Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Figaro jako założyciel tematu teraz się tłumacz :D

 

"Gra wyjdzie między 2017 a 2021. Niemniej wg CEO nie jesteśmy tak daleko od premiery jak nam się wydaje.

 

Co więcej, Wiedźmin 3 sprawił, że zmienili podejście do Cyberpunku. Teraz celują wyżej, chcąc zrobić bardziej skomplikowany tytuł." 

  • Haha 1
Opublikowano

 

 

Gram na PS5. Pod względem bugów nie ma tragedii na tej wersji wg mnie (przynajmniej dla mnie). Kończę pierwszy akt, co parę godzin mam crasha, który wywala mnie na pulpit, zdarzyło mi się parę mniejszych baboli ale poza tym jest w miarę OK. No ale może spodziewałem się czegoś znacznie gorszego, stąd takie wrażenia, trzeba przyznać że robię zapisy co chwila na różnych sejwach żeby nie stracić postępów. Moje 2 główne uwagi:

 

1) Nikt nie pisze o tym, że walka jest chyba jeszcze gorsza niż w Wiedźminie? Tzn. strzela się bardzo, bardzo fajnie i cały system skradania, hakowania, perków itd. też działa fajnie tylko co z tego skoro wrogowie są jeszcze głupsi niż w legendarnym pod tym względem Horizon: Zero Dawn? Idziesz im pod nos a oni cię nie widzą, do tego nawet jak już zauważą to wystarczy odbiec parę metrów i spokój. O jakimkolwiek balansie też nie ma mowy - gram na Very Hard, tak jak pisałem nie skończyłem nawet pierwszego aktu a już czuję się OP.

 

2) Miasto jest fantastyczne tylko co z tego, skoro (przynajmniej na razie) niespecjalnie jest co i po co w nim robić? Pod względem swobody i rzeczy do zrobienia Cyberpunk nawet nie stał koło RDR2 który jest dla mnie w tym zakresie wyrocznią. Misje i misje poboczne mocno na jedno kopyto (no ale może się rozkręci).

 

Szkoda i szkoda tych bugów które na starych konsolach psują grę bo widać, że gra jest niesamowicie ambitna - rzeczywiście czegoś takiego jak Night City jeszcze w grach nie było pod względem dopracowania - to jest level wyżej niż RDR/GTA/dowolny inny sanbox. Klimat też robi robotę. Piaskownica jest fantastyczna, szkoda że póki co nie za bardzo jest w niej co ciekawego robić (bo 1) i 2)). I tak w sumie gra mi się świetnie ale mesjasz to nie jest - 2 lata temu przy premierze RDR2 i 5 lat temu przy Wiedźminie koparka opadała znacznie niżej.

 

Opublikowano
3 minuty temu, froncz piotrewski napisał:

Piaskownica jest fantastyczna, szkoda że póki co nie za bardzo jest w niej co ciekawego robić

To się nie dodaje.

Opublikowano (edytowane)
23 minutes ago, Rozi said:

To się nie dodaje.

Heh, no właśnie moim zdaniem się dodaje chociaż wiem że może to brzmieć dziwnie. Chodzi mi o to, że CDP zrobiło fantastyczny świat, który  (póki co - może dalej w grze zmienię zdanie, na razie pograłem jakieś 12h i liznąłem wszystkiego) niespecjalnie wciąga bo gameplay(misje, zadania) jest "sznurkowy" rodem z jakiegoś Asasyna a AI wrogów - z Horizona.

 

Nie grałem jeszcze chyba w grę, co do której miałbym tak mieszane uczucia. Bo z drugiej strony sam świat robi naprawdę kolosalne wrażenie, ba - walka i strzelanie(sam feeling + hakowanie, możliwość przechodzenia tych samych obszarów na różne sposoby) są strasznie dobre (nie to co np. w gierkach od Bethesdy). 

 

Póki co wersji na PS5 dałbym 8,5 na 10 i to z dużym żalem - bo widzę tu ogromny niezrealizowany potencjał i gigantyczne ambicje, z którymi studio się przestrzeliło. IMO nie pół tylko rok za wcześnie ta gra wyszła. I to odkładając na bok bugi z wersji na PS4/XOne. 

Edytowane przez froncz piotrewski
Opublikowano

Ciekawi mnie w sumie, jaki będzie dalszy obrót spraw. Czy CD Projekt przez rok pocrunchuje i da radę chociaż naprawić bugi i poprawić AI, czy raczej wezmą się za nowy, mniejszy bądź większy projekt, a ten spiszą na straty. Wiele rzeczy w tej grze leży na poziomie samej koncepcji i gdy emocje już opadną, wielu recenzentów im to wypomni. 

Udała im się w dużej mierze grafika miejskiej zabudowy i, wg niektórych, fabuła (choć ja naprawdę nie mogę się przekonać, zwłaszcza że kosztuje mnie ona żmudne ścinanie drzewek z karabinu). Konkurencja jednak nie śpi i myślę, że po świętach potentaci wystrzelą z armat, by te zabugowane dziecko jeszcze bardziej przyćmić. Jakoś trudno mi uwierzyć, by gra, pomimo błędów, dorównała popularności Skyrimom i Falloutom New Vegas, bo jest ona jednak mało kreatywna. Tak naprawdę tylko spluwy w niej działają, a ci drewniani wrogowie nie zachęcają do tego, by się nią bawić bardziej wnikliwie. Hackowanie jest nudne do bólu, skradanie to żart. A na poziomie "very hard" trzeba tylko bardziej unikać kul, bo zadają większe obrażenia. Nie jest to w ogóle trudne. Wystarczy chować się i strzelać, gdy przyjdzie twoja kolej, tzn. gdy wróg pojawi ci się jak na tacy.

 

Myślę, że jedyną nadzieją dla nich jest zakopać ten projekt i rzeczywiście wziąć się za Wiedźmina. Łatać po cichu, żeby po latach gracze odkryli po raz drugi, jak Assassin's Creed Unity. Tony nakładów pracy utonęły w Night City, ale niech to będzie nauczka na przyszłość, żeby trzymać się planu i nie próbować zadowolić wszystkich na raz (miłośników GTA, Borderlands, Wiedźmina i Fallouta na raz). 

 

 

Opublikowano

Cały problem tego świata jest taki ze robi wow szczególnie w zestawieniu z fabułą przez pierwsze kilka może kilkanaście godzin, a im dalej w las tym bardziej widać jak pusty i powtarzalny jest.

  • Plusik 1
Opublikowano
5 minut temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

Ciekawi mnie w sumie, jaki będzie dalszy obrót spraw. Czy CD Projekt przez rok pocrunchuje i da radę chociaż naprawić bugi i poprawić AI, czy raczej wezmą się za nowy, mniejszy bądź większy projekt, a ten spiszą na straty. Wiele rzeczy w tej grze leży na poziomie samej koncepcji i gdy emocje już opadną, wielu recenzentów im to wypomni. 

Udała im się w dużej mierze grafika miejskiej zabudowy i, wg niektórych, fabuła (choć ja naprawdę nie mogę się przekonać, zwłaszcza że kosztuje mnie ona żmudne ścinanie drzewek z karabinu). Konkurencja jednak nie śpi i myślę, że po świętach potentaci wystrzelą z armat, by te zabugowane dziecko jeszcze bardziej przyćmić. Jakoś trudno mi uwierzyć, by gra, pomimo błędów, dorównała popularności Skyrimom i Falloutom New Vegas, bo jest ona jednak mało kreatywna. Tak naprawdę tylko spluwy w niej działają, a ci drewniani wrogowie nie zachęcają do tego, by się nią bawić bardziej wnikliwie. Hackowanie jest nudne do bólu, skradanie to żart. A na poziomie "very hard" trzeba tylko bardziej unikać kul, bo zadają większe obrażenia. Nie jest to w ogóle trudne. Wystarczy chować się i strzelać, gdy przyjdzie twoja kolej, tzn. gdy wróg pojawi ci się jak na tacy.

 

Myślę, że jedyną nadzieją dla nich jest zakopać ten projekt i rzeczywiście wziąć się za Wiedźmina. Łatać po cichu, żeby po latach gracze odkryli po raz drugi, jak Assassin's Creed Unity. Tony nakładów pracy utonęły w Night City, ale niech to będzie nauczka na przyszłość, żeby trzymać się planu i nie próbować zadowolić wszystkich na raz (miłośników GTA, Borderlands, Wiedźmina i Fallouta na raz). 

 

 

Na pewno będą ratować ten tytul bo na tej marce ma się opierac firma (I wiesku). 

Opublikowano

Chyba sobie odpuszczę na jakiś czas... Panam dalej udaje niedostępną, gra się sama wyłącza i kolejne problemy się nawarstwiają.

Miałem już dojść do końca ale odnoszę wrażenie że to w sumie bardzo liniowa gra w kwestii fabularnej, przynajmniej wokół głównego wątku, przez co wątpię żebym w przyszłości chciał wrócić drugi raz i przechodzić od nowa.

Są dobre momenty w tym tytułe i trudno jednoznacznie go skreślić, wrzucam na kupkę wstydu do ogrania później.

Tylko coś czuje że z tych dwóch zapowiedzianych dlc to dupa zbita.  

 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Najbardziej mnie ciekawi sprawa polskich videorecenzji. 

Nawet Archon opisał grę w niemal samych superlatywach, choć jako pierwszy powiedział, że fabuła nie jest niczym szczególnym, a świat przedstawiony jest podejściem do tematu kompletnie stereotypowym. Nasze serwisy, jeśli dają niskie oceny grze, to jest to 8 na 10, gdyż twierdzą, że jednak gra wciąga. Za granicą tymczasem wszyscy kręcą bekę i, prawdę mówiąc, mam wrażenie, że te obecne 89 na metacritic to jakiś kolejny, zbiorowy sukces Polaków. Ciekaw jestem, ile z tych youtubowych serwisów recenzenckich jest utrzymywane przez hajpowanie CD Projektu. Quaz wciąż nie nagrał swojego materiału (co uważam za interesujące). 

 

 

Edytowane przez BrandonLee_z_TheCrow
  • Plusik 1
Opublikowano

Kurczę, myślałem że ten wątek z Panam będzie krótki, a tutaj jednak trochę tych misji jest.

 

Z ciekawości sprawdziłem i okazuje się, że w wyniku naszych relacji z nią można całkowicie zablokować ten wątek i dostęp do dalszych misji, albo bardziej go rozwinąć. 

Opublikowano
10 minut temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

Najbardziej mnie ciekawi sprawa polskich videorecenzji. 

Nawet Archon opisał grę w niemal samych superlatywach, choć jako pierwszy powiedział, że fabuła nie jest niczym szczególnym, a świat przedstawiony jest podejściem do tematu kompletnie stereotypowym. Nasze serwisy, jeśli dają niskie oceny grze, to jest to 8 na 10, gdyż twierdzą, że jednak gra wciąga. Za granicą tymczasem wszyscy kręcą bekę i, prawdę mówiąc, mam wrażenie, że te obecne 89 na metacritic to jakiś kolejny, zbiorowy sukces Polaków. Ciekaw jestem, ile z tych youtubowych serwisów recenzenckich jest utrzymywane przez hajpowanie CD Projektu. Quaz wciąż nie nagrał swojego materiału (co uważam za interesujące). 

 

 

 

Bo to jest cholernie trudna sprawa. Z jednej strony pewno cieplutki hajs albo fanty przeznaczone na promocję przez CDPR, oraz narodowa duma i spuścizna Wieśka 3, a z drugiej strony kupsztal w postaci niezoptymalizowanego kodu i gry, która poza designem, zaangażowaniem Keanu i kilkoma ciekawymi wątkami pobocznymi nie wyróżnia się niczym ponad przeciętność a króluje w konkursie na bugi roku. 

  • Plusik 1
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

To powiem Wam coś ciekawego teraz. 

 

W zeszłym roku pewne duże polskie wydawnictwo, przez znajomego, który w nim był redaktorem inicjującym, zleciło mi napisanie historii polskiego gamedevu i gamingu. Wziąłem się za zadanie z przyjemnością. Zacząłem chodzić po twórcach "Puszek Pandory", "Robbo" i innych Cytadel, rozmawiając i szukając anegdot bez końca. Naprawdę podobało mi się to wszystko: pisałem o rozwoju prasy, o pierwszych esportowcach, no generalnie o wszystkim.

 

Gdy złożyłem książkę, okazało się, że wydawnictwo chciało, by przynajmniej w 1/3 była ona o CD Projekt RED, a cała reszta ich nie interesuje. Rozpętał się konflikt, sam osobiście zrezygnowałem z projektu i zapadłem się pod ziemię. Uważałem to za krzywdzące dla wielu polskich twórców, których zresztą musiałem zaraz potem przeprosić. 

 

Teraz zupełnie nie żałuję swojej decyzji. Jak bardzo ze wstydu bym się palił przed całą branżą, gdybym to wydał, a w obecnej chwili również przed światem literatury.

 

Premiera miała być w kwietniu. Pewnie domyślacie się, z czym miała się pokrywać :D

Edytowane przez BrandonLee_z_TheCrow
  • Plusik 9
Opublikowano
6 minut temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

To powiem Wam coś ciekawego teraz. 

 

W zeszłym roku pewne duże polskie wydawnictwo, przez znajomego, który w nim był redaktorem inicjującym, zleciło mi napisanie historii polskiego gamedevu i gamingu. Wziąłem się za zadanie z przyjemnością. Zacząłem chodzić po twórcach "Puszek Pandory", "Robbo" i innych Cytadel, rozmawiając i szukając anegdot bez końca. Naprawdę podobało mi się to wszystko: pisałem o rozwoju prasy, o pierwszych esportowcach, no generalnie o wszystkim.

 

Gdy złożyłem książkę, okazało się, że wydawnictwo chciało, by przynajmniej w 1/3 była ona o CD Projekt RED, a cała reszta ich nie interesuje. Rozpętał się konflikt, sam osobiście zrezygnowałem z projektu i zapadłem się pod ziemię. Uważałem to za krzywdzące dla wielu polskich twórców, których zresztą musiałem zaraz potem przeprosić. 

 

Teraz zupełnie nie żałuję swojej decyzji. Jak bardzo ze wstydu bym się palił przed całą branżą, gdybym to wydał, a w obecnej chwili również przed światem literatury.

 

Premiera miała być w kwietniu. Pewnie domyślacie się, z czym miała się pokrywać :D

To przynajmniej teraz wiadomo czemu hejtujesz. 

  • Plusik 4
Opublikowano
24 minuty temu, Bigby napisał:

Kurczę, myślałem że ten wątek z Panam będzie krótki, a tutaj jednak trochę tych misji jest.

 

Z ciekawości sprawdziłem i okazuje się, że w wyniku naszych relacji z nią można całkowicie zablokować ten wątek i dostęp do dalszych misji, albo bardziej go rozwinąć. 

Wiele jest takich wątków, wszystko zależy od tego jak to poprowadzisz dialogowo.

Opublikowano (edytowane)

Swoją drogą jest chyba najlepszą kobiecą postacią w grach Redów i jedną z najlepszych ogólnie w CP2077.

Edytowane przez Bigby
Opublikowano
47 minut temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

Najbardziej mnie ciekawi sprawa polskich videorecenzji. 

Nawet Archon opisał grę w niemal samych superlatywach, choć jako pierwszy powiedział, że fabuła nie jest niczym szczególnym, a świat przedstawiony jest podejściem do tematu kompletnie stereotypowym. Nasze serwisy, jeśli dają niskie oceny grze, to jest to 8 na 10, gdyż twierdzą, że jednak gra wciąga. Za granicą tymczasem wszyscy kręcą bekę i, prawdę mówiąc, mam wrażenie, że te obecne 89 na metacritic to jakiś kolejny, zbiorowy sukces Polaków. Ciekaw jestem, ile z tych youtubowych serwisów recenzenckich jest utrzymywane przez hajpowanie CD Projektu. Quaz wciąż nie nagrał swojego materiału (co uważam za interesujące).

Jesli sami nie kupili sobie egzemplarza do testu to ich recenzja/opinia jest nic nie warta. 8/10 bo nastepnym razem pani z pru nie zadzwoni i nie wysle kodu albo nie podpisze umowy na akcje promocyjna.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...