Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077


Rekomendowane odpowiedzi

Wersje next gen będziecie mieli na start ale na pc xD  Ja nie wiem czy warto czekać. Sam pewnie ogram na xbox one x bo nie chce mi się kompa dla jednej gierki updatować (musiałbym wszystko wymienić i pewnie z 5-6 k bo chciałbym zrobić to dobrze). Hype tutaj to potężna rzecz. Niby teraz kompletnie nie czekam i nawet ciesze się z przesunięcia premiery bo w tym okresie bardziej rajcował mnie re 3 nemesis :)  ale jak będzie premiera i wszyscy będą grać to hype train zaatakuje. Nie wyobrażam sobie roku czekania jak spoilery będą latać po sieci. Tak jak z Wieśkiem 3 i wieloma innymi grami nastawionymi na fabułę. Wystarczy na mema nadziać się z zakończeniem albo spoiler pod artykułem czy filmem nie związanym z grą. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, blantman napisał:

Wersje next gen będziecie mieli na start ale na pc xD  Ja nie wiem czy warto czekać. Sam pewnie ogram na xbox one x bo nie chce mi się kompa dla jednej gierki updatować (musiałbym wszystko wymienić i pewnie z 5-6 k bo chciałbym zrobić to dobrze). Hype tutaj to potężna rzecz. Niby teraz kompletnie nie czekam i nawet ciesze się z przesunięcia premiery bo w tym okresie bardziej rajcował mnie re 3 nemesis :)  ale jak będzie premiera i wszyscy będą grać to hype train zaatakuje. Nie wyobrażam sobie roku czekania jak spoilery będą latać po sieci. Tak jak z Wieśkiem 3 i wieloma innymi grami nastawionymi na fabułę. Wystarczy na mema nadziać się z zakończeniem albo spoiler pod artykułem czy filmem nie związanym z grą. 

Właśnie spoilery mnie strasznie martwią. Chyba jedyny motywator do szybszego ogrania. Poczekamy zobaczymy. Z drugiej strony branie konsoli w ciemno na premierę to może być nie być najlepszy pomysł

Odnośnik do komentarza

Chyba zapowiada sie kolejny obsuw ;)
 

Kwestia nadgodzin przy Cyberpunk 2077 skomentowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Deweloperów Gier

Crunch pod lupą.

Przekładając datę premiery Cyberpunk 2077, prezes zarządu CD Projekt Red zapowiedział, że nie obejdzie się bez tzw. crunchu, czyli okresu wzmożonych prac i nadgodzin. Sprawę skomentowała przedstawicielka Międzynarodowego Stowarzyszenia Deweloperów Gier (IGDA).

„Balans między pracą a życiem osobistym jest kluczowy dla zdrowia psychicznego deweloperów, a studia powinny brać pod uwagę dobro pracowników, kiedy ustalają nową datę premiery” - skomentowała Renee Gittins w rozmowie z GameDaily.

 

https://www.eurogamer.pl/articles/2020-01-21-kwestia-nadgodzin-przy-cyberpunk-2077-skomentowana-przez-miedzynarodowe-stowarzyszenie-deweloperow-gier

Odnośnik do komentarza

Jedyny plus jaki widzę w tej sytuacji to taki, że chociaż nasi dostaną kasę za wszystkie przepracowane godziny czego nie można powiedzieć o developerach z zagranicy. Wiadomo, że po wypuszczeniu gry mogą dostać rekompensatę finansową czy urlop wypoczynkowy, ale nie ma co do tego żadnej pewności. 

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, Cedric napisał:

Trochę ciekawego info od Borysa z nowego podcastu z Rock i Borys - generalnie potwierdza się info, że nowa generacja wchodzi ciut za późno i nawet stosunkowo nieduże różnice w mocy konsol na końcu ich cyklu życia wychodzą na wierzch.

 

Generalnie nie jestem specjalnym fanem tych podcastów, bo często dyskusje są dość ogólnikowe, ale akurat z polskiego game devu mają dobre wtyki. M.in. od jakiegoś czasu panowie mieli mocne wątpliwości co do premiery Dying Light 2 (co się dzisiaj potwierdziło).

 

Wrzucam info:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6VunwbHa_HQ

 

  Ukryj zawartość
  • podobno są bardzo duże problemy z optymalizacją na Xbox One (tego najstarszego) i to był główny powód przesunięcia. Gra ma tam chodzić "ekstremalnie niesatysfakcjonująco"
  • docelowo w CD Projekt Red krążyło założenie, że jeżeli nie wyrobią się z tą optymalizacją do stycznia, to będzie przesunięcie premiery.
  • mimo wszystko przez 2-3 ostatnie miesiące była cisza jeżeli chodzi o wewnątrz-branżowe plotki, więc była nadzieja, że mimo wszystko się wyrobią. No nie udało się. :D
  • Borys wspomniał, że na GDC pewna, ważna osoba od RED-ów stwierdziła, że w takiej formie jak to było na pierwszych pokazach to nie ma szans,  żeby to zadziałało na current-genach. Spore cięcia były.
  • źródło Borysa wspomniało też o tym, że świat niekoniecznie będzie tak otwarty jak się może wydawać. Będzie pewnie sporo misji w wnętrzach budynków i (być może) dość korytarzowe poruszanie się po mieście, bez 100% otwartego świata
  • gra ma być krótsza od ostatniego Wiedźmina, ale ma zapewnić dużą satysfakcję przy kolejnych przejściach
  • podobno główny wątek udało się skończyć gdzieś 3 miesiące temu, w czasie do premiery będą też dorabiać nowy content (np. zadania poboczne)
  • podobno też w ostatnich miesiącach pojawiło się sporo specjalistów od optymalizacji, w tym firma Testronic (ploty)
  • mocny musik w studiu na wydanie tego przed premierą next-genów. Tym niemniej projekt od początku był przeznaczony na obecną generację
  • kolejny polski rekord crunchu już pobity ;) Warto też pamiętać, że Redzi nie wrzucają do napisów końcowych osób, którzy odeszli z firmy przed wydaniem gry
  • u najważniejszych  osób w studiu krąży też bardzo ciekawa lista funkcjonalności, które mają być w grze, która zawiera (cytując) "wszystkie ciekawe mechaniki w grach".

Inne ciekawostki:

  • był mocno rozważany projekt zrobienia nowej gry z Ciri roli głównej, gdzie chodziły ploty, że będzie to exclusive dla Sony (!). Od kilkunastu miesięcy jednak cisza w temacie, więc pomysł poszedł do kosza pewnie
  • generalnie bajdurzenie Redów o drugiej grze AAA w produkcji to była mocna bzdura
  • przy okazji dyskusji o next-genach i Cyberpunku, padło też info od jednego z informatorów odnośnie wstecznej kompatybilności PS5. Info od Sony dla developerów jest takie, że potwierdzają ją dla PS4. O innych konsolach nie dostali informacji


To ja mogę dodać, że devsi o wykonywaniu questów bez zabijania dowiedzieli się mniej więcej w tym samym czasie co my :v

@Bartg
No, po Wieśkach też był exodus, tu nie będzie inaczej, CDP za to wróci do organizowania Promised Landów, trzeba nowy narybek zgarnąć, hehe

Edytowane przez Hendrix
Odnośnik do komentarza

Czlowiek pracujacy umyslowo jest wydajny moze 4h dziennie, jezeli wezmiemy pod uwage czas poswiecony na "wejscie w problem" i przerywniki takie jak inni ludzie, lunch czy toaleta ;) Sa szerokie i dosc latwo dostepne badania na ten temat, wiec jezeli w CDP jest kultura "szef musi widziec ze pracuje" jak w Rockstar to naprawde nie zazdroszcze.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...