do wymiany...

 

 

 

Zamówione sprężyny gazowe do bagażnika, aktualne tak nędzne, że bez ręki nie da rady (hatchback). No i na wiosnę czeka mnie trochę zabawy: linka do ręcznego, regulacja wybieraka, falujące obroty na jałowym, mam nadzieję, że nic więcej nie wskoczy, ale sam tykać ścierwa nie będę  :sir:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zdjecia nędzne, ale poszła mi świetlówka w tej części warsztatu i trochę półmrok się zrobił. Zabrałem się za dorabianie uchwytów na orurowanie + samo orurowanie. Udalo się dorobić jedną stronę, jutro drugą i będę dorabiał aluminiowa blachę ryflowaną na nogi. 

 

20rntl0.jpg

5bb3oz.jpg

34fmkwn.jpg

 

 

 

 

Przy okazji zrobilem przymiarki do felg na lato, udalo mi sie kupic O.Z Adrenaline w supcio cenie. Nie wiem tylko na jaki kolor je pomalowac - srebrny metalik czy  grafit/stal ? 

 

rr09xj.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dokladnie, a po trzecie to planuje zrobic lifta zawieszenia o 2 cale i latwiej bedzie sie wsiadalo. Poza tym GV nie grzeszy przestrzenia bagażową i planuje wrzuci bagażnik na dach.

 

 

Wczoraj zamontowałem nakładki na klamki

 

58983a1b46baf.png

 

58984e01a4d17.png

 

 

 

Felgi wyszlifowane, dzisiaj pojdzie na nie podkład, ale dalej nie wiem co z kolorem.

5899b05f0e813.png

 

 

 

Grafit jednak zlewa sie z karoseria, czarne to wiadomo, ze tylko w salonach fajnie wygladaja, beda jednak siwe lub na wzor orginalny, tylko tam gdzie czarny to bylby kolor srebrny, a w miejsce przepolowanych rantow, przyszedlby ciemniejszy kolor

 

01_adrenalina-matt-black-diamond-cut-def

 

 

najbardziej chyba podoba mi sie ten kolor, tylko nie wiem jakiej bazy trzeba uzyc do takiego efektu :(

 

206034d1304004727-mint-o-z-racing-adrena

Edytowane przez Pajda
Opublikowano (edytowane)

Napęd ma centralny mechanizm różnicowy, na stałe jest zapięte 4x4 i możesz jeszcze go ewentualnie zablokować. Ma też reduktor - czyli od strony napędu to taka terenówka, bez haldexów, torsenów. Konstrukcja jest półramowa, czyli klasyczna rama obspawana jest ramą samonośną, zaletą jest to, że samochód nie powygina się jak banan i jest sztywny, ale nie możesz sobie oddzielić karoserii od podwozia jak to ma miejsce w starych jeepach. 

 

Wadą jesli chodzi o offroad jest standardowa wysokośc, ale mozna ją podliftować o 50mm sama zmianą sprężyn i amorków ( nowy zestaw to 3tys za komplet). Raczej nie spotyka się zmotanych GV na rajdach bo są za drogie póki co, zarówno jesli chodzi o zakup jak i części. Szoda, też je ciorać po krzakach. Osobiscie do zmotania to kupilbym Nissana Terrano, bo Samuraje na resorach niezbyt mi się widzą, a wpi.erdalanie się w błoto ponad 2,5 tonowym patrolem to jakas abstrakcja. 

Edytowane przez Pajda
  • Plusik 1
Opublikowano

Widze, ze bedziesz chcial wrzucic bagaznik na dach. Nie potrzebujesz boxa na dach? Mam fajnego inter paka nowka sztuka nie smigany. Kupilem do samochodu a miescimy sie w bagazniku. Jakby co to wysle Ci dokladne szczegóły.

Co do bazy na felgi to u nas jest do kupienia taka baza imitujaca chrom. Malujesz cala felge na czarno potem pruszysz tym po gorze na wysokim cisnieniu. Cena to ok 80zl. Za 100ml ale to wystarczy na jeden komplet felg. Popytaj u siebie jak nie kupisz to moge ci ogarnac i wyslac.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...