Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja grałem w AC: U grubo po premierze jak już wszystko połatali jednak gra nie wywarła na mnie tak pozytywnego wrażenia jak następna część AC: Syndicate. Ale coś w tym jest o czym piszesz. Może być tak, że przegapili swoje 5 minut i teraz zaczną się kłopoty polskiego championa. Chyba, że te dodatkowe DLC oraz next-gen patch będą jakimś game changerem. Wydaje mi się, że sytuacja z CDP jest już nauczką też dla innych wydawców - People Can Fly przesunęli premierę Outsiders. Jeżeli twórcy będą wspierać grę to nie koniecznie musi zostać zapomniana do 2023 r. Zależy też na czym będzie polegało multi. Wszystko może się jeszcze odwrócić. Niesmak jednak pozostanie. techland do dziś wspiera Dying Light.

 

Sam w dniu dzisiejszym zakupiłem swój egzemplarz. Miałem czekać na patcha pod XSX ale skoro ma wyjść dopiero na jesień to zakupiłem już dziś. Pewnie będzie u mnie w przyszłym tygodniu, to może poczekam jeszcze na tego patcha, który ma się ukazać na dniach. W oprawie next genowej przejdę na jesień albo w przyszłym roku, bo na pewno część misji będzie można wykonać inaczej, dokonać innych wyborów i zobaczyć inne zakończenie.

  • Plusik 2
Opublikowano
46 minut temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

Dokładnie. Obawiam się, że z Cyberpunkiem będzie trochę jak z Assassin's Creed Unity. Kiedy zagra się w paryskie asasyny obecnie, jest to chyba najlepsza ze wszystkich odsłon starej serii (no, może oprócz Black Flag). Przegapiła jednak ona swoją szansę, bo gamedev jest bezlitosny i każda gra ma swoje 5 min. do wykorzystania, a Redzi swoje 5 min. przetrwonili. W tym roku pewnie dostaniemy kilka mocnych rzeczy, większych i mniejszych (czuję, że czarnym koniem może być konsolowe Disco Elysium). W przyszłym roku Sony i Rockstar wylecą z czymś mocnym, a w ogóle to myślę, że sandboxy powoli będą odchodzić do lamusa, bo choć te gry wciąż zarabiają, to fani coraz bardziej narzekają na nudę w formule piaskownicy. 

Chyba żartujesz, z tymi sandboxami. To nie cw ale te gry to podstawa wydawnicza takiego sony obecnie i nic nie zapowiada żeby to miało się zmienić patrząc na tytuły gry roku, zapowiedzi czy sprzedaż wśród casuali. 

Opublikowano
35 minut temu, Elitesse napisał:

Ja grałem w AC: U grubo po premierze jak już wszystko połatali jednak gra nie wywarła na mnie tak pozytywnego wrażenia jak następna część AC: Syndicate. Ale coś w tym jest o czym piszesz. Może być tak, że przegapili swoje 5 minut i teraz zaczną się kłopoty polskiego championa. Chyba, że te dodatkowe DLC oraz next-gen patch będą jakimś game changerem. Wydaje mi się, że sytuacja z CDP jest już nauczką też dla innych wydawców - People Can Fly przesunęli premierę Outsiders. Jeżeli twórcy będą wspierać grę to nie koniecznie musi zostać zapomniana do 2023 r. Zależy też na czym będzie polegało multi. Wszystko może się jeszcze odwrócić. Niesmak jednak pozostanie. techland do dziś wspiera Dying Light.

 

Sam w dniu dzisiejszym zakupiłem swój egzemplarz. Miałem czekać na patcha pod XSX ale skoro ma wyjść dopiero na jesień to zakupiłem już dziś. Pewnie będzie u mnie w przyszłym tygodniu, to może poczekam jeszcze na tego patcha, który ma się ukazać na dniach. W oprawie next genowej przejdę na jesień albo w przyszłym roku, bo na pewno część misji będzie można wykonać inaczej, dokonać innych wyborów i zobaczyć inne zakończenie.

Z tym zapomnieniem to też trochę przesada, bo jeśli wydadzą tak duże i rozbudowane fabularne dlc jak do wiedźmina to raczej nie ma się co martwić o sprzedaż i wzrost zainteresowania bo ja z przyjemnością wrócę do tego świata, zwłaszcza z patchami pod current geny. Poza tym będą na pewno liczne promocje na gierkę. 

1 minutę temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

@lpcl - wspomnisz moje słowa w 2023 :D

Sam jestem zmęczony tym schematem ale obawiam się, że dalej będziemy hojnie raczeni sandboxami w tej generacji. 

Opublikowano

Póki co kończę grę drugi raz 160h zleciało, na pewno wrócę do niej przy okazji patcha pod Sereis X i na pewno ogram oba dodatki, a jak MP okaże się świetny to i ten 23 jest jak najbardziej możliwy ;)

  • Plusik 1
Opublikowano
54 minuty temu, BrandonLee_z_TheCrow napisał:

Dokładnie. Obawiam się, że z Cyberpunkiem będzie trochę jak z Assassin's Creed Unity. Kiedy zagra się w paryskie asasyny obecnie, jest to chyba najlepsza ze wszystkich odsłon starej serii (no, może oprócz Black Flag). Przegapiła jednak ona swoją szansę, bo gamedev jest bezlitosny i każda gra ma swoje 5 min. do wykorzystania, a Redzi swoje 5 min. przetrwonili. W tym roku pewnie dostaniemy kilka mocnych rzeczy, większych i mniejszych (czuję, że czarnym koniem może być konsolowe Disco Elysium). W przyszłym roku Sony i Rockstar wylecą z czymś mocnym, a w ogóle to myślę, że sandboxy powoli będą odchodzić do lamusa, bo choć te gry wciąż zarabiają, to fani coraz bardziej narzekają na nudę w formule piaskownicy. 

 

Do 2023 wyjdzie zapewne takie GTA 6 wyznaczając nowe standardy open worldów i sandboxów. A CP2077? W tej materii i do tego czasu będzie brzydkim kaczątkiem, o którym nawet twórcy nie będą chcieli pamiętać, co dopiero grać w multi. Z resztą co będziemy dywagować? Ostatnio grałem w GTA 4 na XSX i wsiąkłem w świat, który reaguje na moje poczynania i na bieżąco go komentuje, a Policja to coś więcej niż bezmyślne boty. Szczerze? Wolałem zostać w Liberty City, niż wracać do Night City. Po prostu żenua.

Opublikowano

Jeszcze nie grałem w gierkę ale takie porównania do GTA 5 wydają mi się nie na miejscu. Co innego porównywać GTA 5 z WD:L. Te dwie gry są bardziej nastawione na akcje niż warstwę fabularną jak w RPG. Przedmiotem sandboxów typu GTA jest też w jakimś stopniu zabawa otoczeniem (miastem), atakowanie NPC czy walka z policją. Tutaj miasto powinno być tylko tłem do opowiedzianej historii. Niemniej pewnie lepiej można by się w Cyberpunka bawić gdyby miasto i NPC odpowiadało temu, które znamy z GTA czy WD. To jest chyba pierwsza polska gra tego typu - miasto, ruch uliczny, npc, wielki świat. Jest szansa, że jak pokuszą się o kontynuację albo podobną grę to te mechaniki także zostaną dopieszczone i z każdym wydaniem gry będzie coraz lepiej jak z serią GTA. Ale mogę się mylić, może się okazać, że w przyszłym tygodniu będę cofał swoje słowa i rzucał mięsem na CDP ;) 

Opublikowano

Testowało dużo osób wewnętrznie + dwie zewnętrzne firmy (QLOC i Testronic)

Znalezienie błędu =/= zlikwidowanie błędu, a naprawą bugów testerzy się nie zajmują xd

Opublikowano
3 godziny temu, Elitesse napisał:

Jeszcze nie grałem w gierkę ale takie porównania do GTA 5 wydają mi się nie na miejscu. Co innego porównywać GTA 5 z WD:L. Te dwie gry są bardziej nastawione na akcje niż warstwę fabularną jak w RPG. Przedmiotem sandboxów typu GTA jest też w jakimś stopniu zabawa otoczeniem (miastem), atakowanie NPC czy walka z policją. Tutaj miasto powinno być tylko tłem do opowiedzianej historii. Niemniej pewnie lepiej można by się w Cyberpunka bawić gdyby miasto i NPC odpowiadało temu, które znamy z GTA czy WD. To jest chyba pierwsza polska gra tego typu - miasto, ruch uliczny, npc, wielki świat. Jest szansa, że jak pokuszą się o kontynuację albo podobną grę to te mechaniki także zostaną dopieszczone i z każdym wydaniem gry będzie coraz lepiej jak z serią GTA. Ale mogę się mylić, może się okazać, że w przyszłym tygodniu będę cofał swoje słowa i rzucał mięsem na CDP ;) 

Już to pisałem tutaj, ale jak się tworzy grę z otwartym światem to trzeba się liczyć z tym, że gracze będą ten świat testować. Szczególnie, że jest to miejski świat ze wszystkimi jego elementami. Jak się blokuje ruch uliczny to się oczekuje reakcji NPCów, a nie grzecznego czekania aż przeszkoda zostanie usunięta. Zresztą to się tyczy każdego elementu w tym otwartym świecie. 

 

I nie jest też tak, że skoro CDPR robiło otwarty, miejski świat po raz pierwszy to mają prawdo do takich błędów. Dokoła pełno takich gier, więc na pewno mieli wzory do naśladowania. Dla mnie to po prostu fuszerka z ich strony. Odezwał się polski charakter "Co, ja nie dam rady?", chłopaki się zachłysnęli swoją pozycją w branży no i wyszło jak wyszło. 

 

Ta gra w ogóle ma wiele nieprzemyślanych, czy źle wykonanych elementów i mechanik. 

 

Jak grałem w Wiedźmina 3 i na YT widziałem ludzi, którzy ubierali Geralta we wszystko co miało lepsze statystyki to ostatecznie wyglądał on jak klown. Ja swojego Wiedźmina ubierałem tylko w wiedźmiński rynsztunek i miałem w tym naprawdę mega wczujkę. W CP2077 też jest masa możliwości ze zmianą wyglądu tylko pytam po co, skoro w grze zyebane są odbicia lustrzane a nasza postać patrzy na świat z pierwszej osoby. Pytam, kto w CDPR wpadł na pomysł zwiększania rozmiarów donga skoro go nawet w grze nie widać jak gramy. No chyba, że przez buga gacie znikają. 

 

Mówię Wam, że jak już skończy się proces naprawiania tej gry to będzie chodzić ona po 50 zł i będzie do wyłapania z koszyków w marketach. 

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Elitesse napisał:

Jeszcze nie grałem w gierkę ale takie porównania do GTA 5 wydają mi się nie na miejscu. Co innego porównywać GTA 5 z WD:L. Te dwie gry są bardziej nastawione na akcje niż warstwę fabularną jak w RPG. Przedmiotem sandboxów typu GTA jest też w jakimś stopniu zabawa otoczeniem (miastem), atakowanie NPC czy walka z policją. Tutaj miasto powinno być tylko tłem do opowiedzianej historii.

 

Zacznijmy od tego że nie ma jakiejś uznanej jednogłośnie definicji sanboxa, gracze sobie sami to wymyślili że sandbox to klon GTA - a jedynymi warunkami jest otwarty świat oraz nieliniowa fabuła, gdzie w każdej chwili możesz odejść od wątku głównego i robić sidequesty. Jak poczytać różne definicje na temat tego co jest sandboxem, to wymienia sie tam GTA, ale też Minecrafta, Elite, Simcity a nawet Dreams czy Little Big Planet - albo serie Elder Scrolls lub Fallout - więc wszystko co nie prowadzi gracza po sznurku. W jaki więc sposób Cyberpunk nie spełnia definicji Sandboxa, jak Fallout 3 ją spełnia? Do tego zarówno GTA jak i CP2077 były reklamowane jako gry action-adventure, więc nie wiem dlaczego nie można ich porównywać, skoro należą do tego samego gatunku według samych ich twórców.

 

A nawet jakby założyć że CP2077 to rasowy RPG i w żadnym wypadku sandbox, to niby w jaki sposób to usprawiedliwia policje spawnującą sie z powietrza albo marne AI npc? Właśnie w grze RPG takie rzeczy powinny być jak najlepiej dopracowane, bo mechaniki świata przedstawionego oraz spójność systemów jest podstawą w grach RPG, również tych granych z ołówkiem i kartką.

Edytowane przez Observer
Opublikowano
1 godzinę temu, LukeSpidey napisał:

Już to pisałem tutaj, ale jak się tworzy grę z otwartym światem to trzeba się liczyć z tym, że gracze będą ten świat testować. Szczególnie, że jest to miejski świat ze wszystkimi jego elementami. Jak się blokuje ruch uliczny to się oczekuje reakcji NPCów, a nie grzecznego czekania aż przeszkoda zostanie usunięta. Zresztą to się tyczy każdego elementu w tym otwartym świecie. 

 

I nie jest też tak, że skoro CDPR robiło otwarty, miejski świat po raz pierwszy to mają prawdo do takich błędów. Dokoła pełno takich gier, więc na pewno mieli wzory do naśladowania. Dla mnie to po prostu fuszerka z ich strony. Odezwał się polski charakter "Co, ja nie dam rady?", chłopaki się zachłysnęli swoją pozycją w branży no i wyszło jak wyszło.

 

Jak grałem w Wiedźmina to też bawiłem się tylko w wiedźmiński rynsztunek ;)

 

Nie wiem po co w grach FPP zmiana wizerunku i ubrań. Mi tego typu rzeczy nie są do szczęścia potrzebne właściwie w żadnej grze. Może to kwestia tego, że teraz większość gier na to pozwala albo przygotowania pod multi.

Mówisz, że jest pełno gier do naśladowania ale możesz wskazać jakieś konkretne tytuły? Ja kojarzę tylko GTA, Mafię i WD. Za tytułami stoją firmy z dużym kapitałem, pracownikami i doświadczeniem w robieniu tego typu sandboxów. W Yakuzie też jest miasto ale nie można robić tego typu wygibasów jak w powyższych.

 

Na długo przed tym jak powstał Cyberpunk, w 2016 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwój rozdawało granty dla firm zajmujących się produkcją gier komputerowych. CDP załapał się wtedy na:

 

1. City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem

2. Seamless Multiplayer - kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi

3. Cinematic Feel - kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi

4. Animation Excellence - kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi

 

https://www.cdprojekt.com/pl/media/aktualnosci/30-mln-zl-dla-grupy-cd-projekt-innowacje-ramach-programu-gameinn/

https://archiwum.ncbr.gov.pl/fileadmin/gfx/ncbir/userfiles/_public/fundusze_europejskie/inteligentny_rozwoj/gameinn/lista_rankingowa_3_1.2_2016_poir__gameinn.pdf

 

ad 1. według dostępnych danych opracowanie takiego systemu miało kosztować ok. 20 milionów! 20 milionów, a i tak z tego co słyszę wcale nie wyszło to za dobrze. Pewnie też będę narzekać jak zacznę grać ;) Może to być taka fuszerka dlatego, że:

a) opracowanie takiego systemu jest bardzo czaso i kapitałochłonne, a to jest ich debiut, albo

b) skoro to był w jakimś stopniu grant, to nie trzeba tego zrobić do końca dobrze, bo przecież w tym NCBiR nikt się na tym nie zna więc wystarczy zrobić tak aby działało na prezentacji i koniec ;)

 

Nie wiem ile kosztowało opracowanie takiego systemu twórców GTA, Mafii czy WD ale w ich przypadku mieli oni już przetarte ścieżki, debiut już za nimi. Z tego co pamiętam, to w GTA 3, Vice City i San Andreas policja, npc i miasto zachowywali się podobnie. Gry były na tym samym albo ulepszanym silniku, a w każdej z części policja taranowała gracza albo jak wsiadło się do sportowego auta to same sportowe, jak do ciężarówki to znów ciężarowe itp ;) Dopiero kolejna generacja przyniosła nowy silnik i zachowania. Pokładam wiarę w CDP, że następna gra będzie pod tym względem lepsza. Może i dało się to zrobić lepiej ale ile by to kosztowało i ile czasu byłoby na to potrzebne? CDP stawiał na jakość swoich produktów, może w tym przypadku nie dało się zrobić tego lepiej nie ocierając się o bankructwo firmy. Nie wiem.

 

ad. 2 zobaczymy jak to działa w 2023 r.

ad. 3 nie wiem o co chodzi ale pewnie niedługo się przekonam.

ad. 4 tutaj jak wyżej choć jeszcze mogłoby tłumaczyłoby po co możliwości zmiany wizerunku postaci itp - była kasa do wzięcia z grantu to czemu nie? ;) Może w kolejnych grach się to bardziej przyda.

 

Pewnie dopiero w przyszłym tygodniu zobaczę jak gra wygląda i sam będę denerwować się na co poszły moje podatki  ;)

 

Godzinę temu, Observer napisał:

Zacznijmy od tego że nie ma jakiejś uznanej jednogłośnie definicji sanboxa, gracze sobie sami to wymyślili że sandbox to klon GTA - a jedynymi warunkami jest otwarty świat oraz nieliniowa fabuła, gdzie w każdej chwili możesz odejść od wątku głównego i robić sidequesty. Jak poczytać różne definicje na temat tego co jest sandboxem, to wymienia sie tam GTA, ale też Minecrafta, Elite, Simcity a nawet Dreams czy Little Big Planet - albo serie Elder Scrolls lub Fallout - więc wszystko co nie prowadzi gracza po sznurku. W jaki więc sposób Cyberpunk nie spełnia definicji Sandboxa, jak Fallout 3 ją spełnia? Do tego zarówno GTA jak i CP2077 były reklamowane jako gry action-adventure, więc nie wiem dlaczego nie można ich porównywać, skoro należą do tego samego gatunku według samych ich twórców.

 

A nawet jakby założyć że CP2077 to rasowy RPG i w żadnym wypadku sandbox, to niby w jaki sposób to usprawiedliwia policje spawnującą sie z powietrza albo marne AI npc? Właśnie w grze RPG takie rzeczy powinny być jak najlepiej dopracowane, bo mechaniki świata przedstawionego oraz spójność systemów jest podstawą w grach RPG, również tych granych z ołówkiem i kartką.

 

Jest sporo racji w tym co obaj piszecie. Jednak sanbox nastawiony bardziej na RPG, jakim uważam jest Cyberpunk, nie powinien być porównywany z GTA, a np. już Falloutem. Cholera wie do czego powinno się go porównać ale moim zdaniem nie do GTA. Może bardziej do pierwszej Mafii (w edycji ostatecznej), gdzie miasto jest tłem rozgrywanych wydarzeń. Ciężko grę porównać do czegokolwiek skoro definicja sandboxów jest tak duża.

 

Opublikowano
2 minuty temu, Elitesse napisał:

Nie wiem po co w grach FPP zmiana wizerunku i ubrań. Mi tego typu rzeczy nie są do szczęścia potrzebne właściwie w żadnej grze.

 

Zapomniał o Kingdom Come Deliverance? Tam ubiór i nawet jego poziom czystości miał znaczenie. Gdy Heniek chodził w łachmanach, był inaczej postrzegany przez enpeców niż po założeniu szykownego stroju i kolczugi. Przekładało się to między innymi na reakcje innych postaci oraz opcje dialogowe.

Eot.

  • Plusik 2
Opublikowano

Juz oficjalnie po 179 zł nówka xD Zjazd z 269 zł w miesiąc. Oby ten zafoliowany steelbook za parę lat przełożył się chociaż na tę kawalerkę pod miastem. Az szkoda sprzedawac, polezy do czasu apgrejdu pod PS5, wtedy z przyjemnością wymęcze wszystkie questy.

Opublikowano

Od świąt bez zmian tj. łatka 1.06, która na PS5 crashuje co 1h, gliczuje elementy HUDa, które mogą utkwić na ekranie, brak inteligencji NPC oraz policji, przedmioty, których nie idzie podnieść, exploity na expienie, glicze dialogowe psujące fabułę (pisałem wcześniej o scence z płaceniem Rouge w teraźniejszości vs bug ze spotkaniem jej w retrospekcji). Ogólnie taśmą klejony wątek główny udało się skończyć (z kulminacyjnym crashem na end creditsach XD), ale szkoda psuć sobie doznania, lepiej poczekać na realne narodziny tego wcześniaka w prawdziwej wersji day one.

  • Dzięki 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...