Skocz do zawartości

Psychonauts 2


Gość Zaqair

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, łom napisał:

Dziwna sytuacja, może nie chodzi o $$$ tylko o czas i nie chcieli ponownie przekładać premiery (to by też tłumaczyło problemy w wersji PC)?

 

Bardzo możliwe, że chodziło właśnie o czas, a nie o pieniądze. Przetłumaczenie wszystkich smaczków nie byłoby pewnie takie proste. Pomimo tego, że z angielskim już u mnie nie najlepiej, to sporo rozumiem. 

 

Ja jestem zadowolony. Czekałem na tą grę od ukończenia pierwszej części (będzie gdzieś z 15 lat) i się nie zawiodłem. Z tego co pamiętam, to miała być wydana jakaś gra pomiędzy pierwszą, a drugą częścią (chyba na PS VR) będąca wprowadzeniem do części drugiej. Grał ktoś w tamten tytuł? Pierwsza część kończyła się po wykonaniu ostatniego zadania fabularnego jednak Raz był zabierany na kolejną misję. Tutaj mam lukę i wyłapałem to dopiero podczas oglądania filmu, który streszczał co się działo wcześniej.

 

Zaczynając grę już od samego początku czuć, że jest to dobrze zrobiona kontynuacja. Pierwsze levele od razu nasuwają skojarzenie z etapem z dostawcą mleka z pierwszej części, a był to przekozacki etap na długo zostający w pamięci :D Im dalej w las tym jest lepiej. Nie mogłem się powstrzymać od robienia zrzutów ekranu w tym levelu w czasie festiwalu muzycznego. Coś pięknego :obama:Filmowość tej gry mi nie przeszkadza, bo dla mnie na pierwszym miejscu jest tutaj klimat oraz możliwość poznawania wykreowanych światów i historii. Podobnie kwestia konieczności żonglowania umiejętnościami, da się do tego przyzwyczaić, a zdaje się że tak samo było w pierwszej części. Jakiś pomysł jak to inaczej zrobić? Ja u siebie mam ustawione na stałe pod częścią przycisków te umiejętności, z których korzystam najczęściej, a 1 albo 2 przyciski są podmieniane w zależności od potrzeby. Na liczniku 14 godzin i już jestem przed momentem, w którym trzeba zakończyć zadania poboczne. Z tego co piszecie, to jeszcze nie koniec więc jestem bardzo zadowolony z takiego stanu rzeczy.

 

 

Opublikowano

Konieczność żonglowania umiejętnościami to jeden z minusów który bym wypunktował. U mnie na stałe przypisany jest PSI Blast, telekineza i Mental Connection (+ lewitacja ustawiona na potrójne wciśnięcie przycisku skoku) . W ostatni slot pakuje to co aktualnie jest potrzebne - raz pirokeza, czasami zatrzymywanie czasu, rzadziej clairvoyance. A pod koniec dochodzi jeszcze kolejna umiejętność.

Opublikowano
15 minut temu, Bigby napisał:

lewitacja ustawiona na potrójne wciśnięcie przycisku skoku

 Hmm mówimy to o tej lotni? Jak przypisać to pod 3xA?

Opublikowano (edytowane)

ta gra nie chce się skończyć

 

człowiekowi wydaje się, że to już ostatni świat (a właściwie umysł), a tu pojawia się następny i następny, i następny

 

a teraz co tu się dzieje :obama:

 

ta gra jest tak cholernie różnorodna tematycznie

Edytowane przez Ludwes
Opublikowano

Dostajesz komunikat, żeby dopakować postać i ukończyć misje poboczne, robisz długi, "finałowy" quest, a tutaj całość na nowo się otwiera i wkraczasz do jednego z kolejnych etapów gdzie jest do zebrania prawie 300 figmentów. 

:kaz:

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

a później dostajesz kolejny komunikat i masz kolejne światy, lol

 

ta gra jest ogromna - nie dałbym rady jej przejść w 13h jak recenzent IGN

Edytowane przez Ludwes
Opublikowano

Ale to jest dobre. Ten feeling gierek z czasów 6 generacji jest nie do podrobienia. Bardzo wciąga i chce się więcej. Do tego ta różnorodność i oprawa :banderas:
Wiadomo, że bardzo przypomina jedynkę, ale też mocno czuje tutaj Beyond good and evil <3

Opublikowano

Nie wiem kto hejtował tą grę! Poświęciłem kolejną h, z myślą, że może tylko ten początek średnio wyszedł i skończyłem po kolejnych dwóch. No co mogę powiedzieć -jednak świetny platformer, który pomimo słabego jak dla mnie startu i nie do końca porywającą walką z każda h mocno zyskuje - głównie przez te wszystkie "szalone operacje na otwartych mózgach" i zróżnicowane lokacje, jakich pozazdrościć może każda inna platformówka. Rzeczywiście sporo nacisku położono na elementy zręcznościowe, co w połączeniu z różnorodną rozgrywka sprawia sporo radości, biorąc jeszcze pod uwagę niepowtarzalny klimat i setting mamy jednak bardzo dobrą szpile.  :choragiewka:

 

 

  • Lubię! 1
Opublikowano

Skończone :banderas:

No co mogę powiedzieć, gierka wspaniała. Ale mimo wszystko muszę przyznać, że jedynka robiła większe wow levelami z drugiej połowy gry. Tutaj jest wyśmienicie, ale czego mi zabrakło, to chyba większej zabawy stroną gameplayową. W jedynce był mleczarz, w którym bawiliśmy się w detektywa, bonaparte, gdzie był motyw strategii, teatr, w którm cały level się dział na scenie czy nawet ten z bykiem, który oferował jakiś nowy gimmick. W dwójce w zasadzie cały czas mamy standardową platformówkę opartą na parciu do przodu. Artystycznie jest mega, ale właśnie przez identyczny gameplay w niemalże każdym levelu nie zapadną mi one w pamięci aż tak bardzo ("master chef" i poziom z kulą tu się jedynie wybijają)

Walka w pewnym momencie też zaczyna być wrzodem na tyłku przez mocniejszych przeciwników. Doceniam starania, ale nie ma w tym funu w ogóle dla mnie.

Tak czy owak, dla mnie spokojnie 9/10.

  • Plusik 2
Opublikowano

I ja skończyłem, dla mnie foty dotychczas chyba najlepsza tego roku.

 

Pełna wyśmienitych, różnorodnych i zakręconych leveli, ze świetnym art designem i naprawdę zabawną świetnie napisaną historią, pełną zwrotów akcji, która rozkręca się i zyskuje z każdą kolejną godziną. Przez co ostatnie 4-5h przeszedłem jednym tchem. 

 

Sam gameplay też wypadł niezwykle solidnie, Raz skacze, biega, giba się i wykonuje wszystkie czynności jak przystało na akrobatę. Z kolei walka, to chyba najgorszy element pozycji bo jest zaledwie dobra, przeciwników jest mnóstwo, a walki jest całkiem sporo, ale na każdego oponenta  jest patent dzięki któremu można go pokonać w kilka sekund. Gameplay mocno utrudnia także źle zaprojektowane UI, szczególnie kółko zdolności do którego musimy stale odłączać i przypisywać nowe zdolności, w zależności co jest nam aktualnie potrzebne, przez co gra traci na płynności. 

 

Na koniec pochwałę jeszcze muzykę i to nie tylko za poziom za poziom z Joe Blackiem bo całościowo stoi na świetnym poziomie.

 

Generalnie kawał świetnej, pozytywnie zakręconej platformówki, nie bojącej się poruszać zaskakująco trudnych jak na gry wideo tematyki w  niezwykle ciepły sposób, że świetną oprawą wizualną i dźwiękowa.

 

Całość zajęła mi 22h co jest wynikiem nader satysfakcjonującym, ale chyba jeszcze do niej wrócę,  bo w końcowej fazie gry odblokowałem kilka umiejętności które dają mi dostęp do wcześniej niedostępnych miejsc.

 

Ode mnie solidne 8/10

 

 

 

 

Opublikowano

A ja przeszedłem w końcu jedynkę i nie żałuję. Mega gierka. Trochę skakanie drewniane, ale poziomy to coś cudownego. Fakt, że grałem na ps2 i w sumie chyba tylko końcówki wtedy nie przeszedłem, ale i tak fajnie było wrócić do Wateloo czy Świata Cirexa, tfu Milkmana. 

 

I odpaliłem dwójkę a tam skrót z wydarzeń, których nie było w jedynce. Było jakieś Psychonauts 1,5?

I aż nie mogę się doczekać kolejnych światów. Cudna seria.

Opublikowano
5 godzin temu, Basior napisał:

Trochę skakanie drewniane, ale poziomy to coś cudownego

Skakanie w dwójce mega poprawione, także jedna z największych wad jedynki już nie występuje. 

Opublikowano

Też skończyłem. Niecałe 18h i po drodze zbierałem wszystko co się dało. Teraz jeszcze pominięte subquesty i pozostałe śmieci do zebrania i papatki. Bardzo dobra gra, ale to już każdy wie. Miałem okazję pograć trochę na xbox one i nie polecam. Loadingi koszmarnie długie, obraz jest jakiś taki... rozmazano-dziwaczny i 30fps niesamowicie kłuje w oczy.

Opublikowano

Właśnie lecą napisy, co za gierka :obama: Schafer do końca nie odpuszcza i jak już myślałem, że rzeczy które widziałem pięć minut temu to wyżyny kreatywności to pojawia się następny, jeszcze bardziej pomysłowy poziom, i tak do końca. Ode mnie solidna dziewiątka i oby więcej takich gierek, bo aż chce się miętosić pada w łapie. I koniecznie poproszę OST na spotifce :banderas:

Opublikowano
4 godziny temu, Bzduras napisał:

Schafer do końca nie odpuszcza i jak już myślałem, że rzeczy które widziałem pięć minut temu to wyżyny kreatywności to pojawia się następny, jeszcze bardziej pomysłowy poziom, i tak do końca. Ode mnie solidna dziewiątka i oby więcej takich gierek, bo aż chce się miętosić pada w łapie.

oj tak rzadko już mam te uczucie co za gnoja, że zasypiam i myślę sobie co tam dalej wymyślą oraz mam chęć na dalsze granie po skończeniu sesji…

  • Lubię! 1
Opublikowano

Taaa, każda kolejna godzina to nieustanne "co oni tam jeszcze wymyślili?" :banderas: Jedyne co mi kuleje w tej grze to walka, bo momentami jest zbyt chaotyczna i mało intuicyjna, ale cała reszta to czysta gierkowa dobroć - humor, stylizowana grafika, OST, dialogi, projekty lokacji... o, może kamera jeszcze niedomaga momentami. Zdecydowanie moje top 3 tego roku.

  • Lubię! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...