Atr3ju 7 Opublikowano 30 listopada 2015 Opublikowano 30 listopada 2015 Witam Postanowiłem sprawdzić input lag telewizora i prosiłbym Was o to abyście podali mi w granicach od - do ile tak mniej więcej może wynosić input lag. Puściłem przez hdmi z laptopa do TV przez tryb "Do gier" (tak aby input lag był jak najmniejszy, tryb bez dopalaczy wizualnych) W necie nie umiem znaleźć informacji na ten temat. Dodam że nie odczuwam lagowania podczas grania na tym TV ale z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile wynosi input lag. Sądzę że ta granica to 120 - 200 ms ale oczywiście może być inaczej. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 30 listopada 2015 Opublikowano 30 listopada 2015 Tu lepiej zapytaj http://www.psxextreme.info/topic/108902-noob-kupuje-telewizor-b%C4%85d%C5%BA-monitor-pod-ps4xone/page-74?do=findComment&comment=3594409 i może podaj model tv Cytuj
darkos 4 339 Opublikowano 30 listopada 2015 Opublikowano 30 listopada 2015 Są strony www do tego, wystarczy wybrać swój TV z listy i będzie podane. Cytuj
gmeru 297 Opublikowano 30 listopada 2015 Opublikowano 30 listopada 2015 Podaj model TV jaki masz. O samym lagu poczytaj ten artykuł. Do pomiarów używa się urządzenia, które jest do tego przeznaczone. W obecnym numerze Extreme'a dokładnie to opisałem a TV mają podane lagi. Warto zajrzeć! Cytuj
MEVEK 3 616 Opublikowano 30 listopada 2015 Opublikowano 30 listopada 2015 żeby sprawdzić dokładnie input-lag, trzeba posiadać stary monitor z dupa. Te laptopowe maja opóźnienia, a wiec nie zdziw sie, jak na tv będziesz miał mniejszy wynik, niz wyświetlany na laptopie. Lepiej zaufać strona. Cytuj
gmeru 297 Opublikowano 30 listopada 2015 Opublikowano 30 listopada 2015 Dokładnie, to nawet nie ma opcji żeby mierzyć na płaskim. Nie da się. Tylko CRT ale to też sposób już nie do końca ok... Cytuj
gmeru 297 Opublikowano 24 października 2016 Opublikowano 24 października 2016 (edytowane) Od dzisiaj będę dysponował w 100% pewną wiedzą na takie tematy: Udało nam się złożyć custom sprzęt + soft, który umożliwi nam od teraz takie pomiary (jest jeszcze tylko jeden portal na świecie, który tak robi, zresztą to wspólny pomysł ;-) ) . W listopadzie jest szansa, że hurtem sprawdzę większość telewizorów z tego roku pod tym względem. Edytowane 24 października 2016 przez -gmeru- 1 Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 27 października 2016 Opublikowano 27 października 2016 no jak tam Gmeru w temacie? masz już jakieś testy? przybliżysz takiemu motłochowi jak ja, definicje input laga i jaki ma to przekład na granie? Nie znam się w temacie telewizorów, ale zawsze mnie dziwiły teksty np: chce kupić telewizor do grania to bierz tego z najmniejszym input lagiem, a nie z najlepszymi kolorami/czernią/bielą. Rozumiem to ma sens dla osób co grają offline np w bijatyki albo szybkie gierki pokroju slashery, ale np do grania w 99% multiplatformowych tytułów dużych wydawców nie ma realnego przełożenia na konsolach ten input lag. inaczej czy jest warto dopłacać tam jakąś 3 cyfrową kwotę "bo telewizor ma niski input lag" niz do modelu z większym input lagiem. Oczywiście kto bogatemu zabroni. Moim zdaniem nieważne jaki tv ma input lag, bo na konsoli i tak chrupnięcia klatek w grach są na tyle wku;rwiające, czy lagi w grach online, że to nie ma realnego przełożenia na czas reakcji pad->konsola>tv. jeszcze rozumiem podpięcie pc, ale jak mamy z kolei pc to już warto imo zainwestować w technologie nvidii czy amg z vsync-iem czy gsync-iem z monitorem 144hz. Niech ktoś mi to wytłumaczy, ale pewnie robie z siebie debila. Dla mnie jakość obrazu (kolory/czerń biel) jest decydującym czynnikiem przy kupnie tv do grania, niż input lag. Chyba, że jest się mistrzem europy w tekkena, albo robi się zawodowo speedruny w ninja gaiden 2 Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 27 października 2016 Opublikowano 27 października 2016 (edytowane) Orzeł, miałem mojego starego Phillipsa z tragicznym lagiem, chyba najgorszym jakim się da przez co gry były niegrywalne - np. obracałem postacią, puszczałem gałkę, a ona jeszcze robiła 1/4 obrotu - im gorszy lag ma TV, tym później reaguje się na to co dzieje się faktycznie w grze w czasie rzeczywistym. To co widzisz na TV to tylko informacja wizualna, która jest wyświetlana z jakimś opóźnieniem (mniejszym lub większym). Edytowane 27 października 2016 przez DonSterydo Cytuj
gmeru 297 Opublikowano 27 października 2016 Opublikowano 27 października 2016 (edytowane) Ok, więc zrobiliśmy update wiedzy. @Orzeł Gamingu coś m.in dla Ciebie Bardzo dobrze, że piszesz wprost co Ci nie leży itd.. grunt to dyskusja i odkrywanie kolejnych rzeczy bo temat jest mega gorący i ciągle się rozwija. Zapraszam bo jest co przeczytać: https://hdtvpolska.com/input-lag-co-to-za-diabel-i-jak-duze-ma-rogi/ Edytowane 27 października 2016 przez -gmeru- Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 Don@ w takim wypadku nie miałem do czynienia z takim tv, żeby takie cyrki były. Konsolę nosiłem po znajomych, sam przez te 20 lat chyba z 20 telewizorów przerobiłem i takie cyrki uznałem za wyssane z palca. Gmeru@ czyli... tak jak pisałem input lag ma znaczenie tylko w gierkach na pc przy monitorze 144hz? a przy telewizorach 4k hdr + ps4 i one z grami online nietrzymającymi klatek to papka marketingowa? Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 (edytowane) Takie cyrki, to u siebie na tv zauważam po zwykłej zmianie trybu wyświetlania. Input lag jest jak najbardziej zauważalny i obecny w telewizorach. Orzeł ty chyba na tych swoich 20 telewizorach ani razu nie włączałeś trybu gra, albo grałeś na ustawieniach prosto ze sklepu, nie zagłębiając się w menu ustawień. Najprostszy sposób na odczucie input laga to podłączenie laptopa do tv i posługiwanie sie myszką, od razu odczujesz opóźnienie reakcji na ruchy, w porównaniu do tego co masz na ekranie wyświetlacza. Ostatnia gra, w której input lag mocno dał mi się we znaki, to Driveclub. Z wysokim lagiem telewizora, było o wiele ciężej wykręcić porządne czasy. Edytowane 28 października 2016 przez Masamune Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 No ale drive club to techniczny bubel, więc ja bym go nawet nie brał pod uwage do jakichkolwiek porównań optymalizacji. Już prędzej mario kart 8 tu sie nadaje bo mają betonowe 59 klatek xd Mam plazme 42' panasa w domu, Gmerałem (he he) w ustawieniach i tam róznicy nie odczułem w gameplayu między trybami w tv, w weekend się pobawię moze w tym temacie. Co do laptopa i tv to nie mam pojęcia o jakim lagu mówisz. od 10 lat miałem kompa pod tv podłączony, mam teraz laptopa pod projektor sklecony, gram w Heroes of the storm gdzie liczy się precyzja co do milimetra w rozgrywce i cunter strike z "sukcesami" na 120 calach i nie wiem o jakich lagach piszesz, albo jestem cyborgiem w co wątpię, albo nie wiem co. Za to bardzo odczuwam spadające klatki w grach i każdy lag związany z guwnołaczem internetowym. Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 (edytowane) no jak tam Gmeru w temacie? masz już jakieś testy? przybliżysz takiemu motłochowi jak ja, definicje input laga i jaki ma to przekład na granie? Nie znam się w temacie telewizorów, ale zawsze mnie dziwiły teksty np: chce kupić telewizor do grania to bierz tego z najmniejszym input lagiem, a nie z najlepszymi kolorami/czernią/bielą. Rozumiem to ma sens dla osób co grają offline np w bijatyki albo szybkie gierki pokroju slashery, ale np do grania w 99% multiplatformowych tytułów dużych wydawców nie ma realnego przełożenia na konsolach ten input lag. inaczej czy jest warto dopłacać tam jakąś 3 cyfrową kwotę "bo telewizor ma niski input lag" niz do modelu z większym input lagiem. Oczywiście kto bogatemu zabroni. Moim zdaniem nieważne jaki tv ma input lag, bo na konsoli i tak chrupnięcia klatek w grach są na tyle wku;rwiające, czy lagi w grach online, że to nie ma realnego przełożenia na czas reakcji pad->konsola>tv. jeszcze rozumiem podpięcie pc, ale jak mamy z kolei pc to już warto imo zainwestować w technologie nvidii czy amg z vsync-iem czy gsync-iem z monitorem 144hz. Niech ktoś mi to wytłumaczy, ale pewnie robie z siebie debila. Dla mnie jakość obrazu (kolory/czerń biel) jest decydującym czynnikiem przy kupnie tv do grania, niż input lag. Chyba, że jest się mistrzem europy w tekkena, albo robi się zawodowo speedruny w ninja gaiden 2 Chcesz to ci wlacze gre w trybie film i w trybie gra (input odpowiednio 46 i 20) i zobaczysz o co chodzi. Generalnie rzecz biorac, grajac w gre wymagajaca refleksu przeciwko typowi o podobnych umiejetnosciach bedziesz dostawal wpyerdol. Nie ma tu znaczenia poziom umiejetnosci, wysoki input lag zawsze przeszkadza. edit: wlacze ci kantera, tam to najbardziej widac. Ruszasz myszka i dopiero po chwili jest reakcja na ekranie. Nie ma tu znaczenia w jaka gre grasz i czy jest technicznym bublem czy nie. Edytowane 28 października 2016 przez Dave Czezky Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 Ale Czez tu rozbija się o graniu NA KONSOLI HELOŁ NIE PC Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 (edytowane) dokladnie taka sama sytuacja, powyzej 30ms nie da sie grac. Edytowane 28 października 2016 przez Dave Czezky Cytuj
mattaman 294 Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 (edytowane) Orzeł nie zaklinaj rzeczywistości. Lag istnieje i przeszkadza, najbardziej w ścigałkach, bijatykach i fpsach. Nie jest to żaden marketingowy bełkot bo żaden producent nie podaje tych wartości. Edytowane 28 października 2016 przez mattaman Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 Może sprostuję zanim zaczniecie lincz. Chodzi mi o to, że posiadając xboxa one czy ps4 nie odczujesz różnicy w inputlagu grając online w tv mającym 50ms opóźnienia czy topowym tv z 20ms opóźnienia bo łącze internetowe i guwno architektura gry z spadającymi klatkami zabije cały ten ficzer niskiego input laga. Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 nie zabije, wtedy masz opozniony czas reakcji + lagi i malo klatek, zamiast tylko lagi i malo klatek. Cytuj
Gość Orzeszek Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 no super deal, jak by wybierać czy uciąć nogę do kolana czy do połowy uda i tak sie nie potańczy. Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 potanczy, bo teraz duzo gier ma multi 60fps. Cytuj
qvstra 3 213 Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 Orzech różnica pomiędzy małym input lagiem, a dużym jest ogromna. Miałem dwa telewizory - jeden z 36ms, a drugi 120ms lagiem i gra się nieporównywalnie lepiej na tv z mniejszym opóźnieniem. Zresztą do przetestowania input laga nie potrzebujesz wlaczonej gry, u mnie bylo to widoczne po podlaczeniu pc do telewizora i ruszaniu myszką - kursor miał zauwazalne opoznienie na tv z wiekszym lagiem. 1 Cytuj
Masamune 181 Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 Otóż to. Ja na swoim Samsungu widzę różnicę między trybem gra i trybem bez gry. Kursor myszki to najlepszy przykład chociaż tak jak wspomniałem, w Driveclub też odczułem różnicę. W BF4 tak samo. Cytuj
Gość DonSterydo Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 Orzeł: Możesz nie zwracać uwagi np. na różnice pomiędzy np. input lagiem na poziomie 30 ms a 50 ms, ale różnica w grze będzie i mimowolnie do zwiększonego laga będziesz korygował swoje zachowania nawet o tym nie wiedząc - grając w racera o ułamek sekundy będziesz szybciej naciskać hamulec, gaz itp. Im większy lag będziesz miał tym wcześniej będziesz reagował na przewidywane zmiany w grze. Mój przypadek, który opisałem był skrajny, ale najlepiej tłumaczy zależność pomiędzy lagiem a komfortem gry. Teraz mam TV z minimalnym lagiem, bo chyba na poziomie 14 ms. W grach online ma to jeszcze większe znaczenie bo biorąc pod uwagę pingi na serwerach + dodatkowy lag po Twojej stronie na TV, to koś grający "po drugiej stronie kabla" z mniejszym lagiem będzie miał nad tobą "sprzętową przewagę" - informacje wizualne będą do niego docierać o ułamki sekund szybciej i o te ułamki sekund szybciej będzie reagować. Czasem to może być kwestia 2 fragów więcej na mecz w jakiejś grze FPS, dla kogoś kto gra tragicznie słabo to żadna różnica czy będzie miał 3 fragi czy 5, ale jak już grasz średnio dobrze, to często jest kwestia wygranego albo przegranego meczu. Cytuj
ogqozo 6 574 Opublikowano 28 października 2016 Opublikowano 28 października 2016 (edytowane) 35 a 120 to rozumiem, ale tekst "powyżej 30 nie da się grać" to chyba jakaś skrajność. Myślałem już, że konsensus wśród graczy to jednak że 40-50 wporzo, a poniżej 30 to w ogóle trudno dostrzec. Ale może się to rozwinęło od tego czasu. Ciekawe, bo do tej pory nie myślałem o takich telewizorach jako o wadliwych, że tak powiem. Edytowane 28 października 2016 przez ogqozo 2 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.