Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Aha, czyli jak Aloy wspinać się może tylko po wyznaczonych, żółtych elementach to Horizon nie jest już sandboxem? Dostarczasz od rana. 1 Cytuj
_D23 83 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Widzę, że mylenie open worlda z sandboxem na forum dalej bardzo. Przypominam, że ta generacja ma tylko dwie piaskownice z prawdziwego zdarzenia Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Teoretycznie ani Wiesiek, ani Horizon nie jest sandboxem per se - sandboxy to bardzo specyficzne open worldy, w których wolność gracza co do sposobu rozgrywki jest ograniczona w jak najmniejszym stopniu. Tyczy się to zarówno budowy owego świata, budowy zadań oraz prowadzeniu fabuły. Zarówno W3 jak i H:ZD, to linearne open worldy, tzn. - progresja, linia fabularna, sugerowany porządek zwiedzania świata, sposób wykonywania misji etc., są w subtelny (albo i nie tak subtelnie :v) sposób narzucane osobie grającej, ten gatunek zresztą dominuje. Z jakiegoś powodu ludzie zaczęli stosować wymiennie sandbox i open world w tym samym znaczeniu, z drugiej strony, jeśli mam być szczery, badania związane z historią gier, też potrafią być nie do końca ścisłe z tymi definicjami, chociaż podświadomie każdy widzi różnicę pomiędzy Wieśkiem a np. Elder Scrolls, czy sięgając do starszych MMO, między WoWem a Ultimą/Everquestem. 5 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 22 minuty temu, Hendrix napisał: Teoretycznie ani Wiesiek, ani Horizon nie jest sandboxem per se - sandboxy to bardzo specyficzne open worldy, w których wolność gracza co do sposobu rozgrywki jest ograniczona w jak najmniejszym stopniu. Tyczy się to zarówno budowy owego świata, budowy zadań oraz prowadzeniu fabuły. Zarówno W3 jak i H:ZD, to linearne open worldy, tzn. - progresja, linia fabularna, sugerowany porządek zwiedzania świata, sposób wykonywania misji etc., są w subtelny (albo i nie tak subtelnie :v) sposób narzucane osobie grającej, ten gatunek zresztą dominuje. Z jakiegoś powodu ludzie zaczęli stosować wymiennie sandbox i open world w tym samym znaczeniu, z drugiej strony, jeśli mam być szczery, badania związane z historią gier, też potrafią być nie do końca ścisłe z tymi definicjami, chociaż podświadomie każdy widzi różnicę pomiędzy Wieśkiem a np. Elder Scrolls, czy sięgając do starszych MMO, między WoWem a Ultimą/Everquestem. dokładnie Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 MGS V byl sandboxem, tutaj widze dużo podobieństw być może będzie również podobny kaliber jesli chodzi o podejście do rozgrywki. Cytuj
qraq_pk 371 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Czekam mocno. Bardzo mi się rzuciły w oczy podobieństwa do MGSV. Menu tam gdzie ekwipunek itd wygląda jak iDroid. Ogólnie poruszanie się i walka też. Pokój w którym "odpoczywasz" to jak nic rozwinięcie siedzenia w śmigłowcu. Zauważyliście? W sumie co się dziwić skoro Koji miał to już "gotowe" w głowie i chciał nową grę szybko zrobić. A konami mu nic nie zrobi za to że wziął feeling innej gry i przełożył na nową:) Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 no to byle do Meksyku panowie 4 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Rozi w pierwszych 10h gry: 1 1 Cytuj
da$io 110 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 (edytowane) ...tylko żeby tak nie zostało do końca gry. Ciekawość, to rzuci ludzi do zakupu tej gry. W końcu okaże się, czy jest tam drugie dno czy płytkie bagno. Edytowane 18 września 2019 przez da$io Cytuj
Il Brutto 1 628 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Godzinę temu, ASX napisał: no to byle do Meksyku panowie No to niezly damage control. Chociaz to bylo do przewidzenia bo chinczykowi juz od(pipi)alo do tego stopnia ze pewnie wydaje mu sie ze on jest tzw. "ambitnym rezyserem" i bedzie jak ju jakiegos Bergmana czy innego powaznego artysty. Cytuj
masta_g 63 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Ja pewnie sprawdzę jak sie pojawi w plusie lub super promocji.Po V spodziewałem się dobre MGS'a ,a dostałem bardzo dobra grę ,ale słabego Metala.Tak się zastanawiałem jaki mam stosunek do tej gry i najlepsze słowo określające to ambiwalentny poprostu za dużo tych znaków zapytania co do tego tytułu. Cytuj
Najtmer 1 082 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 6 godzin temu, da$io napisał: ...tylko żeby tak nie zostało do końca gry. Ciekawość, to rzuci ludzi do zakupu tej gry. W końcu okaże się, czy jest tam drugie dno czy płytkie bagno. nie wiem, dobrze ze sa tu ochotnicze szczury doswiadczalne ktore zasmakuja najbardziej niedopracowanej wersji i pozwola elicie cieszyc sie zalatanym produktem. no a sami sie beda cieszyc ze grali na premiere, bo to w sumie chyba bardzo wazne. Cytuj
oFi 2 497 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Kojima znaczy JAKOŚĆ. Nad czym wy dalej dywagujecie? Day one albo nie nazywaj się graczem. 2 2 Cytuj
estel 806 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Kojima też postawił znak zapytania, gdy przyszło do określenia czy to gra, czy film. Cytuj
Kron997 450 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Czy Kojima kiedyś powiedział dlaczego będąc międzynarodową gwiazdą gamingu nie nauczył sie angielskiego? Cytuj
Masorz 13 216 Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Bo jest bogaty i nikt mu nie każe. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 Jak się nie nauczył? A to to co? Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 18 września 2019 Opublikowano 18 września 2019 7 godzin temu, ASX napisał: no to byle do Meksyku panowie Łał, po co czytać artykuł, lepiej wysrać takiego click-baitowego twitta: Najpierw Sam Houser, a teraz Hideo Kojima wchodzi graczom z forum do wanny? Cytuj
izon 1 005 Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 "Maybe it gets really fun when when you have completed 50 percent of the game" Zaczynam się martwić:) Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 Rozumiem o co mu chodzi, ale... Za bardzo nie wiem jak to ma być nowym gatunkiem i dlaczego. To, ze gierka jest czyms z pogranicza symulatora chodzenia w otwartym/pustym swiecie i okazjonalnymi walkami podczas, ktorych musisz sie martwic bardziej o swoje buty niz cokolwiek innego, nie jest jakimś wyznacznikiem nowej jakosci... I pewnie nie ma tutoriali i hintow... OlabogaWysłane z P20 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 Dlatego lepiej najpierw zagrać, czyż nie? Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 45 minut temu, Rozi napisał: Dlatego lepiej najpierw zagrać, czyż nie? Na tym forum nie jest to wymagana czynność aby coś hejtować. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 Z tym Kojimą i "nowy gatunkiem" to też nie jest tak, że nie jest świadom ramifikacji swoich gier w obszarach gatunkowych, cytując z ostatniego wywiadu, odpowiedź na pytanie o "new genre": Spoiler "It might be a bit misunderstood then. I don't actually play that many other games. I'm simply too busy. But I don't want to create any new genre. Everyone says it's an" open world ", it's a" stealth game " ", and what's so different? There I allow myself to answer," no, that's not the case. "I don't think you need to define a genre that way. That's exactly why I allowed myself to create this temporary genre by the name "social strand" because it's more fair to the game than just answering the two questions above. " Nie wiem dlaczego tak się wszyscy uczepili akurat tego, tym bardziej, że nie jest to nic nowego dla niego, przypominam: Tactical Espionage Action i MGS, zresztą w ogóle relacja autor/dzieło kończy się często w ten sposób, z różnych względów, ale głównie marketingowych (hehe, nawet nie wiecie jak "kreatywne" pitche trzeba czasami w branży wydawniczej dawać, Social Strand Game i Tactical Espionage Action to pikuś), bo główny cel ramifikacji w obrębie gatunku dotyczy właśnie marketingu i informacji w nim przekazywanej. To samo dzieje się jak dany produkt trafi w ręce graczy, Word of Mouth też "tworzy" gatunki, vide Demon's Souls i "souls-like", chociaż to po prostu action-rpg. Ostatecznie nie rozumiem kontrowersji z tym związanej, jak chce swoją grę nazywać Social Strand Game to niech nazywa, w założeniach gry jest łączenie rejonów i rozbudowany, asynchroniczny kontakt z innymi graczami, więc przynajmniej nie widzę fałszywego marketingu w tym, jakby przedstawiałby to jako Stealth Open World - to mi jako odbiorcy nic to nie mówi, oprócz tego, że będę oczekiwał rozbudowanego elementu skradania - co jak wiemy po pokazie, nie odzwierciedla założeń gry, która przynajmniej mi wydaje się rozbudowanym survivalowym sandboxem, nastawionym na unikanie agresywnych rozwiązań, bo ewentualna "śmierć" (swoją drogą gracz nigdy nie umiera - Sam nie może umrzeć, po śmierci znajduje się w limbo i musi znaleźć zwoje ciało, limbo to chyba ta plaża z pierwszego trailera btw.) utrudnia rozgrywkę, tracisz przedmioty, a w miejscu twojej śmierci jest gigantyczny krater. 4 Cytuj
SlimShady 3 438 Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 Sęk w tym, że jest to w pewnym sensie dorabianie ideologii, a wynika to z megalomanii Pana Chińczyka. Żeby daleko nie szukać mamy przykład The Last of Us, gdzie twórcy "zastanawiali" się jaki to gatunek, gdzie po fakcie okazało się, że nie było tam niczego czego byśmy nie widzieli wcześniej. Oczywiście nic nie ujmując Spoiler OBYWATELOWI KEJNOWI GIER . No ale tak, Hideo dał podwaliny pod skradanki czy raczej "skradanko-akcyjniaki", więc może ma prawo do przerośniętego ego, ale to nie lata 80-90-te, żeby nowe gatunki powstawały na naszych oczach. Cytuj
Schranz1985 694 Opublikowano 19 września 2019 Opublikowano 19 września 2019 Łeee tam gorsze od mgieesia piątki nie będzie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.