Voytec 2 761 Opublikowano 2 stycznia 2021 Opublikowano 2 stycznia 2021 3 minuty temu, suteq napisał: Jak technologia RTX jest w grze dobrze zaimplementowana (patrz Control, CB2077) to robi to ogromne wrażenie w kwestii wizualnej i sprawia, że świat wygląda realistyczniej. Skończyłem całe Control z full RT i nie wyobrażam sobie powrót do grania bez w tej grze. Tak samo jak włączysz RT w CB2077 to miasto od razu wygląda zdecydowanie lepiej i ciężko wrócić do grania bez RT. Obstawiam, że to samo jest z Milesem Moralesem. No, DF twierdzi, że to jeden z najlepiej zaimplementowanego RT Brandon przechodzi samego siebie. Oświetlene to coś co zrobiło największy przeskok jakości graficznej między generacją PS3 i PS4 (choćby Black Flag - Unity), a RT robi różnicę między PS4 a PS5 i uważanie to za zbędny bajer... No kurwa Cytuj
BrandonLee_z_TheCrow 96 Opublikowano 2 stycznia 2021 Opublikowano 2 stycznia 2021 1 minutę temu, Voytec napisał: No, DF twierdzi, że to jeden z najlepiej zaimplementowanego RT Brandon przechodzi samego siebie. Oświetlene to coś co zrobiło największy przeskok jakości graficznej między generacją PS3 i PS4 (choćby Black Flag - Unity), a RT robi różnicę między PS4 a PS5 i uważanie to za zbędny bajer... No kurwa Whateva, man. Patrz post wyżej. Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 2 stycznia 2021 Opublikowano 2 stycznia 2021 2 godziny temu, suteq napisał: Jak technologia RTX jest w grze dobrze zaimplementowana (patrz Control, CB2077) to robi to ogromne wrażenie w kwestii wizualnej i sprawia, że świat wygląda realistyczniej. Skończyłem całe Control z full RT i nie wyobrażam sobie powrót do grania bez w tej grze. Tak samo jak włączysz RT w CB2077 to miasto od razu wygląda zdecydowanie lepiej i ciężko wrócić do grania bez RT. Obstawiam, że to samo jest z Milesem Moralesem. No chyba ze gra nagle wyswietla się w 30 fpsach Sam długo się zastanawiałem czy grac na Ultra z RT, czy jednak bez w tych 60 fpsach, ale co by nie mówić, nawet bez RT ta gra wyglada fenomenalnie! Tak zaprojektowanego miasta nie było chyba jeszce w żadnej grze, czuć ta skale chodzac obok wierzowcow, biurowcow, nawet przydrożne bloki wygladaja swietnie, na ścianach mozna znalezc ulotki, grafity, odpadajacy tynk i ta dbałość o szczegóły to +10 do imersji. Sama gra fabularnie jak dla mnie mocno daje rade, do tego klimat cyberpunkowy jest tak gesty, ze wylewa się z ekranu. AI?, ok z lekka upośledzony, ale czy bardziej niż w innych grach typu Asassins Creed - nie powiedziałbym. Jasne policja jest zepsuta, w miescie nie ma żadnych dodatkowych aktywności (które swoja droga wiecznie i tak pomijalem w open worldach), a gra mimo błędów broni się w wielu aspektach. Brakuje mi tylko innych animacji zabojstw, przydałyby się bardziej efektowne ciche eliminacje za pomocą broni białych, czy samych cyberwszczepow. Bez sensu ze kazda osobę musimy chwytać, zamiast od razu ja zabić, no i crafting rzeczywiście mógłby być lepszy, znalazłem 2 legendarne bronie na samym początku i teraz musze w nie włożyć sporo materiału by były na poziomie znalezionych smieci. 1 Cytuj
_Red_ 12 065 Opublikowano 2 stycznia 2021 Opublikowano 2 stycznia 2021 O tak, takedowny byłyby dużo smaczniejsze w stylu Deus Exa. Np. wszczepy w rękach zużywają nam kilka pkt RAMu, ale widzimy efektowny chwyt zza winkla, przyparcie do muru i gleba. A nie tandentne duszenie stojąc perfekcyjnie tyłem (zakładając, że przeciwnik nie zechce nagle obrócić się w ułamku sekundy) i skrecanie karku jak lalce, rodem z Dishonored. Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Naprawdę ludzie nadal myślą, że przy tak obszernych produkcjach jak CP ci sami ludzie odpowiadający za system, AI, czy fabułę, siadają potem do grafiki pudrować jakieś RTXy...? Serio? Cytuj
p406 46 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 AI jest zrąbane po całości, to fakt. Ale zrobienie AI na wysokim poziomie w mieście wielopoziomowym, gdzie część NPC jest na poziomie gracza, część pod nim a część nad nim plus samochody i realistyczna policja a na dodatek prawdziwe tłumy i dużo aut (no bo przecież metropolia przyszłości to nie może być pustek na ulicach) to byłaby katorga dla najnowszych ryzenów a co dopiero jaguar 2.1 ghz (6 rdzeni dla gier). Tacy tu spece od gamedevu się wypowiadają a nie rozumieją elementarza w tworzeniu gier. Nawet gdyby zatrudnili mistrzów kodowania AI to przy takiej skali miasta i ilości npc i aut jak w pecetowej wersji, to bez radykalnych cięć w ilości nie ma szans na zrobienie tego na dobrym poziomie. A wtedy byłby lament, że pustki i brak życia. Zobaczcie jak w GTA przy sprowokowaniu większej zadymy cudownie znikają niektórzy NPC i samochody... Podsumowując - konstrukcja miasta którą stworzyli może być tylko i wyłącznie dekoracją, bo nawet mistrzowie z Rockstar i najnowsze procesory nie ogarnęłyby tu tego na wysokim poziomie bez radykalnych uproszczeń. Tym niemniej miejsce na poprawę Ai jest jeszcze bez dwóch zdań. Cytuj
Donatello1991 1 445 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Konstrukcja miasta to tylko tekstury i świecidełka, rzeczy statyczne. Taki Rockstar by tam zrobił pogrom jeśli chodzi o AI. Cytuj
Andżej 2 268 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 (edytowane) rockstar to, rockstar tamto, a ludzie zapominaja ze w rdr2 game design, zwlaszcza konstrukcja questow i szynowy gunplay pamietaja lata 2000. stroze prawa w rdr2 tez do najlepszych mechanik z reszta nie naleza. zanim mnie tutaj ktos zezre zywcem, to oczywiscie produkcja od rockstar nie ma az tak glebokich problemow, jakie na chwile obecna ma cp2077. chodzi mi raczej o to, ze obydwie produkcje to archaizmy w pieknym opakowaniu i rdr2 nigdy nie byl zadnym mesjaszem ani wyznacznikiem w tej kwestii Edytowane 3 stycznia 2021 przez Andżej Cytuj
p406 46 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 (edytowane) 42 minutes ago, Donatello1991 said: Konstrukcja miasta to tylko tekstury i świecidełka, rzeczy statyczne. Taki Rockstar by tam zrobił pogrom jeśli chodzi o AI. Ale geometria decyduje gdzie i w jakiej ilości pojawią się npc. A w grach rockstara gdzie jest miasto w dodatku płaskie i jednowymiarowe próżno szukać tłumów takich jak w CP2077 na pc w ciągu dnia w centrum miasta. Edytowane 3 stycznia 2021 przez p406 Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 25 minut temu, Andżej napisał: rockstar to, rockstar tamto, a ludzie zapominaja ze w rdr2 game design, zwlaszcza konstrukcja questow i szynowy gunplay pamietaja lata 2000. stroze prawa w rdr2 tez do najlepszych mechanik z reszta nie naleza. zanim mnie tutaj ktos zezre zywcem, to oczywiscie produkcja od rockstar nie ma az tak glebokich problemow, jakie na chwile obecna ma cp2077. chodzi mi raczej o to, ze obydwie produkcje to archaizmy w pieknym opakowaniu i rdr2 nigdy nie byl zadnym mesjaszem ani wyznacznikiem w tej kwestii Co do żyjącego świata to się nie zgodzę, bo zachodzę w głowę, która produkcja bardziej żywy świat oddała jak nie RDR. Ale już pomijając temat RDR II to to co Cyberpunka od gry Rockstar odróżnia to cykle dnia NPCtow. W każdej grze jak zaczniesz się przyglądać AI to A zacznie znacznie wybijać się przed I ale NPCty w grach Rockstara w jakiś sposób imitowali ludzi. Jak zaczniesz za nimi podążać to zaczną się niecierpliwić i uciekać albo zrobią się agresywni. Ludzie wstawali rano, szli do pracy, potem na wódeczkę a na koniec w kimono. Ciężko nie odnieść wrażenia, że AI w Cyberze to placeholder i miało być zupełnie inne ale nie starczyło czasu. Ba, w Wiedźminie 2 to już było. Ludzie we Flotsam prowadzili jakieś życie, chodzili do pracy, potem spać. Zwróć uwagę jak zachowują się NPCty w GTA jak staniesz na środku ulicy, a jak tutaj. NPC w C2077 nie ma żadnych obranych zadań. Po prostu idą ulicą i jak skończy się licznik krokow to zatrzymują się, zawracają i tak w kółko. Jak się wystraszą to albo zaczną uciekać przed siebie (często prosto pod samochód) albo... kucną i zakryją uszy. Nie twierdzę, że nie jest karkołomym zadaniem stworzyć dobrze funkcjonującą sztuczną inteligencję w takim mieśice jak Night City ale to co dostaliśmy uwłacza AI z innych, konkurencyjnych gier. Od czasów Wiedźmina pod tym względem Redzi nie tylko się nie rozwinęli ale zaliczyli spory regres. Trudno, żeby w 2020 roku takie rzeczy nie przeszkadzały. 3 4 Cytuj
Artur_K 208 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Pytanko do graczy na Ps4. Zacząłem grać na slimce. Nie było by źle gdyby nie jedna sprawa o której wcześniej nie czytałem. Praktycznie na każdej powerzchni od której odbija się światło widać takie ruchome ziarno, szum. Szczególnie widać to gdy jeżdżę po mieście, chodnik, jezdnia, pojazdy, całe są w takiej kaszy. Wszystkie opcje graficzne czy to na off czy on, nic się nie zmienia. Jakieś pomysły? Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Oddać grę/nie oddawać i poczekać do ogrania na PS5 Cytuj
qraq_pk 371 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Pytanko do graczy na Ps4. Zacząłem grać na slimce. Nie było by źle gdyby nie jedna sprawa o której wcześniej nie czytałem. Praktycznie na każdej powerzchni od której odbija się światło widać takie ruchome ziarno, szum. Szczególnie widać to gdy jeżdżę po mieście, chodnik, jezdnia, pojazdy, całe są w takiej kaszy. Wszystkie opcje graficzne czy to na off czy on, nic się nie zmienia. Jakieś pomysły?Przyzwyczaj się. CDPR po prostu nie ogarneli w ogóle grafiki na starej generacji. Cytuj
Artur_K 208 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 13 minut temu, qraq_pk napisał: Przyzwyczaj się. CDPR po prostu nie ogarneli w ogóle grafiki na starej generacji. Wątek śledzę od początku i byłem świadomy pewnych braków, ale o czymś takim nikt nie pisał a jest to dosyć irytujace i teraz się zastanawiam czy wszyscy tak mają? Cytuj
SpideyPL 21 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Na Xbox One X też wspomniane ziarno występuje, oraz także na Xbox series X, ale jakby trochę mniej jest tam uciążliwe. Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Wiecie jaka jest różnica w budowie miasta miedzy CDPR a Rockstar? Taka ze w przeciwieństwie do wielkiego R tutaj po tych parunastu godzinach nie mam najmniejszej ochoty korzystać z Fast Travel. Te miasto robi tak ogromne wrażenie, że nawet jako pasazer czlowiek nie przewija podróży...Zgadzam się ze wszytkim co piszecie, ale skala projektu i wykonanie jest tu nieporównywalne na korzyść polakow. To jedna z tych gier, gdzie cos parę minut czlowiek się zatrzymuje i podziwiam grafikę, a co lepsze wnętrza tych budynków w ogole nie odstają. Można pisać wszytsko, ale za Night City - czapki z glów. 2 1 Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 1 minutę temu, easye napisał: Zgadzam się ze wszytskim co piszecie, ale mimo wszystko skala projektu jest tu nieporównywalna. Co? Pan raczy kpić albo już dzisiaj sporo wypił. Cytuj
Figuś 21 259 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Tutaj też bym nie korzystał z fast travel, ale CPDR mnie zmusza do tego bo na PS5 wywala mnie do systemu podczas jazdy furką po mieście 2 Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 No niestety, ta gra to poki co PC exclusive. Voytec, jak dla mnie miasto, które zbudowało CDPR to najlepsza tego typu konstrukcja jaką widziałem w grach i budowa tego świata zasługuje na zupełnie oddzielne nagrody. Sama fabula zas, dialogi, postacie wynagradzają wszystkie błędy jakie mogą się pojawić. Omijałem gre szerokim łukiem po opiniach, a obecnie nie moge się oderwać. 2 1 Cytuj
UberAdi 2 307 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Zgadzam się z easye. Wertykalność i szczegółowość Night City to według mnie jeden z najmocniejszych punktów Cybera. W żadnej grze z otwartym światem nie było tak złożonej i przemyślanej metropolii. I to właśnie dlatego tak boli brak możliwości interakcji z tym miastem. Żeby nawet nie można było sobie hot doga w budzie pod stadionem kupić? Na dajcie spokój Cytuj
Ukukuki 7 108 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Dla mnie NC to karykatura miasta. Kartonowa wydmuszka. Już w Gothicu mieścina miała więcej realizmu. Tutaj mamy fajne miasto z punktu architektury a reszta to lata 90. Wszystko leży i kwiczy. A sama gra jest ok, żadne objawienie czy nowa jakość. Gdyby nie błędy dałbym solidne 8/10. DLC fabularne ogram ale na spędzenie 200h jak w Wieśku 3 nawet nie liczę. Mocno się uwstecznili względem poprzedniego tytułu. Nawet misje poboczne nie mają tyle polotu. Pomijając błędy to tej grze zaszkodził rozdmuchany marketing i pewność twórców. Mam nadzieje ,że przy kolejnym projekcie to zaprocentuje i będzie lekcją pokory. 1 Cytuj
Labtec 3 668 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Ta gra powinna być na święta tylko PC Exclusive, gdzieś tam w 2021 wydać na PS5/XSX....a z PS4/XO dać se święty spokój no ale chcieli sprzedać na hyjpie Cytuj
Ukukuki 7 108 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 Albo jak chcieli to wydać na PS4/One to powinni to projektować pod te konsole a do PCtowej wersji dodać lepsze tekstury, wyższe rozdziałki i bajery graficzne. A tutaj widać ,że bazą był PC z pewnymi ograniczeniami pod konsole. No ale nawet wersja PCtowa jest koślawa tyle ,że dużo ładniejsza. Reszta wad zostaje taka sama. Cytuj
Mejm 15 363 Opublikowano 3 stycznia 2021 Opublikowano 3 stycznia 2021 18 minut temu, Labtec napisał: Ta gra powinna być na święta tylko PC Exclusive, gdzieś tam w 2021 wydać na PS5/XSX....a z PS4/XO dać se święty spokój no ale chcieli sprzedać na hyjpie Gdyby nie ps4xox to tych 8mln preorderow cdp nawet by nie powachal. Blad polegal na tym, ze gre hajpowali na silnych pecetach a gdzies niedaleko premiery zorientowali sie, ze "ku.rwa, no nie da rady tego upchnac na ps4". Ale nawet jesli graficznie nie uciagneli to nic nie tlumaczy ich z festiwalu bugow i gliczy. To co odje.bali to sa bledy na poziomie elementarnym, cos co moze zdarzyc sie poczatkujacemu indie studiu a nie firmie siedzacej od dekady a grach. To tak jakby ktos obiecal super fure ale dostarczyl auto gdzie wlaczenie migacza odpala spryskiwacz, randomowo odpalaja sie poduszki a co 2h w czasie jazdy otwiera sie maska. Ale stylowa fajna. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.