YETI 10 944 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 4 godziny temu, Paolo de Vesir napisał: Trudne decyzje czy sikać na stojąco czy na siedząco w zależności od poziomu zroszenia moczem deski klozetowej. Pan Kojima w ten sposób sprawdzi ile procent graczy to dziewczynki, a ile chłopcy. Kolejna genialna zagrywka geniusza branży, chodź wyniki mogą być przekłamane przez posiadaczy Switcha. 1 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
CoATI 1 050 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 No nie wiem. Niemcy tez wszystko na siedząco ogarniają. Wynik takiej sondy będzie mocno wątpliwy i nie miarodajny Wysłane z P20 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza
Cedric 1 313 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Swoją drogą, zabawnie czyta się te wszystkie spekulacje z początku tematu. Stalkowanie Fanka twittera Kojimy, szkalowanie MGS5 i generalnie atmosfera "ch.uja wiemy, ale będzie eksluziv za 5 lat" @M.Bizon24 preoderek złożony czy dalej hejt na chińczyka? -- Wygrzebane z wątku 4 Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Kojima odpowiada na krytyke że Death Stranding to symulator chodzenia Cytat And now everyone will say, “Oh, it’s a walking simulator!” It’s the same as when I first brought out a stealth game. If 100 people play it and 100 people say it’s fun, it means the genre or the game already exists. But this is a new genre – same as stealth the first time, there will be people who don’t get it. It will take time for the real evaluations to come in. Cytuj Odnośnik do komentarza
izon 996 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 7 godzin temu, ASX napisał: Kojima odpowiada na krytyke że Death Stranding to symulator chodzenia Się okaże, prawdziwie rewolucyjną grę to Pan Kojima stworzył 18 lat temu, a później wzniósł geniusz na jeszcze wyższy level w trójeczce. Może MGSa 4 i 5 trzeba traktować jako krok w tył do długiego rozbiegu - oby. Chciałbym jeszcze poczuć w jakiejś grze choć minimum tych uczuć, jakie dawały stare MGSy i wcale nie mówię tu o sentymencie bo to są gry, które mogę odpalić w każdej chwili i bawić się równie dobrze. O DS się boję bo Kojima co raz bardziej jara się open worldami, zresztą już kiedyś mówił, że GTA zrobiło na nim ogromne wrażenie, boję się, że gra będzie przeładowana "smaczkami" w stylu RDR 2, gdzie zamiast grać będę godzinami chodzić, zbierać, przebierać się - generalnie symulować życie kiedy gram po to żeby właśnie z tego życia się na chwilę wyrwać:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 chyba kogoś rozsierdzi ta informacja Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 452 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 6 godzin temu, izon napisał: O DS się boję bo Kojima co raz bardziej jara się open worldami, zresztą już kiedyś mówił, że GTA zrobiło na nim ogromne wrażenie, boję się, że gra będzie przeładowana "smaczkami" w stylu RDR 2, gdzie zamiast grać będę godzinami chodzić, zbierać, przebierać się - generalnie symulować życie kiedy gram po to żeby właśnie z tego życia się na chwilę wyrwać:) No w sumie tylko tego open-worlda się boję, bo Japończycy wciąż nie potrafią w otwarte światy, co już sam Kojima potwierdził w MGSV. Na drugi fragment Twojej wypowiedzi wręcz liczę, bo też tu widze podobieństwa do RDRII - ten styl, te smaczki, detale, pierdoły - właśnie fajnie byłoby dostać taki "symulator życia", no bo chyba nie powiesz mi, że doręczasz paczki, biegasz z płodem na klacie, rzucasz granatami z kupy i przez to gra zbyt przypomina Twoje prawdziwe życie Cytuj Odnośnik do komentarza
Figaro 8 191 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 3 minuty temu, Wredny napisał: No w sumie tylko tego open-worlda się boję, bo Japończycy wciąż nie potrafią w otwarte świat A kolega grał w BotW? Dla mnie to zachód nie umie w open worldy. Cytuj Odnośnik do komentarza
XM. 10 822 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 5 minut temu, Figaro napisał: A kolega grał w BotW? Dla mnie to zachód nie umie w open worldy. A Ty ile pograles? 6 Cytuj Odnośnik do komentarza
Figaro 8 191 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Trochę Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 452 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Nie grał niestety, ale miałem na myśli takie produkcje jak MGSV właśnie, NieR Automata, albo Final Fantasy XV - sterylne, kartonowe, puste, bez życia - dla mnie ideałem jest RDRII i pod tym kątem zawsze będę oceniał open worldy od teraz Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 4 minuty temu, XM. napisał: A Ty ile pograles? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza
Pupcio 18 289 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 3 minuty temu, Wredny napisał: Nie grał niestety, ale miałem na myśli takie produkcje jak MGSV właśnie, NieR Automata, albo Final Fantasy XV - sterylne, kartonowe, puste, bez życia - dla mnie ideałem jest RDRII i pod tym kątem zawsze będę oceniał open worldy od teraz Ty no ale gdzie budżety chińskich gier do takiego rdr którego robiło miliard ludzi przez 8 lat i o pieniążki to oni raczej nie musieli się martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza
Jakim 1 791 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Final XV miał raczej spory budżet a i tak wyszło jak wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 452 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 @Pupcio No nie pyerdol, że takie Konami czy Square na swoje flagowe serie to nie mają budżetu.... Cytuj Odnośnik do komentarza
Pupcio 18 289 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 konami to ci od pachinko? Nie wypowiem się na temat sanboxów zbyt rzetelnie bo od czasu gdy gram w gry wideo to dla mnie tylko R* potrafi tworzyć otwarte światy ( jeszcze mogliby się nauczyć lepiej robić inne elementy gry) Cytuj Odnośnik do komentarza
Hendrix 2 731 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Ciekawe czemu ciągle ludzie powtarzają te informacje o Konami i pachinko, to dla nich mniej niż 5% przychodu, dodatkowo z dość marnym dochodem, lub nawet na minusie ostatnimi czasy. Konami używa tam swoich znanych IP, głównie żeby ożywić ten segment. Firma zarabia przede wszystkim na... grach, tylko oczywiście to gry mobile, one stanowią największy procent dochodu i przychodu firmy, w dalszej kolejności są np. siłownie/Spa i maszyny hazardowe do kasyn :v No i tak, nikt nie będzie robił takich otwartych światów jak Rockstar, no chyba, że chcemy zamknięcia 90% firm robiących gry. Szacuje się, że koszty RDR2 to ~400 mln $$, gra była robiona przez wszystkie studia Rockstara (plus outsourcing), czyli ponad 3000 osób, z crunchem, który tylko Redom może dorównać. Co do budżetów, zarówno MGS* jak i FF** mają wysokie budżety... jak na Japonię, obecnie na zachodzie budżety zwykle są większe (głównie USA - koszty pracy są wysokie, większość dużych devów jest w rejonach gdzie średnia płaca jest duuużo wyższa niż w JP na tym samym stanowisku). * - MGSV, jeśli mnie pamięć nie myli, miał troszkę powyżej 80 mln $$, ale był też wydany na 5 platform i w kosztach jest stworzenie nowego silnika od podstaw. ** - FFXV - tak naprawdę miał dość normalny czas spędzony w pełnej produkcji, nawet nazwałbym go krótkim, bo to okolice 2 - 2.5 roku. Problem XV były ciągłe zmiany w trakcie pre-produkcji, problemy z silnikiem, który był robiony razem z grą (serio, Luminous Engine był dopiero gotowy na kilka miesięcy przed premierą gry), problemy z ilością wykwalifikowanych pracowników oraz burzliwa historia całej Fabula Nova Crystalis. Największym problemem SE była jednak i tak produkcja FFXIV, katastrofa związana z tą grą pochłonęła gigantyczne fundusze i czas devów. Nieprzypadkowo Yoichi Wada nie jest już prezesem firmy. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza
CoATI 1 050 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 [mention=46493]Pupcio[/mention] No nie pyerdol, że takie Konami czy Square na swoje flagowe serie to nie mają budżetu....Polecam zatrudnić się w jakiejkolwiek azjatyckiej firmie;) Mam za sobą 4lata w koreańskim soft-korpo i tutaj wszystko robilo sie na zasadzie "zero cost, high quality, high capacity of production and 5% cost reduction every 6months" i to wszystko z 70% przewidzianej do projektu zalogi Azjaci maja zupelnie inne podejście do robienia czegokolwiek. Oczywiście sa wyjatki jak trafi sie szef perfekcjonista z dobrym wujkiem w head management, wtedy kasa i czas jest na wszystko Dużymi firmami robiącymi gierki w azji zarządzają ksiegowi wiec... Wysłane z P20 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 452 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 1 minutę temu, CoATI napisał: Polecam zatrudnić się w jakiejkolwiek azjatyckiej firmie;) Mam za sobą 4lata w koreańskim soft-korpo Fak... przeczytałem "soft-porno" na początku Cytuj Odnośnik do komentarza
CoATI 1 050 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Fak... przeczytałem "soft-porno" na początku No w sumie... To też bardzo dalekie od prawdy nie jest, jak się imprezowalo z przełożonymi. Mógłbym książkę napisać... Wysłane z P20 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza
XM. 10 822 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Dajesz Cytuj Odnośnik do komentarza
izon 996 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 4 godziny temu, Wredny napisał: Nie grał niestety, ale miałem na myśli takie produkcje jak MGSV właśnie, NieR Automata, albo Final Fantasy XV - sterylne, kartonowe, puste, bez życia - dla mnie ideałem jest RDRII i pod tym kątem zawsze będę oceniał open worldy od teraz meh, dla mnie ideałem to jest Wiedźmin 3, gdzie każde odpalenie gry. pojechanie gdzieś kompletnie z dupy i bez planu owocowało czymś nowym lub zupełnie niespodziewanym fantastycznym questem. RDR 2 dla mnie był nie do strawienia, zwłaszcza mając mało czasu, zamiast szybkiej intenswynej partyki często był to po prostu czas zmarnowany na powolne chodzenie po obozie bez możliwości biegania, lub przemierzanie na koniu dziesiątek kilometrów do następnego zadania. No ale wierze, że DS zadowoli i fanów open worldów, jak i kogoś kto chce bardziej skondensowanej rozgrywki + świetnej fabuły... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
marcinwks 1 002 Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 3 godziny temu, CoATI napisał: Polecam zatrudnić się w jakiejkolwiek azjatyckiej firmie;) Mam za sobą 4lata w koreańskim soft-korpo i tutaj wszystko robilo sie na zasadzie "zero cost, high quality, high capacity of production and 5% cost reduction every 6months" i to wszystko z 70% przewidzianej do projektu zalogi Azjaci maja zupelnie inne podejście do robienia czegokolwiek. Oczywiście sa wyjatki jak trafi sie szef perfekcjonista z dobrym wujkiem w head management, wtedy kasa i czas jest na wszystko Dużymi firmami robiącymi gierki w azji zarządzają ksiegowi wiec... Wysłane z P20 przy użyciu Tapatalka To ja jestem w całkiem innej branży, właściciel z UE i codziennie słyszymy takie samo pierd... Najwyraźniej nie tylko azjatyckie firmy mają takie podejście. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 13 godzin temu, izon napisał: meh, dla mnie ideałem to jest Wiedźmin 3, gdzie każde odpalenie gry. pojechanie gdzieś kompletnie z dupy i bez planu owocowało czymś nowym lub zupełnie niespodziewanym fantastycznym questem. RDR 2 dla mnie był nie do strawienia, zwłaszcza mając mało czasu, zamiast szybkiej intenswynej partyki często był to po prostu czas zmarnowany na powolne chodzenie po obozie bez możliwości biegania, lub przemierzanie na koniu dziesiątek kilometrów do następnego zadania. Dla mnie zarówno RDR2, jak i Wiedźmin 3 to najlepsze sandboxy tej generacji. Podobało mi się w nich wszystko począwszy od historii, grafiki, udźwiękowienia, gameplayu itp. W RDR2 niewiele brakło mi do zrobienia 100% (skończyłem na 98%) i jeśli czas pozwoli to dobiję do setki. W Wieśku 3 nie pochwalę się wykonaniem prawie wszystkiego. Co prawda grę ukończyłem ale sporo zadań pominąłem i ukończyłem tylko jeden dodatek (Serca z Kamienia). Teraz mam nadzieję to nadrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Rozi Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 Wiedźmin sandbox jak cholera, na półtorametrową skarpę ten drewniak nie może wejść. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.