Skocz do zawartości

XBOX ONE X @ Project Scorpio


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja rozumiem ze Spencerowi chodzi ze jak gre zrobia w 4k to bez TV 4k nie zobaczysz wszystkich fajerwerkow ale on tego tak nie potrafi wytluamczyc i przekazac ludziom, a internet nie slucha dwa razy. Poszla juz fama jak z blokowaniem uzywek i znowu beda odkrecac to przez najblizsze 3 lata.

Opublikowano

Czytam teraz wywiad Spencera dla Eurogamera i mój entuzjazm wobec Scorpio znacząco opadł, głównie za sprawą wspomnianej już kwestii marnowania mocy konsoli na obraz 4K. Te dwie literki zbyt często się tam pojawiają, niczym osławione juź "tv tv tv"... Ba, Spencer nawet mówi wprost, że do grania na ekranie Full HD bardziej poleca Xbox One S.

Opublikowano

Nie bylo by problemu gdyby XO dawal rade w 1080p to masy by sobie an tym graly, a niszowi entuzjasci niech wydaja kase na to samo tylko w 4K. Przeskok od razu z 900p na 4k wydaje mi sie smieszy.

Gość DonSterydo
Opublikowano

Ja Wam powiem jak będzie w praktyce - devi będą robić gry albo w 1080p albo w z dwoma opcjami 1080p/4K. Gwarantuję Wam, że nie będą robić wszystkich gier wyłącznie w natywnej rozdzielczości 4K z jednego prostego jak drut powodu - telewizory 4K to obecnie margines. Jesteśmy teraz na etapie analogicznym do startu PS3/X360 gdzie TVFHD dopiero wchodziły na rynek.

Opublikowano (edytowane)

No spoko ze beda sobie robic ale np na przykladzie takiej Forzy - zamiast wykorzystac moc Skorpio na dynamiczne oswietlenie i pogode przy w 1080p60fps ktore bylo by prawdziwym postepem w scigalkach to oni na dzien dobry zmarnuja 3/4 mocy GPU na 4k60fps i znowu beda tylko kaluze na drodze :P

Edytowane przez hav7n
Gość DonSterydo
Opublikowano

No spoko ze beda sobie robic ale np na przykladzie takiej Forzy - zamiast wykorzystac moc Skorpio na dynamiczne oswietlenie i pogode przy w 1080p60fps ktore bylo by prawdziwym postepem w scigalkach to oni na dzien dobry zmarnuja 3/4 mocy GPU na 4k60fps i znowu beda tylko kaluze na drodze :P

 

Myślę, że jak każdy konkretny dev zobaczy jakie możliwości daje Scorpio przy 1080p, to będą właśnie takie gry robić. Turn 10 pewnie też.

Opublikowano

Spencer mowi ze skorpio jest robiony pod 4k i w ogole wpadli na ten pomysl po Forzie Apex na PC ktora smiga wlasnie w takiej rozdzialce XD. Ofc devi 3rd party beda mogli robic co im sie podoba ale czuje ze 1st party MS bedzie musialo robic gry w 4k.

Opublikowano

ja to bym chcial zobaczyć gre na telewizorze 4k. Moze rzeczywiście efekt jest taki ze warto poświęcać na to moc. Chociaż wątpię by wyglądało to sporo lepiej niż 1080p z 4xAA

 

Wygląda sporo lepiej, a gracze którzy nie mieli z tym doczynienia mają błędne wyobrażenie o 4K. 

1920 na 1080 pixeli przy powiedzmy 50calach to bardzo słabe PPI, zwiększenie go 4-krotknie to naprawdę kosmiczny przeskok. 

Obraz jest gładki, perfekcyjny  -o ile oczywiście wyświetlamy coś w 3840 × 2160, a nie przeskalowanym fHD.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że dokładnie wygładzona gra w 1080p to i tak 'żyleta', do tej pory konsole nadal miewają problem z dostarczeniem samego 1080p, nie wspominając już o mocnym AA......

Dlatego też dopinguję mocniejsze wersje obecnych konsol. 

Opublikowano

 Jak ktoś wierzy, że 6TFlopów zapewni odpowiednią moc dla 4K gaming to jest albo głupi albo niedouczony.

 

Pewnie niektóre gry w 30 klatkach lub 60 klatkach ze sterylną grafiką polecą w 4K ale nie liczyłbym na więcej.

 

Obstawiam, że większość to będzie upscalowanie do 4K z jakichś dziwnych rozdzielczości typu 2560 x 1536 itp.

Opublikowano

Lepiej już skalować 1080p do 4K ;)

Sam już pisałem przed E3, że  nawet 6 tf to po prostu za mało.
W tej rozdzielczości widzę arkejdówki, a nie poważne tytuły jak np. Gears of War. 

Z drugiej jednak strony istnieje minimalna szansa na to, że Microsoft wie co mówi - konsola (choć już mocno PCtowa..) to dalej zamknięty hardware, co zupełnie zmienia proces optymalizacji przy produkcji gry. 

Gość DonSterydo
Opublikowano (edytowane)

Ten ich frostbite jest tragicznie zoptymalizowany na obecnych konsolach. Na PS4 chodzi w 900p i też ma problemy z frameratem. Na Xone to już w ogóle śmiesznie bo 720p w takim ME gdzie tam wszystko jest mocno sterylne i za wiele akcji na ekranie jednocześnie nie ma. Żeby te gry jeszcze miały betonowe 60 fps to można by zrozumieć, ale to musiałoby być chyba 480p na Xone :P

 

Najdziwniejsze jest to, że po prawie 3 latach obecnych konsol na rynku oni tego silnika za bardzo nie zoptymalizowali pod tymi względami, zupełnie tak jakby projektowali go pod sprzęty o zupełnie innej architekturze.

Edytowane przez DonSterydo
  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...