Skocz do zawartości

PSX Extreme 224


Oceń okładkę PSX Extreme 224  

46 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceń okładkę PSX Extreme 224



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PSX Extreme #224

 

001okl_psx224.jpg

 

UWAGA! Kwietniowy numer dostępny wyjątkowo od czwartku 31.03, a nie jak zawsze od środy

Prenumerata - wysyłka 26.03 (sobota)

 

Branża galopuje naprzód – codzienność dopisała ciąg dalszy do naszej zeszłomiesięcznej historii o wirtualnej rzeczywistości. Sony ujawniło cenę PlayStation VR i tym samym ich gogle za 399 euro/dolarów zostały najtańszą opcją dla przeciętnego Kowalskiego, spragnionego rewolucji w grach wideo (detale w Co Nowego). Jednocześnie tym jednym ruchem japońska firma zyskała potężną przewagę nad konkurencją w nieustającej walce o konsumenta. Dużym magnesem dla masowej klienteli spragnionej interaktywnej rozrywki były w poprzedniej generacji kontrolery ruchowe – tyle że wtedy swoje rozwiązania oferowały wszystkie konsole stacjonarne na rynku. Teraz tylko jeden z producentów konsol zaprasza nas do świata wirtualnej rzeczywistości. 
 
Czy specjalnie dla PS VR ludzie będą kupować PS4? Moim zdaniem na pewno szybciej niż Xboksa One dla jego wstecznej kompatybilności. Ba, mam wrażenie, że „typowy Janusz” spragniony VR, po rozeznaniu rynku i cen, szybciej kupi sobie combo PS4 + PS VR niż wykosztuje się na Oculusa lub HTC Vive oraz porządnego peceta do ich obsługi za 2-3 krotnie większą sumę. Nawet jeśli PS VR to najsłabsza jakościowo opcja wśród wszystkich gogli (co Sony oficjalnie przyznało) – cena na sklepowej półce tradycyjnie wygra z cyferkami ukrytymi w specyfikacji. O prostocie obsługi konsolowego sprzętu nie wspominając. Do pełni szczęścia Sony potrzebuje tylko „detalu” – całe to zamieszanie z VR faktycznie musi okazać się rewolucją i pociągnąć za sobą masy. W przeciwnym wypadku pogoń za innowacjami może firmę słono kosztować. Ale kto nie ryzykuje, nie pije szampana. Sukces każdej platformy do grania zależy od jej gier – VR nie jest wyjątkiem. Ale żeby robienie gier było opłacalne, musi być odpowiednio duża baza odbiorców. I magiczne kółko się zamyka.
 
Ta potencjalna rewolucja dopiero przed nami. Natomiast za nami ponad 40 lat ewolucji gier wideo – narodzin pomysłów, bez których nasze dzisiejsze hobby byłoby zupełnie inne. W aktualnym Temacie Numeru prześledziliśmy 4 ostatnie dekady przez pryzmat idei, które miały wpływ na całe gatunki, zrewolucjonizowały poszczególne mechanizmy i składowe gier, decydowały o tym, jak inaczej zaczęliśmy je postrzegać, odbierać zmysłami czy po prostu kontrolować. Zapraszamy na nostalgiczną wycieczkę – może niektóre jej przystanki odnajdziecie we własnych wspomnieniach? 
 

Do numeru załączamy darmowy bonus, o który od dawna dopominało się wielu z Was. W sumie to też swoisty powrót do klasyki... Miłej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik]


PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

TEMAT NUMERU
35 pomysłów, które na zawsze zmieniły gry
 
CO NOWEGO

Battalion 1944
Carmageddon: Max Damage
Final Fantasy XV
Postal Redux
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan 

 
PLAYTESTY

Dark Souls III
DiRT Rally
Quantum Break
The Solus Project

 
RECENZJE

Assassin’s Creed: Syndicate – Ostatni Maharadża
Broforce
EA Sports UFC 2
Far Cry Primal
Firewatch
Heavy Rain
Hitman
Hitman GO: Definitive Edition
Hyrule Warriors Legends 
Kholat
Mortal Kombat XL
Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
The Flame in the Flood
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD
The Walking Dead: Michonne – Episode 1: In Too Deep
Tom Clancy’s The Division

 
PORADNIK
Tom Clancy’s The Division
 
HARDKOR

Era gier indie AAA  
Atak, którego nie widać
Gry w realiach prehistorycznych
Graj za darmo
Street Fighter V – hit czy kit?
Styliści branży – Quantic Dream
Zmagania z historią w tle
Zgrentgen – Gry w kawałkach
Kartoteka – Ed Boon   
Powariowali – felieton HIV-a 

 
RETRO

Trzeba znać
Moje retro – Piotr Gnyp  
Pegasus zone – Captain America and the Avengers  
Kult plastiku – Famicom 3D System
Historia gier wideo w Polsce (cz. XVI)
Comix Zone – rozmowa z Tomem Grindbergiem
Narodziny e-sportu

 
FELIETONY

Z dziennika gracza [Dżujo]
Fabularna tawerna [Zax]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [butcher]

 
STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Testy
Hyde Park
Graczpospolita
Region Filmowy
Głos Ludu
Listy

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

PRENUMERATA zostanie wysłana w sobotę, 26.03. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.

Zapowiedź nowego numeru również na PPE.pl. Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.

amiga.jpg

division.jpg

gry_fakty.jpg

indie.jpg

kamienie.jpg

plakat_GTA.jpg

plakat_SW.jpg

primal.jpg

qb.jpg

zgrentgen.jpg

Opublikowano

WOW, pierwsza dobra okładka od lat.

 

E no nie gadaj, Gwiazda Śmierci by Sobek zarządziła (mimo że kupiłem numer ze szturmowcem, bo tamtej w sklepie nie było :P ).

 

A ta okładka przypomina mi numery sprzed PE 100, wtedy były częściej takie "cukierkowate". Jest ok.

Opublikowano (edytowane)

No, w końcu super okładka, jaram się! Miałem dać 9/10, ale jednak dałem 10/10. Piękna jest, tak trzymać.

 

A, jeszcze plakaty. Miły dodatek, ja tam nie skorzystam, ale pewnie wiele osób prosiło.

Edytowane przez aux
Opublikowano

Art na okładce bardzo fajny, no ale właśnie. Czy te wszystkie napisy są niezbędne? Czy bez nich spada sprzedaż magazynu?

 

Pixel-Magazyn.jpg

 

cda-01-16_bzwrv.jpg

 

 

W konkurencyjnych pismach ilość tekstu na okładce jest dużo mniejsza.

Opublikowano (edytowane)

Okładka mocno sentymentalna, IMO trochę archaicznie to wygląda. Plakaty ,fajny pomysł. Ciekawe jak przytwierdzone do magazynu (numer ofoliowany?). Tylko kto odważy się powiesić plakat w salonie ( Baby nas zjedzą)

Edytowane przez Tokugawa1982
Opublikowano (edytowane)

Plakaty i poradnik. I plakaty.

 

Na łatwizne idziemy? Tokugawa powiesi kartke papieru na scianie tylko uber wsiur.

Edytowane przez Croc
  • Plusik 2
Opublikowano

Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier?

 

To nie tylko postacie, ale także różne mechanizmy z konkretnych gier.

Opublikowano

Patrząc na okładkę i zawartość można pomyśleć, że mamy 2002 rok. Jezu, ilu to już lat z ikstrimem zleciało. Czasem można na Was ponarzekać, ale mam nadzieję, że będziecie ciągnąć ten wózek jeszcze przez wiele lat. Nie wyobrażam sobie życia bez comiesięcznej dawki szmatławca. Dzięki!

 

(prawie się wzruszyłem)

  • Plusik 4
Opublikowano

Okłądka świetna, ale..szturmowiec Imperium w panteonie ważnych postaci z gier?

 

Ale przecież nigdzie nie pisze, że temat dotyczy ważnych postaci z gier. Jak wół jest za to napisane o 35 pomysłach, które zmieniły gry. Tak więc szturmowiec zapewne "brał" udział w jakiejś grze, która takie pomysły miała ;)

Opublikowano

Art na okładce bardzo fajny, no ale właśnie. Czy te wszystkie napisy są niezbędne? Czy bez nich spada sprzedaż magazynu?

 

To przewrotnie spytam: a masz twarde dane z rynku, że "czyste" okładki gwarantują wyższą sprzedaż?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...