Perez 1 743 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 PSX Extreme #224 UWAGA! Kwietniowy numer dostępny wyjątkowo od czwartku 31.03, a nie jak zawsze od środy Prenumerata - wysyłka 26.03 (sobota) Branża galopuje naprzód – codzienność dopisała ciąg dalszy do naszej zeszłomiesięcznej historii o wirtualnej rzeczywistości. Sony ujawniło cenę PlayStation VR i tym samym ich gogle za 399 euro/dolarów zostały najtańszą opcją dla przeciętnego Kowalskiego, spragnionego rewolucji w grach wideo (detale w Co Nowego). Jednocześnie tym jednym ruchem japońska firma zyskała potężną przewagę nad konkurencją w nieustającej walce o konsumenta. Dużym magnesem dla masowej klienteli spragnionej interaktywnej rozrywki były w poprzedniej generacji kontrolery ruchowe – tyle że wtedy swoje rozwiązania oferowały wszystkie konsole stacjonarne na rynku. Teraz tylko jeden z producentów konsol zaprasza nas do świata wirtualnej rzeczywistości. Czy specjalnie dla PS VR ludzie będą kupować PS4? Moim zdaniem na pewno szybciej niż Xboksa One dla jego wstecznej kompatybilności. Ba, mam wrażenie, że „typowy Janusz” spragniony VR, po rozeznaniu rynku i cen, szybciej kupi sobie combo PS4 + PS VR niż wykosztuje się na Oculusa lub HTC Vive oraz porządnego peceta do ich obsługi za 2-3 krotnie większą sumę. Nawet jeśli PS VR to najsłabsza jakościowo opcja wśród wszystkich gogli (co Sony oficjalnie przyznało) – cena na sklepowej półce tradycyjnie wygra z cyferkami ukrytymi w specyfikacji. O prostocie obsługi konsolowego sprzętu nie wspominając. Do pełni szczęścia Sony potrzebuje tylko „detalu” – całe to zamieszanie z VR faktycznie musi okazać się rewolucją i pociągnąć za sobą masy. W przeciwnym wypadku pogoń za innowacjami może firmę słono kosztować. Ale kto nie ryzykuje, nie pije szampana. Sukces każdej platformy do grania zależy od jej gier – VR nie jest wyjątkiem. Ale żeby robienie gier było opłacalne, musi być odpowiednio duża baza odbiorców. I magiczne kółko się zamyka. Ta potencjalna rewolucja dopiero przed nami. Natomiast za nami ponad 40 lat ewolucji gier wideo – narodzin pomysłów, bez których nasze dzisiejsze hobby byłoby zupełnie inne. W aktualnym Temacie Numeru prześledziliśmy 4 ostatnie dekady przez pryzmat idei, które miały wpływ na całe gatunki, zrewolucjonizowały poszczególne mechanizmy i składowe gier, decydowały o tym, jak inaczej zaczęliśmy je postrzegać, odbierać zmysłami czy po prostu kontrolować. Zapraszamy na nostalgiczną wycieczkę – może niektóre jej przystanki odnajdziecie we własnych wspomnieniach? Do numeru załączamy darmowy bonus, o który od dawna dopominało się wielu z Was. W sumie to też swoisty powrót do klasyki... Miłej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!TEMAT NUMERU35 pomysłów, które na zawsze zmieniły gry CO NOWEGO Battalion 1944 Carmageddon: Max Damage Final Fantasy XV Postal Redux Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan PLAYTESTY Dark Souls III DiRT Rally Quantum Break The Solus Project RECENZJE Assassin’s Creed: Syndicate – Ostatni Maharadża Broforce EA Sports UFC 2 Far Cry Primal Firewatch Heavy Rain Hitman Hitman GO: Definitive Edition Hyrule Warriors Legends Kholat Mortal Kombat XL Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 The Flame in the Flood The Legend of Zelda: Twilight Princess HD The Walking Dead: Michonne – Episode 1: In Too Deep Tom Clancy’s The Division PORADNIKTom Clancy’s The Division HARDKOR Era gier indie AAA Atak, którego nie widać Gry w realiach prehistorycznych Graj za darmo Street Fighter V – hit czy kit? Styliści branży – Quantic Dream Zmagania z historią w tle Zgrentgen – Gry w kawałkach Kartoteka – Ed Boon Powariowali – felieton HIV-a RETRO Trzeba znać Moje retro – Piotr Gnyp Pegasus zone – Captain America and the Avengers Kult plastiku – Famicom 3D System Historia gier wideo w Polsce (cz. XVI) Comix Zone – rozmowa z Tomem Grindbergiem Narodziny e-sportu FELIETONY Z dziennika gracza [Dżujo] Fabularna tawerna [Zax] Od gracza dla graczy [Mazzi] Savepoint [Michał Walkiewicz] Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus] New Game Plus [Mielu] Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKI Co nowego Ohayo Nippon Testy Hyde Park Graczpospolita Region Filmowy Głos Ludu Listy PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!PRENUMERATA zostanie wysłana w sobotę, 26.03. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym. Cytuj
PiotrekP 1 802 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Za(pipi)ista okładka nieco popsuta spisem treści. Plakaty spoko, ale zobaczymy czy nie będzie pikselozy jak kiedyś w CDA. Cytuj
Plugawy 3 694 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Okladka nawet fajna. Jest ok. Cytuj
Yakubu 3 047 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 No i za taką okładkę szacuneczek, zakochałem się od pierwszego wejrzenia Cytuj
c0ŕ 4 834 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 za motyw z GTA 3 na okładce propsy Cytuj
Mejm 15 332 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Sezon ogorkowy i brak duzych tytulow gwarantem dobrej okladki. 1 Cytuj
_daras_ 725 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 WOW, pierwsza dobra okładka od lat. E no nie gadaj, Gwiazda Śmierci by Sobek zarządziła (mimo że kupiłem numer ze szturmowcem, bo tamtej w sklepie nie było ). A ta okładka przypomina mi numery sprzed PE 100, wtedy były częściej takie "cukierkowate". Jest ok. Cytuj
aux 3 784 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 (edytowane) No, w końcu super okładka, jaram się! Miałem dać 9/10, ale jednak dałem 10/10. Piękna jest, tak trzymać. A, jeszcze plakaty. Miły dodatek, ja tam nie skorzystam, ale pewnie wiele osób prosiło. Edytowane 24 marca 2016 przez aux Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Art na okładce bardzo fajny, no ale właśnie. Czy te wszystkie napisy są niezbędne? Czy bez nich spada sprzedaż magazynu? W konkurencyjnych pismach ilość tekstu na okładce jest dużo mniejsza. Cytuj
Tokugawa1982 95 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 (edytowane) Okładka mocno sentymentalna, IMO trochę archaicznie to wygląda. Plakaty ,fajny pomysł. Ciekawe jak przytwierdzone do magazynu (numer ofoliowany?). Tylko kto odważy się powiesić plakat w salonie ( Baby nas zjedzą) Edytowane 24 marca 2016 przez Tokugawa1982 Cytuj
grzybiarz 10 301 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Plakaty, poradniki i taka dość nietypowa, "retro okładka" - dużo zmian ostatnio w magazynie:) Cytuj
Figaro 8 234 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Wyglada jak okladka Extrima z dawnych lat. Super. 1 Cytuj
Croc 79 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 (edytowane) Plakaty i poradnik. I plakaty. Na łatwizne idziemy? Tokugawa powiesi kartke papieru na scianie tylko uber wsiur. Edytowane 24 marca 2016 przez Croc 2 Cytuj
metalcoola 178 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier? Cytuj
Perez 1 743 Opublikowano 24 marca 2016 Autor Opublikowano 24 marca 2016 Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier? To nie tylko postacie, ale także różne mechanizmy z konkretnych gier. Cytuj
Pix 917 Opublikowano 24 marca 2016 Opublikowano 24 marca 2016 Patrząc na okładkę i zawartość można pomyśleć, że mamy 2002 rok. Jezu, ilu to już lat z ikstrimem zleciało. Czasem można na Was ponarzekać, ale mam nadzieję, że będziecie ciągnąć ten wózek jeszcze przez wiele lat. Nie wyobrażam sobie życia bez comiesięcznej dawki szmatławca. Dzięki! (prawie się wzruszyłem) 4 Cytuj
SoQ_ 22 Opublikowano 25 marca 2016 Opublikowano 25 marca 2016 Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier? Ale przecież nigdzie nie pisze, że temat dotyczy ważnych postaci z gier. Jak wół jest za to napisane o 35 pomysłach, które zmieniły gry. Tak więc szturmowiec zapewne "brał" udział w jakiejś grze, która takie pomysły miała Cytuj
Mejm 15 332 Opublikowano 25 marca 2016 Opublikowano 25 marca 2016 Strzelam, ze chodzi o Dark Forces i mozliwosc patrzenia gora-dol Cytuj
MYSZa7 8 920 Opublikowano 25 marca 2016 Opublikowano 25 marca 2016 Fajna okładka, budzi skojarzenia z tymi z początku XXI wieku. Cytuj
grzybiarz 10 301 Opublikowano 27 marca 2016 Opublikowano 27 marca 2016 Mario po raz drugi na okładce. Niezły wynik jak na 19 lat pisma 1 Cytuj
Butcher 70 Opublikowano 29 marca 2016 Opublikowano 29 marca 2016 Art na okładce bardzo fajny, no ale właśnie. Czy te wszystkie napisy są niezbędne? Czy bez nich spada sprzedaż magazynu? To przewrotnie spytam: a masz twarde dane z rynku, że "czyste" okładki gwarantują wyższą sprzedaż? Cytuj
Yakubu 3 047 Opublikowano 29 marca 2016 Opublikowano 29 marca 2016 Dlaczego nie ma recki Trackmanii? Cytuj
Luk248 104 Opublikowano 29 marca 2016 Opublikowano 29 marca 2016 Muszę pochwalić pocztę. Prenumerata zagraniczna (DE) już jest u mnie. Ogromny pozytyw Cytuj
Butcher 70 Opublikowano 30 marca 2016 Opublikowano 30 marca 2016 Dlaczego nie ma recki Trackmanii? Zamykaliśmy numer wcześniej z racji świąt, kod do recenzji dotarł za późno. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.