Skocz do zawartości

Soulsy, souls-like


Gość mate5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mate5
Opublikowano (edytowane)

Czasem brakuje tematu w którym by można porozmawiać bardziej ogólnie o serii Fromu, albo o tytułach je naśladujących. To pomyślałem, żeby założyć taki temat, dlatego że ten podgatunek na przestrzeni ostatnich lat już dość jasno się wyklarował.

 

Czyli temat albo o soulsach / bloodsach ogółem, albo o takich gierkach jak Lords of the Fallen, Salt and Sanctuary, ale też Nioh czy Eitr, które pewnie nie będą souls-like'ami, ale już na trailerach widać że są pośrednio kontynuacją sukcesu Soulsów.

 

 

 

No to zaczynam. Kiedyś jak Figaro napisał, że chciałby żeby w soulsach nie było levelowania, to chciałem go niemal e-zamordować. Ale ostatnio jak o tym pomyślałem to... rzeczywiście. Wydaje mi się, że ciekawszym systemem byłoby coś w rodzaju slotów, tj. mamy ograniczoną ilość slotów, które możemy wypełniać itemami zwiększającymi obrażenia jednego, drugiego, trzeciego typu ataków. HP i stamina zwiększałyby się niezależnie. Byłaby wtedy potrzeba balansowania tymi itemami, bez tego że trzeba tworzyć nowe postaci do jednej broni żeby tych broni efektywnie używać, jak jest z bloodletterem w BB, albo mieczem Artoriasa w DS.

Edytowane przez mate5
Opublikowano (edytowane)

Taki system sprawiłby to, że player progress (czy skalowanie postaci przez grę) nie byłby linearny a uzależniony od sztucznie wykreowanych (i rozmieszczonych) power spike'ów, co mogłoby źle odbić się na balansie - zarówno postaci jak i całej gry. Popsułoby to też imo samo plejer ekspiriens. Byłbyś w swojej grze uzależniony od tego, czy znalazłeś item, który będzie pasował do wymarzonego builda - rozwój twojej postaci i jej właściwy role-play uzależniony byłby jeszcze mocniej od widzimisię designerów a nie twojego własnego.

Dołóżmy do tego ewentualnie otwartą strukturę świata gry i mamy Drake sword - The Game, a nie action RPGa (pod względem rozwoju postaci). Szybko też pewnie odnalazłaby się meta robienia postaci a'la 'OP in 15 minutes' z jutubkowych filmików.

Edytowane przez Qjon
  • Plusik 1
Gość mate5
Opublikowano

Masz rację, o tym nie pomyślałem, ale mimo wszystko chciałbym żeby w następnym IP Fromu rozwój postaci był tak rozwiązany. Wtedy rozwój postaci byłby 'zintegrowany' ze światem gry, a nie że rozmawiamy z waifu, a ona nam podnosi sztuczne cyferki w menu. Wiadomo, że nie chciałbym takiego systemu na stałe w serii, ale jako jednorazy eksperyment, czemu nie.

Opublikowano

No można równie dobrze dać jakiś klasycznojRPGowy system, gdzie levele wbijają się automatycznie i dają tylko hapsy i staminę/manę, wywalić wszystkie pozostałe statystyki, ale za to skupić się na systemie upgrejdu broni w stylu BB i go rozwijać - czyli oprócz poziomów ulepszeń gemy wpływające dodatkowo na statsy/enchant broni.

Ewentualnie dodać statsy siła/zręczność/magia, które rozwijają się z automatu jak hp/risors, a zależnie od klasy startowej przyrost jednej z nich jest większy (dzięki temu mielibyśmy podział na fajterów i magów). Stworzyć potencjalne gemy/runy montowane jak wcześniej wspomniałem w broniach, które mogłyby wpływać dodatkowo na scaling z wybranej statystyki by móc robić buildy hybrydowe (skalować się ze statsa, który nie jest defaultowo lepszym dla naszej klasy). Voila! Mamy prosty nowy system rozwoju postaci.

Opublikowano

Dobry temat.

 

Soulsy bez levelowania czy przywołania npców/graczy do pomocy. Pełne oparcie się o własny skill. Zniwelowanie bullshitu typu uderzania przez ścianę itd dla pełnej sprawiedliwości.

 

Qjon, mam proste rozwiązanie - rogue. Losowe itemy czy nawet rozmieszczenie przeciwników (to akurat powinno być w pewnym stopniu w samych Soulsach by osłabić moc wikipedii i poradników, a - ponownie - wzmocnić kontakt między graczem a grą)

 

Tak to widzę.

Opublikowano (edytowane)

Qjon, mam proste rozwiązanie - rak.

 

Fix'd.

 

//EDIT: A żeby rozwinąć - uważam, że losowo generowany loot w grze soulslike nie sprawdziłby się, bo rng gry ze względu na to, że są własnie rng to zbyt mocno kręcą się zazwyczaj wokół lootu, dropków i farmienia. A soulslajki? Nie (w domyśle - nie chciałbym żeby się kręciły).

Edytowane przez Qjon
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak. Z moimi pomysłami co podałem, wyszłyby soulsy arkejdowe, krótsze, konkretniejsze. Losowość itemów by działała z powodu replaybility.

 

Ba, lore zawarty w itemach własnie zachecał by do ponownego przechodzenia bo mógłbyś natrafić się na nowy item z kolejnym kawałkiem lore i nowymi właściwościami, które czyniłyby NG+ jeszcze ciekawszymi.

Edytowane przez Figaro
Opublikowano

Jeżeli wywali się z Soulsów statystyki i zastąpi je jakimś skillami/itemami oraz zrandomizuje loot (pomijając kwestię jaką rolę pełni loot w świecie Soulsów) to pod względem systemowym wyjdzie coś w stylu Diablo 3. Dla mnie siłą Soulsów jest to, że jest pełna dowolność - chcesz builda z 99 resistance albo fat rollującego maga? Proszę bardzo, nie ma żadnych ograniczeń, nawet jak próbujesz zrobić coś co wygląda na głupotę i w efekcie w dalszej części gry możesz mieć problemy. Jak zacznie się wprowadzać ograniczenia w różnorakiej postaci (i może jeszcze minimapę do tego?) to wyjdzie gra jak każda inna a nie Soulsy.

Poza tym pójście w tę stronę odbiera całą zabawę z robienia buildów do pvp - jak ktoś sporo walczył to wie jak wyglądało wyliczanie statystyk w character builder, żeby wyciągnąć jak najwięcej się da z określonej ilość punktów.

 

Podobnie z konstrukcją świata - całość powinna być otwarta i to gracz powinien odkrywać gdzie się może zapuścić a gdzie może wróci kiedyś. Jak ktoś się uprze, że po pierwszym wylądowaniu w Firelink Shrine idzie do katakumb to ma mieć taką możliwość, bez żadnych ostrzeżeń/blokad ze strony gry.

 

Ja bym chciał, żeby wreszcie ogarnęli kwestię jakiegoś lobby do zorganizowanego pvp, żeby dało się robić fight cluby w bardziej przystępny sposób. Jak ktoś grał setki/tysiące godzin w te gry (a podejrzewam, że jak ktoś tyle grał to grał właśnie w pvp) to wie, że najczęściej oglądanym komunikatem nie był 'You died' tylko 'Summoning failed' ;)

 

Poza tym przydałoby sie cos zrobić z klasami postaci, w obecnej formie są one praktycznie bez znaczenia (pomijając robienie min-max) po chwili grania, z każdej można zrobić dowolnego builda. Albo wywalić to całkowicie albo dać im coś co sprawi, że będą rzeczywiście unikalne.

Gość mate5
Opublikowano

cieszy mnie, że nie jesteście gamedesignerami, z action-rpga robić arcadowego slashera, boże dopomóż

 

No już już. Za miesiąc wyjdą piąte soulsy. Ja bym chciał coś świeżego w formule. Tj. eksploracja, lore w takim samym duchu, a do tego system walki jeszcze bardziej arcade'owy niż w bloodborne, i nie-rpgowy rozwój postaci. 

 

Kings Fieldów wyszło 4 i do tego Shadow Tower wraz z sequelem i tam jeszcze Eternal Ring . Coś czuję, że w następnym IP Fromu zmieni się lekko lub bardziej formuła i bardzo dobrze.

Opublikowano

W opcji bez levelowania postaci wystarczy dać na początek pulę punktów do samodzielnego rozlokowania w statsy i wszystko będzie działać. Możesz naprawdę iść gdzie chcesz, bo teoretycznie nigdzie nie będzie przegiętych przeciwników, broń i ekwipunek też na dobrą sprawę powinny być 'na jednym poziomie', wiadomo, coś kosztem czegoś. Jakby dobrze skonstruować świat to mogłoby wyjść z tego coś ciekawego. Można by jeszcze bardziej zamieszać i umożliwić np możliwość 'zniszczenia' broni i elementów zbroi co daje możliwość ich wyboru jako startowego ekwipunku przy tworzeniu kolejnej postaci (oczywiście do innej rozgrywki). Balansu przy braku levelowania chyba by to nie zburzyło, a urozmaiciło zabawę 'od zera'. I wydaje mi się, że dobrze by to sie sprawowało akby giereczka zawierała jakiś sensownie rozwiązany tryb pvp.

Opublikowano (edytowane)

 Możesz naprawdę iść gdzie chcesz, bo teoretycznie nigdzie nie będzie przegiętych przeciwników, broń i ekwipunek też na dobrą sprawę powinny być 'na jednym poziomie', wiadomo, coś kosztem czegoś.

 

No dokładnie. Później mogą dodawać przeciwników o różnych wachlarzach ataków i stylów walki, a nie mobki co mają po prostu coraz więcej HP.

 

Podobnie z konstrukcją świata - całość powinna być otwarta i to gracz powinien odkrywać gdzie się może zapuścić a gdzie może wróci kiedyś. Jak ktoś się uprze, że po pierwszym wylądowaniu w Firelink Shrine idzie do katakumb to ma mieć taką możliwość, bez żadnych ostrzeżeń/blokad ze strony gry.

 

Jakoś nie widzę przeszkód. Mega Mana też możesz grać w kolejności jakiej chcesz, a to dosyć podobna koncepcja. 

 

Jak zacznie się wprowadzać ograniczenia w różnorakiej postaci (i może jeszcze minimapę do tego?) to wyjdzie gra jak każda inna a nie Soulsy.

 

Sorry, ale bzdurzysz :)

 

 

Taka gra akcji, skupiona na skillu byłaby dosyć nowoczesna i rzadko spotykana. Zostawiłbym też staminę. Po prostu gra o eksploracji i walce. Tylko bez tego levelowania, gdzie "ojeju, ale ten boss trudny" przechodzi w "no to idę do tego jednego miejsca farmić przez 2 godziny aż będę miał więcej HP i strenght" zamiast w dalszą próbę samodoskonalenia swego skilla.

Edytowane przez Figaro
Opublikowano (edytowane)

ja miewam mokre sny o fomule souls like ale z bardziej płynnym sterowaniem, zagadkami, wspinaczką i skokami niczym w Legacy Of Kain Soul Reaver

 

 

levele nie byłyby tam koniecznością. zwłaszcza gdy patrzy się na ludzi kończących DS, BB na niskim levelu

 

jezu chryste ależ ta giera miała intro 

Edytowane przez nobody
  • Plusik 1
Opublikowano

To i tak niby ostatnia czesc. W BB2 nie chcialbym duzych zmian, kosmetyka tylko. Natomiast nie mowie, ze bym nie zagral w cos co proponujecie od FROM - tylko nie kosztem Soulsow czy BB, a jakby zmiany wasze weszly do np BB to dla mnie bylaby lipa.

Opublikowano (edytowane)

Pamiętam wywiad z Miyazakim w Gamespocie i było pytanie czy myślał kiedyś o LoK.

 

 

If you could take over any game franchise and had unlimited budget, which would you pick?

[Laughs] Ohhhhhhhh...

Past or present. You can revive a property if you want. It could be Call of Duty, do you want to make that?

[Laughs] That is a hard question, I don't think I've thought about it. What do you think?

What would I like you to do? The Legacy of Kain: Soul Reaver.

Really?

Yes. A vampire kingdom in ruins which the player explores many, many years after its downfall, learning of what happened. It's perfect for you.

[Laughs] I understand!

I haven't thought about this at all, it's a really hard question. I see some things and I like the direction they're going and try and bring in some of the elements to do something inspired by those. A lot of the times that's the level I end up thinking on. Do I get the development team?

You can build your own team, using your own people, or existing ones. Remember, you have unlimited budget.

Wow. Ultima Online or EverQuest.

That'd be great. But seriously, The Legacy of Kain: Soul Reaver. Please get to work on that.

[Laughs] Ok. Ok.

Oh actually, I really look up to The Elder Scrolls, I find it very inspiring.

Edytowane przez Dr.Czekolada
  • Plusik 1
Opublikowano

PERFEKCJA ze zyebanym skokiem i bez puzzli because fak urozmaicenia :yao:

 

jezu sam mam Demonsy czy BB w Top 10 The Best Of no ale kurfa ile może tkwić w tym samym 

 

 

ten tytuł to wyśmienity przykład czegoś świeżego

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...